3. World War - 3. Verdenskrig (0416)

Kristeligt Dagblag skriver Torsdag den 20. marts 2003 side 5:

Alarm over Irans atomprojekt

Iran er meget tættere på udvikling af atomvåben end tidligere antaget

AF ALLAN SØRENSEN

Mens verdens fokus er rettet mod den kommende krig i Irak, er det iranske
præstestyre, der i fjor blev udnævnt som en del af "ondskabens akse" i den
amerikanske præsident, George W. Bushs, berømte tale, meget tættere på at
udvikle atomvåben end tidligere frygtet.
I denne uge udtrykte Mohamed ElBaradei, der er chef for det
Internationale Atomenergi-Agentur (IAEA), bekymring for Irans
atomenergiprojekt. ElBaradei besøgte Irans atomfaciliteter for mindre end
en måned siden og udtalte forleden, at Iran er tæt på at færdiggøre
faciliteter til berigning af uranium i byen Natanz, og at iranerne er i færd
med at bygge et tilsvarende, men meget større kompleks i nærheden.
Mohamed ElBaradei var overrasket over de iranske atomfaciliteters
tekniske standard. Grunden til ElBaradei seneste besøg i Iran er, at de
iranske myndigheder først informerede IAEA om atom-projektet i Natanz og et
anlæg til fremstilling af "tungt vand" i byen Arak i september 2002 flere
måneder efter påbegyndelse af projekteme. Iran er forpligtet til at oplyse
om sådanne projekter til IAEA seks måneder inden deres start.
Indtil september i fjor var det offentligheden bekendt, at Irans eneste
atomprojekt ligger i havnebyen Bushehr. Derfor kom det som et chok, at Iran
samtidig i hemmelighed har bygget andre atomprojekter.
Iran har bygget sit atomprojekt i Bushehr med russisk ekspertise, men
Rusland benægter kendskab til projekteme i Natanz og Arak.
- Mens Rusland hjælper Iran med at bygge en atomreaktor, bliver vi ikke
informeret om de andre projekter, der er undervejs, sagde den russiske
minister for atomenergi, Alexander Rumvantsev, under et besøg i Wien i
sidste uge.
De iranske atomprojekter vækker stor bekymring, fordi de kan bruges til
at fremstilling af atomvåben. Chefen for Irans Atomenergi-Organisation,
Gholam Reza Aghazadeh, har lovet Mohamed ElBaradei, at IAEA vil få lov til
at overvåge alle Irans atomprojekter. Iranske embedsmænd har samtidig sagt,
at præstestyrets atomprojekter kun er til fredelige formål.
Men frygten for det modsatte har længe præget sikkerhedskredse i Israel
og USA. Det iranske præstestyre opfatter stadig USA som "den store satan"
og Israel som "den lille satan". Iran anerkender ikke Israels ret til
eksistens og har i løbet af de seneste år udviklet "shihab-missiler", der er
i stand til at ramme Israel.
Iran står stadig på USAs liste over lande, der støtter international
terror, hvilket øger frygten i forbindelse med det yderligtgående iranske
præstestyres atomplaner.
--- END of News from K.D. 2003-03-20 --------------------

Input memory from ...
Krig i Mellemøsten (0369)
dk.politik
2003-03-15, Saturday, CET 16:37
Input memory from file 0357, Rusland i Atomkrig - The Nuclearwar of Russia
(0357)

Kun en idiot kan ikke indse, hvad dette kommer til at medføre:

Atom-krig mellem Iran og Israel

Input memory: The Matchbox-effect

Jesus says (to Mankind, Luke 23,28-31):

"... cry for yourselves ... for the days are coming, when people will say to
the mountains: 'Fall on us!' and to the hills: 'Hide us!' ... (own: Hide us
against the radioactivity)..."

"... græd over jer selv ... for dage skal komme, hvor man skal sige til
bjergene: 'Fald over os!' og til højene: 'Skjul os!' ... (own: skjul os for
radioaktivitet)..."

What a crazy world!

Input memory from file ...

H-2304-Break (2003-03-15, CET 16:28)

- "Login."

Input memory from file 0314, The fate of Mankind - ? (0314)

Big-sister:

- "Godbye neighbour (Mankind); Godbye my friend. See You in Heaven."

--- END of memory from file 0369 -------------------------------------

Mvh.
Mogens Kall
The servant of Michael
Internal:

File-name:
3. World War - 3. Verdenskrig (0416)

This file has been send to
dk.politik

Time for OUTPUT:
2003-03-24, Monday, CET 05:07

Martin Kristensen

"Kall, Mogens" <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> wrote in message

> Kristeligt Dagblag skriver Torsdag den 20. marts 2003 side 5:
>
> Alarm over Irans atomprojekt
>
> Iran er meget tættere på udvikling af atomvåben end tidligere antaget

Var det ikke i rækkefølgen Irak, Iran, Nordkorea at Ondskabens Akse blev
introduceret af George W. Bush? Det er nok også den rækkefølge, han har
tænkt sig at ordne dem i. Når de er færdige med Irak om et par uger, ligger
Iran jo dejlig tæt på. Grunden til at han ikke har nævnt noget om krig mod
Iran eller Nordkorea er nok, at det ville være lidt for stor en mundfuld for
offentligheden at sluge med hele tre krige på en gang.

Tredje verdenskrig bliver det nok ikke til. Forhåbenligt undgår vi tredje
verdenskrig ved at forhindre at slyngelstater får atombomber.

/Martin

--
Anything not nailed down is mine. Anything I can pry loose is not nailed
down.

"Martin Kristensen" skrev:

> [...]
>
> Tredje verdenskrig bliver det nok ikke til. Forhåbenligt undgår vi tredje
> verdenskrig ved at forhindre at slyngelstater får atombomber.

Hey Martin,

Do You remember the movie "Wargames", searchstring "Joshua" - ?

Så må vi jo bare håbe, at der ikke er alt for mange crazy hack'ere, der har
fundet "nøglen".

External gate will be opened, if Iran ...

JUMP Kazar.

Mvh.
Mogens Kall
The servant of Michael
Internal:

File-name:
Re: 3. World War - 3. Verdenskrig (0416)
0419

This file has been send to
dk.politik

Time for OUTPUT:
2003-03-24, Monday, CET 08:27

3000 Peter Perlsø

Kall, Mogens <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> wrote:

> Alarm over Irans atomprojekt
>
> Iran er meget tættere på udvikling af atomvåben end tidligere antaget

Iran fik atomressourcer efter Ruslands fald. Det er de rintet nyt i.

--
- Peter +45 5192 3981
"Det er helt rigtigt at dømme dem til døden, når de forlader Islam"

Martin Kristensen

"3000 Peter Perlsø" <no_spam@invalid_email.com> wrote in message

> Iran fik atomressourcer efter Ruslands fald. Det er de rintet nyt i.

Ruslands fald?

TBC

"Martin Kristensen" <cru...@gjk.deekay> skrev i en meddelelse

> Ruslands fald?

Ja, det var det der var forudsagt af Nostras Damer. ;-)

TBC

TBC

> Tredje verdenskrig bliver det nok ikke til. Forhåbenligt undgår vi tredje
> verdenskrig ved at forhindre at slyngelstater får atombomber.

Var det ikke Einstein der sagde at han ikke vidste hvad 3. verdenskrig ville
blive udkæmpet med, men at han var sikker på at 4. verdenskrig ville blive
udkæmpet med pinde ?

TBC

3000 Peter Perlsø

Martin Kristensen <cru...@gjk.deekay> wrote: