TV i loftet

Leo Havmøller

Min hustru er gravid og vil gerne have mulighed for at se TV i soveværelset
når hun hviler sig.
Den umiddelbart eneste placeringsmulighed er i loftet over sengen. Jeg
forstiller mig at det skal hænges ca. midt for sengen, og vinkles en smule
op mod hovedgærdet.

Hvad skal max størrelsen være? Afstanden bliver jo ikke så stor.
Jeg har selv en ide om at det skal være 23"-25", og at 32" vil være for
stor.

Hvad med beslag? Kan et vægbeslag holde TV'et fast i loftet? Og indstilles i
vinklen?

Konkret overvejer jeg pt. følgende:
Samsung LE-23R71W fra Hi-Fi klubben:
http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Billede/LCD_TV/SAMSUNG_LE-23R71W_LCD_TV_Hvid.htm
Fordi det kan fås i hvidt, og der findes en lokal butik (Aalborg).

Toshiba 27WL65G:
http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000gqyO-LLx?ProductID=lPvD4QFHclYAAAEONlsEMOsd&CatalogCategoryID=29DD4QFH2qQAAAEOqw803xiY
Fordi det er Toshiba, og fordi den findes en lokal butik.

Samsung LE26R72B:
http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=4&emne=visprodukt&Gruppenr=61&ID_infoside=6061041
Fordi det er fra tapeconnection.

Leo Havmøller.

Kristian Bønnelykke Nielsen

Nu er jeg ingen ekspert, men jeg har da set indtil flere fladskærme hængt op
i loftet både i erhverv sammenhæng og privat (40" Samsung) så jeg er ret
sikker på du kan hænge dem i loftet hvis ellers der bliver brugt det rigtige
ophæng.

Af valg af TV ville jeg klart tage Samsung LE-23R71W, især når det er så
kort afstand, og så ser det rigtig flot ud i hvid IMO. Toshiba'en er jo
direkte grim designmæssigt, det ville jeg ikke gå på kompromis med i et
soveværelse og den sidste Samsung bliver for voldsom (både pga. størrelsen
men også den mørke farve) vil jeg mene, men der er jo også dem der mener at
et TV ikke kan blive for stort :-)

--

Mvh,

"Leo Havmøller" <rtx...@nospam.nospam> wrote in message

Leo Havmøller

"Kristian Bønnelykke Nielsen" <an...@beanluck.com> wrote in message

> [...]
> op i loftet både i erhverv sammenhæng og privat (40" Samsung) så jeg er
> ret sikker på du kan hænge dem i loftet hvis ellers der bliver brugt det

Jo, men her skal TV'et jo hænge med bagsiden opad, således at når man ligger
i sengen kigger man op på TV'et.

> [...]
> men også den mørke farve) vil jeg mene, men der er jo også dem der mener

Tak for indsparket.

Leo Havmøller.

Rasmus M. Jensen

"Leo Havmøller" <rtx...@nospam.nospam> skrev i en meddelelse

> "Kristian Bønnelykke Nielsen" <an...@beanluck.com> wrote in message
>
> Jo, men her skal TV'et jo hænge med bagsiden opad, således at når man
> ligger i sengen kigger man op på TV'et.

hvis du ikke kan få et "vægbeslag" der kan vinkles så meget kan du selv lave
en løsning ved at fremstille to "kiler" i noget træ, skre dem op i loftet og
så beslaget på kilerne... så kan du selv bestemme den "rigtige" vinkel...
husk at det skal være træ og ikke spånplade eller mdf..
og kilerne skal du helst have skruet op i et spær f.eks eller oppe på loftet
lave noget "forstærkning" du kan skrue dem op i...

Rasmus
http://rydungdomshuset.dk/

Lyrik

Den 19.02.2007 kl. 12:46 skrev Leo Havmøller <rtx...@nospam.nospam>:

> [...]
> Den umiddelbart eneste placeringsmulighed er i loftet over sengen. Jeg
> forstiller mig at det skal hænges ca. midt for sengen, og vinkles en

+++++++++++++++++
35 kilo? I loftet i beslag over en gravid kone? I et par skruer?-Gys!!

Hilsen
Jens

--
Sendt med iso-8859-1.

Leo Havmøller

"Lyrik" <ly...@heaven.dk> wrote in message

Pt. hælder jeg mest til Samsung LE-23R71W, som vejer 7,6 kg.
Loftet er hvide profilbrædder, hvor enkelte søm-hoveder kan skimtes dvs. det
er muligt at skrue beslaget fast i spær.

Leo Havmøller.

peter.dahl....@gmail.com

Enig. Brug en projektor.

Kristian Bønnelykke Nielsen

> Jo, men her skal TV'et jo hænge med bagsiden opad, således at når man
> ligger
> i sengen kigger man op på TV'et.

Jo men det har jeg skam også set :-) Fungerede ganske fint med et 40"
Samsung tilsluttet en Xbox 360 lige over en seng, så det kan helt sikkert
også lade sig gøre med en 23" som vejer væsentlig mindre. Det er bare at
høre hos forhandleren af beslaget, vil jeg da mene.

Anders Majland

> 35 kilo? I loftet i beslag over en gravid kone? I et par skruer?-Gys!!

Det er kun et spørgsmål om at undersøge hvad der er at skrue i og dernæst
vælge skruer/plugs til formålet. Det vel ligefør at det kan hænges i et lag
med gips med 4 skruer ... (ville jeg dog ikke - men jeg er ikke i tvivl om
at det er muligt på de fleste lofter - min engen måde at teste på er som
regel et skrue beslag mv fast først og så test med "mange" gange den
belastning det skal holde til )

/A

Klaus D. Mikkelsen

Lyrik skriver:

> 35 kilo? I loftet i beslag over en gravid kone? I et par skruer?-Gys!!

Det holder da nemt.

Hvorfor skulle det indvirke at konene er gravid ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Rasmus M. Jensen

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.s...@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse

> Hvorfor skulle det indvirke at konene er gravid ?

havde han flere?? damn... ;-)

Jan Rasmussen

Leo Havmøller skrev:

> [...]
> stor.
>
> Hvad med beslag? Kan et vægbeslag holde TV'et fast i loftet? Og

Personlig ville jeg måske finde på noget andet, stille tv'et højt på et
møbel for enden af sengen eller noget 3. jeg ville ikke hænge 20-40kg
Glas 2 meter over min højgravide kone...

Ikke det du spurgte om, nej ved det godt, men ville bare lige sige
det... flame me if you must..

Et forbrugerråd's afgørelse om tv-ophænget ikke var godt nok, kan ikke
fjerne de personskader der kan være sket..

/jan