Advis Advokater - seriøse eller hvad?

"Thomas"

Jeg har i snart et års tid, fået en del breve fra Advis Advokater, som har
været underskrevet af en M. Larsen og T. Holm. De mener jeg skylder penge
til et mobilteleselskab. Pengene er forlængst blevet betalt, og endda betalt
rettidigt; Har dokumentation på det, og har sent denne dokumentation til
Advis Advokater.

Tilbage i Maj 2009, får jeg et brev fra Advis, hvor de truer med retssag, og
at det vil være helt sikkert at de vil vinde denne retssag, fordi de kan
bevise at jeg skylder dem penge. Jeg ringer dem dengang op, og forlanger at
høre hvad det præcist er for penge de mener jeg skylder dem, og får endelig
svaret, at det faktisk slet ikke er mobilteleselskabet jeg skylder penge
mere, men udelukkende Advis' salær for at have taget sig af sagen. Jeg synes
ikke det lyder helt rimeligt, at jeg skal betale Advis for noget, som jeg
oprindeligt har betalt rettidigt til det mobilselskab, og det fortæller jeg
Advis, og beder dem samtidigt om at få startet den retssag.

Jeg hører ikke fra dem mere, i næsten et år, før nu her for en uges tid
siden, hvor de så prøver én gang til. Jeg skriver tilbage til dem og minder
dem om, at de faktisk lovede at starte en retssag mod mig, for snart et år
siden.

Har i dag modtaget mail fra dem, vedhæftet en faktura med de samme gamle
beløb som er betalt. I mailen står der ellers intet, og heller ingenting om
en forestående retssag.

Jeg kan åbenbart ikke få Advis til at starte en retssag mod mig, selvom de
åbenbart mener at de kan bevise en helt masse.

Er Advis Advokater et seriøst firma, eller lugter det hele lidt af noget
fusk?

Thomas

Carstande.

"Thomas" formulated on tirsdag :

http://winfoa.wordpress.com/2008/11/08/advokat-advis-t-holm-far-endnu-mere-medie-omtale/

Google har mere.

--
Mvh.
Carsten Andersen.

Bertel Lund Hansen

"Thomas" skrev:

> [...]
> åbenbart mener at de kan bevise en helt masse.

> Er Advis Advokater et seriøst firma, eller lugter det hele lidt af noget

Uden at tage stilling til dit spørgsmål kan jeg sige at du i
hvert fald ikke behøver reagere på deres henvendelser hvis din
beskrivelse er korrekt. Du har én gang korrigeret deres
misopfattelse af sagen, og så behøver du ikke gøre mere før du
får en stævning - ud over naturligvis at gemme dine kvitteringer.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/

"Thomas"

"Bertel Lund Hansen" <splittemi...@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> misopfattelse af sagen, og så behøver du ikke gøre mere før du
> får en stævning - ud over naturligvis at gemme dine kvitteringer.

Folk fortæller mig også, at jeg bare bør ignorere dem. Så det vil jeg gøre,
og så håbe på at de starter en retssag pga. de 500 kr de mener jeg skylder.

Jeg har gemt alle de breve jeg har fået fra dem; Flere gange modsiger de sig
selv i deres svar.