utroskab

hejsa..
jeg kunne godt tænke mig at spørge jer andre her inde omkring noget
utroskab, og hvad i ville gøre, i denne situration

det er ang min kæreste, vi er kommet sammen i lidt over 1½ år, og jeg elsker
hende overalt på jorden, og hun siger, hun også gør det.. men faktisk i nat,
har hun været til en fest, hvor hun havde kysset med en anden fyr.
Hun kom hjem til mig efter festen i nat fordi hun skulle overnatte hos mig,
det er sket een gang før, med den samme fyr kort før jul, og jeg er 100 %
sikker på at det er de eneste gange hun har gjort det.
Efter vi havde snakket lidt om det inat, smuttede hun om til en veninde som
hun ville overnatte hos(hun kom og hentede hende), mere fordi jeg ville
tænke tingene igennem, så jeg har ikke sovet en skid i nat.
Vi skal mødes igen idag engang efter middag. hun siger at hun kan ikke
forklare hvorfor det skete, og at hun er meget ked af at hun har gjort,
fordi hun syntes vi har det godt i forholdet. Hun siger også at det aldrig
ville kunne lade sig gøre at hun kunne komme sammen med ham, ved så ikke om
det er fordi han bor langt væk, eller det er fordi han er en del ændre end
hende.
hvordan vil i tackle siturationen, ville i give det en chance til? jeg ved
virkelig ikke hvad jeg skal gøre når hun kommer...

Mvh
ulykkelige

Righto

> hvordan vil i tackle siturationen, ville i give det en chance til? jeg ved
> virkelig ikke hvad jeg skal gøre når hun kommer...

Ja det er en svær situation, du er i.

Det lyder hårdt, men personligt ville jeg ende forholdet her.
1 svipser kan ske - der kan man så måske give hende en chance.
Men nu er det 2. gang det er sket - så kan man vel ikke bare kalde 1. gang
en svipser.

Hvordan forklarede hun situationen?
Var hun meget beruset eller var hun ædru?

Hvis hun var ædru, så er der i min bog overhoved intet at komme efter.
Ud af vagten. (igen det lyder hårdt, men det er min mening)

Hvis hun var beruset og du virkelig gerne vil give hende en chance mere, så
må du jo bede hende om at slappe af med alkoholen, når hun er til fest, så
sådan et tilfælde ikke sker igen.

Jeg ved sgu ikke, hvad jeg ellers kan sige.
Det er jo lidt en kort tidsfrist du har stillet os i og med at du postede
kl. 11:30 og I skal mødes over middag. :)
Så jeg ved ikke, hvor meget du kan bruge dette korte svar til, men jeg må
hellere slutte da kl. pt. er 12:20 og hvis du skal læse det inden hun
kommer, såeh....

Held og lykke :)

"Righto" <n...@way.com> skrev i en meddelelse

problemet er at, jeg vil have svært ved at bare at droppe hende, sådan uden
videre, nu har man i noget tid. Syntes selv vi har haft det godt i
forholdet, lige indtil dette her skete..
jeg er kedaf at jeg postede det så sent. men det var først på det tidspunkt
at jeg kom i tanke om at jeg kunne poste det her, da der plejer at være en
rimelig hurtig respons. siger og så mange tak for svaret..
hun kommer engang omkring 14 tiden..

pepss

"t" skrev

> jeg kunne godt tænke mig at spørge jer andre her inde omkring noget
> utroskab, og hvad i ville gøre, i denne situration

[snip]

> hvordan vil i tackle siturationen, ville i give det en chance til? jeg ved
> virkelig ikke hvad jeg skal gøre når hun kommer...

endelig vil jeg sige at hun har brugt sin chance!
men kan du ikke sådan lige droppe hende skal du stille det MEGET klar at det
finder du dig ikke i og så må hun jo gøre op med sig selv om hun nu elsker
dig nok til at kunne holde finnerne for sig selv!

jeg vil så lige ønske dig alt held og lykke! det er sq ikke sjov at komme
igemmen sådan noget!

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner :o)

Piotr

Hvis du siger "det kan jo ske, vi forsætter vores forhold" har du mere eller
mindre givet hende grønt lys for at gøre det igen. Der er jo ingen
konsekvenser ved hendes handling.

Uden at kende din kæreste, kunne jeg forstille mig at hun godt kan lide lidt
"drama". Ellers er der ingen grund til at fortælle dig at hun har kysset med
en, specielt ikke to gange i træk. Dette er i min øjne en "test" for at se
hvordan du reagere, det er nok ikke noget hun har planlagt bevist, men
ubevist kan der stadig godt komme små tests ud.

Personligt ville jeg nok snakke med hende, sige at det dur ikke at hun er
sammen med andre, mens du ikke gør det. Så i må ændre jeres forhold, til at
i gerne må være sammen med andre. Dette vil mere eller mindre gør jer til
"kun" bollevenner. Denne løsning kræver selvfølgelig at du godt kan holde
til at hun er sammen med andre, samt at du selv kan finde nogen andre at
være sammen med. Alternativet er at du dropper hende som kæreste, men hvis i
har et godt sexliv kan du jo ligeså godt holde fast i den del.

olsen

On Sun, 18 Jan 2004 11:32:01 +0100, "t" <nope-n...@secret.dk>
wrote:

Tag det som inspiration. Kvinder lærer noget nyt hvergang de har
andre. Når min kone har været fræk igen så ligger vi og snakker om
hvordan det var og hvad de gjorde, det er meget hyggeligt.

Trinita

"t" <nope-n...@secret.dk> wrote in message

Hej
Du må spørge dig selv, kan jeg ligge det her bag mig, kan jeg virkelig komme
over at hun har gjort det her eller kan jeg leve uden hende???????
Så må du se hvad du kommer frem til. Hvis du kommer fremtil at du gopdt kan
leve uden hende må du dumpe hende. Hvis du kommer fremtil at du ikke kan
leve uden hende og at du rent faktisk godt kan komme over at hun har kysset
en anden, så må du gøre det klart for hende at hvis det sker igen er hun ude
af vagten.
vh trinita

Piotr

> [...]
kysset
> en anden, så må du gøre det klart for hende at hvis det sker igen er hun

Hvis han kommer frem til at han ikke kan leve uden hende, så ryger hun jo
heller ikke ud trede gang, så hvorfor komme med sådan en tom trussel? ;-)

Hvis endelig han bestemmer sig for at beholde hende, er han mere eller
mindre nød til at give ham gutten hun har kysset med nu to gange et par på
hovedet. Så han er sikker på at hun i det mindste ikke kysser med ham endnu
en gang. Personligt er jeg dog meget mere til at droppe en tøs, end at give
en anden fyr nogen på hovedet :-)

Trinita

"Piotr" <no...@avail.dk> wrote in message

> Hvis han kommer frem til at han ikke kan leve uden hende, så ryger hun jo
> heller ikke ud trede gang, så hvorfor komme med sådan en tom trussel? ;-)

Jo det er det jeg mener at hvis han ikke kan leve uden hende og hun gør det
tredje gang, så er han nødt til at leve uden hende. Men jeg mener at hvis
han hellere nu efter 2. gang vil give hende en chance mere, end han vil leve
uden hende så skal han gøre det. Hvis han så også vil det 3. gang så er det
jo hans hovedpine. Han skal jo ikke fortælle pigen om hans tanker, han skal
bare sige at hun får en chance mere og det er den sidste, hvis det er det
hans mener. Det er nogle tanker han skal gøre op med sig selv og kun sig
selv, jeg gav bare nogle eksempler på hvilke spørgsmål han kunne stille sig
selv for at komme frem til hvad han vil, for der er jo i princippet ikke
nogle herinde der kan fortælle ham hvad han skal gøre, for vi ved ikke hvad
hans følelser for denne pige er, om hun i hans hoved/hjerte er værd at satse
på igen!

> [...]
> mindre nød til at give ham gutten hun har kysset med nu to gange et par på
> hovedet. Så han er sikker på at hun i det mindste ikke kysser med ham

Ja det synes fyre vel? *GGG*

Vh trinita

Boerge Rahbech Jensen

"t" <nope-n...@secret.dk> skrev i en meddelelse

> problemet er at, jeg vil have svært ved at bare at droppe hende, sådan
uden
> videre, nu har man i noget tid. Syntes selv vi har haft det godt i
> forholdet, lige indtil dette her skete..

Jeg har ingen erfaring med den beskrevne problemstilling, da jeg endnu
aldrig har haft en kæreste. Alligevel er der noget, der fortæller mig, at du
bør gøre dig klart, om det ikke er dig selv, du straffer for hendes
fejltrin, hvis du dropper hende, vel vidende du vanskeligt kan leve uden
hende. Samtidig kan de i teorien være, at hun har prøvet en mulighed og
fundet ud af, at det ikke var sagen, fordi du var bedre end ham. Hvad ved
jeg?

Det store problem er, at du sandsynligvis vil have det lige dårligt, uanset
hvad du vælger at gøre.

Med venlig hilsen
Børge

Piotr

> [...]
hvad
> hans følelser for denne pige er, om hun i hans hoved/hjerte er værd at

Faktisk er andre ofte bedre til at tage fornuftige beslutninger end en selv
i disse situationer - de kan normalt tænke logisk, hvor man selv (eller den
person der er i situationen) ikke altid tænker lige klart ;-)

Ikke at jeg selv ville, eller syntes andre skulle følge råd fra denne gruppe
de ikke selv syntes er mest fornuftige :)

> Ja det synes fyre vel? *GGG*

Hvad er dit syn på den fyr som nu to gange har kysset med hans kæreste? Er
det kun hende der har lavet en fejl? Eller har osse han haft næsten lidt for
langt fremme?

Bo M Mogensen

wrote:

> [...]

>utroskab, og hvad i ville gøre, i denne situration
>
>det er ang min kæreste, vi er kommet sammen i lidt over 1½ år, og jeg elsker

so fare so good !

> og hun siger, hun også gør det.. men faktisk i nat,
>har hun været til en fest, hvor hun havde kysset med en anden fyr.

var hun fuld ?

>Hun kom hjem til mig efter festen i nat fordi hun skulle overnatte hos mig,
>det er sket een gang før, med den samme fyr kort før jul, og jeg er 100 %
>sikker på at det er de eneste gange hun har gjort det.

ja det er jo de kemi der kan opstå i mellem unge mennesker når der
ryger noget sprut inden bors i festeligt lag men hun kommer jo hjem
til dig så ....???

det er bare en rationel betragtning - selv ville jeg være gået besærk
men alt tagte i betragtning hvis det bare er noget kysseri og han ikke
har været i vagina eller anus på hende så er det jo lidt harmløst
selvføligt ydmygende for dig meeeeeeeeeeen det er set værre.

>Efter vi havde snakket lidt om det inat, smuttede hun om til en veninde som
>hun ville overnatte hos(hun kom og hentede hende), mere fordi jeg ville
>tænke tingene igennem, så jeg har ikke sovet en skid i nat.

forståes ...

> [...]
>fordi hun syntes vi har det godt i forholdet. Hun siger også at det aldrig
>ville kunne lade sig gøre at hun kunne komme sammen med ham,

livet er trixy der er dem man egener sig til at være kærste med og dem
man tager på eventyr med in the heat of the moument

> ved så ikke om
>det er fordi han bor langt væk, eller det er fordi han er en del ændre end
>hende.

spørg hende !

>hvordan vil i tackle siturationen, ville i give det en chance til? jeg ved
>virkelig ikke hvad jeg skal gøre når hun kommer...

jeg kan da godt forstå du er miserabel - men jeg fornemmer også at du
/ i er meget unge ( 19-22 år ?)

i dit sted ville jeg forklare hende at at hvis hun viterligt holder af
dig som hun siger - så må hun også forstå det er respektløs ydmygende
og gør dig ked af det om det ikke ville være agumnetasion for hun
kunne lade være ( ville jeg sige som er rationelt menneske )

som et følsomt menneske ville jeg destilere en gift der giver ikke er
til at spore da den giver hud canser og vedkomene først dør et ½ år
efter :o)

hvordan det i virkligheden er ved jeg ikke et sted i mellem følser og
fornuft ..... men som tidliger skrevet så længe han ikke har haft
penis fremme ..... ja så er det sgu ikke jordens undergang hvis det
ellers går fint !
--

1.)Mv. Bo M Mogensen
2.)"Puha badder badder." Ejwind K.

Boerge Rahbech Jensen

"Piotr" <no...@avail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
den
> person der er i situationen) ikke altid tænker lige klart ;-)

Til gengæld er det ikke dissse "andre", der skal leve med konsekvenserne af
beslutningen, som kan være ganske smertefulde. Det er ikke engang sikkert,
vi vil påtage os noget ansvar for det, hvis beslutningerne viser sig at være
forkerte.

Med venlig hilsen
Børge

jeg takker mange gange for jeres gode og hurtige besvarelser...
jeg har så valgt at give hende en chance igen, og har snakket det igennem
med hende. så nu forsøger vi at bygge det op som det var før, før det skete.
selv om man ikke kan undgå at tænke på det engang imellem. men håber jeg kan
ligge det bag mig, efterhånden som tiden går..

Mvh
Den nu lykkelige. indtil videre
Thomas

Puk

"Bo M Mogensen" <cho...@spamcop.net> wrote in message

> var hun fuld ?

Who cares? Fuld eller ej, så er man altså stadig ansvarlig for sine
gerninger.

> ja det er jo de kemi der kan opstå i mellem unge mennesker når der
> ryger noget sprut inden bors i festeligt lag men hun kommer jo hjem
> til dig så ....???

Ja ikke for at gnide salt i såret, men hvem siger, at hun gjorde det, fordi
det var det hun ville?

Jeg var selv i byen lørdag og rendte ind i en tidligere date. Vi sluttede
ikke af på bedste fod, så jeg ignorerede bare manden i håb om, at vi så bare
hver især kunne more os med de venner vi var kommet med og iøvrigt lade
hinanden være i fred. Men sådan skulle det ikke være !!
Han forfulgte mig simpelthen hele aften, hvor han skiftevis svinede mig til,
undskyldte og bad om tilgivelse, deklarerede mig sin store kærlighed,
forsøgte at få mig til at tage ham med hjem og sluttelig simpelthen med
fysisk magt forsøgte at holde mig fast og kysse mig.
Det lykkedes mig til slut at få ham til at forstå, at han aldrig i livet
ville komme med hjem. Og så gik han hjem til sin kæreste !!!

Det er ikke altid kæresten kommer hjem, fordi det er det han/hun helst vil.
Nogle gange gør de det, fordi de ikke fik det, som de helst ville have det.

> [...]
> og gør dig ked af det om det ikke ville være agumnetasion for hun
> kunne lade være ( ville jeg sige som er rationelt menneske )

Problemet er jo ikke at forklare det her. Problemet er heller ikke at
forstå.
Problemet er at dem som gør den slags, ganske enkelt er fløjtende ligeglade
med andre end sig selv !
Derfor er alskens forklaringer ligegyldige.

Mange hilsner
Puk :o)

Bo M Mogensen

On Mon, 19 Jan 2004 16:23:33 +0100, "Puk" <ladmigvær...@ifred.dk> wrote:

hi Puk længe siden :)

>Who cares? Fuld eller ej, så er man altså stadig ansvarlig for sine
>gerninger.

jeg ved det har betalt bøderne sidet i detensionen og været i retten:)
men som gamel spritter må jeg sieg det er et ufravigeligt faktum man
gør ting når man er fuld som man helt sikkert vil undlade i ædru
tilstand ........

>Ja ikke for at gnide salt i såret, men hvem siger, at hun gjorde det, fordi
>det var det hun ville?

jamen som du siger så er det handlinger der tæller og når hun kommer
hjem til kærsten efter udåden så er det ikke så slemt som det ku være

> [...]
>forsøgte at få mig til at tage ham med hjem og sluttelig simpelthen med
>fysisk magt forsøgte at holde mig fast og kysse mig.

det var dog en passioneret herre ..... hvorfor gik du ikke til
dørmanden ?

