Mangler DR-HD

Helge

Hej, jeg har skrevet et indl�g for et par dage siden, fordi jeg havde
problemer med at fange de nye digitale kanaler.

Det er nu endelig lykkedes og jeg kan nu se DR-K og Ramasjang, men jeg kan
stadig ikke se ikke se DR-HD...:-(

Jeg kan manuelt indstille frekvens, modulation og symbolstyrke, men er der
nogen der ved, hvilken frekvens DR-HD bliver sendt p�...?? (eller er det op
til antenneforeningen??)

Jeg f�r signalet fra en antenneforening gennem alm. antennekabel og uden en
boks.

Der er 90% signalstyrke og 100% signalkvalitet p� DR-K og Ramasjang.

mvh. Helge

Åge Halldorsson

"Helge" <nyheds...@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det er nu endelig lykkedes og jeg kan nu se DR-K og Ramasjang, men jeg kan
> stadig ikke se ikke se DR-HD...:-(

Jeg f�r ogs� tv gennem antennekablet, uden box og min udbyder har valgt at
de IKKE vil sende DR HD ud. De har bestemt at den KUN skal sendes ud
digitalt, med box. Jeg har en bekendt i Skanderborg, som ogs� modtager tv
gennem antennekablet, uden box. Ogs� der har man vedtaget at DR HD ikke skal
sendes ud, uden box.

Hilsen �ge

Klaus D. Mikkelsen

Helge skriver:

> Jeg kan manuelt indstille frekvens, modulation og symbolstyrke, men er der
> nogen der ved, hvilken frekvens DR-HD bliver sendt p�...?? (eller er det op
> til antenneforeningen??)

Det er op til antenneforeningen.

> Jeg f�r signalet fra en antenneforening gennem alm. antennekabel og uden en
> boks.

Og dermed et analogt signal. Det analoge signal kan ikek overf�re HD, s�
du vil kun kunne f� DR-HD i SD.

Klaus
Min egen hjemmeside nu med nyt dom�ne http://www.moppe.dk
S�lges 15" st�lf�lge med Michelin Alpin vinterd�k til VW Golf

Klaus D. Mikkelsen

Jesper Lund skriver:

> Det kunne også være DVB-C (eller -T) hvis TVet har digital tuner. OP har
> tilsyneladende indstillet modulation (QAM64 måske?) og symbolrate. Det
> peger på DVB-C.

N����h, ja.

Helge

Hej igen....

Vores fjernsyn har både DVB-C og Mpeg4.

Vores antenneforening udsender signalet både analogt og digitalt, og som
sagt kan jeg også sagtens se både DR-K og Ramasjang...

Andre i antenneforeningen kan godt se DR-HD, så jeg hælder til, at det må
være noget lokalt med signalet eller et eller andet med vores fjernsyn...??

Hilsen Helge

Message has been deleted

Helge

Hej, det er en lillebitte lokal antenneforening, men de har en aftale med
TeliaStofa, så man, hvis man køber en boks til 400 kr og et kort til 186 kr
pr. halvår, kan se alle de normale købekanaler digitalt (TV3, Discovery
osv). Men must-carry-kanalerne og de nye gratis digitale kanaler levere de
digitalt uden brug af boks og kort.

Helge

"Jesper Lund" <use...@jesperlund.com> skrev i meddelelsen

> Er det YouSee der er din antenneforening (reelt), og dit TV har DVB-C
> tuner? Så kunne forklaringen være at tuneren kun er til MPEG-2.
>
> --
> Jesper Lund

Message has been deleted

Helge

> - DR HD er krypteret (og dine naboer har Irdeto kort) eller ikke
> tilgængelig i jeres grundpakke, De nye DR kanaler er ikke must carry, så
> det er ikke noget krav at de skal være frit tilgængelig i en grundpakke.

Ja..., det har jeg også tænkt på...

