Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Raseri i Venstretoppen

45 views
Skip to first unread message

Vidal

unread,
Nov 17, 2012, 4:17:49 PM11/17/12
to

Det lykkedes Jens Rohde at ødelægge festen hos Venstre lørdag
aften. Jens har skrevet en kronik om, hvordan Danmarks forhold
til EU bør være. Derved fik toppen af partiet rødvinen og
oksekødet galt i halsen.

Læs selv:

http://www.b.dk/kronikker/vil-regeringen-kurere-eu-sklerosen

EU lider af sklerose. Vi kan af frygt for folkestemningen vælge at lade stå til.
Eller vi kan medvirke til at frembringe den nødvendige kur. Hvad vælger regeringen?

Martin Larsen

unread,
Nov 17, 2012, 5:10:34 PM11/17/12
to
Hvad vil Villy sige?

Vidal

unread,
Nov 18, 2012, 3:23:16 PM11/18/12
to
Den 17-11-2012 23:10, Martin Larsen skrev:

> Hvad vil Villy sige?

Venstres Frihedspris 2012 g�r til Venstres tidligere formand og tidligere
udenrigsminister Uffe Ellemann-Jensen for �hans utr�ttelige arbejde gennem 30 �r
for frihed og demokrati�. Det oplyser partiet i en pressemeddelelse, efter
prisen er blevet uddelt p� partiets landsm�de i Herning s�ndag.

Regionsr�dsformand i Region Syddanmark Carl Holst (V) stod for uddelingen, og i
begrundelsen trak han en direkte linje til Nobels Fredspris, som i �r gik til EU.

- Venstres Frihedspris g�r i �r til en person, der m�ske ikke altid har bidraget
til at skabe fred. Han er jo kendt som lidt af en ballademager. Til geng�ld har
han gjort sit yderste for at fremme demokrati og menneskerettigheder b�de p�
egen h�nd og gennem sit mange�rige virke inden for EUs rammer. Han har helt
bestemt v�ret medvirkende til, at EU kunne g�re sig fortjent til Nobels
Fredspris, sagde Carl Holst.

Ellemann har talt Europas sag, l�d det fra Carl Holst.

http://www.b.dk/politiko/ellemann-faar-venstres-frihedspris

Martin Larsen

unread,
Nov 18, 2012, 4:04:43 PM11/18/12
to
On 11/18/2012 09:23 PM, Vidal wrote:
> Den 17-11-2012 23:10, Martin Larsen skrev:
>
>> Hvad vil Villy sige?
>
> Venstres Frihedspris 2012 går til Venstres tidligere formand og

Havde du forudset det ud fra dine bibelstudier? Forklar



Claus E. Petersen

unread,
Nov 18, 2012, 9:36:55 PM11/18/12
to
Jens Rohde er det mest patetiske eurofile jeg har haft misfornøjelsen af
at se på TV.
Fyren er fuldstændig opslugt af "magten" i EU.
At se dramaet om idioten der bare vil være "med" og nu risikerer at ryge
helt ud er simpelthen deprimerende.

- cep


Ivannof

unread,
Nov 19, 2012, 3:18:06 AM11/19/12
to
On 18 Nov., 21:23, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:
> Den 17-11-2012 23:10, Martin Larsen skrev:
>
> > Hvad vil Villy sige?
>
> Venstres Frihedspris 2012 går til Venstres tidligere formand og tidligere
> udenrigsminister Uffe Ellemann-Jensen for »hans utrættelige arbejde gennem 30 år
> for frihed og demokrati«. Det oplyser partiet i en pressemeddelelse, efter
> prisen er blevet uddelt på partiets landsmøde i Herning søndag.
>
> Regionsrådsformand i Region Syddanmark Carl Holst (V) stod for uddelingen, og i
> begrundelsen trak han en direkte linje til Nobels Fredspris, som i år gik til EU.
>
> - Venstres Frihedspris går i år til en person, der måske ikke altid har bidraget
> til at skabe fred. Han er jo kendt som lidt af en ballademager. Til gengæld har
> han gjort sit yderste for at fremme demokrati og menneskerettigheder både på
> egen hånd og gennem sit mangeårige virke inden for EUs rammer. Han har helt
> bestemt været medvirkende til, at EU kunne gøre sig fortjent til Nobels
> Fredspris, sagde Carl Holst.
>
> Ellemann har talt Europas sag, lød det fra Carl Holst.
>
> http://www.b.dk/politiko/ellemann-faar-venstres-frihedspris