>Det lykkedes mig til slut at få ham til at forstå, at han aldrig i livet
>ville komme med hjem. Og så gik han hjem til sin kæreste !!!

typisk mænd :-)

>Det er ikke altid kæresten kommer hjem, fordi det er det han/hun helst vil.
>Nogle gange gør de det, fordi de ikke fik det, som de helst ville have det.

ja nu er jeg jo for 117 gang en gamel stoder der ikke begir mig ud i
mellem andre mennesker på den måde ..... men det kommer well an på
hvor meget man sætter pris på den kærste man har .... nogen gange har
man bare en for at have en - fordi der nu ikke er noget bedre at drive
op pt .... men er det en man sætter pris på så er det jo en anden
historie - man møder ikke så mange af dem i livet men de er der

> [...]
>med andre end sig selv !
>Derfor er alskens forklaringer ligegyldige.

jamen hvorfor sagde hun det så til ham ?
jeg begriber her på vej ind i mit livs efterår ikke slig adfærd

men nu må du jo forstå det er en mand der skriver det her indlæg så
det handler ikke så meget om følser som krænket ære og skal man
krænkes er et kys ikke hensigtsmæsigt ..... men det værste er

i det række følge :

1.) anden part har haft berøring med den andens vagina /anus
2.) hun har slikket pik på ham
3.) han har berørt hendes bryster eller hun har spillet den an på ham
4.) der er kysset
5.) der er flirtet

Trinita

> [...]

> det kun hende der har lavet en fejl? Eller har osse han haft næsten lidt

Tja det kommer vel an på om han ved at hun har en kæreste. Men hvis han ved
dette er han da en skid og fortjener et par klap på hovedet.

Var mest bare sagt i sjov...*s*

nusle

"Trinita" <adads@olkajd.-dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Tja det kommer vel an på om han ved at hun har en kæreste. Men hvis han
ved
> dette er han da en skid og fortjener et par klap på hovedet.

Sådan noget fis - det er sgu' da ikke ham der har en kæreste
og derfor bør være tro. Det er hende.

mange hilsner
nusle

Puk

> On Mon, 19 Jan 2004 16:23:33 +0100, "Puk" <ladmigvær...@ifred.dk> wrote:

Hejsa Bo ;o)
- ja det er længe siden *S*.

> [...]
> men som gamel spritter må jeg sieg det er et ufravigeligt faktum man
> gør ting når man er fuld som man helt sikkert vil undlade i ædru

Afgjort *S*. Men så har man jo så selv ansvar for ikke at drikke sig så
fuld, at man gør ting, som man ikke ville gøre i ædru tilstand.

> jamen som du siger så er det handlinger der tæller og når hun kommer
> hjem til kærsten efter udåden så er det ikke så slemt som det ku være

Næh nej, klart det kan være værre.

> det var dog en passioneret herre ..... hvorfor gik du ikke til
> dørmanden ?

Fordi jeg for det første hele tiden håbede på ikke at eskalere situationen.
For det andet, fordi jeg havde lidt ondt af staklen
For det tredje fordi, jeg har et nært venskabeligt forhold til dørmændene
det pågældende sted, og manden det drejede sig om ville ikke bare være
blevet smidt ud, hvis jeg havde brokket mig. Han ville sikkert være kommet
alvorligt til skade, og det synes jeg ikke, der var nogen grund til.

> typisk mænd :-)

LOL ja nu du siger det *G*.

> [...]
> op pt .... men er det en man sætter pris på så er det jo en anden
> historie - man møder ikke så mange af dem i livet men de er der

Helt sikkert, der er forskel. Men sætter man vitterlig pris på sin kæreste,
så går man heller ikke rundt og kysser på andre. Ikke i min verden i hvert
fald.

> jamen hvorfor sagde hun det så til ham ?
> jeg begriber her på vej ind i mit livs efterår ikke slig adfærd

For at lette sin dårlige samvittighed og få syndsforladelse, så hun ikke
skulle have det så skidt med sig selv.

> men nu må du jo forstå det er en mand der skriver det her indlæg så
> det handler ikke så meget om følser som krænket ære og skal man
> krænkes er et kys ikke hensigtsmæsigt ..... men det værste er

Krænket ære er vel også at have en partner, som man igen og igen lader træde
på sig. Og den slags kan kvinder såmænd også mærke.

> [...]
> 2.) hun har slikket pik på ham
> 3.) han har berørt hendes bryster eller hun har spillet den an på ham

Javel ja *G*. Mon ikke det er din personlige liste og ikke sådan en
universel en af slagsen? *S*

Mange hilsner
Puk :o)

Bo M Mogensen

On Mon, 19 Jan 2004 21:14:59 +0100, "Puk" <ladmigvær...@ifred.dk> wrote:

>- ja det er længe siden *S*.

alt for længe siden ;-)

>Afgjort *S*. Men så har man jo så selv ansvar for ikke at drikke sig så
>fuld, at man gør ting, som man ikke ville gøre i ædru tilstand.

ja det har jeg selv taget konsikvensen af - men efter 11 år periodisk
intenst druk kan jeg med sikkerhed sige at jeg ALDRIG regnede med at
dte ville gå så galt som Øhh det gik HVER gang .... megte kan man sige
om sprut men fordrene for den sunde fornuft er det jo ikke ....

>Næh nej, klart det kan være værre.

ja og jeg mener i og med hun kommer hjem og forligger der er det her
problem så¨hvor maliciøs udåden end måtte være vises der en vilje til
at løse problemet om ikke andet så den respekt ikke at holde kærste
hænd i mørket af uvidenhed - selv om det nok var en info han var bedst
tjent med for uden !

> [...]
>blevet smidt ud, hvis jeg havde brokket mig. Han ville sikkert være kommet
>alvorligt til skade, og det synes jeg ikke, der var nogen grund til.

Nå ja men det er jo dørmanden opgave et sørge for gæsternes trivsel
så.... men hwa fan hvis stoderen mente det godt så ....

>LOL ja nu du siger det *G*.

vi mænd er ikke bare grimme at se på vi er også af sind og natur nogen
svin !

>Helt sikkert, der er forskel. Men sætter man vitterlig pris på sin kæreste,
>så går man heller ikke rundt og kysser på andre. Ikke i min verden i hvert
>fald.

nej hvorfor skulle man dog det ? det er jo fordi der er noget der er
galt med forholdet hvis man gør ......

>For at lette sin dårlige samvittighed og få syndsforladelse, så hun ikke
>skulle have det så skidt med sig selv.

Nå ja men hvis hun ar det skidt med sig selv - så må han jo også veje
godt til i følserne så det er well ikke så skidt så det ikke er godt
fo rnoget !

>Krænket ære er vel også at have en partner, som man igen og igen lader træde
>på sig. Og den slags kan kvinder såmænd også mærke.

ja der er vi sådan lidt forskelige jeg tror de fleste kvinder er mere
elergiske over for det emotionelle bedrag ind det fysisk bedrag - jeg
kender sgu mange der siger hvis det bare var en smuttee til en jule
frokost er de sgu ligeglade - men hvis de fornemmer en anden kvinde
udgør en emotionel trussel så er helved løs

>Javel ja *G*. Mon ikke det er din personlige liste og ikke sådan en
>universel en af slagsen? *S*

nej sådan tror jeg sgu de fleste mænd har det - skeden er det
helligste af det hellige og anal det optimale perversitet - det andet
kan man ligesom forhandle om :-)

Bo M Mogensen

On Mon, 19 Jan 2004 20:13:43 +0100, "nusle" <nu...@mail.dk> wrote:

>Sådan noget fis - det er sgu' da ikke ham der har en kæreste
>og derfor bør være tro. Det er hende.

ja med fornuften men - mænd er sgu ikke altid fornuftige - jeg tror
hvis en mand elsker en kvinde så er hun han hellige land og fanden
tage den der invadere det uanset hvad han viste eller ikke viste -

indrømmet en dør jeg selv har fået i hovedet et par gang som ynger
fordi jeg rent faktisk ikke viste at kvinden havde en anden .... men
jeg har også nogen gange vist det også bare gjort det afligevel fordi
jeg ikke fordrage stoderen :-)

Piotr

> ja med fornuften men - mænd er sgu ikke altid fornuftige - jeg tror
> hvis en mand elsker en kvinde så er hun han hellige land og fanden
> tage den der invadere det uanset hvad han viste eller ikke viste -

Nu var min kommentar til en fyr hun havde kysset med to gange, endag fra
hendes arbejde - jeg nægter at tro på at han ikke ved at hun har en kæreste.

En på hovedet til ham, og ud af døren med hende. Så er der ligesom rydet op
(men det er min personlige holdning :)

Bo M Mogensen

jamen det er jeg da på mange måder enig i ..... men det er såan en
bagspejls konklusion ...... nu er jeg så heldig at ...ja .....i min
alder så har det ikke været aktuelt i mange år reelt ikke siden 1987
men det var også med spring kniv og rocker venner og det hele :-)

hende var jeg ikke en gang kærste med det var bare en jeg var vamr på
der pullede med en jeg troede var min ven ------ ja han flyttede så
til Norge og er ikke set siden :-))) ja hwa fan han ku jo bare lade
være..... nå ja ok så havde jeg noget kørene med en luder i saigon i
97 der lavede lidt penge ved siden af men det var ligesom noget andet
om en jeg var sur over den gunner jeg fik .... men der var ikke følser
i det ....det var .... jeg vil ikke sige praktisk - det virkede
praktisk på det indeværende tidspunkt - hvad der gik galt borste fra
den gunner ved jeg ikke - måske at hun begyndte at gå med hat er der
en ting her i tilværlsen der ikke er pænt så er det kvinder med hat :(

det er fanme et turn off....

Anita

"Bo M Mogensen" <cho...@spamcop.net> skrev

> vi mænd er ikke bare grimme at se på vi er også af sind og natur nogen
> svin !

*LOL* Må jeg citere dig for det?

/Anita

Bo M Mogensen

On Tue, 20 Jan 2004 11:13:26 +0100, "Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk>
wrote:

meget gerne :-)
med farre for de homoskesuelle bliver sure :)

Puk

> [...]
> at løse problemet om ikke andet så den respekt ikke at holde kærste
> hænd i mørket af uvidenhed - selv om det nok var en info han var bedst

At fortælle det er jo bare snak !
Er der een ting jeg for alvor har lært, så er det altså at handlinger
betyder væsentligt mere end ord.
Ord er jo sådan set ikke andet end flom.

> Nå ja men det er jo dørmanden opgave et sørge for gæsternes trivsel
> så.... men hwa fan hvis stoderen mente det godt så ....

Afgjort, jeg mente blot ikke, der var grund til at sørge så grundigt for min
trivsel, at det gik voldsomt ud over en andens, og det ville det have gjort
*G*.

> vi mænd er ikke bare grimme at se på vi er også af sind og natur nogen
> svin !

Der findes mange grimme mænd ja, men bestemt også nogle lækre nogen af
slagsen.
Der findes endnu flere mænd, der er nogle svin, men bestemt også nogle som
ikke er.
Og endelig findes der en lille bitte gruppe mænd, der er lækre OG ikke spor
svinske ;o)

> nej hvorfor skulle man dog det ? det er jo fordi der er noget der er
> galt med forholdet hvis man gør ......

Ja klart. Og så vælger man så en debil måde at handle på.

> Nå ja men hvis hun ar det skidt med sig selv - så må han jo også veje
> godt til i følserne så det er well ikke så skidt så det ikke er godt
> fo rnoget !

Nej dårlig samvittighed behøver bestemt ikke betyde, at det vejer til i
følelserne for partneren.
Det handler ofte langt mere om folks syn på sig selv, som pludselig ikke
stemmer overens med deres egen faktiske adfærd.

> [...]
> frokost er de sgu ligeglade - men hvis de fornemmer en anden kvinde
> udgør en emotionel trussel så er helved løs

Jeg er fløjtende ligeglad either way. Et eneste fejltrin i den retning og så
er han ude uanset om det så er fysisk eller mentalt.

Mange hilsner
Puk :o)

Puk

> Nu var min kommentar til en fyr hun havde kysset med to gange, endag fra
> hendes arbejde - jeg nægter at tro på at han ikke ved at hun har en
kæreste.

Ja sådan kan man jo snildt drage sig en konklusion.
Der hvor jeg arbejder er vi 1000 mennesker. Jeg har helt ærligt ikke styr
på, hvem de alle sammen er og da slet ikke om de har en partner eller ej.

Men ellers er jeg iøvrigt enig med Nusle. Det er ikke manden, hun har
kysset som har et problem. Det er hende der har det.

Mange hilsner
Puk :o)

Bo M Mogensen

On Tue, 20 Jan 2004 16:06:04 +0100, "Puk" <ladmigvær...@ifred.dk> wrote:

>Ord er jo sådan set ikke andet end flom.

jow men det er jo den enste måde hvorpå vi kan medele hianden noget
selvføligt skulle kællingen jo have styre sig fra starten af og det
skal da også stå klart jeg tager aftsand fra hendes synder ( ø? )
men det er jo ikke til debat her :)

>Afgjort, jeg mente blot ikke, der var grund til at sørge så grundigt for min
>trivsel, at det gik voldsomt ud over en andens, og det ville det have gjort
>*G*.

Ohh Puk der banker jo et mildt hjerte ved dig i mod dem der forulemper
dig ...

>Der findes mange grimme mænd ja, men bestemt også nogle lækre nogen af
>slagsen.

sludder ....Uhh ha ..

>Der findes endnu flere mænd, der er nogle svin, men bestemt også nogle som
>ikke er.

jeg kender ikke nogen --- ikke rigtige mænd ihvertilfælled

>Og endelig findes der en lille bitte gruppe mænd, der er lækre OG ikke spor
>svinske ;o)

ja de well pasive homoskesuelle :))))))))))))

>Ja klart. Og så vælger man så en debil måde at handle på.

hmm jamen nu var skaden jo ligesom sket

> [...]
>Det handler ofte langt mere om folks syn på sig selv, som pludselig ikke
>stemmer overens med deres egen faktiske adfærd.

ja dte skal jeg så ikke kunne sige .......

>Jeg er fløjtende ligeglad either way. Et eneste fejltrin i den retning og så
>er han ude uanset om det så er fysisk eller mentalt.

Nå ja men der er jo også hvad skal man sige pjat også alvor - når jeg
bringer kristne Gazel til tåre er det også en slags *flirt*

JOHN

Hej "t" ("ulykkelige")
Jeg har ikke læst alle de andre svar igennem og jeg ved at dette svar
kommer sent i forhold til dit problem, men "here goes":
Det er i virkeligheden meget "enkelt" - det eneste spørgsmål som du og
også din kæreste skal stille hinanden og vigtigst måske, jer selv er:
VIL VI DET HER FORHOLD PÅ GODT OG "ONDT"?
Jeg gætter på at I ikke er så gamle, og min erfaring er at unge
mennesker idag vil alt det sjove i forholdet, men når det begynder at
klemme lidt, så trækker man sig! Din kæreste vil jo gerne have dig og
det I har sammen, men hun vil ikke samtidigt sige NEJ til at kysse og ?
med andre! Det er noget der kommer med erfaring og indsigt håber jeg, og
sådan skal det nok være!
Med fare for at blive beskyldt for at være sortseere, så vil din kæreste
langsomt, nu da den første forelskelse er forbi, begynde at finde flere
og flere negative sider ved dig. Sider som hun ikke ser/finder ved "alle
de andre". Men "nissen flytter med" og hun vil efterhånden indse at
"problemet" ikke er dig, men hende!
Jeg ville sætte hende "stolen for døren" - jeg mener ikke at utroskab
kan accepteres!
IMHO
John :-)

http://www.kandu.dk/

nusle

"Puk" <ladmigvær...@ifred.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Men ellers er jeg iøvrigt enig med Nusle. Det er ikke manden, hun har
> kysset som har et problem. Det er hende der har det.

Ja, sådan er det.

Han skylder ikke nogen noget, han er ikke forpligtiget
overfor fremmede mennesker - det er hende, der har
valgt forholdet til, hende der har forpligtiget sig. Det
giver ikke mening at klandre udefrakommende for
svigt.

mange hilsner
nusle

Bo M Mogensen

On Wed, 21 Jan 2004 17:33:53 +0100, "nusle" <nu...@mail.dk> wrote:

>"Puk" <ladmigvær...@ifred.dk> skrev i en meddelelse
>
>Hej,

>Ja, sådan er det.

så sandt så sandt .... men sagen er jo mht. den slags lever man jo
ikke l fornuftens land - de fleste hetro seksuelle mænd vil se sig
arig på den HUN har kysset etc. med !

