TV i loftet: Resultat

Leo Havmøller

Hej,

Som opfølgning på min tråd om TV i loftet, er her et par billeder af
resultatet.
Original tråd:
http://groups.google.com/group/dk.teknik.tv+video/browse_frm/thread/88a70b5deb318143/c0d0deac937a2797?tvc=1&q=tv+i+loftet#c0d0deac937a2797

I Loftet:
http://i31.photobucket.com/albums/c361/rtxleh/CIMG2231.jpg
Ophæng:
http://i31.photobucket.com/albums/c361/rtxleh/CIMG2234.jpg
Fra sengen:
http://i31.photobucket.com/albums/c361/rtxleh/CIMG2235.jpg

TV'et er Samsung LE-23R71W. Det bruger VESA 200x100 beslag. Det var faktisk
ikke så nemt at finde et beslag i det format, som både havde tilt og en
rimelig størrelse (de fleste er jo enorme), men jeg fandt et i Elgiganten.

I øvrigt: Hvad er det lige der går galt med priserne på beslag? De koster
allesammen 500-700 kr, nogle endda over 1000,-
Jeg syntes det er helt ude af proportioner for 2 metalplader med lidt
bukning og huller.
Er der en fladskærms-beslag-mafia der styrer markedet eller hvad? ;-)

Leo Havmøller.

Rasmus M. Jensen

"Leo Havmøller" <rtx...@nospam.nospam> skrev i en meddelelse
ser godt ud... men vær nu rar at fortælle at du forhåbentlig har skruet
beslaget op i noget afstivning oppe på loftet og at det ikke kun hænger fast
i brædderne... please... :-)
ja... det lader til at beslag-producenter har arvet en del fra
kabel-producenterne... :o)

--
mvh
Rasmus

David T. Metz

Leo Havmøller skrev:

> Er der en fladskærms-beslag-mafia der styrer markedet eller hvad? ;-)

Det er som en anden skriver ligesom med kabler. Men det behøver ikke
være et kartel. Det skyldes nok bare lav interesse fra forbrugere, der
går meget mere op i det beslaget skal holde, og så snupper ophænget med
i farten, for det skal jo op med det samme ...

Harald Nyborg kan dog være med med et mindre udvalg:
http://www.harald-nyborg.dk/listwebgrp.asp?page=2&Product=&UserGrp=410010&n=30100

David

Lars L. Hansen

Leo Havmøller wrote:
> TV'et er Samsung LE-23R71W. Det bruger VESA 200x100 beslag.

Nydelig montage.
Mit Samsung bruger også den der underlige 'halv-standard'. Jeg endte med
at købe et VESA 100 vægophæng i HaraldNyborg til kroner ingenting, og så
en 100x100 -> 100x200 adapter-plade i Zitech computer. Jeg endte med en
total på ca. 300 kr. Men så kan jeg også både tilte og dreje og
teleskopere og hvad det ellers hedder :)

Mvh.

Leo Havmøller

> Harald Nyborg kan dog være med med et mindre udvalg:
> http://www.harald-nyborg.dk/listwebgrp.asp?page=2&Product=&UserGrp=410010&n=30100

Lige præcis harald's havde jeg kig på, men selv den mindste til 23"-36" er
bredere end TV'et, så jeg syntes den var alt for stor.

Leo Havmøller.

Leo Havmøller

> ser godt ud... men vær nu rar at fortælle at du forhåbentlig har skruet
> beslaget op i noget afstivning oppe på loftet og at det ikke kun hænger
> fast i brædderne... please... :-)

Næh, det kunne desværre ikke lade sig gøre at ramme et spær, så det er kun
skruet i brædderne, ca. midt mellem 2 spær.
Men eftersom TV'et kun vejer 7,6 kg er jeg helt tryg ved det.

Leo Havmøller.

Bertel Lund Hansen

Leo Havmøller skrev:

> Men eftersom TV'et kun vejer 7,6 kg er jeg helt tryg ved det.

Jeg vil tro at et loftsbræt kan bære en mands vægt hvis der ikke
er mere end 60 cm mellem støttepunkterne.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ http://fiduso.dk/

Klaus D. Mikkelsen

"Rasmus M. Jensen" skriver:

> ser godt ud... men vær nu rar at fortælle at du forhåbentlig har skruet
> beslaget op i noget afstivning oppe på loftet og at det ikke kun hænger fast
> i brædderne... please... :-)

Hvorfor ikke da ?

Jeg har haft et 15" CRT oppe at hænge i loftsbrææder i 3-4 uden at der
skete noget. Trælofter er rigtigt fede, for med en god skrue kan de bære
en masse vægt.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Hans

"Leo Havmøller" <rtx...@nospam.nospam> skrev i en meddelelse
Endda med fod...

Martin Petersen

"Bertel Lund Hansen" <unos...@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil tro at et loftsbræt kan bære en mands vægt hvis der ikke
> er mere end 60 cm mellem støttepunkterne.

Hvis ellers brædderne er monteret ordentligt.

Mange folk sætter sådan en profilbræddeloft op i et gammelt pudsloft med
35-45 mm stifter. Det holder ikke sådan et fjernsyn i mange minutter.

Jeg er tømrer, så jeg ser mange underlige løsninger når tingene bliver
pillet fra hinanden. GDS folk er ikke altid lige heldige med deres
arbejde. :)

Men går da ud fra at Leo har styr på sit loft, og at tingene er lavet
ordentligt. Fanme ikke sjovt at vågne op med en flad over knæet.

- Martin

Hr. Jensen

On Tue, 6 Mar 2007 20:57:20 +0100 "Martin Petersen"
<usenet@[FJERN]nakskovnet.dk> sent the following smoke signals:

>Men går da ud fra at Leo har styr på sit loft, og at tingene er lavet
>ordentligt. Fanme ikke sjovt at vågne op med en flad over knæet.

Extreme close-up på den ufede måde... ;-)

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Bertel Lund Hansen

Martin Petersen skrev:

> Mange folk sætter sådan en profilbræddeloft op i et gammelt pudsloft med
> 35-45 mm stifter. Det holder ikke sådan et fjernsyn i mange minutter.

Nå nej, jeg tænkte ikke i de baner.

> Fanme ikke sjovt at vågne op med en flad over knæet.

Far, hvorfor har du et fjernsyn i hovedet? Far?? FAR!!!

Leo Havmøller

> Hvis ellers brædderne er monteret ordentligt.
>
> Mange folk sætter sådan en profilbræddeloft op i et gammelt pudsloft med
> 35-45 mm stifter. Det holder ikke sådan et fjernsyn i mange minutter.

Brædderne er sømmet fast i spærene dvs. ~98 cm mellem støttepunkterne. Huset
fra 1978.

> Men går da ud fra at Leo har styr på sit loft, og at tingene er lavet
> ordentligt. Fanme ikke sjovt at vågne op med en flad over knæet.

Som sagt er jeg helt tryg ved det.

Leo Havmøller.