Ole Espersens luftige forhold til landsforræderi

arc@na

Christiansborg, 20. februar 2004

PRESSEMEDDELELSE

Mogens Camre:

Ole Espersens luftige forhold til landsforræderi

Som til professor dr.jur. Ole Espersen, som finder det pinligt, at Dansk
Folkepartis Peter Skaarup MF har krævet en undersøgelse af, om den
såkaldt danske Guantanamo-fange kan straffes for landsforræderi, udtaler
MEP for Dansk Folkeparti, Mogens Camre:

- Det er ganske ejendommeligt, at professor Espersen har så travlt med at
forsvare en mand, der er rejst ud af Danmark for at deltage i den hellige
krig mod den vestlige kultur, siger Mogens Camre og fortsætter: - Det
forekommer mig, at Ole Espersen har et noget luftigt forhold til begrebet
landsforræderi, når han mener, at dette forudsætter, at manden har brugt
våben mod Danmark.

I retsopgøret efter 2. Verdenskrig blev danske nazister med god grund
dømt for landsforræderi uden personligt at have brugt våben. En muslimsk
fundamentalist med et dansk statsborgerskab, som går ind i al-Qaeda for
at føre hellig krig mod os og vore allierede er en landsforræder, uanset
om han når frem til frontlinjen med våben i hånd, siger Mogens Camre.

- Det virkeligt pinlige er, at den forsamlede venstrefløj vender
begreberne på hovedet og går islamisternes ærinde. Man må forstå, at det
venstreorienterede, juridiske establishment mener, at landsforrædere i
dag ikke er dem, der vil omstyrte det demokratiske samfund, men snarere
os, som advarer mod truslen om omstyrtelse af demokratiet.

Hvis demokratiet vinder kampen mod fundamentalismen vil det være på trods
af den europæiske venstrefløj og dens forvirrede jurister, fastslår
Mogens Camre.

--
Quidquid latine dictum sit altum viditur
Med venlig hilsen

Christian R. Larsen

"arc@na" <th...@ress.is.invalid> wrote in message

> - Det er ganske ejendommeligt, at professor Espersen har så travlt med at
> forsvare en mand, der er rejst ud af Danmark for at deltage i den hellige
> krig mod den vestlige kultur, siger Mogens Camre og fortsætter:

Allerede her er Camre på tynd is, for det ved han ikke noget om.

> En muslimsk
> fundamentalist med et dansk statsborgerskab, som går ind i al-Qaeda for
> at føre hellig krig mod os og vore allierede er en landsforræder,

Det kan Camre jo mene alt det, han vil. Det ændrer så bare ikke på, at Ole
Espersen har helt ret, når han konstaterer, at man selvfølgelig ikke kan
straffes for landsforrædderi alene på grund af, at man måtte have haft
slette intentioner.

chr

> [...]
> Espersen har helt ret, når han konstaterer, at man selvfølgelig ikke kan
> straffes for landsforrædderi alene på grund af, at man måtte have haft

jeg har det sgu lidt svært med disse radikale muslimer, da Ole Espersen jo
har ret, men samtidigt er jeg ret sikker på at vores ven fra Cuba netop
udnytter et samfund som vores til at udbrede sine syge ideer, og i hans
'verdensbillede' vil alle der er uenige ligemeget om det er Mogens Camre
eller Ole Espersen blive smidt i fængsel, hvis hans ligestillede kom til
magten.

Samtidigt er jeg i tvivl om folk der åbenlyst ikke respektere folkeret og
krigens regler, selv skal have mulighed for blive omfattet af disse
love??..på en måde er det vel når en part tager hansken af,-ja så gælder
ingen nåde begge veje,-hvilket på sin vis er OK hvis begge parter er
indstillet på dette.

Chr

@heaven.dk Lyrik

"Christian R. Larsen" <crla...@hotmail.com> wrote in message
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Hej Chris!
Han sagde ikke slette intentioner, men:

"som går ind i al-Qaeda for
at føre hellig krig mod os og vore allierede er en landsforræder, uanset
om han når frem til frontlinjen med våben i hånd"
Jeg skal minde om danskere som endda blev opfordret til at aftjene
værnepligt i tysk krigstjeneste, og som forlod landet, sloges imod USSR,
vendte tilbage hertilunder den tyske besættelse.
Her levede nogle som civile resten af besættelsen ud. Alligevel blev de
idømt fængselsstraffe efter krigen.
De havde kæmpet imod USSR som var allieret med vesten. De havde kæmpet for
Tyskland som var blev Danmarks fjende.

Hilsen
Jens

ab

"Lyrik" <lyrik @ heaven. dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> idømt fængselsstraffe efter krigen.
> De havde kæmpet imod USSR som var allieret med vesten. De havde kæmpet for

Der var vel også tale om beviser - ikke almindelig heksejagt ? Hvem tror på,
at United Bluff ville have løsladt nogen, hvis der kunne have været ført
bevis for, at vedkommende virkelig er skyldig ?

ab

Knud Larsen

"ab" <ab...@SPAMFILTERc.dk> wrote in message

Ja, der er kun tale om stærke indicier.

"Lyrik" <lyrik @ heaven. dk> skrev i en meddelelse

> "Christian R. Larsen" <crla...@hotmail.com> wrote in message

Interssant tankegang, Jens Erik.

Manden ér - foruden at have MISBRUGT Danmarks barmhjertighed (apropos
asyl) - skyldig i landsforræderi og SKAL stilles for domstolen, så vidt jeg
kan skønne.

Med kærlig hilsen din broder i Kristus Jesus
Mogens Kall
The servant of Michael

Last-Informationfile:
1575 news:llb_b.95801$jf4.5...@news000.worldonline.dk