> [...]
>valgt forholdet til, hende der har forpligtiget sig. Det
>giver ikke mening at klandre udefrakommende for

jamen det handler ikke om mening hvordan man føler ( for det meste )

f.eks så er der mange kvinder der ikke kan føle noget for en mand der
går i tennis sokker :-)

de fleste mænd er mere motiveret til at elske efter et bestemt talje
og bryst mål

jeg tror vi mænd i et vist omfang er tilbøjelige til at betragte VORES
kvinder som nogen uskyldige nogen - der ikke rigtigt selv kan gøre for
det eller så er de for hellige til at de burde gøre det eo ipso - så
må det være det ONDE DER kommer udefra .....

selv her efter snart 38 år på planeten er jeg af den klokke faste
overbevisning at kvinder KUN går på tolilettet for at urinere - jeg
kunne kun forestille mig en kvinde gå på tolilettet for at skide hvis
jeg grundligende er af den overbevisning hun er fra naturens hånd en
so ... jeg er da i en dunkel krog af min bevisthed klar over det ikke
forholder sig sådan - men jeg NÆGTER at erkende det

sådan tror jeg også det er med det andet !

jeg kender tilgendgæld en som jeg mener er en so - hun har 0 komtrol
over sine tarm gasser har haft sex med over 500 mænd fået 6 aborter
også er hun træls på sådan en underlige udefinerbar måde - med hende
der forstiller jeg mig simpelthænd der løber afføring i blodårne på
hende - hvis jeg sættter mig til at tænke på hende forestiller jeg mig
hendes ene ben er et del af et das på landet i 30 erne !

ps er der nogen der ved om vugge død på engelsk kunne være noget så
lige til som ( ved ikke hvordan det staves ) cradel death ??

"Bo M Mogensen" skrev
(news:lpbt001ruvovfv3ln...@4ax.com):

Vedrørende utroskab

Jump ...
1287 news:a_sPb.76716$jf4.4...@news000.worldonline.dk

-

> ps er der nogen der ved om vugge død på engelsk kunne være noget så
> lige til som ( ved ikke hvordan det staves ) cradel death ??

Internal "svane"-Interrupt from memory:
99-06-28.HIZ (letter to Iran and Hizbollah)
and ...
0229 news:gHOJ9.64206$HU.48...@news010.worldonline.dk
0294 news:Zli3a.86974$Hl6.8...@news010.worldonline.dk
0300 news:jhL3a.89013$Hl6.8...@news010.worldonline.dk
0328 news:7QD9a.112479$Hl6.10...@news010.worldonline.dk
0725 news:V5jtb.32962$jf4.1...@news000.worldonline.dk
0736 news:JFAtb.34405$jf4.1...@news000.worldonline.dk

Gyldendals røde ordbog:

vuggedød sb.

(med.) sudden infant death syndrome (fk. SIDS);
cot death,
crib death.

The servant of Michael

Earthquake-Alarm:
1143 news:lDAKb.67894$jf4.4...@news000.worldonline.dk

Last-Informationfile:
1290 news:S1wPb.76779$jf4.4...@news000.worldonline.dk

File-number:
0666+0629=1295

Bo M Mogensen

On Wed, 21 Jan 2004 19:37:51 +0100, "Kall, Mogens"
<mogen...@ikke.til.raadighed.dk> wrote:

>crib death.

Thanx :-)

fut :dk.snak.snik

nusle

"Bo M Mogensen" <cho...@spamcop.net> skrev i en meddelelse

Hej,

> så sandt så sandt .... men sagen er jo mht. den slags lever man jo

> ikke i fornuftens land - de fleste hetro seksuelle mænd vil se sig

> arig på den HUN har kysset etc. med !

Jamen, så må den pågældende mand være arrig på den
fyr kvinden har valgt at kysse med, _uden_ at gøre
skade på nogen, fordi han ved, at hans arrigskab intet
har med fyren at gøre - men alene med hans neandertal-
karaktertræk ;-)

> jamen det handler ikke om mening hvordan man føler ( for det meste )

Jeg føler også indimellem trang til at slå div. "typer"
ihjel, der tror det er okay at smadre tog-kupeer,
chikanere andre på gaden eller optræde voldeligt
- men jeg gør det ikke.

> f.eks så er der mange kvinder der ikke kan føle noget for en mand der
> går i tennis sokker :-)

Det kommer an på hvordan han bærer dem, og
hvor ofte og i hvilket selskab *G*

> [...]
> det eller så er de for hellige til at de burde gøre det eo ipso - så
> må det være det ONDE DER kommer udefra .....

Og til det er kun at sige: Vågn op, søde mænd!

> [...]
> so ... jeg er da i en dunkel krog af min bevisthed klar over det ikke
> forholder sig sådan - men jeg NÆGTER at erkende det

Tro mig, Bo - vi kvinder lugter også af lort, når vi skider.
Vi lever på samme planet, af samme råvarer - hvad havde
du regnet med *LOL*

mange hilsner
nusle

Piotr

> [...]
> valgt forholdet til, hende der har forpligtiget sig. Det
> giver ikke mening at klandre udefrakommende for

Det har noget at gøre med respekt over for andre. Der er masser af mennesker
som jeg ikke har "forpligtet" mig overfor på nogen måde, derfor kan jeg
aligevel godt gøre det rigtige over for dem.

Det rigtige i denne situation er ikke at kysse med en, hvis man ved personen
har en kæreste der hjemme. Er der virkelig nogen der er uenig med dette?

Et eksempel på noget andet der er rigtige, ville være at rejse sig i bussen,
hvis man kan se en gammel dame står op. (Kan ikke lige finde på et bedre,
men i forstår pointen vil jeg håbe?)

At han har en del af skylden (langt fra halvdelen), betyder ikke at hun ikke
har gjort noget forkert dog.

Piotr

> så sandt så sandt .... men sagen er jo mht. den slags lever man jo
> ikke l fornuftens land - de fleste hetro seksuelle mænd vil se sig
> arig på den HUN har kysset etc. med !

Og hende selv selvfølgelig.

> f.eks så er der mange kvinder der ikke kan føle noget for en mand der
> går i tennis sokker :-)

Snakkede faktisk med en den anden dag lige netop om hvide tennissokker.
Dette omhalder førstehånds indtrykket, og ikke hvis ens kæreste en enkelt
dag render rundt i et par hvide tennissokker ;-)

Det er min teori at kvinder ligger mærke til langt flere ting ved et
førstehånds indtryk, end mænd. Når de opdager noget som f.eks. tennis
sokker, er det ikke sokkerne der skræmmer dem væk. Derimod deres analysering
af sokkerne: "Hvis han ikke har styr nok på sit liv, til at have lidt sans
for mode. Kan du så forstille dig hvor lidt styr han har på resten af hans
liv?"

Nette

"Bo M Mogensen" skrev i en meddelelse

> [...]
> det eller så er de for hellige til at de burde gøre det eo ipso - så
> må det være det ONDE DER kommer udefra .....

Jeg tror nu ikke, den slags er kønsbestemt.
Jeg synes i hvert fald lige så tit man hører at kvinder beklager sig over
mandens elskerinder i stedet for manden selv, som mænd brokker sig over
kvinders elskere i stedet for kvinden selv.

Jeg tror, det er fordi nogle er tilbøjelige til at ville finde en falsk
undskyldning,- en udefra kommende grund til at ens falske lykkebillede ikke
er så skide glat andet end på facaden.

Men jeg mener ikke, det er nogen undskyldning. Man burde nu kunne vågne op
og se sandheden i øjenene.

Det er *kun* ens utro kæreste, der er grund til balladen, ikke den
udefrakommende person, som egentligt ingen forpligtelser har,- men som bare
følger sit eget hjerte/lyst.

Nette

Nette

"Piotr" skrev i en meddelelse news:bunfjr$22ar$1...@news.cybercity.dk...

> [...]
> som jeg ikke har "forpligtet" mig overfor på nogen måde, derfor kan jeg
> aligevel godt gøre det rigtige over for dem.

Jeg ville mene, det var respektløs, hvis en der på nogen måder havde
forpligtet sig overfor mig, deltog i det.
F.eks. min veninde, min søster eller lignende.

> Det rigtige i denne situation er ikke at kysse med en, hvis man ved
personen
> har en kæreste der hjemme. Er der virkelig nogen der er uenig med dette?

Ja, ganske uenig.
Min kæreste får da lov til at kysse og flirte løs til f.eks.
julefrokosterne.
Jeg beder ham ikke holde sig tilbage overhovedet.

Jeg mener, man som udgangspunkt må gå ud fra at vedkommende man kysser/ er
sammen med, har helt styr på følelserne derhjemme fra.
Har vedkommende ikke det, så er det da virkelig han/hendes problem ikke mit.

> Et eksempel på noget andet der er rigtige, ville være at rejse sig i
bussen,
> hvis man kan se en gammel dame står op. (Kan ikke lige finde på et bedre,
> men i forstår pointen vil jeg håbe?)

Den forstår jeg ikke? Der er forskel på en gammel dames generthed eller
følelse af at føle sig krævende ved at skulle bede en anden rejse sig i
bussen, og så på en mand/kvindes generthed eller følelse af at føle sig
krævende ved at sige:" Sorry, jeg kan ikke være min kæreste utro." eller ved
helt at undlade at lade situationen opstå.

Nette

Bo M Mogensen

On Thu, 22 Jan 2004 07:54:22 +0100, "Nette"
<nettes...@hotmailsletdette.com> wrote:

> [...]
>mandens elskerinder i stedet for manden selv, som mænd brokker sig over
>kvinders elskere i stedet for kvinden selv.

hmmm .... ja det kommer sgu nok an på hvad for mennesker man omgåes
og mit gamle "slæng" er nok dem jeg kender bedst og der er nok meget
jysk mande hørm over dem , men vi er jo blevet gamle så enten er det
singler der ikke kommer ud af stedet eller så er de etablerede med
nogen meget akedemiske kvinder .... tingene er faldet på plads
grænserne trukket og der er ikke noget der forandre sig ...ud over der
kommer en efternøler til her og der ...
så alle mine erfaringer udspringer af perioden 1970 - 1986

et sted i mellem huset på Chr og post punk ....mao jeg har ikke et
clue om hvad der er oppe i tiden de sidste 16-18 år :-)

>Jeg tror, det er fordi nogle er tilbøjelige til at ville finde en falsk
>undskyldning,- en udefra kommende grund til at ens falske lykkebillede ikke
>er så skide glat andet end på facaden.

nå ja men det skrev jeg jo også mere eller mindre i mit sidste indlæg
der findes kvinder der ikke kan elske en mand fordi han går i tennins
sokker og mænd der skal have det og det bryst og hofte mål for at de
kan "elske" .....som min på mange måder bedste ven sagde den her film
er slet og ret befolket med idioter !

>Men jeg mener ikke, det er nogen undskyldning. Man burde nu kunne vågne op
>og se sandheden i øjenene.

Øhh bestemt - dte har jeg nu altid taget for givet i dte omfang det
var muligt - sandheden er jo en sær størelse der udspringer af arke
typer vibrene atomer arv millue måske gud osv.

min sanhed ligger da pakket ind i en masse nervemedicin f.eks
den var bogstavligt talt ved at slå mig ihejel før den blev det :-)

>Det er *kun* ens utro kæreste, der er grund til balladen, ikke den
>udefrakommende person, som egentligt ingen forpligtelser har,- men som bare
>følger sit eget hjerte/lyst.

ja som sagt med fornuften - men er er der en ting følser sjældent er
så er det fornuftige specilt i kritiske situasioner - hvor jeg tror
de fleste af os slår over i nogen eksakte trauma reaksioner
hvor det handler mere om forstandens ind fornuftens overlevelse.

skulle den udkårne komme til at kysse parre sig med osv en anden
så elsker man jo ikke ubetinget mindre den anden af den årsag
men derfor kommer der stadigt en sorg skuffelse etc.
der skal finde plads i bevistheden og den vil gerne ud
der vil det så være næmest at kaste sin lede over freds forstyren i
idyllen - ind at erkende det er ens idyl der fejler eller ikke er det
menneske som man håbede på !

så kan man så spørge sig selv i hvorfor det skulle være fedt at vappe
den kysse glade mand et par på låget - fordi vold og sex kommer det
samme sted fra ( for mænd tror jeg ) det føles godt + det sender nogen
have samkvem med denne mands kvinde .

hvilket jo også er en slags dyrisk sandhed .... men jeg tror alle
vores følser er et udslag af vores dyriske arv.

det er sgu meget fint at være kultiveret men jeg tror den kultiverede
adfærd er et udslag af en overkomelig virklighed....

jeg ved ikke om jeg tåger lidt her ???

Landsbytossen

"Piotr" <no...@avail.dk> wrote in news:bung5t$22rq$1...@news.cybercity.dk:

> [...]
> analysering af sokkerne: "Hvis han ikke har styr nok på sit liv, til
> at have lidt sans for mode. Kan du så forstille dig hvor lidt styr han

Med fare for at komme langt væk fra det oprindelige emne, så vil jeg
gerne vide, hvad tennissokker har at skaffe med, hvor vidt en person har
styr på sit liv. Jeg mener, kunne man ikke lige så godt lave følgende
analyse: en person, der ligger under for modebranchens diktater
demonstrerer, at vedkommende ikke har styr på sit eget liv, men må have
andre til at bestemme selv så enkle ting som sit tøjvalg?

Bo M Mogensen

On Thu, 22 Jan 2004 16:50:31 GMT, Landsbytossen <H...@mail.com> wrote:

>Med fare for at komme langt væk fra det oprindelige emne, så vil jeg
>gerne vide, hvad tennissokker har at skaffe med, hvor vidt en person har
>styr på sit liv.

jamen det lyder sindsygt men der findes faktisk MANGE kvinder der går
op i den slags , måske ikke lige kvinder med en akedemisk bagrund
men ellers jow !

> [...]
>demonstrerer, at vedkommende ikke har styr på sit eget liv, men må have
>andre til at bestemme selv så enkle ting som sit tøjvalg?

yeps moden er for de svage og dem uden vilje og i.flg en afdød engelsk
digter hvis navn jeg ikke huske så er moden af så ringe en kvalitet
den kun holder et ½ år før den skal skiftes ud

Bo M Mogensen

On Thu, 22 Jan 2004 04:30:12 +0100, "Piotr" <no...@avail.dk> wrote:

> [...]
>for mode. Kan du så forstille dig hvor lidt styr han har på resten af hans

jamen det kunne jo også indikere noget meget mere værdifuldt som at
han f.eks havde styr på noget vigtigt og ikke hang sig i peditesser.

jeg tror sgu de enste hetro seksuelle mænd der "går op i" hvordan
derres sokker ser ud det er dem hvor konen eller kærsten køber dem til
manden

det er jo ikke fornuftigt at gå op i at et par sokker skal kunne andet
ind at holde føderne varme og gerne gjort af et matriale så de ikke
kommer til stinke 3 timer efter man har taget dem på

men det skæg ved det er at det er jo ikke bare hr og fru brun sovs
døtre der ser tøj - jeg har sgu en veninde der blev optaget på
jounalist højskolen og sider i en ret høj stilling i en alder af bare
34 år ved tv2 - hendes man er så en af mine bedste venner ..

nå hun og jeg faldt så i snak om emnet OG HUN HAVDE det sgu også sådan
hun tvinger ham så ikke at gå i det til dagligt - men når de skal ud i
mellem fremmede / pæne venner så lægger hun tøj frem til ham og som
hun siger så ligner han et tortur offer i et par timer ind til han
glemmer han har det på .....jeg spurgte så HVORFOR ?

hun sagde det er fordi det siger noget om hende selv hvordan hendes
partner ser ud ????

man tror det er løgn men hun er hamrene godt begavet
og der tror jeg bare som mand i den slags situasioner at hvis ens
kvinde har det på den måde ..... så må man bare erkende at det ikke er
meningen at man altid skal begribe hianden

Bo M Mogensen

On Wed, 21 Jan 2004 21:48:41 +0100, "nusle" <nu...@mail.dk> wrote:

> [...]
>skade på nogen, fordi han ved, at hans arrigskab intet
>har med fyren at gøre - men alene med hans neandertal-

ja ja men det er hvad det er det er den rå uslebne sjæl eller psyke i
action

>Jeg føler også indimellem trang til at slå div. "typer"
>ihjel, der tror det er okay at smadre tog-kupeer,
>chikanere andre på gaden eller optræde voldeligt
>- men jeg gør det ikke.

nahh jeg ringer nu til poltiet det skider jeg sgu på !

