Elmand kom med denne ide:
Man kunne prøve at måle med en belastning, f.ex. en lampe. Så er
spændingen nok nul.
Man kunne måle mellem fase på en virkende kontakt og nul på en
ikke-virkende. Og omvendt.
Men det kan jo ikke være andet end en løs forbindelse eller en knækket
ledning. Om det er fase eller nul er ligegyldigt, fejlen skal bare
findes, og fase og nul løber jo sammen.
Må man overhovedet have samledåser skjult bag loft, gulv eller vægge,
hvor man ikke kan komme til uden besværlig adgang?
--
Husk kørelys bagpå, hvis din bilfabrikant har taget den idiotiske
beslutning at undlade det.