Behandling af præference overfor det forkerte køn

C. Overgaard

Tips- og lottemidlerne går for en del til afvænning af sexuelle
præferencer overfor det samme køn. De fik godt nok en overgang
frataget støtten, men efter nærmere undersøgelser og et løfte om ikke
at missionere blev støtten genoptaget.

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/66705:Debat--Agape--helbreder--ikke-homoseksuelle
http://www.profil-haderslev.dk/nyheder/fra-pressen/fra-pressen-arkiv-2007/fra-pressen-artikler-2007/artikel/skattekroner.html

Jeg er heller ikke ude i en polititisk drøftelse af det rimelige eller
urimelige, men blot ude efter en afdækning af hvilke metoder, der
anvendes.

En meget anerkendt behandlingssted i Utah bruger aversions terapi i
denne behandling. Således skal de unge lugte til ammoniak når de ser
pornografi, hvor at de medvirkende er af samme køn. En meget anerkendt
journalist gennemgik således behandlingen i denne ungdom.

http://www.secretprisonsforteens.dk/fornitswiki/index.php/Copper_Hills_Youth_Center
http://en.wikipedia.org/wiki/Lyn_Duff

Anvendes denne - i denne amerikanske stat - accepterede
behandlingsmetode her i landet eller er det "kun" samtaler?

Jeg fandt et dansk link til en beretning som tyder på det sidste, men
er stadig i tvivl.

http://www.teologinet.dk/blog/index.php/karen/2005/12/05/agape_en_personlig_beretning

Er der nogen mere dokumentation derude?

Mvh
C.Overgaard

Ib Baagøe

"C. Overgaard" skrev i en meddelelse:

> Tips- og lottemidlerne går for en del til afvænning af sexuelle

> præferencer overfor det samme køn. [....]

Nu findes der en halv snes forskellige årsager til homosexualitet,
fra rent biologiske til rent psykiske, så man kan vel ikke afvise,
at samtaleterapi kan virke lindrende på samvittighedskonflikter
hos de psykogene homoer.

Men en anden ting: Blandt den snes homosexsuelle, jeg har
været mere eller mindre tæt på gennem livet (nej, ikke så tæt ;-),
har der været en overrepræsentation af afvigende social adfærd,
ekstrem narcissisme og hysteri ("kort lunte", opfarenhed) og en
større tendens til promiskuitet og jalousi.
Har jeg blot været uheldig, eller er der statistisk belæg for, at
homosexuelle lider i højere grad af personlighedsforstyrrelser
end gennemsnitsbefolkningen?

Hvis denne hypotese holder stik, kan man jo godt forsøge på
at give de pågældende et bedre forhold til sig selv og omverden
ved at behandle deres personlighedsforstyrrelse, uden at angribe
deres sexualitet.

> Jeg fandt et dansk link til en beretning...
> http://www.teologinet.dk/blog/index.php/karen/2005/12/05/agape_en_personlig_beretning

En glimrende og højst troværdig historie. I dette tilfælde er der
da al mulig grund til at kurere pigen for hendes indremissionske
paranoide idéer om, hvad kristendom går ud på. Gad vidst, hvor
hun har fået dem fra, hendes forældre lader jo til at være normale.

Banal hetero -- Ib

Per Vadmand

Ib Baagøe wrote:

> [...]
> Har jeg blot været uheldig, eller er der statistisk belæg for, at
> homosexuelle lider i højere grad af personlighedsforstyrrelser

Nok snarere at mere eller mindre forfulgte/forhånede minoriteter har en
tendens til som reaktion at udvikle disse forstyrrelser. Det er nu engang
ikke befordrende for den sjælelige ligevægt, hvis man risikerer bank, fordi
man går på gaden med sin elskede i hånden.

Den samme forklaring falder mig ind på ofte påpegede "karakterafvigelser"
hos indvandrere.

> [...]
> paranoide idéer om, hvad kristendom går ud på. Gad vidst, hvor
> hun har fået dem fra, hendes forældre lader jo til at være normale.

Måske fra Bibelen, der meget klart giver utryk for, at homoseksualitet skal
straffes med døden?

Per V

--
Pleased to meet you, hope you get my name - but what's puzzling you is
the nature of my game

"Ib Baagøe" skrev

> [...]
> at give de pågældende et bedre forhold til sig selv og omverden
> ved at behandle deres personlighedsforstyrrelse, uden at angribe

Interrupt from ...

Sent: Thursday, January 01, 2009, CET 10:03
Subject: Det levende hus
8265 news:gji0tu$7op$1...@newsbin.cybercity.dk
samt ...
8278 news:gjsob1$1f8o$1...@newsbin.cybercity.dk

> ... så du vænner dig til, at du i din personlighed
> ér en seksuel skabning, og at denne IKKE skal være forbundet med
> nogen-som-helst præstation ...

Øh ... Jeg tillader mig lige at "anholde" dette dit udsagn mhp.
*ny*-orientering ... :-)

Med til debatten hører så også Per Vadmands kommentar hertil:

> [...]
> fordi man går på gaden med sin elskede i hånden.
>
> Den samme forklaring falder mig ind på ofte påpegede "karakterafvigelser"

Tak for Jeres bedrag ... :-)

-

Et Udsagn:

Kom! Skal vi ikke lege heksejakt;
forfølge enhver anderledestænkende
og så brænde dem på bålen,
men først efter at vi har tortureret dem!

Last OUTPUT: 8280 news:gk1sm1$ahs$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4c3d7bb43e449ec4
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8281