> - Dit TV har kun DVB-C tuner til MPEG2 eller MPEG4 i SDTV profilen (jeg
> er ikke klar over om Ramasjang og DR K sendes i MPEG2 eller MPEG4 hos
> Stofa; hos YouSee er det MPEG2 af hensyn til kunder med gamle MPEG2 boxe).

Fjernsynet er ret nyt (LG LH3000) og jeg er ret sikker på at det har DVB-C
tuner både i Mpeg2 og 4...

Helge

Ole C

Helge skrev blandt andet:

> [...]
> (TV3, Discovery osv). Men must-carry-kanalerne og de nye gratis
> digitale kanaler levere de digitalt uden brug af boks og kort.

Kære Helge, hvis du nu var blevet i den oprindelige tråd, var der ingen
grund til at begynde forfra med det hele - blandt andet hvilket tv du
har....

Jeg vil anbefale folk at læse tråden "Skifte fra DVB-T til DVB-C" fra d.
1.11. Jeg kan ikke gennemskue hvorfor lige netop Helge er den eneste i sin
antenneforening, der åbenbart ikke kan modtage DR-HD - men der er lidt flere
af de oplysninger der bliver spurgt efter.

I den forrige tråd fortalte du, at du efter en ny søgning kunne modtage 79
digitale kanaler - og jeg spurgte jeg dig om ikke du kunne få oplyst fra
antenneforeningen om det er det antal kanaler du bør kunne modtage. Målet er
naturligvis for at få klarlagt om DR-HD er den eneste kanal, der giver dig
problemer.

--
vh
Ole C

Helge

> Kære Helge, hvis du nu var blevet i den oprindelige tråd, var der ingen
> grund til at begynde forfra med det hele - blandt andet hvilket tv du
> har....

Tja..., men jeg synes at vi var kommet så langt væk fra mit oprindelige
spørgsmål og at jeg havde fået indkredset problemet så meget, at jeg godt
kunne tillade mig at stille et nyt, mere specifikt, spørgsmål...

> [...]
> er naturligvis for at få klarlagt om DR-HD er den eneste kanal, der giver

Jeg har skrevet lidt frem og tilbage med dem, og de forsøger også at hjælpe
mig, men de kan heller ikke gennemskue, hvad der er galt... De har lige
skrevet tilbage, at det muligvis kan være signalet, der ikke er kraftigt
nok, og at hvis problemet ikke løser sig, vil de komme og måle det ud...,
men da de jo ikke har forpligtiget sig til at udsende DR-HD, kan jeg jo
heller ikke forlang noget af dem...

mvh. Helge

Frank Damgaard

Helge wrote:

> [...]
> det ud..., men da de jo ikke har forpligtiget sig til at udsende DR-HD,
> kan jeg jo heller ikke forlang noget af dem...

Sendes DR-HD i DVB-C på sin helt egen frekvens/Mux ?

Eller sendes den sammen med flere andre kanaler på den frekvens/mux.
Sidstnævnte er mere sandsynligt, og i givet fald er der andre
kanaler du så heller ikke kan modtage.
Hvis du godt kan modtage de andre kanaler på samme frekvens/mux
bare ikke DR-HD så tyder noget på at fejlen er i TV'et

Men for at du kan komme videre så kræver det at du får en
frekvens og kanalliste fra din antenneforening
sådan at du mere systematisk kan få indkredset fejlen.

det undrer mig i øvrigt at tekniske sende-data på specelt DVB-C
og til dels DVb-T skal være så hemmelige.....
.... det gør det en hel del sværer at fejlfinde.

Kent Friis

Den Thu, 05 Nov 2009 12:29:16 +0100 skrev Frank Damgaard:

> det undrer mig i �vrigt at tekniske sende-data p� specelt DVB-C
> og til dels DVb-T skal v�re s� hemmelige.....
> .... det g�r det en hel del sv�rer at fejlfinde.

Hvad mon antenne-foreninger tjener p� at sende en tekniker ud for at
indstille et par kanaler?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Helge

Hej Alle..., problemet er nu l�st og jeg kan se DR-HD...:-)

Jeg er dog ikke helt sikker p�, hvorfor...