>Det kommer an på hvordan han bærer dem, og
>hvor ofte og i hvilket selskab *G*

jamen det er jo bare det her med at bruge energi på at lægge mærke til
det men jeg bøjer mig et eller andet sted fordi det er andre kønstræk
ind mine egne .......... jeg vil da føle det ydmygene at skulle klæde
mig på til nogen som helst lejlighed

>Og til det er kun at sige: Vågn op, søde mænd!

jow men hvad fanden det er well en slags bytte handel hvis kvinden
skal have lov til at bestemme noget om hvordan man ser ud så må der
også være plads til den last - at man synes hun er gudomelig !

>Tro mig, Bo - vi kvinder lugter også

bestemt ikke !

>af lort, når vi skider.

det finder ikke sted !

>Vi lever på samme planet, af samme råvarer - hvad havde
>du regnet med *LOL*

visse grusomme tanker lader jeg bare være i fred ;-)

Piotr

> [...]
> demonstrerer, at vedkommende ikke har styr på sit eget liv, men må have
> andre til at bestemme selv så enkle ting som sit tøjvalg?

Når du møder en pige, hvorlang tid tager det dig at vurdere om du gerne vil
"lære hende at kende"? Nogle få sekunder. (Førstehånds indtryk)

Det samme gælder for kvinder, og på de gå sekunder bliver alt hvad der er
synligt omkring dig analyseret. Hvor mange kvinder kender du der kan bruge
en halv time (eller mere) på at finde ud af hvilke øreringe der passer best
til deres belte? - De går generelt mere op i de små detialjer end mænd.
Derfor bliver de små detialjer på mænd også vurderet mere end vi selv gør.

Landsbytossen

> [...]
> der passer best til deres belte? - De går generelt mere op i de små
> detialjer end mænd. Derfor bliver de små detialjer på mænd også

Utvivlsomt rigtigt. Men derfor bliver det i mine øjne ikke mere rigtigt
at skulle følge nogle mere eller mindre besynderlige modeindfald. Jeg
husker fx, at for et par år siden gik en del kvinder pludselig med
underkjolen uden på bukserne. Det moderigtige i det skal jeg ikke gøre
mig klog på, men blot konstatere, at det virker som om selvkritik og
lignende mekanismer går fuldstændig på autopilot, når en trend huserer.

nusle

> [...]

> som jeg ikke har "forpligtet" mig overfor på nogen måde, derfor kan jeg
> aligevel godt gøre det rigtige over for dem.

Selvfølgelig - men skulle du, evt. uforvarende, en dag
ikke gøre det rigtige - berettiger det ikke tredjepart
til at øve vold mod dig.

> Det rigtige i denne situation er ikke at kysse med en, hvis man ved
personen
> har en kæreste der hjemme. Er der virkelig nogen der er uenig med dette?

Jeg er hverken enig eller uenig.

En sag kan ses fra mange sider, for nogle er det okay
at kysse med andre, for andre er det ikke - som ude-
forstående kan man ikke vide det. Og hvad vigtigere
er, det er ikke sikkert det bliver sagt.

> At han har en del af skylden (langt fra halvdelen), betyder ikke at hun
ikke
> har gjort noget forkert dog.

Men selvom han enten kun har en væsentlig mindre
del af skylden end hun, eller selvom han skulle være
helt skyldfri (intet vide) - agiterer du for det "accep-
table" i at udøve vold mod ham, alene fordi han har
kysset med en kvinde.

Det er efter min opfattelse intet mindre end latterligt.

mange hilsner
nusle

Bo M Mogensen

On Fri, 23 Jan 2004 14:00:10 +0100, "nusle" <nu...@mail.dk> wrote:

>Selvfølgelig - men skulle du, evt. uforvarende, en dag
>ikke gøre det rigtige - berettiger det ikke tredjepart
>til at øve vold mod dig.

nej men det er det du misforstår selvføligt har du ret men præmissen
er en anden den er lidt ligesom med tyngde kraften den trække so a
sige bare ned af - et menneske der bringes tilsrækeligt i effekt vil
uvilkårligt glide tilbage i mod sin naturs begyndelse og handle i
harmoni med den - hvis dette menneske ellers elsker nok !

> Og hvad vigtigere
>er, det er ikke sikkert det bliver sagt.

det er jeg enig i :
se der har jeg det sådan lidt specilt med det jeg vil faktisk helst
være fir for at vide det hvis det var .... fordi jeg har det sgu fint
nok med at vide . min suverent bedre halvdel kun vil mig det bedste
og det er egentligt alt hvad jeg behøves at vide som suplement til
hvad hun fortæller mig .

> [...]
>table" i at udøve vold mod ham, alene fordi han har
>kysset med en kvinde.
>
>Det er efter min opfattelse intet mindre end latterligt.

jow men du ville vel ikke stå og brække dig af grin når MANDEN smækker
sit knæ i mod den andens næse ;-)

nu er det jo LÆNGE siden JEG HAR HAFT MED vold at gøre
jeg kan huske en episode hvor jeg var omkringet af en stribe andre
drenge de var ihvertilfælled 8 i mod stakkels lille mig i folke skolen
så knalede jeg den største af den en lige i maske da jeg så der kom en
lære der kiggede den anden vej og han sprang så på mig jeg viftede med
armne hjælp hjælp - den her lære greb ham så i nakken - jeg forklarede
manden var jo tydeligtvis vandvitig han fik både sveder og sedel med
hjem osv :-)

hvad kan man sige It feels good !

Andropov

> [...]
> han f.eks havde styr på noget vigtigt og ikke hang sig i peditesser.

> men det skæg ved det er at det er jo ikke bare hr og fru brun sovs

Jeg synes efterhånden der er mange ting som fru brun sovs kvinder
vrager mænd på. Ikke så sært at der er flere og flere mænd som
importerer kæreste fra udlandet...

Bo M Mogensen

On 24 Jan 2004 05:01:06 -0800, andr...@ofir.dk (Andropov) wrote:

>Jeg synes efterhånden der er mange ting som fru brun sovs kvinder
>vrager mænd på. Ikke så sært at der er flere og flere mænd som
>importerer kæreste fra udlandet...

tjaaaeee ....... nu er jeg som sagt ikke så meget oppe i tiden - men
jeg forstår at det er et større problem i almindelighed for dansker at
finde hianden - det er måske mere klart hvis vi skal ned til
bagateller som hvad sokker en mand nu går i for at han bliver valgt
til og fra .......... for der er en ting der er helt sikket hvis en
kvinde dømmer ud fra det så har man kun set toppen af isbjerget
hvor under der ligger 10 gange så mange neurotiske indflad ...det vil
simpelthænd ikke give andet ind problemer at have sådan kærste kone
det vil være en evig jagt på der er " noget i vejen " en uændelig
infernalsk strøm af beskyldninger for små bagatel mangler - det holder
bare ikke !!!!

så er man langt bedre tjent med finde en fra et godt gamelt patrikalsk
samfund - som man selvføligt skal behandle ordentligt - der slipper du
for alt det ævl også er der endan varm mad på bordet kl 1800 :-)

uden hun lever i undertrygelse af den grund !

Gitte

Hejsa

>Jeg synes efterhånden der er mange ting som fru brun sovs kvinder
>vrager mænd på. Ikke så sært at der er flere og flere mænd som
>importerer kæreste fra udlandet...

Det er jo selvfølgelig også det letteste, så behøver man jo ikke "leve
op til" noget som helst, andet end at kunne forsørge hende.....
Men i øvrigt kan jeg godt være enig i, at nogle kvinder (og også en
del mænd for den sags skyld) nærmest forventer det perfekte af en
partner, og helt og aldeles er uvillige til at gå på kompromis med
noget som helst. En tendens der i øvrigt ikke bliver mindre, jo
længere tid, de lever som singler.

MVH
Gitte

Boerge Rahbech Jensen

"Gitte" <ga...@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jo selvfølgelig også det letteste, så behøver man jo ikke "leve
> op til" noget som helst, andet end at kunne forsørge hende.....

Det er nu heller ikke så lidt endda, og jeg er heller ikke sikker på, man
ikke skal leve op til så meget med en udenlandsk hustru. Sandsynligvis er
det bare noget andet, man skal leve op til, i det mindste indtil hun lærer
nogle danske kvinder at kende og finder ud af, hvordan det danske samfund
fungerer.

> [...]
> partner, og helt og aldeles er uvillige til at gå på kompromis med
> noget som helst. En tendens der i øvrigt ikke bliver mindre, jo

Det er jeg også meget enig i. Dog kan jeg være meget i tvivl om ikke de
store forventninger til en mulig partner i virkeligheden dækker over, at det
er mere bekvemt at bruge det som undskyldning end erkende, at man enten ikke
kan lide personen eller ikke har lyst til at etablere et parforhold, måske
fordi man er bange for det eller ikke har lyst til at afgive noget
selvstændighed. Jeg tror mere, det er frygten for at indgå i et parforhold,
der bliver styrket jo længere tid, man er single.

Jeg kan i hvert fald mærke, at jeg er bange for tanken om et parforhold,
ikke mindst fordi jeg er bange for konflikterne og mulige reaktioner på mine
særheder og interesser, som ikke alle er nogen, jeg fortæller andre om. Jeg
er nok bange for, at en evt. partner med tiden helt vil overtage mit liv
efter "salamimetoden", hvor hun får overtalt mig til at ændre nogle små
ting, hvorefter hun bruger det til at lægge vægt bag ønsker om større
ændringer med henvisning til, at når jeg kan ændre nogle ting, er der ingen
grund til ikke også at ændre andre ting.

Med venlig hilsen
Børge

Bo M Mogensen

On Sat, 24 Jan 2004 18:57:31 GMT, ga...@ofir.dk (Gitte) wrote:

>Hejsa

>Det er jo selvfølgelig også det letteste, så behøver man jo ikke "leve
>op til" noget som helst, andet end at kunne forsørge hende.....

sådan er det jo ikke i virkligheden - et menneske er et menneske
man for jo ikke bare en stum tjener ind der æder af døren -
der er menskelige spørgsmål med alle mennesker
jeg har haft en kærste fra den 3 verden - trust me der var masser af
bøvl - men ikke over mine sokker !

>Men i øvrigt kan jeg godt være enig i, at nogle kvinder (og også en
>del mænd for den sags skyld) nærmest forventer det perfekte af en
>partner,

jow men det bliver sgu da laterligt når man begynder at dømme hinanden
på strømper ?

>og helt og aldeles er uvillige til at gå på kompromis med
>noget som helst. En tendens der i øvrigt ikke bliver mindre, jo
>længere tid, de lever som singler.

ja nu skal jeg ikke kunne sige noget om singler - men man er sgu da
for slap hvis man lader en anden bestemme over en i bagatel størelse
indrømmet det kan være prissen ( +-et s ?) men det er tankevækende
hvis den går på ens sokker !

Gitte

> [...]

>nogle danske kvinder at kende og finder ud af, hvordan det danske samfund

Nej, det er det selvfølgelig ikke - men for nogle måske alligevel
lettere, "bare" at skulle slæbe penge hjem, uden at skulle så meget
andet. At man behandler hinanden "ordentligt" må vel altid være en
selvfølge? Men i bund og grund, er det jeg mener, at det for nogle
mænd, er lettere at leve op til manderollen, som den så ud inden
kvinderne kom på arbejdsmarkedet, og dermed blev mere selvstændige, da
det så blev muligt at klare sig selv, også økonomisk. Altså at manden
"mister" sin status som forsørger - for så skal der jo ligesom findes
noget andet, han "dur" til..... Og det kan måske være lidt svært for
nogle?

> [...]
>selvstændighed. Jeg tror mere, det er frygten for at indgå i et parforhold,
>der bliver styrket jo længere tid, man er single.

Jamen, er det at stille så store krav, og ansten for at skulle afgive
for meget "af sig selv", ikke to sider af samme sag? Man vil have den
perfekte partner - og i det perfekte ligger jo også, at partneren
accepterer en, fuldstændig som man er..... altså hvis han er så
perfekt, kan han også accepterer, at jeg tager 3 uger på ferie med
veninderne, at jeg ikke kan leve med noget blåt i mit hjem og hvad man
nu ellers kan finde på, af for mig lidt latterlige ting, der reelt er
uden den store betydning..... For det VIL jeg bare ikke opgive....
Fair nok, men hvis man har så mange "krav" - ja, så bliver udbuddet af
mænd, der kan leve op til dem altså ret så lille (og selvfølgelig også
den anden vej rundt...)

> [...]
>ændringer med henvisning til, at når jeg kan ændre nogle ting, er der ingen
>grund til ikke også at ændre andre ting.

Imo må man altid give noget af sig selv i et parforhold, for at få
noget igen. Men dermed selvfølgelig ikke sagt, at man skal opgive "sig
selv", og droppe alle sine interesser o.lign. Men for mig at se, er
det en ret lille ting, fx. at skulle prøve at indrette sådan noget som
fx. fritidsinteresser lidt efter hinanden - ikke sådan at forstå, at
man SKAL have sammenfaldende interesser i et og alt. Men hvis du har
en interesse, der gør at du er væk/ude 4 aftener om ugen + weekender,
kunne det måske nok være rimeligt, at skære lidt ned på tidsforbruget?

Hvad karakteren af dine fritidsinteresser er (bortset fra, hvis det er
noget i retning af at "pille" ved småbørn og den slags....) kan vel i
princippet være ligegyldigt? Forskellige interesser kan vel kun være
berigende i et forhold - at man får hver sine impulser udefra, i
stedet for at sidde lårene af hinanden? Altså i bund og grund, et
spørgsmål om at gå på kompromis, samtidig med at man giver hinanden
frihed til at være selvstændige mennesker. At man indretter sig lidt
efter hinanden, som to ligeværdige mennesker....

MVH
Gitte

Gitte

> [...]

>der er menskelige spørgsmål med alle mennesker
>jeg har haft en kærste fra den 3 verden - trust me der var masser af

Selvfølgelig er det meget forenklet formuleret - men for nogle mænd,
er det altså lettere at forholde sig til det "gammeldags"
kønsrollemønster, som måske lidt lettere lader sig udspille sammen med
en "importeret" kvinde fra udlandet - der i en periode i hvert fald,
vil være afhængig af manden, indtil hun lærer sproget, har været her
længe nok til, at kunne få opholdstilladelse, få job osv. Men
derudover har du selvfølgelig ret i, at meget afhænger af "kemi"
mellem mennesker, ligegyldigt om de er "ligeværdige" eller ej.

>jow men det bliver sgu da laterligt når man begynder at dømme hinanden
>på strømper ?

Personligt kunne jeg heller aldrig finde på at hidse mig op over et
par hvide strømper. Men så har jeg måske andre "kæpheste", andre kunne
finde latterlige.....

> [...]
>for slap hvis man lader en anden bestemme over en i bagatel størelse
>indrømmet det kan være prissen ( +-et s ?) men det er tankevækende

Nej, det er faktisk minus et s :-) Synes du så, det er bedre at
bestemme over hinanden i store ting? Personligt kunne jeg bedre
acceptere en partner, der ville bestemme min sokkefarve (som ikke
betyder alverden for mig), end en, der ville bestemme over mine
fritidsinteresser, valg af job eller lign...... som bestemt ikke er
bagateller for mig, men en del af det, der gør mig til den jeg er -
hvilket farven på mine strømper ikke er.... så jeg kan helt klart
bedre "give" mig på punkter, der alligevel ikke har den helt store
betydning i mit liv - i hvert fald er min partner betydelig vigtigere
for mig.
I øvrigt må jeg da også tilstå, at jeg heller ikke har de store
erfaringer som single, da jeg har kendt min partner i snart 10 år -
men jeg har gjort mig en del tanker om, hvorfor flere og flere
"vælger" singlelivet (og alligevel pisker rundt til
dating-arrangementer) - og det er de tanker (i mangel af egne
erfaringer) jeg lufter....

