Astrologi - ang. stjernebillederne Løven og Slangen

Jesus-loves-you

"Jesus-loves-you" skrev

Sent: Monday, July 28, 2008, CET 16:13, GMT 14:13
Subject: In the beginning ET-indiciet... -
Was: Fælles-orienteringspunktet i Baggrundsstrålingen ...
The main-program (message from ET, Aliens)
7724 news:g6kk71$2m0o$1...@newsbin.cybercity.dk

> Og det er også herfra, at indiciet opstår:
>
> Download evt. stjernekort fra ...
> http://www.luen.dk/afterglow_light_and_the_lion_gen3,15b.gif
> ... i forståelsesmæssig hensigt.
>

> Vi ser altså, at Fælles-orienteringspunktet knyttes til stjernebilledet
> Løven, ca. udfor Løvens bagben.
>
> (Oldtids-dokumentation herfor dog ej endnu undersøgt.)

Hvor langt tilbage i historien kan vi spore *udformningen* af
stjernebillederne Løven og Slangen ?

Og hvor nøjagtig er disse optegnelser specielt mht. Slangens hoved og Løvens
hoved samt Løvens fødder ?

Last OUTPUT: 7730 news:g6p1pg$19n9$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7731

Cindy

"Jesus-loves-you" skrev i en meddelelse
> "Jesus-loves-you" skrev

> Hvor langt tilbage i historien kan vi spore *udformningen* af
> stjernebillederne Løven og Slangen ?

Ih, det var dog et interessant spørgsmål. Den astrologi jeg bruger, har dog
ikke slanden med, men absolut Løven. Jeg kan dog se Slangen på det kort, som
er i min Efemeride.

Det er jo helt sikkert at astrologien må kunne spores langt ned i oldtiden,
at den brugtes, da Darios var konge eller Kejser over Persien. men hvor
langt man kan føre tilbage, at man f.eks. har brugt at tale om Løvens tegn,
jahh det kunne sandelig være spændende at vide. Men jeg tror det fortaber
sig i netop fortidens tåger.

Vi kan jo vente nogle dage og se, om der dukker nogen op, som ved mere end
vi gør.

Hilsen Cindy

Jesus-loves-you

"Cindy" skrev

> [...]
> det fortaber sig i netop fortidens tåger.
>
> Vi kan jo vente nogle dage og se, om der dukker nogen op, som ved mere end

Tak for dit indlæg, Cindy ... :-)

Øh ... (jeg ihukommer lige en ledetråd: de 3 vise mænd fra Østerland) ...

Egypterne brugte (vist nok) Orions bælte (de 3 stjerner på linie) i deres
gudedyrkelse, men det er i særlig grad Løvens fødders *placering*, jeg
ønsker at kunne dokumentere.

Babylonerne var jo flittige astrologer, så de har vel muligvis nedskrevet på
deres levtavler en hel del ... (har bare ingen viden herom, endnu) ...

Kineserne har også godt rigtig mange (astronomiske) optegnelser, men deres
stjernebilleder ... (alle mulige drager vist nok) ... var de forskellige fra
Mellemøstens ?

Last OUTPUT: 7734 news:g6pmh6$1hfk$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7735

Cindy

"Jesus-loves-you" skrev i en meddelelse
> "Cindy" skrev

[ udeladt ]

> Tak for dit indlæg, Cindy ... :-)
>
> Øh ... (jeg ihukommer lige en ledetråd: de 3 vise mænd fra Østerland) ...

Ja - allerede for 2.000 år siden havde man dygtige astrologer.

> Egypterne brugte (vist nok) Orions bælte (de 3 stjerner på linie) i deres
> gudedyrkelse, men det er i særlig grad Løvens fødders *placering*, jeg
> ønsker at kunne dokumentere.

Jeg har endnu aldrig kommet på den ide, at jeg ville prøve at dokumentere
nogen af stjernetegnenes figurer i forhold til om man kunne se, at dette var
fx et dyrs fødder eller at dette tegn skulle hedde "Berenices Hair".
Sidstnævnte tegn har jeg heller aldrig set omtalt i nogen astrologisk tekst,
men det forekommer altså på det lille kort over stjernehimlen, som jeg har
på efemeriden.

Det må jo siges om dem alle, at det kan være lidt svært at se, at det skal
forestille dette eller hint, man skal i hvert fald have det grundigt
forklaret.

> [...]
> stjernebilleder ... (alle mulige drager vist nok) ... var de forskellige

Ja, de har en helt anden dyrekreds. Og jeg har fået en bog forærende, hvor
man ser deres dyr opdelt i hvilke år, de har hvilke egenskaber.

F.eks. lagde jeg en gang horoskop for en, som var født i Tvillingernes tegn.
Jeg kunne fint tolke en del aspekter i hans horoskop, men da jeg tog
årstallet alene og kiggede i den kinesiske bog, fik jeg nogle meget, meget
fine karakteregenskaber beskrevet, som passede så fantastisk på netop denne
person. De gav et meget fint supplement til det som jeg kendte i forvejen
m.h.t. Tvillingernes tegn. Så jeg er glad for at have den lille kinesiske
bog at slå op i en gang imellem.

Der må være blevet gjort nogle meget eksakte optegnelser i den kinesiske
astrologi. og det må være blevet gjort over lang, lang tid. Men jeg ved slet
ikke hvornår, jeg tror bare, den går meget langt tilbage, og ville gerne
vide mere om den.

I morgen kan jeg evt. fortælle, hvad deres kendte tegn er.

Hilsen Cindy

Cindy

"Cindy" skrev i en meddelelse

> [...]

Ja de har jo billeder af drager alle vegne, men i den lille bog jeg har om
kinesisk astrologi, har man altså 12 tegn refererende til tolv forskellige
dyr.

Helt andre dyr end dem vi har i Mellemøsten og Vesten.

Det er Rotten, Oksen, Tigeren, Kaninen, Dragen, Slangen, Hesten, Geden,
Aben, Hanen, Hunden og til sidst Grisen, som regnes for et meget intelligent
dyr i kinesisk astrologi.

Men bogen indleder desværre med at sige, at "Kinesiske horoskopers
oprindelse er gået tabt i tidens tåger". Det synes jeg dog ikke, du skal
lade dig stoppe af, dette er kun en lille enkel bog, som klart og tydeligt
giver en oversigt over, hvilke karakteristika, man har arbejdet med, og som
allerede nævnt synes jeg, det er et godt supplement til den lære vi har i
forvejen.

Men det lange af det korte er - nu hvor jeg har fundet bogen frem, må jeg i
hvert fald sige, at det er en bog til at bruge her og nu, og ikke på nogen
måde historisk oplysende.

Kender du bladet "Nyt Aspekt". Måske - men kun måske - kunne nogen på deres
redaktion fortælle et eller andet om mere fortidig astrologi.

Så er der en astrolog som Sigvard Mahler Dam. Jeg ved at han har studeret
middelalder-latin og mideelalder-fransk for at kunne læse om astrologien i
ældre bøger. Jeg tror han ved en masse. Hans forældre, som også er
astrologer og jo har været det i mange år, ved ligeledes meget. Jeg håber du
finder nogen, som kan bringe dig videre i din søgen.

Hilsen Cindy