Jeg har ikke gidet rode med det i et par dage, men bestilte i g�r nogle nye
antennestik hos AV-Cables, dem, der hedder "Kvalitets HF t�t Coax stik
metal", og noget kvalitetsantennekabel, i alt ca. kr. 50,-. Det fik jeg s�
samlet i dag og sat til.

Nu fandt fjernsynet pludselig 95 digitale kanaler, herunder DR-HD, som i
�vrigt ligger p� Frekvens 522000, Modulation 256qam og Symbolhastighed 6900.

Men om antenneforeningen i mellemtiden har lavet noget om, ved jeg
ikke...(gider ikke s�tte det gamle antennekabel p� igen for at finde ud af
det...:-))

Tak for diverse input og god weekend...

Helge

Helge

> det undrer mig i øvrigt at tekniske sende-data på specelt DVB-C
> og til dels DVb-T skal være så hemmelige.....
> .... det gør det en hel del sværer at fejlfinde.

Jeg har lige løbet kanalerne igennem, og hos os ser det sådan ud (med
forbehold for slåfejl...:-)):

Frekvens Symbolhastighed Modulering Kanal Program
306000 6900 256qam 204 Canal+
Hits

207 Canal+ Sport Ex

262 Euronews

265 Playhouse Disney

267 Disney XD

268 VH1 Classic Europe

270 Discovery Science

271 Discovery World
314000 6900 256qam 244 Silver HD

281 Motors

283 Yacht & Sail

285 Extreme Sports

326 Jaam-e-jam

332 Polonia

336 TGRT
322000 6900 256qam 203 Canal+
First

206 Canal+ Sport 2

243 MTVNHD

263 MTV 2

266 Star!

300 Eurosport 2

301 Viasat Golf
330000 6900 256qam 86 Kanal
Fyn

282 Showtime

284 ESPN Europe

310 Pink Plus

311 Pink Extra

320 Aljazeera

324 TRT 1

327 MBC

335 Show tv

1-11 Div. radiokanaler
338000 6900 256qam 200 Canal+
Action

201 Canal+ Comedy

202 Canal+ Drama

205 Canal+ Sport

226 TV1000 Drama

264 Nickelodeon

280 Hustler TV

800 Pay-Per-View
346000 6900 64qam 17 DR
Update

38 DR K

325 TRT2

329 NTV

333 Roj TV

334 RTS SAT
354000 6900 256qam 1 DR 1

5 TV2 Regional

15 DR2

18 DR Update/Tegnsprog

100 Viva

260 Arte

261 Club
362000 6900 256qam 19 Zaptor
TV

220 TV1000

221 TV1000 Action

222 TV1000 Classic

223 TV1000 Family

224 TV1000 Nordic

225 TV1000 Plus One
482000 6900 256qam 11 Kanal4

20 TV2 Zulu

26 DK4

72 ZDF

73 N3(NDR)

74 RTL

77 SAT1

90 Folketings-tv
490000 6900 256qam 25 TV2
Film HD

71 ARD

111 BBC World News

245 TV2 Sport HD

269 Discovery Travel

330 OBN
498000 6900 256qam 10 TV3

12 Kanal 5

14 3+

60 Sverige 1

62 TV4 Sverige

122 Discovery Channel

230 TV1000 HD
522000 6900 256qam 13 6'eren

21 TV2 Charlie

27 VH1

37 DR-HD

52 TV2 Norge

104 MTV

150 Disney Channel
538000 6900 256qam 39 DR
Ramasjang

240 Astra HD Promo

241 Discovery HD

50 NRK

123 Animal Planet
546000 6900 256qam 136
Eurosport

162 TV5 Monde Europa

210 Canal+ Film HD

mvh. Helge

Helge

Har lige f�et bekr�ftet fra antenneforeningen, at de ikke har lavet noget
om, s� det m� helt sikkert v�re antennekablet, der var problemet....

mvh. Helge