MVH
Gitte

Boerge Rahbech Jensen

> Nej, det er det selvfølgelig ikke - men for nogle måske alligevel
> lettere, "bare" at skulle slæbe penge hjem, uden at skulle så meget
> andet.

Ja, men det går sandelig også hurtigt helt galt, så vidt jeg ved. I hvert
fald har jeg læst, at mange af den type forhold udvikler sig voldeligt, når
de importerede kvinder lærer det danske samfunds normer at kende og udvikler
en selvstændighed, som mændene ikke ønsker. Det skaber store problemer,
fordi kvinderne ikke umiddelbart kan se nogen vej ud af ægteskabet, hvor de
ikke bliver sendt hjem, fordi deres opholdstilladelse hænger på ægteskabet.

> Jamen, er det at stille så store krav, og ansten for at skulle afgive
> for meget "af sig selv", ikke to sider af samme sag?

Måske, men jeg foretrækker alligevel at adskille tingene for at kunne
placere ansvaret rigtigt.

> Fair nok, men hvis man har så mange "krav" - ja, så bliver udbuddet af
> mænd, der kan leve op til dem altså ret så lille (og selvfølgelig også
> den anden vej rundt...)

Det kan jo ubevidst være formålet med at stille mange store krav at have en
grund til at afvise alle mulige partnere, når de kommer for tæt på. Det er
nu noget af en balancegang, da det er vigtigt at have nogle krav for ikke
helt at miste sig selv og for at kunne indsnævre "ansøgerfeltet". Hvis man
ikke har nogen krav, er det svært at give modspil, og det bliver hurtigt
ligegyldigt, hvem man vælger, da alle mulige partnere kan være lige gode.

> Imo må man altid give noget af sig selv i et parforhold, for at få
> noget igen. Men dermed selvfølgelig ikke sagt, at man skal opgive "sig
> selv", og droppe alle sine interesser o.lign.

Meget enig.

> Men for mig at se, er
> det en ret lille ting, fx. at skulle prøve at indrette sådan noget som
> fx. fritidsinteresser lidt efter hinanden

Det kan nemt blive en stor ting, hvis det kommer til at handle om
selvstændighed og magt.

> Men hvis du har
> en interesse, der gør at du er væk/ude 4 aftener om ugen + weekender,
> kunne det måske nok være rimeligt, at skære lidt ned på tidsforbruget?

Tja, men der kan lure en frygt for at komme ud på en glidebane, hvis jeg
f.eks. skærer en aften og nogle weekender væk, hvor jeg kan blive presset
til at afgive flere aftener og weekender for at erstatte mine interesser med
hendes, fordi hun ikke kan lide mine interesser.

> [...]
> princippet være ligegyldigt? Forskellige interesser kan vel kun være
> berigende i et forhold - at man får hver sine impulser udefra, i

Jeg håber da, du har ret, men jeg frygter, det også kan opfattes som en
trussel og give anledning jalousi. Det er formodentlig kun berigende i det
omfang, begge parter accepterer, at man ikke behøver være fælles om alt.

For eksempel husker jeg, at min brors samlever ikke ville acceptere, at han
brugte tid ved sin PC, mens jeg besøgte dem en jul for flere år siden. Det
opfattede hun åbenbart som en trussel, nok fordi det var en verden, hun ikke
forstod. For mig kan det være andre interesser, selvom de fleste af (om ikke
alene) interesser nemt kan dyrkes sammen med en mulig partner. For
øjeblikket er min vigtigste fritidsinteresse udover debatterne på
internettet, at jeg går til dans en-to gange om ugen, og derudover tager jeg
gerne i teateret, til håndboldkamp, til koncert og andre
kulturarrangementer.

Med venlig hilsen
Børge

Gitte

Hej

> [...]
>ikke bliver sendt hjem, fordi deres opholdstilladelse hænger på ægteskabet.

Ja, og det er utroligt sørgeligt, især for de kvinder, der "hænger i
suppedasen", og jeg mener at det her først og fremmest er mændene der
har/er et problem, qua deres opførsel....

> [...]
>ligegyldigt, hvem man vælger, da alle mulige partnere kan være lige gode.

Du har da selvfølgelig ret i, at man ikke bare skal være ligeglad, og
bare tage den første og den bedste. Men igen, så kan man nok heller
ikke forvente, at kunne etablere et forhold og evt. samliv 100% på ens
egne betingelser, i og med man altså pludselig er to - som skal være
der begge to. Man må jo gøre op, hvad der er væsentligt for én, og så
søge at finde en, der sætter samme værdier højt. Personligt kan jeg
fx. ikke leve med en partner, der ikke er renlig med sig selv, er
sygeligt jaloux og nogle enkelte andre ting. Men at fx. en
amagerhylde, han har fra sit barndomshjem, og som jeg måske dybest set
finder grim, kan jeg derimod godt leve med i mit/VORES hjem... Eller
at han har andre interesser end mine, og også at han bruger tid på
dem...

>Det kan nemt blive en stor ting, hvis det kommer til at handle om
>selvstændighed og magt.

Ja, det kan det.... Men så er det for mig at se, heller ikke et
ligeværdigt forhold, hvis der udspilles evige magtkampe, og den ene
prøver at "tromle" den anden. For så er det vel nærmere en lille lydig
skødehund, man ønsker, og ikke en partner.... Hvis man bliver
forelsket i et andet menneske, må det vel være fordi vedkommende
besidder nogle "kvaliteter" eller egenskaber, man sætter pris på, og
hvorsor så efterfølgende prøve at fjerne disse?
Jeg ved godt, jeg får tingene til at lyde så lette, og det ikke
nødvendigvis er sådan. Men jeg ved altså også, at det kan lykkes...

> [...]
>til at afgive flere aftener og weekender for at erstatte mine interesser med
>hendes, fordi hun ikke kan lide mine interesser.

Jamen, så er det jo man/du må stå fast - hun må vel også give lidt....
Og fint nok, hvis hun ikke kan lide dine interesser, så længe du ikke
haler hende med. Du får et par friaftener til at dyrke, det der
interesserer dig, imens kan hun jo dyrke, det der interesserer hende -
og så har I noget at tale om, når I kommer hjem....

> [...]
>omfang, begge parter accepterer, at man ikke behøver være fælles om alt.

Helt klart, begge må accepterer, at man ikke ejer hinanden med hud og
hår, og at man må give hinanden plads. Ellers kan/vil det da helt
klart give anledning til jalousi. Men så er gælder det jo om at finde
et partner, der har så meget selvtillid/hviler så meget i sig selv, at
hun ikke anser dine interesser som en trussel.

> [...]
>internettet, at jeg går til dans en-to gange om ugen, og derudover tager jeg
>gerne i teateret, til håndboldkamp, til koncert og andre

Dit eksempel med at bruge tid ved pc'en, har jeg svært ved helt at
forstå. Dvs. jeg kan godt, med min fornuft se, hvad der gør, at hun
har svært ved at accepterer det. Han bruger ganske simpelt tid, på
andet end hende - og så trænger usikkerheden sig på, er jeg nu ikke
spændende/interessant nok, er pc'en mere spændende end mig? Og nok
også en del af det du siger, det er en verden, der ikke interesserer
hende, og har derfor svært ved at se, hvad andre kan finde spændende
der...... Men skulle din bror så også flyve i flint over, at hun fx.
går til tupperware-party (eller hvad "normale kvinder" nu beskæftiger
sig med), bare fordi det ikke interesserer ham? Det handler imo i bund
og grund om at (lære) at accepterer hinandens forskelligheder, og
måske oven i købet lære at sætte pris på dem, så man ikke ender som et
gammelt ægtepar i ens joggingdragter på campingpladsen...
Mht. dine interesser, kan jeg godt se, at det kan give anledning til
jalousi, hvis du går til dans - hun kan jo frygte "konkurrence" fra
dindansepartner. Men det lyder ikke umiddelbart som om, du ikke vil
have en evt. partner med til dans, altså du udelukker ikke, at det
kunne blive en interesse I kunne dyrke i fællesskab. Og så er valget
jo hendes, og vælger hun fra, må hun jo gøre det, med det det valg nu
må indebærer, nemlig at fu fortsætter med at gå til dans uden hende...
Lige sådan med diverse sportsbegivenheder - hvis hun ikke "gider"
håndbold, er det hendes eget (fra)valg - det kan jo være, hun hellere
vil sidde hjemme og læse en bog imens, eller se en fodboldkamp. Og det
må man vel give hínanden plads til?

MVH
Gitte

Bo M Mogensen

On Mon, 26 Jan 2004 10:48:00 +0100, "Boerge Rahbech Jensen"
<qaasfd@asdf.qø> wrote:

>"Gitte" <ga...@ofir.dk> skrev i en meddelelse

>Ja, men det går sandelig også hurtigt helt galt, så vidt jeg ved. I hvert
>fald har jeg læst, at mange af den type forhold udvikler sig voldeligt

har du noget statestik og tal på det eller er det bare sådan en fix
ide du har ??

Andropov

Bo skrev:

> [...]
voldeligt

>har du noget statestik og tal på det eller er det bare sådan en fix

Ja, det kunne jeg også godt tænke mig at vide.

Medierne kan man ikke tage for meget efter. De elsker jo at skrive om
de forhold som går galt for at få en god historie.

Bo M Mogensen

On Mon, 26 Jan 2004 07:20:04 GMT, ga...@ofir.dk (Gitte) wrote:

>Hejsa

>Selvfølgelig er det meget forenklet formuleret - men for nogle mænd,
>er det altså lettere at forholde sig til det "gammeldags"

Det er det sgu sikkert også for nogen kvinder ;-)

> [...]
>derudover har du selvfølgelig ret i, at meget afhænger af "kemi"
>mellem mennesker, ligegyldigt om de er "ligeværdige" eller ej.

jow men jeg tror som dansker har vi en tilbøjelighed til at overføre
de værste forestillinger til de ting vi ikke kender noget til - nu har
jeg jo rejst i de her 52 lande og opholdt mig den 3 verden knap ½
deleb af 18 år - levet i mellem masser af mennesker i den 3 verden -

det er jo ikke sådan at disse kvinder går undertrygte rundt og lider -
famillen er bare anerledes ind her hjemme - i DK har man jo tilstræbt
sig at vi skal være ens på tværs af kønnene og det er da også en tanke
jeg er helt igenem sympatisk indstillet over for i Danmark - men
erkender også at det vil skabe kaos i en landsby i et lands distrikt
på mange lokaliteter i asien afrika og syamerika .

KVINDERNE lider disse steder ikke bare fordi de er kvinder....sårn da
jeg har ikke været nok inde i den muslamiske del af verden til at
kunne sige det - borste fra i syrien og der gik det meget godt men når
jeg ser noget fra Afgahnistan - er der selvføligt ingen tvil om det er
et land primært bosat af gale mennesker !

>Personligt kunne jeg heller aldrig finde på at hidse mig op over et
>par hvide strømper. Men så har jeg måske andre "kæpheste", andre kunne
>finde latterlige.....

ja ja ....jeg er selv erlergisk over for kvinder med en hver form af
hat hue osv.
men nu har jeg så også en ting med hård !
men jeg ville sgu godt nok holde det for mig selv hvis jeg løb ind i
en med hat og jeg vil ret hurtigt glemme det ..... men hvad jeg mener
er strømper osv. det er simpelthænd for småt hvis vi begynder at veje
og måle hiandne på det - så lever man et liv der er for småt - hvor
man lejer ta fat med bagateller !

>Nej, det er faktisk minus et s :-)

ok

> [...]
>fritidsinteresser, valg af job eller lign...... som bestemt ikke er
>bagateller for mig, men en del af det, der gør mig til den jeg er -

jamne det er jo netop det man som udgangs punkt skal kunne rumme ved
hianden - ellers er man fejl placeret sammen ....indrømmet i en måske
anden sags samenhæng - erindre jeg min moders 10 000 kurser i div.
da jeg var barn hvor jeg enten sad aflene med min søster efter hun
havde skildt sig af med vores far - der kunne hun måske med fordel
have lade sig hæmme lidt eller betalt en barne pige - men det er så
noget andet !

> [...]
>bedre "give" mig på punkter, der alligevel ikke har den helt store
>betydning i mit liv - i hvert fald er min partner betydelig vigtigere

klart !

- nu er jeg selv en slag anti karriere menneske - det har altid været
mig magt påligende ikke at være noget ..... men de såre få ting jeg
tager mig til står så heller ikke til at forandre - har også altid
hørt på den her med Ohh du ville være sådan en flot fyr ( bvader) hvis
du klippede dit hård - hæ hæ rend mig i røwen - man skal aldrig sælge
ud

> [...]
>"vælger" singlelivet (og alligevel pisker rundt til
>dating-arrangementer) - og det er de tanker (i mangel af egne

jeg tror det har en del at gøre med al den "frihed " vi har og "lige
stilling " - det har slet og ret gjort folk forvirrede og " hjemløse"
i forhold til hianden !

Andropov

Bo skrev:

>Selvfølgelig er det meget forenklet formuleret - men for nogle mænd,
>er det altså lettere at forholde sig til det "gammeldags"

>Det er det sgu sikkert også for nogen kvinder ;-)

Ja.
Men iøvrigt har diskusionen ikke noget at gøre med gammeldags eller
ikke gammeldags. Problemet var at mange brunsovskvinder har som
hovedbeskæftigelse at kritisere manden for alt hvad han gør stort set.
Den slags brunsovskvinder undgår man nok i højere grad ved at
importere en kvinde fra udlandet.

Gitte

Hejsa

>Det er det sgu sikkert også for nogen kvinder ;-)

Men måske, de ikke er så mange, her i lille dannevang - siden, nogle
mænd griber til "omporten"?

> [...]
>erkender også at det vil skabe kaos i en landsby i et lands distrikt
>på mange lokaliteter i asien afrika og syamerika .

Det har jeg nu vist heller aldrig påstået, at de gør. Jeg forholder
mig derimod til, at der er forskel på den hverdag, de kender i deres
hjemland, og den der er i Danmark - og at i hvert fald nogle af de
mænd, der vælger denne løsning helst ser det forblive sådan, under
samlivet i Danmark.

> [...]
>jeg ser noget fra Afgahnistan - er der selvføligt ingen tvil om det er
>et land primært bosat af gale mennesker !

Vi er enige i, at decideret undertrykkelse nok forekommer oftere nogle
steder end andre, men det er vel egentlig ved at være et sidespor i
denne diskusion?

> [...]
>er strømper osv. det er simpelthænd for småt hvis vi begynder at veje
>og måle hiandne på det - så lever man et liv der er for småt - hvor

Ville du alligevel ikke, hvis du først har indkedt et forhold til
hende, kunne finde på at spørge om hun ikke ville gå uden hat - bare
nogle gange? For det kunne jo være, hun gerne ville, bare for at glæde
dig?
Bevares, jeg er enig i, at det ville være tåbeligt, at droppe et
forhold, der i øvrigt måske fungerer fint, alene af den grund, at hun
måske ikke ville droppe hatten - vi er trods alt ude i noget, jeg
ville kalde en ubetydelig bagatel :-)

>ok

I gen årsag :-)

> [...]
>havde skildt sig af med vores far - der kunne hun måske med fordel
>have lade sig hæmme lidt eller betalt en barne pige - men det er så

Helt klart, det er da en fordel, at man "vil" lidt de samme ting i
livet.... Det er svært at få et liv til at fungerer, hvis den ene vil
ud i verden og realiserer sig selv, i tide og utide, og den anden
helst vil sidde hjemme i sofaen og holde i hånd.... Det hjælper da
også gevaldigt på det, hvis man er enige om store ting, såsom
børneopdragelse o.lign. Man kan jo være så grundlæggende forskellige,
at man ikke "bør" være sammen.
Men er man nået frem til, at man vil hinanden, så må man imo også
begge være indstillet på at give lidt ind imellem...