Åbenbart ikke noget om Jens Rohde

Hilsen Ivan

Ivannof

unread,
Nov 19, 2012, 3:32:59 AM11/19/12
to
On 17 Nov., 22:17, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:
> Det lykkedes Jens Rohde at del gge festen hos Venstre l rdag
> aften. Jens har skrevet en kronik om, hvordan Danmarks forhold
> til EU b r v re. Derved fik toppen af partiet r dvinen og
> oksek det galt i halsen.
>
> L s selv:
>
> http://www.b.dk/kronikker/vil-regeringen-kurere-eu-sklerosen
>
> EU lider af sklerose. Vi kan af frygt for folkestemningen v lge at lade st til.
> Eller vi kan medvirke til at frembringe den n dvendige kur. Hvad v lger regeringen?

Endelig nogen, der ville fortælle mig om hvorfor vi fik euroen: Euroen
blev gennemført for at undgå, at vi eksporterede vores problemer til
hinanden gennem devaluering. (fra kronikken)

Nu kan sydeuropa så ikke devaluere her hvor de har sat sig i en
situation, hvor de har brug for det. De er nu i en situation, som
meget ligner den i 30'erne med ekstrem arbejdsløshed og ekstreme nazi-
lignende partier på fremmarch. For at føje spot til skade bliver nu EU
udstyret med en Nobels Fredspris 30 år for sent. EU (eller rettere EF)
var et "fredens projekt" ved ded at det bandt Frankrig og Tyskland
sammen handelsmæssigt så meget at det ville være at skyde sig selv i
foden at starte en krig. Nu har vi så et Sydeuropa, som er kunder i
Tyskland og Frankrig (og Danmark), men som ikke selv kan konkurrere
mod dem og derfor er ved at drukne økonomisk i arbejdsløshed. Det
kunne kureres ved en devaluering.

30'erne tog 10 år at komme ud af, og hvad endte de med?

Så fuck fredsprisen. EU er på vej et andet sted hen. "Mod et stadig
tættere samarbejde", som kan oversættes til: mod et Europas Forenede
Stater. Danmark reduceret til en kommune eller et amt. Stem på
Thorning som Danmarks borgmester som får til opgave at sende danske
tropper til "bekæmpelse af uroen i Sydeuropa".

EU tilbage til 80'erne, tak!

Hilsen Ivan

Vidal

unread,
Nov 19, 2012, 4:53:20 AM11/19/12
to
Den 18-11-2012 22:04, Martin Larsen skrev:
> On 11/18/2012 09:23 PM, Vidal wrote:
>> Den 17-11-2012 23:10, Martin Larsen skrev:
>>
>>> Hvad vil Villy sige?
>>
>> Venstres Frihedspris 2012 g�r til Venstres tidligere formand og
>
> Havde du forudset det ud fra dine bibelstudier? Forklar

Hvis du er i tvivl om, hvad jeg har faktisk har skrevet
om det, kan jeg kun opfordre dig til at (gen)se siden:

http://memo-vidal.dk/Apokalypsen%20-%20verdslig.htm

Den er under l�bende revision, selv om jeg ikke har s�
meget tid pt, kan det v�re du kan finde nogle godbidder.

