N6300: Ordbog husker ikke ?

Thomas

Hejsa

Har en Nokia 6300 med soft 04.70 (Ved godt de findes nyere)
Problemet ligger I at T9 ordbogen ikke husker nye ord.

Kan det løses ?

På forhånd tak,

Martin Johansen [6000]

In article <4788c982$0$2091$edfa...@dtext02.news.tele.dk>,
"Thomas" <sa...@cellshoppen.dk> wrote:

> Hejsa
>
> Har en Nokia 6300 med soft 04.70 (Ved godt de findes nyere)
> Problemet ligger I at T9 ordbogen ikke husker nye ord.

Min gamle var meget selektiv.. i starten huskede den okay, men som tiden
skred frem blev den mere og mere senil...

Jeg solgte den til en som elskede Nokia og ikke mente det var et problem.

(= fik aldrig løst problemet)

runenicolajsen

> Har en Nokia 6300 med soft 04.70 (Ved godt de findes nyere)
> Problemet ligger I at T9 ordbogen ikke husker nye ord.

Jeg har selv lige anskaffet sådan en telefon.

Min oplevelse er, at hvis jeg skriver et ord, telefonbogen ikke kender og
jeg trykker på "stav" og skriver ordet - så bliver det ikke indsat i
ordborg. Det er altså et "engangs-ord".

Hvis jeg derimod, når jeg har skrevet et ord ordbogen ikke kender, sletter
det jeg har skrevet og vælger "vælg" -> "indsæt ord" og skriver det her. Så
kan telefonen huske det til næste gang.

Prøv evt. selv at lave en test, jeg er næsten sikker på det fungere som
beskrevet.

Med venlig hilsen

Rune.