> [...]
>hørt på den her med Ohh du ville være sådan en flot fyr ( bvader) hvis
>du klippede dit hård - hæ hæ rend mig i røwen - man skal aldrig sælge

Klart, det skal man ikke - så er man jo ikke længere sig selv, og så
er forvirringen da total :-)

>jeg tror det har en del at gøre med al den "frihed " vi har og "lige
>stilling " - det har slet og ret gjort folk forvirrede og " hjemløse"
>i forhold til hianden !

Tror da også du kan have fat i noget her. Men den frihed er jo også en
del af single-livet. Hvis man er 40, og aldrig har delt tilværelse med
andre end mor og far, har man nok samlet sig en masse underlige vaner,
som kan være svære at lægge på hylden - men lige så svære at leve med
for en partner.... Man går måske hen og bliver lidt "små-sær". Og
selvfølgelig er det en "videre-udvikling" af vores ligestilling, at
mange lever så længe som singler, da man jo har andre muligheder enf
st blive gift, for at komme hjemme fra forældrene.

MVH
Gitte

Bo M Mogensen

On 26 Jan 2004 06:34:17 -0800, andr...@ofir.dk (Andropov) wrote:

> [...]
>hovedbeskæftigelse at kritisere manden for alt hvad han gør stort set.
>Den slags brunsovskvinder undgår man nok i højere grad ved at

Nå men jeg tror da i det hele taget man spare sig selv for meget
hvis man er singel og leder efter en brud ved slet og ret at tage sig
en udenlandsk kvinde ... jeg har en del veninder og nogen få venner
der går det i det her singel datting marked - de laver simpelthænd
ikke andet ind at trækker den ene nitte efter den anden hjem - om jeg
begriber de gider ?

nu har jeg tidliger forstået på dig at ... du var overvægtig ?

det er jo et status symbol i nogen lande ja det meste af afrika og de
smileden buddaer i kina :)

Gitte

> [...]
>hovedbeskæftigelse at kritisere manden for alt hvad han gør stort set.
>Den slags brunsovskvinder undgår man nok i højere grad ved at

Og de mænd, der så vælger denne løsning, de er heller ikke i høj grad
udelukkende interesserede i at få egne behov dækket?
Enig i, at en del kvinder er meget styrende, eller prøver i hvert fald
at være det, men det er der altså også mange mænd der er.... Kvinder
gør det nok måske nok mere højlydt og "kværulerende", men det ændrer
ikke ved, at også nogle mænd er sådan.

MVH
Gitte

Gitte

Hejsa

> [...]
>der går det i det her singel datting marked - de laver simpelthænd
>ikke andet ind at trækker den ene nitte efter den anden hjem - om jeg

Måske de skulle stille sig selv spørgsmålet, om de overhovedet er
interesserede i en partner? Sådan stillet lidt på spidsen :-) Eller
måske skulle de se sig lidt bedre for, og ikke i desperation over
single-tilværelsen slæbe alt med hjem... Afhængig af, hvor spinkelt en
grundlag, man kategoriserer disse "forsøgs-partnere" som nitter...

>nu har jeg tidliger forstået på dig at ... du var overvægtig ?
>
>det er jo et status symbol i nogen lande ja det meste af afrika og de
>smileden buddaer i kina :)

Og dermed er det da noget lettere som overvægtig at finde en partner
herfra, end en herhjemme, hvor overvægt nærmere er lidt "lavstatus".
Og nej, jeg er ikke ude efter at dømme nogen her, overvægt eller ej -
jeg kommentere bare fakta..... Skønhedsidealer er jo forskellige,
afhængig af hvor i verden man befinder sig.

MVH
Gitte

Boerge Rahbech Jensen

> har du noget statestik og tal på det eller er det bare sådan en fix
> ide du har ??

Jeg har ikke fundet noget direkte statistik om det. Til gengæld fandt jeg to
links om emnet:

http://www.vold-mod-udenlandske-kvinder.dk/

http://www.lokk.dk/ (Landsforeningen af krisecentre for kvinder)

http://dk.news.yahoo.com/030711/108/2wjth.html

Med venlig hilsen
Børge

Anita

> Og de mænd, der så vælger denne løsning, de er heller ikke i høj grad
> udelukkende interesserede i at få egne behov dækket?

Det tror jeg. De vil have sex, en husholderske og evt. familie/børn. De vil
stille krav men ikke leve op til andre krav end deres egne. Jeg tror dog de
fleste vil opdage at sådan en lykke er kort. For inden længe vil også den
udenlandske kvinde stille krav.

Desværre er mange udenlandske (især asiatiske) kvinder opdraget til groft
sagt at "gøre som der bliver sagt og ellers holde kæft". Sådan en kvinde
begynder ikke umiddelbart at ytre sin eventuelle utilfredshed, da det ligger
meget dybt i deres opdragelse og personlighed.

Det må jo være dejlig nemt og befriende at være mand i forhold til sådan en
kvinde... eller hvad? Man får alle goderne og undgår alt det kedelige,
trælse, sure osv.

Venligst Anita

Andropov

Bo skrev:

> [...]

>Nå men jeg tror da i det hele taget man spare sig selv for meget

>hvis man er singel og leder efter en brud ved slet og ret at tage sig

Det har du nok i høj grad ret i.

>jeg har en del veninder og nogen få venner
>der går det i det her singel datting marked - de laver simpelthænd
>ikke andet ind at trækker den ene nitte efter den anden hjem - om jeg
>begriber de gider ?

Jeg tror mange kvinder har sat deres hjerne i en default indstilling:
"at det nok ikke bliver til et forhold med dating"
Det er ligesom at kvinderne har alle paraderne oppe og ved den mindste
ting bliver manden afvist ved datingen.

og så bliver det selvfølgelig heller ikke til noget når de dater.

>nu har jeg tidliger forstået på dig at ... du var overvægtig ?

Det er nok så meget sagt igen.
Der er ca. 5 kg jeg skal af med for at være på hvad folk siger er
rigtig vægt i forhold til højde.

Andropov

> [...]

>Og de mænd, der så vælger denne løsning, de er heller ikke i høj grad

>udelukkende interesserede i at få egne behov dækket?

Nej, de opfører sig på samme måde som hvis det var en dansk kvinde.

>Enig i, at en del kvinder er meget styrende, eller prøver i hvert fald
>at være det,

Jep.

>men det er der altså også mange mænd der er.... Kvinder
>gør det nok måske nok mere højlydt og "kværulerende", men det ændrer
>ikke ved, at også nogle mænd er sådan.

Der kan måske være nogle enkle mandlige chefer som kan have en tilsvarende opførsel.

Andropov

Anita skrev:

> [...]

De vil
>stille krav men ikke leve op til andre krav end deres egne.

Nu kommer du med gamle fordomme.
Mændene vil såmænd blot have en sød og rar kvinde hvor man deles om
arbejdet og hvor kvinden ikke har som hovedbeskæftigelse at kritisere
manden.

Bo M Mogensen

On Mon, 26 Jan 2004 16:47:17 +0100, "Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>fleste vil opdage at sådan en lykke er kort. For inden længe vil også den

ja hvad er problemet i det ?

> [...]
>begynder ikke umiddelbart at ytre sin eventuelle utilfredshed, da det ligger
>meget dybt i deres opdragelse og personlighed.

hvor mange kender du der har det på den måde jeg har været i asien 24
gange - sjovt nok har jeg ikke mødt en enste !

>Det må jo være dejlig nemt og befriende at være mand i forhold til sådan en
>kvinde... eller hvad? Man får alle goderne og undgår alt det kedelige,
>trælse, sure osv.

ja nu skal jeg tænke til bage til jeg var sammen med Hoi fra Nam
der må jo ha været en grund til jeg droppede det hvis det var så nemt
nå ja det var det ikke ...der var det med pengene der skal den altid
lige trækkes en gang mere ind hvad man har aftalt og beudgeteret
men det skete der nu ikke noget ved ;)

men du kan være helt rolig for at de kan brokke sig !

Bo M Mogensen

On 26 Jan 2004 08:01:08 -0800, andr...@ofir.dk (Andropov) wrote:

>Det har du nok i høj grad ret i.

ja det ville jeg da have gjort hvis jeg var 25 og ville til at stifte
famille + bladnings børn som tommefingere regl er meget pæner
ja også er min far rødhårdet det vil ihvertilfælled ikke slå igenem

>Jeg tror mange kvinder har sat deres hjerne i en default indstilling:
>"at det nok ikke bliver til et forhold med dating"

jamen det er sgu da også en natur stridig måde at mødes på
imho -

>Det er ligesom at kvinderne har alle paraderne oppe og ved den mindste
>ting bliver manden afvist ved datingen.

Nå ja ja de piger jeg kender de har nu sex med de fleste af dem de
dater ... også kommer ærgelserne bagefter ......

>og så bliver det selvfølgelig heller ikke til noget når de dater.

>Det er nok så meget sagt igen.
>Der er ca. 5 kg jeg skal af med for at være på hvad folk siger er
>rigtig vægt i forhold til højde.

hæ hæ jamen så er du jo for mager ;)

Bo M Mogensen

On Mon, 26 Jan 2004 16:34:26 +0100, "Boerge Rahbech Jensen"
<qaasfd@asdf.qø> wrote:

>"Bo M Mogensen" <cho...@spamcop.net> skrev i en meddelelse

>Jeg har ikke fundet noget direkte statistik om det. Til gengæld fandt jeg to
>links om emnet:
>
>http://www.vold-mod-udenlandske-kvinder.dk/

"Mange kvinder drømmer den samme drøm. Om at leve i en god familie med
trygge rammer omkring børnene, med en sund økonomi og nogle af de
hjælpemidler, vi forbinder med den moderne familie – vaskemaskinen,
komfuret og ovnen, og måske frem for alt det rindende, rene
drikkevand. Når der opstår mulighed for ægteskab med en mand, der
kommer fra eller opholder sig i et rigt land som Danmark, vil mange
kvinder sikkert anse sig selv for lykkelige og meget heldige: Nu er
drømmen ved at blive til virkelighed"

det er jo ikke svært man skal bare ha en opvaske maskine ;)

>http://www.lokk.dk/ (Landsforeningen af krisecentre for kvinder)
>
>http://dk.news.yahoo.com/030711/108/2wjth.html

jamen selvfølig forekommer det .... men jeg kan ikke se hvorfor en
helt almindelig datting dansk mand skulle blive til et uhyre fordi han
bliver gift med en udenlandsk kvinde ??

Bo M Mogensen

On Mon, 26 Jan 2004 15:22:41 GMT, ga...@ofir.dk (Gitte) wrote:

Hejsa

>Måske de skulle stille sig selv spørgsmålet, om de overhovedet er
>interesserede i en partner? Sådan stillet lidt på spidsen :-)

ja det har også ofte undret mig - men jeg synes nu afligevel selv ved
de mest promiskuose er der en tendesn til de drømmer om at møde den
eneste ene

>Eller
>måske skulle de se sig lidt bedre for, og ikke i desperation over
>single-tilværelsen slæbe alt med hjem..

Tjaaa også er der jo lige den der med at man tiltrækkes af dem der
ikke vil en noget godt - sært men det sker sgu ofte - jeg synes tit
jeg ser kvinder blive tændt på at - at manden simpelthen ikke vil ha
dem - eller endnu bedre han vil ha en anden ind dem selv.

>. Afhængig af, hvor spinkelt en
>grundlag, man kategoriserer disse "forsøgs-partnere" som nitter...

jow men man skal jo side og ligge øre til mangt en ynk over det ikke
går !

> [...]
>jeg kommentere bare fakta..... Skønhedsidealer er jo forskellige,
>afhængig af hvor i verden man befinder sig.

ja det er åbenbart ikke et hit at være smælderende fed i westen ;)

men så igen den mand jeg kender der har scoret mest han er 178 cm høj
og vejer 130 kg har en lille million hudorme også p.gr den store
overvægt er der begyndt at komme eller det har der været længe sådan
nogen lange blå blod åre op langs det her maveskind der ligner en
ballon ..... men score kan han sgu .... ikke hvem som helst men han
er dygtig teknikker han kan se hvem der kan scores og hvad der skal
til og det virker

Gitte

Hejsa

> [...]
>

>jamen selvfølig forekommer det .... men jeg kan ikke se hvorfor en
>helt almindelig datting dansk mand skulle blive til et uhyre fordi han

Nej, selvfølgelig gør det ikke enmand til et uhyre, alene fordi han
vælger den lette løsning. De mænd der bliver voldelige over for en
udenlandsk kvinde, ville sikkert også blive det over for en dansk...
Men det siger måske noget om manden, at han vælger denne "lette"
løsning, og det, som det siger, gør måske at nogle danske kvinder
mister en del respekt for ham....

MVH
Gitte

scobbi

"t" skrev d. 18-01-04 11:32 dette indlæg :
> [...]
>
> Mvh
> ulykkelige
> hejsa engang tyv altid tyv jeg ville droppe hende hvis jeg var dig jeg
har selv prøvet det og hvad vil du gøre næste gang hun skal i byen så
skal du sidde og tænke på om hun nu kunne gøre det igen og du har jo
tilgivet hende en gang før så hun tænker nå hvad fanden han tilgiver mig
nok igen jeg kan af erfaringer fortælle at det er utroligt hårdt at
skulle føre et forhold vidre med en man ikke kan stole på hvornår sker
det igen jeg vil vædde på det sker igen det har man set så tit der er
mange mennesker der ikke kan holde sig til en det kan man bare ikke
lige lave om på desværre men held og lykke

http://www.kandu.dk/

Gitte

>Nej, de opfører sig på samme måde som hvis det var en dansk kvinde.

Tak, du bekræter lige netop hvad jeg mener :-) Disse mænd vil dælme
have lov til at opføre sig som det passer dem. ligegyldigt hvad. Og
hvis danske kvinder ikke finder sig i det, må man jo importere en der
vil...

>Jep.

>Der kan måske være nogle enkle mandlige chefer som kan have en tilsvarende opførsel.

Åh, hvor er du dog storsindet, at du erkender det ;-) Tro mig, der
findes også mænd der er sådan, selv om de ikke befinder sig på
"chef-niveau".... Har personligt mødt nogle stykker.

MVH
Gitte

Andropov

Gitte skrev:

> [...]

>have lov til at opføre sig som det passer dem. ligegyldigt hvad. Og
>hvis danske kvinder ikke finder sig i det, må man jo importere en der

Som jeg skrev til Anita fordomme.
Og ekstrabladskioskbasker for at tjene kassen på læserne.

Andropov

Bo skrev:

>Jeg tror mange kvinder har sat deres hjerne i en default indstilling:
>"at det nok ikke bliver til et forhold med dating"

>jamen det er sgu da også en natur stridig måde at mødes på
>imho -

Men det ligesom folk der mødes på dating forlanger at den anden skal
vise 100% hvad vedkommende er for et menneske på 1 møde. Det er jo
nærmest fysisk umuligt. Det kan nok være en grund til at sådanne møder
sjældent fører til noget.

> [...]

>Nå ja ja de piger jeg kender de har nu sex med de fleste af dem de
>dater ... også kommer ærgelserne bagefter ......

Jeg tror det hører til sjældenhederne "piger har sex med de fleste de
dater".

> [...]

>Det er nok så meget sagt igen.
>Der er ca. 5 kg jeg skal af med for at være på hvad folk siger er

Ja, der er jo nogle kvinder som går efter en bamsemand :)
Men det skulle gerne være sådan at man kan se tissemanden for maven :)

Gitte

Hejsa

>Som jeg skrev til Anita fordomme.
>Og ekstrabladskioskbasker for at tjene kassen på læserne.

Ja ja, det er jo altid let at afvise alt, hvad der ikke lige passer
én, som fordomme, når man løber tør for andre argumenter ;-)
Hvad er der galt i at indrømme, at man vil have noget, ingen dansk
kvinde har lyst til at give én?
Men hvorfor dog blande eb ind i det? Har de også generet dig?

