http://www.cyclingnews.com/road/2008/tour08/tech/index.php?id=/tech/2008/features/tour_stage_17
Man kan jo læse i www.roadbikeshops.dk 's pdf-katalog, at de fører den
med alle sensorer (på nær power-måleren) for 3100 kr.
Det virker som, at der er rigtig meget for pengene ! og det åbner jo
også nogle perspektiver, at man kan sammenligne med andres køreruter.
En af de kendte, Ole Thisted, er jo gået helt amok med garmin GPS !
MTB ryttere kan genfinde andres (skjulte) skov-ruter med det.
Kort findes for euopa (og new zealand), osv.
mvh
John
> Man kan jo læse i www.roadbikeshops.dk 's pdf-katalog, at de fører den
> med alle sensorer (på nær power-måleren) for 3100 kr.
Man kan få den for 2949 kr. hvis man kan undvære kadencemåleren.
Er der nogen der ved hvad "baggrundskort" betyder ved Garmin? Er
de grove i detaljerne? Og i så fald hvor slemt er det?
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
>J skrev:
>
>> Man kan jo læse i www.roadbikeshops.dk 's pdf-katalog, at de fører den
>> med alle sensorer (på nær power-måleren) for 3100 kr.
>
>Man kan få den for 2949 kr. hvis man kan undvære kadencemåleren.
>
>Er der nogen der ved hvad "baggrundskort" betyder ved Garmin? Er
>de grove i detaljerne? Og i så fald hvor slemt er det?
Ved jeg ikke. Måske andre ?
Min interesse kom sig egentlig af denne artikel:
http://www.tourcyclingringsted.dk/Stifinder2007/Stifinder-turen_2007.htm
Jeg har da aldrig set noget lignende ! og så checkede jeg VDO MC1 (900
kr) og Ciclomaster CM 436m (900 kr).
Men jeg tror, at man skal gribe det nye: GPS.
Jeg har shimano flightdeck, der giver kadence, - og den kunne få lov
at blive siddende.
mvh
John
Jo, jeg har den. Med kadance og pulsmåler, har dog
ikke fået monteret min kadance måler endnu.
Jeg synes den er rigtig fed. Men den har også nogle
fejl.
Nummer 1 fejl er at jeg ikke kan få den synkroniseret
med min mac. Garmin har allerede ombyttet den en gang,
og den nye vil heller ikke. Jeg skal dog gladeligt sende
den ind til dem, og så skifter de sikkert også denne ud.
Skærmen er for lille til kortvisning og betjenings
metoden er ringe. Men det må man vel leve med?[1]
Default kort kan jeg ikke huske, jeg har et dansk,
skandinavisk eller europa bil kort i den. Sikkert
kun dansk, da det var det billigste jeg kunne finde.
Jeg skal nok kikke efter default kort.
Den er ikke altid lige god til at finde den vej jeg
ville cykle. Fx. når jeg skal fra Sigurdsgade, 2200
til Sandbakken 9 i toppevad ude ved Stenløse, ja så
mener den ikke at jeg skal cykle via Frederikssundsvej.
Den sendte mig op til Bispebjerg. Der skulle jeg forsætte
op over Søborg.
Jeg cyklede af Tomgårdsvej og ud af Frederikssunds vej.
Jeg skulle dog dreje til højre ud af Farum motorvejen?
Senere skulle jeg dreje til venstre og køre af islevsdalsvej?
I husum skulle jeg til højre af mørkhøj vej?
I herlev skulle jeg til højre af ringvejen?
Og så igen af byvejen?
I Ballerup af ring4, og af Jonstrupsvej?
Og igen og igen til højre, lige indtil jeg kom ud til den
vej som DGS.dk sagde at jeg skulle køre af.
Jeg prøvede også at køre hjem igen. Her skulle jeg til
Kirkeværløse, værløse, hareskovby, søborg, osv osv.
Jeg satte den også til bil hurtigste vej, her skulle jeg
fra ballerup, islevsdalsvej, osv.
