Montering af holder til Garmin...

JAS

Hejsa

Er der nogen der ved hvor man købe, hvilken model og hvordan man gør, hvis
man vil have monteret en holder til min Garmin 310 i min firmabil.
Det skal være sådan en fastholder med strøm, min sugekop driller ofte så vil
gerne have en "rigtig fast" installation.

Håber nogen kan hjælpe mig lidt på vej ...

Jan

Ebbe Kristensen

JAS wrote:

> [...]
> firmabil. Det skal være sådan en fastholder med strøm, min sugekop driller
> ofte så vil gerne have en "rigtig fast" installation.

Det med fast strøm bliver nok et problem. Men Brodit http://www.brodit.com
er kvalivare (jeg selv vil helst ikke bruge andet) og de laver ihvertfald en
passiv holder til en Garmin Nüvi 310. Kan købes hos:

Klingtech http://www.klingtech.dk
Dansk Datasalg http://www.danskdatasalg.dk,
PDALand http://www.pdaland.dk/BilMontering
PDA Shoppen http://www.pdashoppen.dk/shop/default.asp

> Håber nogen kan hjælpe mig lidt på vej ...

Det var da et forsøg :-)

Ebbe

Bjarne

JAS wrote:

> [...]
> Det skal være sådan en fastholder med strøm, min sugekop driller ofte så
> vil gerne have en "rigtig fast" installation.

Ja, jeg syntes også sugekoppen var noget bras.

Eftersom jeg ikke kunne finde en dansk forhandler af Brodit dimsen, købte
jeg den her:
http://www.eu-computer.dk/shop/carcomm-monteringsplade-11468p.html

Den er fuldstændig mage til den fra Brodit :
http://www.brodit.se/images/215116.jpg

Har ovenikøbet samme nummer. eu-computer fortalte mig, at det faktisk ikke
længere var Brodit der laver den.

Fidusen er, at det er en kugle monteret på en plade med skruehuller. Man
vipper så den originale sugekop af og sætter den nyindkøbte kuglplade fast
i den originale strømfidus fra garmin i stedet for sugekoppen. Nu har man
noget solidt at skrue fast i bilen og navigatoren sidder rock steady.

For mit vedkommende, havde jeg et gammelt mobiltelefonbeslag jeg kunne skrue
den nye kugleplade fast i.

Det duer !

mvh,
Bjarne

Eliasen

"Bjarne" <b...@INGENSPAMc.dk> wrote in message

> [...]
> http://www.brodit.se/images/215116.jpg
>
> Har ovenikøbet samme nummer. eu-computer fortalte mig, at det faktisk ikke

Søg og du skal finde...! :-)

http://www.tele-online.dk/product.asp?product=14415&sub=239

Og jo, det er stadig Brodit der laver den:

http://www.brodit.com/?main=searchbrodit.jsp&search=215116

--
Eliasen
www.tomtom-user.dk - Europas største TomTom-forum.

Bjarne

Eliasen wrote:

> "Bjarne" <b...@INGENSPAMc.dk> wrote in message

> Søg og du skal finde...! :-)
>
> http://www.tele-online.dk/product.asp?product=14415&sub=239

Nå ja, det rigtigt, den havde jeg glemt.
Den koster 370+ forsendelse, jeg gav 250+ forsendelse.

> Og jo, det er stadig Brodit der laver den:
>
> http://www.brodit.com/?main=searchbrodit.jsp&search=215116

Jep, det var den jeg linkede til. Den anden (som jeg købte) er 100% mage
til, inklusiv bestillingsnummeret, men produceret i holland. Det var nok
derfor eu-computer sagde at det ikke er Brodit der laver dem mere.

Hvad ved jeg, jeg er bare glad for dimsen.

mvh,
Bjarne

JAS

Okay det ser smart nok ud - så kunne jeg købe et 0-huls beslag fra brodit og
sætte fast i min luftdyse og så skrue den i 0-huls beslaget... super lyder
perfekt og tusinde tak for hjælpen

Jan

Jens

"JAS" <j...@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
Jeg har købt en universal PDA-holder hos T-Hansen, vendt den 90 grader og
monteret den på et lille vinkelbeslag som er gjort fast i instrumentbrædtet
med skjulte skruer. Min Garmin 250W passer perfekt i denne holder.

/Jens