Børneopdragelse - Spar på de rosende ord

"Jesus-loves-you" skrev

Newsgroups: News:dk.livssyn.kristendom
Sent: Wednesday, October 03, 2007, CET 10:48, GMT 08:48
Subject: Gode råd til ægtefolk - Was: Sex og kærlighed
7110 news:XHIMi.10$jR...@news.get2net.dk

Newsgroups: News:dk.livssyn.kristendom
News:dk.videnskab.psykologi
Sent: Sunday, May 13, 2007, CET 11:49, GMT 09:49
Subject: Led børnene i den rigtige retning - Was: Sex og kærlighed
6523 news:SaB1i.18$Zt4...@news.get2net.dk

> Her er nogle flere gode råd:
>
> (Og de er også *nyttige* for Jer, muslimer.)
[ ... ]
> Bekræft barnets unikke værdi ved at tale *dets* kærlighedssprog, fremfor
> at tæve det sønder og sammen!

Kristeligt Dagblad skrev i lørdags, den 4. oktober 2008, side 4, Familieliv
bl.a. følgende:

(NB! Afsnit tilføjet undervejs, red.)

=== citat start ===

Spar på de rosende

Danske forældre roser deres børn i et omfang, som skader børnenes selvværd,
siger psykolog Dan Svarre til bladet Vores børn.

Alt for ofte gentager forældre vendinger som "nej, hvor er du dygtig" og
"ih, hvor er det flot".

I stedet skal de voksne udvise nærvær, deltagelse og komme med ægte
opmuntringer.

Den megen ros stryker barnets selvtillid, men det bidrager ikke nødvendigvis
til at opbygge barnets selvværd, argumenterer Dan Svarre.

Når barnet fisker en tegning op fra skoletasken, så er automatreaktionen hos
mange "nej, hvor er den flot", men i stedet skal man hellere udtrykke, at
man er glad for tegningen.

For ifølge Dan Svarre kommer barnet ikke med tegningen for at få den bedømt,
men for at give en gave. Ved at udtrykke glæden over gaven, så anerkender
man giveren og styrker indirekte barnets selvværd, lyder det fra psykologen.

=== citat slut ====

ET-Break:
(2008-10-06, Monday, day no 280, CET 13:33, GMT 11:33)
- "Med venlig hilsen."

Hmm ...

ET blander sig åbenbart i næsten *alt* nu, and that's fine (ikke mere
børnemishandling...

CET 13:37
- "Forstået ?"

-

Coming up:

Kulstof-14 indiciet, ... (linked to the alien main-program) ...
8049 news:gc2gvs$1bmg$1...@newsbin.cybercity.dk

Last OUTPUT: 8067 news:gccsgs$26vt$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8068

Henrik V Blunck

Den 06.10.2008 kl. 13:45 skrev Jesus-loves-you
<John...@1.john4.8.heaven>:
[...]

> Kristeligt Dagblad skrev i lørdags, den 4. oktober 2008, side 4,
> Familieliv
> bl.a. følgende:
[...]

Mogens. Gider du ikke holde livssyn for sig og videnskab for sig? Dit ævl
hører ikke hjemme her.

Kan du ikke bare i fremtiden sende til din egen hotmail eller gmail? :-)

Henrik Blunck - Dianalund
$100 Million Dollar Challenge - see cool videos etc for free:
http://contest.dotcomsecrets.com/h_blunck

"Henrik V Blunck" skrev

> [...]
> hører ikke hjemme her.
>
> Kan du ikke bare i fremtiden sende til din egen hotmail eller gmail? :-)

Øh ... Umiddelbar kan jeg godt forstå dig, og jeg giver dig medhold i, at
mit indlæg vel og mærke første øjekast tilsyneladende har et *religiøst*
formål, men det altså også kun - som sagt - ved første øjekast.

Hvis du nemlig havde gjort dig den ulejlighed at gennemlæse mit indlæg, da
ville du have opdaget, at indholdet faktisk handler om psykologi.

Men bevares! Det forudsætter selvfølgelig, at man har lært at læse og
forstå ... :-)

-

Coming up:
(Gate now open for internal output)

Kulstof-14 indiciet, ... (linked to the alien main-program) ...
8049 news:gc2gvs$1bmg$1...@newsbin.cybercity.dk

or
8077 news:gcg04h$a1f$1...@newsbin.cybercity.dk

Last OUTPUT: 8077 news:gcg04h$a1f$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8078

Henrik V Blunck

Den 07.10.2008 kl. 20:59 skrev Jesus-loves-you
<John...@1.john4.8.heaven>:

> [...]
> Hvis du nemlig havde gjort dig den ulejlighed at gennemlæse mit indlæg,
> da ville du have opdaget, at indholdet faktisk handler om psykologi.

Lad os lige få én ting på det rene. Hvor meget eller hvor lidt jeg læser
er mit valg.

Kristeligt Dagblad er ikke videnskab - uanset om deres reklameafdeling
sikkert gerne synes det er relevant...

Derfor er dine posts off-topic.

> Men bevares! Det forudsætter selvfølgelig, at man har lært at læse og
> forstå ... :-)

Mogens, hvis du gerne vil prøve at flamme vil jeg anbefale dig, at du
bliver lidt mere oratorisk. Dine fnidderier *har* intet med videnskab at
gøre.

Jeg *kunne* have valgt at futte direkte til netikette, men tiltroede dig
en vis godhed [læs: naivitet] som skulle komme dig til gode. Den fejl
begår jeg ikke næste gang.

"Henrik V Blunck" skrev

[ ... file 8078 ... ]

> Lad os lige få én ting på det rene. Hvor meget eller hvor lidt jeg læser
> er mit valg.

Hmm ...

(En, der ikke gider sætte sig ordentlig ind i stoffet, men som gerne vil
"diskutere".)

> Kristeligt Dagblad er ikke videnskab - uanset om deres reklameafdeling
> sikkert gerne synes det er relevant...
>
> Derfor er dine posts off-topic.

Fremragende "logik", apropos ...

> [...]

> Jeg *kunne* have valgt at futte direkte til netikette, men tiltroede dig
> en vis godhed [læs: naivitet] som skulle komme dig til gode. Den fejl

Input memory from ...

8070 news:gcd2s6$29c3$1...@newsbin.cybercity.dk

Find nogle andre at "diskutere" med. Dette er IKKE et kontaktbureau for mit
vedkommende.

Og mht. truslerne (om bål og brand):

Og du må gerne klage, endog til Hendes Majestæt, apropos ...

8028 news:gb0dtf$u3$1...@newsbin.cybercity.dk

Jeg er ligeglad.

Sagen er blot, at ... (forget it).

EOD herfra. Sorry ... :-(

Last OUTPUT: 8080 news:gcht0k$1048$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8081

Henrik V Blunck

Den 08.10.2008 kl. 11:58 skrev Jesus-loves-you
<John...@1.john4.8.heaven>:

> EOD herfra. Sorry ... :-(

Tak. :-)