Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Philips DVDR1000

3 views
Skip to first unread message

Cantona

unread,
Sep 1, 2004, 3:00:07 PM9/1/04
to
Hej

Muligvis forkert gruppe - ny i gamet så bær venligst over med mig ;o)

Jeg har fået tilbudt Philips DVDR1000 demomodeler idag til kr. 5000 til min
arbejdsplads af en autoriseret AV forhandler (tror det er incl. moms, men er
ik helt sikker) Demomodel er egentligt så meget sagt da der er tale om
maskiner hvor det eneste der er sket er at kassen er gået i stykker under
transport, men DER ER stadig fuld garanti på.

Da jeg ikke kender noget til det her felt, og ej heller kan finde maskinen,
er der så nogle der kan komme med input vedr. om det er et godt køb eller
ej?

Mvh

Cantona :o)


Cantona

unread,
Sep 1, 2004, 3:23:19 PM9/1/04
to
Skål i skibet mand.......Er lige blevet gjort opmærksom på at den står i
17.000 i vejl. udsalg - det tilbud skal da bare videre til andre der måtte
være interesseret!!!

Jeg ringer lige til ham i morgen og hører om det er noget han mener
seriøst - mail til mig hvis I vil ha' hans nummer.
(Vil ikke ligge det op her uden hans tilkendegivelse) ;o)

Mvh

Cantona


"Cantona" <kim_l...@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41361c41$0$237$edfa...@dread12.news.tele.dk...

Lars Ladingkaer

unread,
Sep 1, 2004, 3:26:17 PM9/1/04
to
Hej Cantona

> Jeg har fået tilbudt Philips DVDR1000 demomodeler
> idag til kr. 5000 til min arbejdsplads af en

> autoriseret AV forhandler [..]

Det var første top-model fra Philips. En helstøbt maskine, på flere måder.
Ikke de vilde features sammenlignet med hvad der findes i dag. Sørg dog for
at det som minimum er MkII udgaven hvor softwaren har fået et løft i forhold
til allerførste udgave (bl.a. fået tilføjet den populære 2½ times optage
kvalitet).

Om den er 5000 kr værd? Tja, lige til det punkt hvor den udgik kostede den
vist over 10000 kr - så på det punkt er der ikke noget at sige til prisen.
Men jeg ville hellere bruge de penge på en nyere harddisk-optager som f.eks.
en Pioneer DVR-520H

--
/Lars

Vind en KiSS DP-558 HD-optager: www.recordere.dk


Otto J.

unread,
Sep 2, 2004, 5:48:33 AM9/2/04
to
> Skål i skibet mand.......Er lige blevet gjort opmærksom på at den står i
> 17.000 i vejl. udsalg - det tilbud skal da bare videre til andre der måtte
> være interesseret!!!

17.000,-? Jo tak, dengang DVD-optagere var noget HELT nyt og smart... Udover
en solid konstruktion får du ikke noget i den som du ikke får i en DVDR 75 i
dag. Der har været heftige prisfald på DVD-optagere, så den gamle normalpris
kan du ikke bruge til noget. Udviklingen har endda gjort at du får bedre
billedkvalitet i dag, pga. bedre komprimering. Desuden er driftsstabiliteten
blevet forbedret væsentligt siden første generation. Jeg ville ikke røre dem
med en ildtang - og som lars siger, SLET ikke hvis det ikke er mkII. Køb
Pioneer DVR 320 i stedet for - eller DVR 220 hvis du ikke skal bruge
DV-indgangen. Eller, som lars siger, en DVD/HD-optager. De fås i god
kvalitet fra omkring 6000,-, og er _meget_ federe.

Det tilbud du har fået svarer lidt til at tilbyde dig en PC der kostede
17.000,- for to år siden. Hvor mange penge vil du tro den er værd i dag?
--
Mvh. Otto
**********************
Jeg arbejder i en radio/tv forretning. Mine indlæg er skrevet
ud fra mine egne meninger og holdninger, men kan være
farvede af mit ansættelsesforhold.


Cantona

unread,
Sep 2, 2004, 8:58:48 AM9/2/04
to
Prisen var 4000 incl moms og den fås hos Teknika Radio tlf nr 56656161 -
hvis der er nogen der er interesseret.

:o)

"Cantona" <kim_l...@hotmail.com> skrev i en meddelelse

news:413621b2$0$307$edfa...@dread12.news.tele.dk...

David T. Metz

unread,
Sep 8, 2004, 6:09:04 AM9/8/04
to
Cantona wrote:
> Jeg har fået tilbudt Philips DVDR1000 demomodeler idag til kr. 5000

Det er latterligt dyrt for en ældgammel maskine fuld af børnesygdomme. Hvis
den som andre gør opmærksom på er Mk II så hjælper det lidt på det, men det
er stadig for dyrt.

David


David T. Metz

unread,
Sep 8, 2004, 6:10:06 AM9/8/04
to
Cantona wrote:
> Skål i skibet mand.......Er lige blevet gjort opmærksom på at den
> står i 17.000 i vejl. udsalg -

Det er løgn (måske ikke hvad du er gjort opmærksom på, men at den gør).

David


0 new messages