Først bil, og korteste vej sendte mig ind af frederiks
sundsvejen.
Men det skyldes jo nok at kort materialet til cykling er
dårligt, da de sikkert bare bruger bil kort. Jeg havde
for det meste sat den til cykel, og ellers ikke undgå nogle
veje.
Den holder mindst 2 timer, vi får se i morgen og søndag,
der skal jeg cykle ca. 110 km hver vej.
Jeg købte den for at kunne race imod andre, men det kræver
lige som at jeg kan få den synkroniseret med min mac.
JonB
Det betyder at det er ubrugeligt til alt hvad der hedder navigation
på vejniveau..
// Hans
--
...
Det går nu nogenlunde når man har vænnet sig til at
bruge den, synes jeg..
> Den er ikke altid lige god til at finde den vej jeg
> ville cykle. Fx. når jeg skal fra Sigurdsgade, 2200
> til Sandbakken 9 i toppevad ude ved Stenløse, ja så
> mener den ikke at jeg skal cykle via Frederikssundsvej.
Nej det kan godt blive noget rod hvis man navigerer efter den,
specielt hvis det er over en stor afstand..
Man kunne godt nogengange ønske sig at den bare kunne vise retningen
til målet, istedet for at regne en rute ud der alligevel er helt
fjollet.
> Den holder mindst 2 timer, vi får se i morgen og søndag,
> der skal jeg cykle ca. 110 km hver vej.
Den holder ca. 12-15 timer, siger min erfaring mig.. I mit tilfælde
rigeligt da de længste ture jeg kører er ca. 5-6 timer (hvis der er
hård modvind og punkteringer ;)
// Hans
--
...
Jeg glemte helt at skrive hvad jeg ville have i stedet
3 skærme. 1 lille på ydersiden der kan vise forskellige
data, fx. hastighed og direktioner. Åbner man den som en
bog, så inden i er der 2 størrer trykfølsomme skærme så
man lettere kan taste data ind og flytte rundt på kortet.
Lukker man den så er de 2 inderste skærme slukkede.
>> Den er ikke altid lige god til at finde den vej jeg
>> ville cykle. Fx. når jeg skal fra Sigurdsgade, 2200
>> til Sandbakken 9 i toppevad ude ved Stenløse, ja så
>> mener den ikke at jeg skal cykle via Frederikssundsvej.
>
> Nej det kan godt blive noget rod hvis man navigerer efter den,
> specielt hvis det er over en stor afstand..
>
> Man kunne godt nogengange ønske sig at den bare kunne vise retningen
> til målet, istedet for at regne en rute ud der alligevel er helt
> fjollet.
Det kan du godt få den til.
>> Den holder mindst 2 timer, vi får se i morgen og søndag,
>> der skal jeg cykle ca. 110 km hver vej.
>
> Den holder ca. 12-15 timer, siger min erfaring mig.. I mit tilfælde
> rigeligt da de længste ture jeg kører er ca. 5-6 timer (hvis der er
> hård modvind og punkteringer ;)
Man kan jo stoppe tælleren og slukke når man lapper.
Det lyder rimeligt fjollet. Normalt har jeg ikke brug for
navigation, og kører så med 8 forskellige data på skærmen.
Hvis jeg skulle placerer cykelcomputeren så den sad sikkert,
og samtidlig ville være i stand til at blive klappet ud
uden at komme til at sidde i vejen så ville det blive ret
besværligt på en racercykel.. tror jeg.
Danmark er ikke større end at man godt kan kigge på et kort
hjemmefra, og finde ud af hvordan man kommer frem til målet af store
veje. Og så slå navigation til når man nærmer sig eller er faret
vild.
// Hans
--
...
Racer cykler behøver jo ikke købe den store forkromede model.
JonB
Altså er det du efterlyser en ny model, Garmin Edge 805 eller ?
// Hans
--
...