MVH
Gitte

Gitte

Hej

> [...]
>"at det nok ikke bliver til et forhold med dating"
>Det er ligesom at kvinderne har alle paraderne oppe og ved den mindste

Og jeg tror mange mænd har en default indstilling i deres hjerne, der
siger at dating bare er endnu en måde at forsøge at få uforpligtende
sex... En lige så kliche-agtig holdning som din - som sikkert gælder
for nogen, men nok langt fra alle. Problemet opstår, når man begynder
at tro, det gælder for alle....

MVH
Gitte

Boerge Rahbech Jensen

> Måske de skulle stille sig selv spørgsmålet, om de overhovedet er
> interesserede i en partner? Sådan stillet lidt på spidsen :-)

Det kan også være, de skulle overveje at udvide bekendtskabskredsen. Hvis
man altid møder de samme uheldige typer, kan det skyldes, man opsøger
steder, hvor den type er overrepræsenteret.

Selv var jeg til enkebal i lørdags, og der mødte jeg en noget anden type
mennesker, end jeg møder f.eks. i danseforeninger og aftenskoler.

> Og dermed er det da noget lettere som overvægtig at finde en partner
> herfra, end en herhjemme, hvor overvægt nærmere er lidt "lavstatus".

Spørgsmålet er bare, hvornår en sådan partner lærer at tilpasse sig de
vestlige normer.

Med venlig hilsen
Børge

Boerge Rahbech Jensen

"Andropov" <andr...@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Men iøvrigt har diskusionen ikke noget at gøre med gammeldags eller
> ikke gammeldags. Problemet var at mange brunsovskvinder har som
> hovedbeskæftigelse at kritisere manden for alt hvad han gør stort set.

Hvad er en "brunsovskvinde"?

> Den slags brunsovskvinder undgår man nok i højere grad ved at
> importere en kvinde fra udlandet.

Det kan jeg ikke udtale mig om. Hvis en "brunsovskvinde" er en kvinde, som
har påtaget sig ansvaret for husholdningen, er det vist typisk den type
kvinder, vestlige mænd importerer fra Østeuropa og Asien.

Med venlig hilsen
Børge

Bo M Mogensen

On Mon, 26 Jan 2004 16:41:03 GMT, ga...@ofir.dk (Gitte) wrote:

>Nej, selvfølgelig gør det ikke enmand til et uhyre, alene fordi han
>vælger den lette løsning. De mænd der bliver voldelige over for en
>udenlandsk kvinde, ville sikkert også blive det over for en dansk...

yeps !

>Men det siger måske noget om manden, at han vælger denne "lette"
>løsning,

ja man er inde for a big suprise hvis man tror f.eks ointalske kvinder
osv ikke kan svare fra sig - man må tænke på de her kvinder er vant
til en helt anden form for konsikvens og de er sgu dødsensfalige under
de forkerte omstændigheder

>og det, som det siger, gør måske at nogle danske kvinder
>mister en del respekt for ham....

tjaaeee...

Boerge Rahbech Jensen

> jamen selvfølig forekommer det .... men jeg kan ikke se hvorfor en
> helt almindelig datting dansk mand skulle blive til et uhyre fordi han
> bliver gift med en udenlandsk kvinde ??

Det tror jeg såmænd heller ikke, de gør. Derimod tror jeg, det gør en stor
forskel, at der kun er kort tid til at lære hinanden at kende før
brylluppet, når man importerer en hustru fra Østeuropa eller Asien. En dansk
kvinde vil sandsynligvis høre om eller opleve mandens skyggesider før et
bryllup kommer på tale. Derudover har udenlandske kvinder måske ikke
forudsætninger for at vide, hvad de bør forvente, men tiltrækkes i første
omgang af muligheden for at komme til vesten.

Med venlig hilsen
Børge

thomas

> [...]
>
> ps er der nogen der ved om vugge død på engelsk kunne være noget så
> lige til som ( ved ikke hvordan det staves ) cradel death ??

Gitte

Hej

>ja det har også ofte undret mig - men jeg synes nu afligevel selv ved
>de mest promiskuose er der en tendesn til de drømmer om at møde den
>eneste ene

Det tror jeg de fleste egenlig søger efter - bevidst eller ej. Jeg
tror dybest set, at det er det, de fleste drømmer om, hvis de skal
være helt ærlige.

> [...]
>jeg ser kvinder blive tændt på at - at manden simpelthen ikke vil ha
>dem - eller endnu bedre han vil ha en anden ind dem selv.

Det kan du nok godt have ret i. Man ser jo også kvinder, der går fra
det ene voldelige forhold til det andet - hvor sørgeligt det så end
er...
Det med at gå efter en, der ikke vil have en, eller direkte ønsker en
anden, end en selv, der tror jeg, at det måske lidt kan være
udfordringen i det, kvinderne går efter. Og også mænd for den sags
skyld, hvis man vender det rundt. Det man ikke kan få, er altid det
mest spændende :-)

>jow men man skal jo side og ligge øre til mangt en ynk over det ikke
>går !

Selvfølgelig hører man en del undervejs, men man skal stadig lige
huske på, at det kun er den ene part man høre - den anden part kunne
jo have en væsentlig anden opfattelse, af hvad der er sket/er galt....
En sag har jo altid to sider.

>ja det er åbenbart ikke et hit at være smælderende fed i westen ;)

Ikke længere i hvert fald. Hvis man går langt nok tilbage, kan jeg nu
godt forestille mig det har været lidt sådan (uden at jeg har noget
videnskabeligt belæg for det). I et samfundt, hvor det at skaffe sig
mad, fylder størstedelen af ens liv, kan man godt se status-værdien i
fedme - sikke et overskud disse mennesker må have. Lidt som at have en
dyr bil i dag ;-)

> [...]
>ballon ..... men score kan han sgu .... ikke hvem som helst men han
>er dygtig teknikker han kan se hvem der kan scores og hvad der skal

Og så bliver man jo bekræftet i, at det (heldigvis) ikke altid er
udseendet, der er afgørende for ens "succes". Og jeg tror du har helt
ret i, at teknik har meget at sige.....

MVH
Gitte

Gitte

Hej

>ja hvad er problemet i det ?

I at de vil have en husholderske at dyrke sex med? Vel ikke det helt
store, det største problem er vel at finde en kvinde, der i længden
vil være med til det. Og at mange mænd, ikke vil indrømme at det reelt
er det de vil.
Og at en udenlandsk kvinde, vil begynde at stille krav efter en tid,
er der vel heller intet galt i, det er vel en ganske naturlig
menneskelig udvikling. Problemet består så vel bare i, at manden må
finde sig en ny....

MVH
Gitte

Anita

"Bo M Mogensen" skrev

> hvor mange kender du der har det på den måde jeg har været i asien 24
> gange - sjovt nok har jeg ikke mødt en enste !

Jeg har været i Asien 2 gange og oplevet dette begge gange. Dog mest
udpræget i Japan. Du hører ikke en japansk kvinde give udtryk for kritik
eller utilfredshed. Ligeledes gjaldt for de asiater jeg gik på skole med i
London.

> [...]
> nå ja det var det ikke ...der var det med pengene der skal den altid
> lige trækkes en gang mere ind hvad man har aftalt og beudgeteret

Nu går jeg så ikke ud fra at en dansk mand vil vælge at importere en
afdanket luder, men en ganske normal sandsynligvis fattig pige fra det
pågældende sted. Selvfølgelig lærer man at åbne sin mund og sige sin mening,
hvis man har arbejdet som luder i årevis, det bliver man garanteret nødt til
for at overleve. Så hvis dit kendskab til Asien er = ludere, så giver jeg
ikke mange sure sild for det ;)

Venligst Anita

Andropov

Anita skrev:

> [...]

kritik
>eller utilfredshed. Ligeledes gjaldt for de asiater jeg gik på skole

Men japanske mænd kritiserer jo heller ikke så meget. De er lidt
ydmyge som folkeslag og nok også koreanske mænd og kvinder.

> [...]
nødt til
>for at overleve. Så hvis dit kendskab til Asien er = ludere, så giver

Men det ligesom at mænd som importerer en kvinde fra udlandet skal
gøres til onde mennesker på grund af at nogle kvinder har læst en
kioskbasker. Gad vide om det er fordi at danske kvinder er bange for
konkurrence.....

Gitte

Hej

> [...]
>gøres til onde mennesker på grund af at nogle kvinder har læst en
>kioskbasker. Gad vide om det er fordi at danske kvinder er bange for

Er der lige nogen der har påstået, at mænd der vælger import-løsningen
er onde? Javist forekomme der vold i nogle af den slags forhold, og
det gør der også i en del andre slags forhold - og jeg tror såmænd
ikke der er den helt store forskel på, hvor udbredt det er, når det
ses i forhold til, hvor mange forhold, der eksisterer af hver
slags....
At jeg så personligt anser de mænd, der af nød (læs, ikke kan finde ud
af at få noget til at fungere med en selvstændig kvinde, hvor hun så
end kommer fra), for værende en smule grinagtige og lidt ynkværdige -
det er langt fra det samme som at anse dem for at være onde.....
Du har før været inde på begrebet kioskbasker - det kan gerne være, du
har din reference-ramme herfra, det skal jeg ikke kunne dømme. Men de
fleste, med bare en middelmådig intelligens, tager ikke eb's
skriverier og skandalehistorier for mere, end et hvilket som helst
andet sladderblads....
Konkurrence siger du? Hvordan dog det, hvis det er en mand, ingen
dansk kvinde alligevel vil kendes ved?

MVH
Gitte

Andropov

Gitte skrev:

> [...]
>konkurrence.....

>Er der lige nogen der har påstået, at mænd der vælger

Det på det nærmeste antydes af kvinder hver gang man har en debat om
import af kvinder fra udlandet.

>Javist forekomme der vold i nogle af den slags forhold, og
>det gør der også i en del andre slags forhold

Ja, netop.
Men for aviserne er det ikke så interessant at skrive om en dansk
kvinde som bliver banket på nær hvis hun lige frem bliver myrdet af en
Peter Lundin type.

>- og jeg tror såmænd
>ikke der er den helt store forskel på, hvor udbredt det er, når det
>ses i forhold til, hvor mange forhold, der eksisterer af hver
>slags....

Ja, som tidligere skrevet er der jo danske kvinder som nærmest bliver
tiltrukket af mænd som banker dem (går fra den ene voldelige mand til
den næste).

> [...]
>af at få noget til at fungere med en selvstændig kvinde, hvor hun så
>end kommer fra), for værende en smule grinagtige og lidt ynkværdige -

Det har du selvfølgelig lov til at mene. Men jeg kender også til en
kvinde som går til psykolog fordi hun ikke kan få forhold til at
fungere. Hun har fået 3 børn med 3 forskellige mænd og er for tiden
single og har vist været det mindst et par år. Så kvinder er vel ikke
meget bedre hvad det angår. Men kvinder kan jo ikke være ynkelige. Det
er åbenbart kun mænd som har patent på det.....
Man kunne jo egentlig tro at når det går imod mere ligestilling at
kvinder så til sidst også blev så ligestillede at de også nåede en
status så de kunne ynkeliggøres. Men det ser ikke ud til at være
tilfældet. Men måske det ikke har så meget med status at gøre. Men
mere med køn at gøre....

>det er langt fra det samme som at anse dem for at være onde.....

Men det ligesom påstås at snart alle mænd banker en importeret kvinde.
Hvilket langt fra er korrekt.

>Konkurrence siger du? Hvordan dog det, hvis det er en mand, ingen
>dansk kvinde alligevel vil kendes ved?

Men hvorfor farer kvinder så nærmest i flint hver gang mænd snakker om
import af en kone ?

Boerge Rahbech Jensen

> [...]
> store, det største problem er vel at finde en kvinde, der i længden
> vil være med til det. Og at mange mænd, ikke vil indrømme at det reelt

Det er nok rigtigt.

> [...]
> er der vel heller intet galt i, det er vel en ganske naturlig
> menneskelig udvikling. Problemet består så vel bare i, at manden må

Efter min mening bliver den store udfordring at forholde sig til kvindens
udvikling og om muligt genskabe balancen i forholdet.

Fra mandens side kan en positiv strategi være selv at prøve at udvikle sig
for at modsvare og støtte hendes personlige udvikling. En negativ strategi
kan være at prøve at undertrykke hendes personlige udviklingsmuligheder, når
de udgør en trussel for forholdet. I den forbindelse kan en trussel om
udvisning være et stærkt våben, som manden kan bruge til at påtvinge hendes
hans ønsker.

Med venlig hilsen
Børge

Gitte

>Det på det nærmeste antydes af kvinder hver gang man har en debat om
>import af kvinder fra udlandet.

Hvor antydes det, kan du komme med nogle eksemper? Jeg mener i hvert
fald, at der lige i denne tråd er givet udtryk for, at mænd der
importerer en partner, ikke er mere voldelige eller onde, end andre.
Og det er den, jeg i denne forbindelse forholder mig til.

>Ja, netop.
>Men for aviserne er det ikke så interessant at skrive om en dansk
>kvinde som bliver banket på nær hvis hun lige frem bliver myrdet af en
>Peter Lundin type.

Eller hvis hun endelig ikke vil finde sig i mere, og stikker manden
med en brødkniv i desperation.
Du har ret i, at der i diverse medier er blevet fokuseret på
udenlandske kvinder, der udsættes for vold. Men dækker vist både over
vold i "blandede" forhold (hvor manden er dansk) og rene fremmede
forhold (hvor begge er udlændinge). Men grunden til, at der fokuseres
mere på det, kunne jo være, at det var et stigende problem?
Og selvfølgelig har det "nyhedens interesse" - danske kvinder er jo
blevet banket af voldelige mænd i årevis, så det har vi hørt masser af
gange, så det sælger knap så godt.
Men vi kan aldrig blive uenige om, at vold i ethvert forhold er et
problem, ligegyldigt hvilken nationalitet skadevolder og skadesramte
er.

>Ja, som tidligere skrevet er der jo danske kvinder som nærmest bliver
>tiltrukket af mænd som banker dem (går fra den ene voldelige mand til
>den næste).

Og det er der ganske givet også udenlandske kvinder der er. Og der
findes sågar også mænd, der ligger under for voldelige
kærester/koner... Og aldrig tager sig sammen til at komme væk fra
det. Så vold florerer, sørgeligt nok, i uendelig mange forskellige
konstellationer af forhold.

> [...]
>status så de kunne ynkeliggøres. Men det ser ikke ud til at være
>tilfældet. Men måske det ikke har så meget med status at gøre. Men

Tak for det ;-) Selvfølgelig kan kvinder også have problemer med at få
et forhold til at fungerer. Begge parter i et forhold må yde en
indsats i den henseende. Forskellen mellem kvinden du kender, og den
generelle "masse" af mænd, der diskuteres her, er at hun i det mindste
har erkendt, at hun har et problem, med at få forhold til at fungere,
og har valgt at søge at løse det, da hun går til psykolog. Det er nok
ikke lige den nemme løsning hun har valgt, vil jeg tro.....
Og i ligestillingens hellige navn, kan jeg da lige gøre dig opmærksom
på, at kvinder tidligere faktisk tit blev opfattet som nogle ynkelige
væsner, der knap kunne tænke en selvstændig tanke, endsige klare sig
selv uden en mand. Så det må faktisk være berigende for mænd, at de nu
også "har fået lov til" at være ynkelige....
I min verden er ynkelig et begreb, jeg sætter på mennesker, der ikke
rigtigt kan finde ud af ret meget, og ikke rigtigt selv er klar over
det - og som ofte giver resten af verden skylden for alle deres
problemer. Noget der kan ske for alle, uanset køn og status....

>Men det ligesom påstås at snart alle mænd banker en importeret kvinde.
>Hvilket langt fra er korrekt.

Hvor er det lige det påståes? Jeg vil da meget gerne se disse
udsagn...

>Men hvorfor farer kvinder så nærmest i flint hver gang mænd snakker om
>import af en kone ?

Måske fordi, vi som de "medfølende væsner" vi er, har dyb medlidenhed
med de importerede kvinder?

MVH
Gitte

Gitte

>Efter min mening bliver den store udfordring at forholde sig til kvindens
>udvikling og om muligt genskabe balancen i forholdet.

