Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Alternativ til Canal Digitals HD receivere ?

15 views
Skip to first unread message

Andreas Møller Hansen

unread,
Jan 29, 2012, 2:52:30 PM1/29/12
to
Hej gruppe,

Som det er nu, har jeg en Canal Digital HD receiver (Sagem) med harddisk
og en gammel SD receiver også fra Canal Digital.

Jeg har nu fået et Full HD fjernsyn mere, og vil derfor gerne have
udskiftet den gamle SD receiver med en HD receiver (gerne med harddisk også)

Findes der nogle reelle alternativer som virker problemfrit ?
Jeg har kigget lidt på en Dreambox, men den ser jo ikke just ud til at
være billig...

Billigste alternativ er jo nok at anskaffe en Canal Digital receiver
uden harddisk.

Er der nogen her som har alternativer ?
--
mvh

Andreas M. Hansen

Ole C

unread,
Jan 29, 2012, 4:58:45 PM1/29/12
to
Andreas Møller Hansen skrev blandt andet:

> Som det er nu, har jeg en Canal Digital HD receiver (Sagem) med
> harddisk og en gammel SD receiver også fra Canal Digital.
>
> Jeg har nu fået et Full HD fjernsyn mere, og vil derfor gerne have
> udskiftet den gamle SD receiver med en HD receiver (gerne med
> harddisk også)
> Findes der nogle reelle alternativer som virker problemfrit ?

Denne for eksempel:
http://www.triax.dk/Antennemateriel/Modtagere/Satellit.aspx?productId={E2A80E1A-261B-45D7-9148-13411DAA54FA}&Tab=0
Kan tilsluttes en ekstern harddisk - og er ikke godkendt af Canal Digital,
men....
Kan købes for omkring 1000 kr.

--
vh
Ole C

Poul Erik Møller

unread,
Jan 30, 2012, 3:10:58 AM1/30/12
to
Er med på en (interessant) lytter.
Jeg kunne bestemt også tænke mig en anden HD-receiver med HDD
Men løber man ikke ind i problemer med at Canal Digital's kort ikke vil
fungere i andre receivere end deres godkendte?

Hilsen - PEM

"Ole C" <ma...@olec.invalid> skrev i en meddelelse
news:4f25c115$0$283$1472...@news.sunsite.dk...

Ole C

unread,
Jan 30, 2012, 3:32:45 AM1/30/12
to
Poul Erik Møller skrev blandt andet:

> Er med på en (interessant) lytter.
> Jeg kunne bestemt også tænke mig en anden HD-receiver med HDD
> Men løber man ikke ind i problemer med at Canal Digital's kort ikke
> vil fungere i andre receivere end deres godkendte?

Så vidt jeg ved, har CD kun indført såkaldt "pairing" for CA-moduler til tv
med indbygget sat-modtager.
Men ingen kender jo fremtiden....

--
vh
Ole C

Andreas Møller Hansen

unread,
Jan 30, 2012, 4:17:21 PM1/30/12
to
Den 29/01/12 22.58, Ole C skrev:

> Denne for eksempel:
> http://www.triax.dk/Antennemateriel/Modtagere/Satellit.aspx?productId={E2A80E1A-261B-45D7-9148-13411DAA54FA}&Tab=0
>
> Kan tilsluttes en ekstern harddisk - og er ikke godkendt af Canal
> Digital, men....
> Kan købes for omkring 1000 kr.
>

Det er da helt klart en mulighed - og til 900 kr er den jo til at betale.
Virker det OK med at optage til en USB disk ?

Sørensen

unread,
Jan 31, 2012, 1:24:22 PM1/31/12
to
Canal Digital er selv kommet med en ny "entertainmentcenter" eller noget
? men det koster 3500 spir :-(

--
VH.
Sørensen

Andreas Møller Hansen

unread,
Jan 31, 2012, 4:27:56 PM1/31/12
to
Den 31/01/12 19.24, Sørensen skrev:
> Canal Digital er selv kommet med en ny "entertainmentcenter" eller noget
> ? men det koster 3500 spir :-(
>

Det var netop et alternativ til denne som jeg søger.

Sørensen

unread,
Feb 1, 2012, 2:35:05 PM2/1/12
to
Den 31-01-2012 22:27, Andreas Møller Hansen skrev:
> Den 31/01/12 19.24, Sørensen skrev:
>> Canal Digital er selv kommet med en ny "entertainmentcenter" eller noget
>> ? men det koster 3500 spir :-(
>>
>
> Det var netop et alternativ til denne som jeg søger.
>
>
OK, De sælger måske ikke den gamle sagem 250 gb. mere ?,,, ellers kan De
findes brugt fra ca. 500 kr.

--
VH.
Sørensen

Andreas Møller Hansen

unread,
Feb 1, 2012, 4:13:26 PM2/1/12
to
Den 01/02/12 20.35, Sørensen skrev:
> OK, De sælger måske ikke den gamle sagem 250 gb. mere ?,,, ellers kan De
> findes brugt fra ca. 500 kr.
>

Den gamle Sagem 250 Gb har jeg skam allerede et eksemplar af - den er
ganske udmærket, men har dog nogle skønhedsfejl.
Jeg ville gerne have noget mere moderne fra et helt andet mærke.
Jeg drømmer stadigvæk om en Dreambox, men den er dyr.

vimmers

unread,
Feb 1, 2012, 11:44:14 PM2/1/12
to
så er der clone dreamboxe <---- søg udenlandske butikker
men jeg vil ikke anbefale dem
nogen siger de er gode nok andre at de er dårlige
0 new messages