Ja, en touring model
JonB
Jeg har en Edge 305, fin maskine, men ikke så avanceret som 705'eren (blandt
andet er der ikke farver og kortunderstøttelse). Hvis du vil spare nogle
penge, kan du købe den hér:
http://cgi.ebay.co.uk/GARMIN-EDGE-705-BUNDLE-HRM-CAD-CYCLING-EURO-BASE-MAP_W0QQitemZ300244340931QQcmdZViewItem?hash=item300244340931&_trksid=p3286.m14.l1308
Ca. 2500 inkl. både kadencemåler og pulsbælte - gratis forsendelse.
Det er samme forhandler som jeg købte min 305 fra, og der er fin service.
--
Med venlig hilsen,
Morten Wartou
Jeg har købt en 705'er i dag - jeg var efterhånden blevet irriteret
over min 305 som kun synes halvfærdig. 705'eren er imho en langt mere
helstøbt produkt
Nogen der vil købe en 305HR/CAD ?
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen
"Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?"
> Er der nogen der ved hvad "baggrundskort" betyder ved Garmin? Er
> de grove i detaljerne? Og i så fald hvor slemt er det?
Det synes at være ganske udemærket. Der er dog ingen navigations
funktionalitet og mængden af waypionts synes lille.
Jeg er interesseret.
Stand/Pris ?
Cykelholder?
/tomov
> Jeg er interesseret.
> Stand/Pris ?
> Cykelholder?
>
> /tomov
Alt følger med (pulsbånd, CAD kit, magnet, 2x holdere, oplader, usb
kabel og org embalage. Standen er glimrende
Højdemåleren er dog ikke videre pålidelig og har aldrig været det. Det
kan muligvis fixes på garantien.
Du kan sågar få den med ny ubrugt CAD pulsbånd som fulgte med min 705'er.
kontakt mig pr mail, adressen er valid.
BEdste hilsner Rune
Har lagt det meste af Eurorpa og topografisk for Belgien (har lige været på
cykelferie i Ardennerne.)
Det fungerer fint. Laver turene i Mapsource og flytter så over på 705'eren.
Undervejs har jeg nogle få gange oplevet at den bliver forvirret (især hvis
ruten kommer til at krydse sig selv.) Men så slukker man den bare, tænder og
åbner den tur du vil bruge.
Den daglige historik bliver ikke berørt af det.
Må dog sige, at godt nok bliver pulsen registreret, men jeg har ikke fundet
noget egentlig analyseværktøj.
FinnJ
"J" <johnknu...@Mail.dk> skrev i en meddelelse
news:0kcj84dfse6scs721...@4ax.com...
> Danmark er ikke større end at man godt kan kigge på et kort
> hjemmefra, og finde ud af hvordan man kommer frem til målet af store
> veje. Og så slå navigation til når man nærmer sig eller er faret
> vild.
Det er sku rigtigt, af en eller anden grund farer jeg altid vild og
ender midt i et villakvater e.l hvis jeg forvilder mig ind på en
cykelsti ;-)
Af negative ting kan nævnes pulsmåleren. Den giver mange fejl og er nærmest
ubrugelig når man har vænnet sig til Polars kvalitet. Så den bruger jeg ikke
længere. Også højdemåleren virker mindre troværdig end udlæsningen fra min
Poalr 720. Kadance måleren er overflødig, så man bør overveje 605 modellen
og så bruge den sammen med en Polar eller anden foretrukken pulsmåler.
Er lige kommet hjem fra bilferie. Her havde jeg også stor glæde af den og
har ikke haft problemer med de ruter den generede. Men husk lige at rette
indstillingerne mht at undgå store veje når du er i bil ;-)
Mvh
Peter
"J" <johnknu...@Mail.dk> skrev i en meddelelse
news:0kcj84dfse6scs721...@4ax.com...
Æhm, det er 305'eren T. Hansen har - det er 705'eren vi taler om, og den som
kan fåes for ca. 2500,- i nævnte engelske eBaybutik.
check www.bikelog.dk hvor der er en masse om garmin 705 ;o)
hjh