Det er nok her, kæden hoppe af for mange, desværre.

> [...]
>udvisning være et stærkt våben, som manden kan bruge til at påtvinge hendes

Jeg tror, at det der går galt i mange forhold, det være sig forhold
med en "importeret" partner, eller rent danske forhold. Den ene part
(ofte kvinden, i hvert fald for de blandede forhold) får pludselig
gang i den personlige udvikling, og begynder dermed at stille andre
krav eller forventer/ønsker noget andet af forholdet. Det kræver
masser af god vilje fra den anden part. At blive en støtte i stedet
for en hæmsko for partnerens udvikling....
Og selvfølgelig er det helt galt, hvis man ved hjælp af trusler
forsøge at begrænse partnerens udvikling, det kan ingen være tjent
med. Og her står de "importerede" kvinder utroligt svagt, da hun
(oftest) kun kan opholde sig her i landet, så længe ægteskabet
holder...

MVH
Gitte

Andropov

Gitte skrev:

> [...]

>importerer en partner, ikke er mere voldelige eller onde, end andre.
>Og det er den, jeg i denne forbindelse forholder mig til.

Du er nok heller ikke lige det værste eksempel på en sådan kvinde med
den mening.

> [...]
en
>Peter Lundin type.

>Eller hvis hun endelig ikke vil finde sig i mere, og stikker manden

Man hører godt nok om flere og flere kvinder som bruger kniv.

> [...]
>forhold (hvor begge er udlændinge). Men grunden til, at der fokuseres
>mere på det, kunne jo være, at det var et stigende problem?

Men det er jo lidt eksotisk når en mand importerer en kvinde fra et
andet land og hvis han så samtidig banker hende så bliver det rigtigt
spændende for aviserne.

>Og det er der ganske givet også udenlandske kvinder der er. Og der
>findes sågar også mænd, der ligger under for voldelige
>kærester/koner...

Ja,som et lidt grotesk eksempel kan man nævne det jeg lige har skrevet
om hvor kvinden giver manden blå mærker på pikken fordi hun tror han
er ved at onanere, så der var en risiko for at hun ikke kunne få sex 4
gange den dag :)

>Og aldrig tager sig sammen til at komme væk fra
>det. Så vold florerer, sørgeligt nok, i uendelig mange forskellige
>konstellationer af forhold.

Mænd kan nok som regel begrænse volden fra konen så det ikke bliver så
slemt på grund af at manden er fysisk stærkere. Men selvfølgelig hvis
han får en stegepande i nøden bagfra er det jo ikke nemt at gardere
sig :)

Men hun er jo i en anden situation end en del mænd. Hun kan jo godt
finde partnere men forholdene lykkes ikke. Der er jo mænd som har
problemer med i det hele taget at finde en partner.

> [...]
>på, at kvinder tidligere faktisk tit blev opfattet som nogle ynkelige
>væsner, der knap kunne tænke en selvstændig tanke, endsige klare sig

Men kvinder blev kaldt ynkelige på grund af at de i gammel tid måske
var blevet forladt og ikke havde så mange penge. Så det har mere noget
med penge at gøre. Derimod når mænd bliver kaldt ynkelige hentyder man
til deres væremåde så det er lidt noget andet.

>I min verden er ynkelig et begreb, jeg sætter på mennesker, der ikke
>rigtigt kan finde ud af ret meget, og ikke rigtigt selv er klar over
>det

Jeg tror såmænd de fleste mennesker udmærket er klar over hvor de har
deres problemer.

>- og som ofte giver resten af verden skylden for alle deres
>problemer. Noget der kan ske for alle, uanset køn og status....

Men folks personlighed kan være nærmest umulig at lave om på (se blot
da Nyrup prøvede det og måtte opgive det igen) så derfor kan folk i og
for sig have ret i at det er verdens skyld hvis den ikke synes man er
god nok.

> [...]
om
>import af en kone ?

>Måske fordi, vi som de "medfølende væsner" vi er, har dyb medlidenhed

Men kvinderne har selv valgt at rejse til et andet land...

Der er jo så mange mennesker man kan have ondt af i verden f.eks. en
hutu der har har fået hugget noget af knolden af med sabel af en
fjendtlig stamme samtidig med at de lever på et eksistensminimum.

Man kunne måske også have ondt af en østeuropæisk mand fordi der ikke
er en dansk kvinde som gifter sig med ham så han kan få hævet sin
levestandard f.eks.

Anita

"Andropov" <andr...@ofir.dk> skrev

> Nu kommer du med gamle fordomme.

Jeg tror nu ikke det er fordomme. Måske generaliserende, men ikke fordomme.

> Mændene vil såmænd blot have en sød og rar kvinde hvor man deles om
> arbejdet og hvor kvinden ikke har som hovedbeskæftigelse at kritisere
> manden.

Så kan man jo så overveje om det er fordi det er en berettiget kritik, som
han ikke kan håndtere, og derfor vælger en kvinde der ikke ville turde ytre
sin eventuelle kritik.

Jeg kender i øvrigt kun ganske få af den type kvinde du her nævner. Mon ikke
det skulle være muligt at gå uden om den type kvinde i valget af
livspartner? På samme måde som jeg og andre kvinder vælger at gå uden om
visse typer mænd i valget af partner.

Anita

Anita

"Andropov" <andr...@ofir.dk> skrev

> Men japanske mænd kritiserer jo heller ikke så meget. De er lidt
> ydmyge som folkeslag og nok også koreanske mænd og kvinder.

Det er korrekt, men min erfaring er at det er mest udpræget hos kvinderne.

> Men det ligesom at mænd som importerer en kvinde fra udlandet skal
> gøres til onde mennesker

Siger hvem???
Jeg forholder mig egentlig ikke til hvorvidt det er godt eller skidt, jeg
udtrykker blot min undren over hvad der mon får mænd til at træffe det valg.
Og giver et par bud på hvad jeg tror der er årsagen.

> på grund af at nogle kvinder har læst en
> kioskbasker. Gad vide om det er fordi at danske kvinder er bange for
> konkurrence.....

Det ved jeg ikke om de er. Jeg er ikke spor bange. Jeg kan klare mig selv,
hvis alt andet fejler.

Anita

Gitte

>Du er nok heller ikke lige det værste eksempel på en sådan kvinde med
>den mening.

Men jeg ser stadig ikke noget, der kan underbygge dine argumenter....

>Man hører godt nok om flere og flere kvinder som bruger kniv.

Og det er utroligt sørgeligt, at det kommer så vidt. Selv om jeg i
nogle af de tilfælde, jeg har hørt om, har stor forståelse for
reaktionen....

>Men det er jo lidt eksotisk når en mand importerer en kvinde fra et
>andet land og hvis han så samtidig banker hende så bliver det rigtigt
>spændende for aviserne.

Men man bør altid, når man læser/ser noget i diverse medier, have en
kritisk sans. Journalister lever af, at sælge "nyheder", og jo mere
sensationlelle de er, jo bedre sælger det. Og bare fordi, det har
stået i en avis, et det ikke ensbetydende med, at det er den
endegyldige sandhed, eller hele sandheden for den sags skyld.

> [...]
>om hvor kvinden giver manden blå mærker på pikken fordi hun tror han
>er ved at onanere, så der var en risiko for at hun ikke kunne få sex 4

Og det er faktisk et af de mindre "alvorlige" tilfælde, vil jeg mene.
Noget, der er sket på grundlag af en enkeltstående misforståelse, så
vidt jeg lige umiddelbart kan dømme. Men selvfølgelig ikke i orden af
den grund - men langt mere "uskyldigt" (som ikke er det rette ord at
bruge i forbindelse med vold, som aldrig er uskyldigt) end gentagende
og systematisk vold.

> [...]
>slemt på grund af at manden er fysisk stærkere. Men selvfølgelig hvis
>han får en stegepande i nøden bagfra er det jo ikke nemt at gardere

Tror du det altid er så simpelt? Hvad nu, hvis han i forsøget på at
holde den voldelige kvinde væk, må holde hende, så det giver blå
mærker på armene - og kvinden så efterfølgende styrter til lægen +
politiet og fremviser sine blå mærker, som "bevis" på mandens vold? Så
er det dælme rigtig svært for manden, at forsvare sig mod noget som
helst fra kvindens side, hvis han ikke ønsker at blive hængt ud, som
værende den voldelige part. Og tro mig, den slags forekommer, jeg har
selv set det på nærmeste hold, desværre....

> [...]
>finde partnere men forholdene lykkes ikke. Der er jo mænd som har
>problemer med i det hele taget at finde en partner.

Og sådan forholder det sig garanteret også for en hel del mænd. De kan
måske godt finde en, men ikke få tingene til at fungere efterfølgende.
Ligesom der selvfølgelig er folk af begge køn, der slet ikke har held
til at kunne indlede et forhold overhovedet. Det kan gerne være,
mændene er lidt "overrepræsenteret" i denne gruppe, men jeg er ganske
overbevist om, at der også er kvinder repræsenteret her.

> [...]
>med penge at gøre. Derimod når mænd bliver kaldt ynkelige hentyder man
>til deres væremåde så det er lidt noget andet.

Og af så mange andre grunde også - fx. en almindelig forekommende
"ringeagt" for kvindekønnet, altså at de er ynkelige "bare" fordi de
er kvinder fx. Og kvinder har såmænd også oplevet at blive kaldt
ynkelige, fordi mange har lettere til tårer, end mænd - i høj grad en
vurdering ud fra opførsel..... Så igen kan jeg kun sige, at det nu er
mændenes tur til at nyde godt af ligestillingen ;-)

>Jeg tror såmænd de fleste mennesker udmærket er klar over hvor de har
>deres problemer.

Tror du? Nå ja, dem der ikke selv er klar over det, aner jo
selvfølgelig heller ikke, at der er et problem.... Og ser selvfølgelig
heller ikke et problem...

> [...]
>da Nyrup prøvede det og måtte opgive det igen) så derfor kan folk i og
>for sig have ret i at det er verdens skyld hvis den ikke synes man er

Og hvad er det så lige, det siger om en person som Nyrup? Han prøver
at lave sig selv om, for at tækkes den offentlige mening.... Ikke
synderligt beundringsværdigt, eller troværdigt for den sags skyld -
hvordan skal man kunne stole på en politiker, hvis eneste bekymring er
at tækkes den offentlige mening (og det er problemet med de fleste
politikere i dette land, men det er jo en helt anden diskussion). I
dette tilfælde, ville det være noget (meget) mere troværdigt og
respektabelt at stå ved hvad man er, selv om det måske koster én
taburetten.....
Nu kan du jo så selvfølgelig komme og spørge, hvorfor mænd så skal
lave sig om i andre sammenhænge. Det påstår jeg heller ikke de skal,
man skal ikke sælge ud af sin personlighed. Men man bør have respekt
for andre mennesker, og behandle dem ordentligt og ligeværdigt - også
selv om de andre mennesker er kvinder. Og man skal lære, at der er
forskel på, at lave sig selv om, og så give sig/bøje af/gå på
kompromis i nogle situationer, for at få tingene til at fungere. Og
det er disse egenskaber, jeg kan have en del af de mænd, der vælger at
importerer en partner, mistænkt for ikke have i særlig udstrakt grad.
Og så er det lettere at importere, end at lære.

>Men kvinderne har selv valgt at rejse til et andet land...

Ja, men de har måske ikke liiige haft de rigtige forudsætninger for at
træffe valget. Det kan så at sige, være blevet "oversolgt" til dem,
hvad de får ud af det. Og enhver mand kan vel tage sig så meget
sammen, at han kan virke sød, reel og forstående en kort periode,
indtil hun har truffet sig valg, og rejst hertil.

>Der er jo så mange mennesker man kan have ondt af i verden f.eks. en
>hutu der har har fået hugget noget af knolden af med sabel af en
>fjendtlig stamme samtidig med at de lever på et eksistensminimum.

Javist, de har måske ikke de bedste livsvilkår, set med vore øjne. Men
ingen har foregøglet dem, at det vil være deres store lykke at rejse
til Danmark i stedet....

>Man kunne måske også have ondt af en østeuropæisk mand fordi der ikke
>er en dansk kvinde som gifter sig med ham så han kan få hævet sin
>levestandard f.eks.

Det kunne man da også godt. Og det er da også synd for mænd, at de
ikke har de samme muligheder i denne "ægteskabs-trafik". Men de
slipper så også for skuffelsen, når tingene viser sig ikke altid at
være, hvad de først så ud til.
Og man kan finde utallige eksempler på, hvorfor det er synd for denne
eller hin gruppe af mennesker.....
Men det er såmænd ikke de fremmede kvinders ægteskab, jeg har
medlidenhed med dem for - jeg har medlidenhed med de kvinder, der på
en eller anden måde bliver "snydt" i den handel. Og jeg må jo for god
ordens skyld lige pointerer, at de godt kan blive snydt, selv om de
ikke udsættes for vold i ægteskabet.....

Boerge Rahbech Jensen

> [...]

> Men det er jo lidt eksotisk når en mand importerer en kvinde fra et
> andet land og hvis han så samtidig banker hende så bliver det rigtigt

Det kan skyldes en kombination af, at det er usædvanlig, og det passer godt
med en politisk korrekt opfattelse af indvandrere som en forfulgt minoritet,
der skal beskyttes.

Det kan sammenlignes lidt med, at kun trafikulykker med mange dødsofre
bliver omtalt med mere end en kort notits.

> Men hun er jo i en anden situation end en del mænd. Hun kan jo godt
> finde partnere men forholdene lykkes ikke. Der er jo mænd som har
> problemer med i det hele taget at finde en partner.

Dermed er det også lettere sammen med en psykolog at finde frem til, hvad
der går galt. Det er ikke nemt at snakke om situationer, der ikke opstår.
Derudover er der nok flere kvinder end mænd, der søger bistand hos
psykologer etc.

> Jeg tror såmænd de fleste mennesker udmærket er klar over hvor de har
> deres problemer.

Det er nok rigtigt, men det betyder ikke, vi har en særlig konkret
opfattelse af, hvor vi har vore problemer, endsige kan se nogen løsninger på
dem.

> [...]
> da Nyrup prøvede det og måtte opgive det igen) så derfor kan folk i og
> for sig have ret i at det er verdens skyld hvis den ikke synes man er

En anden realistisk mulighed er, at man ikke selv synes, man er god nok. I
så fald skal ens billede af sig selv sandsynligvis justeres. Underligt nok
kommer man nemt til ubevidst at bekræfte sin egen negative eller positive
forestilling af sig selv. Det kan vise sig ved, at man ubevidst kommer til
at begå fejl, som så bekræfter, at man ikke kan finde ud af noget bestemt,
ikke mindst hvis man lider af præstationsangst. I så fald kommer man til at
begå flere fejl, jo mere man anstrenger sig for ikke at gøre det. Den eneste
løsning, jeg kan komme i tanke om på det problem, er en accept af muligheden
for fiasko, således man kan slappe af.

Med venlig hilsen
Børge

Boerge Rahbech Jensen

> Jeg tror, at det der går galt i mange forhold, det være sig forhold
> med en "importeret" partner, eller rent danske forhold.

Helt enig.

> [...]
> med. Og her står de "importerede" kvinder utroligt svagt, da hun
> (oftest) kun kan opholde sig her i landet, så længe ægteskabet

Jeg tror også, indstillingen kan være en anden fra mandens side, hvis
kvinden er en såkaldt postordre-brud. I så fald kan mandens indstilling
være, at han har købt en vare, som skal fungere på den måde, han ønsker, den
skal fungere. Når hun så udvikler sig i en uventet retning, kan det opfattes
som en fejl, som skal udbedres. Det kan være noget, der skal justeres, før
hun (varen) igen fungerer optimalt, og i yderste konsekvens kan hun
udskiftes.

Der er forskel på, hvordan man behandler et varigt forbrugsgode i forhold
til, hvordan man behandler et ligeværdigt menneske. Når man køber en
ægtefælle, er det nemt at opfatte vedkommende som et varigt forbrugsgode,
som groft sagt kan kaldes en slave eller en prostitueret.

Med venlig hilsen
Børge

It is loading more messages.