Sidst jeg tjekkede, var jeg ikke synsk, så du kunne jo starte med at
fortælle os, hvilken forstærker du har, hvordan du har forbundet bilens
øvrige højttalere, om de er koblet til radioen osv.
Lad os tage den derfra.
// Per.
Ja ok... det ville nok lette tingene en del :-)
Jeg spørg på vegne af en ven, så har ikke fuldt overblik over hvordan
det er forbundet.... men ved at det er en 4-vejsforstærker, som er
tilsluttet bilens radio, og fra forstærkeren over til den passive
subwofer.
Vi skal kigge på den eftermiddag, så ville bare lige være lidt
forberedt inden.... så var det lidt nemmere hvis vi vidste hvad vi
skulle kigge efter tænkte jeg. Men jeg ser lige ad med mærke og
hvordan det helt ser ud, så vender jeg tilbage; Men vil dog godt høre
ad, om man kan sige noget generelt om, hvad der kan være galt? Eller
kan der være meget forskelligt galt?
Så har vi kigget på det...og vi blev ikke klogere
Forstærkeren er en 4-vejs X-sound forstærker fra T-hansen
Basenheden er en 12" basss i kasse
Selve radioen for strøm fra en seperat stikkontakt der sidder i
kabinen.
Så snart der tændes for strømmen til radioen, så lyder der en høj
brummen i højtalerne, og man kan ikke få noget andet lyd ud, andet end
den der brummen.
Det har virket fint før...men pludseligt er der kun denne brummen.
Signalkabel og strømkabel kører på hver sin side....men kan det være
noget andet der generer signalkablet? Vi kan ik se om sikringen er
gået...men kan det være det?
Det er jo underligt at det har virket, og nu pludseligt ikke mere??
Kan der være blevet brændt noget af, hvis der er blevet hørt for højt
musik?
På forhånd tak
Srdan
Mvh Tonni Madsern
"Srdan...@gmail.com" <srdan...@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:dcda303b-9926-4956...@a1g2000hsb.googlegroups.com...
<KLIP>
>
> Så snart der tændes for strømmen til radioen, så lyder der en høj
> brummen i højtalerne, og man kan ikke få noget andet lyd ud, andet end
> den der brummen.
>
> Det har virket fint før...men pludseligt er der kun denne brummen.
>
> Signalkabel og strømkabel kører på hver sin side....men kan det være
> noget andet der generer signalkablet? Vi kan ik se om sikringen er
> gået...men kan det være det?
>
> Det er jo underligt at det har virket, og nu pludseligt ikke mere??
> Kan der være blevet brændt noget af, hvis der er blevet hørt for højt
> musik?
>
> På forhånd tak
> Srdan
Det kunne lyde som om at Stelforbindelsen mangler/er dårlig på
forstærkeren, så den har trukket stellen igennem dit signalkabel og nu
brændt en bane i din radio.
Kobl forstærkerens signalkabel fra og start uden signal på. Brummer den
stadig ?
// Per.
Vi skal først kigge på det igen i weekenden; Mange tak for
svarene...nu skal vi 2 nørder prøve de forskellige forslag af :-)
Venlig hilsen
Srdan