Hvis du ogs� tager et kig p� de �vrige ting, jeg skriver
p� siden, kan du sikkert ogs� finde lidt ammunition til
dine s�dvanlige spidsborgerlige kommentarer til min person.

Der st�r ting i den engelske sektion, der sikker kan tage
din sm�borgerlige fantasi p� himmelflugt, om b�de Niels
Bohr, Marilyn Monroe og Freddie Mercury.

Martin Larsen

unread,
Nov 19, 2012, 10:25:06 AM11/19/12
to
On 11/19/2012 09:32 AM, Ivannof wrote:
> On 17 Nov., 22:17, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:
>> Det lykkedes Jens Rohde at del gge festen hos Venstre l rdag
>> aften. Jens har skrevet en kronik om, hvordan Danmarks forhold
>> til EU b r v re. Derved fik toppen af partiet r dvinen og
>> oksek det galt i halsen.
>>
>> L s selv:
>>
>> http://www.b.dk/kronikker/vil-regeringen-kurere-eu-sklerosen
>>
>> EU lider af sklerose. Vi kan af frygt for folkestemningen v lge at lade st til.
>> Eller vi kan medvirke til at frembringe den n dvendige kur. Hvad v lger regeringen?
>
> Endelig nogen, der ville fort�lle mig om hvorfor vi fik euroen: Euroen
> blev gennemf�rt for at undg�, at vi eksporterede vores problemer til
> hinanden gennem devaluering. (fra kronikken)
>
> Nu kan sydeuropa s� ikke devaluere her hvor de har sat sig i en
> situation, hvor de har brug for det. De er nu i en situation, som
> meget ligner den i 30'erne med ekstrem arbejdsl�shed og ekstreme nazi-
> lignende partier p� fremmarch. For at f�je spot til skade bliver nu EU
> udstyret med en Nobels Fredspris 30 �r for sent. EU (eller rettere EF)
> var et "fredens projekt" ved ded at det bandt Frankrig og Tyskland
> sammen handelsm�ssigt s� meget at det ville v�re at skyde sig selv i
> foden at starte en krig. Nu har vi s� et Sydeuropa, som er kunder i
> Tyskland og Frankrig (og Danmark), men som ikke selv kan konkurrere
> mod dem og derfor er ved at drukne �konomisk i arbejdsl�shed. Det
> kunne kureres ved en devaluering.
>
> 30'erne tog 10 �r at komme ud af, og hvad endte de med?
>
> S� fuck fredsprisen. EU er p� vej et andet sted hen. "Mod et stadig
> t�ttere samarbejde", som kan overs�ttes til: mod et Europas Forenede
> Stater. Danmark reduceret til en kommune eller et amt. Stem p�
> Thorning som Danmarks borgmester som f�r til opgave at sende danske
> tropper til "bek�mpelse af uroen i Sydeuropa".
>
> EU tilbage til 80'erne, tak!

Samarbejde ja, med fuld suver�nitet tilbage til DK og demokratiets
genoprettelse.



Martin Larsen

unread,
Nov 19, 2012, 10:36:08 AM11/19/12
to
On 11/19/2012 10:53 AM, Vidal wrote:
> Den 18-11-2012 22:04, Martin Larsen skrev:
>> On 11/18/2012 09:23 PM, Vidal wrote:
>>> Den 17-11-2012 23:10, Martin Larsen skrev:
>>>
>>>> Hvad vil Villy sige?
>>>
>>> Venstres Frihedspris 2012 går til Venstres tidligere formand og
>>
>> Havde du forudset det ud fra dine bibelstudier? Forklar
>
> Hvis du er i tvivl om, hvad jeg har faktisk har skrevet
> om det, kan jeg kun opfordre dig til at (gen)se siden:
>
> http://memo-vidal.dk/Apokalypsen%20-%20verdslig.htm

Villy kunne du ikke blot svare. Du skal nok ikke satse på mig som fast
abonnent på Villys Apokalypse. Jeg føler mig rigeligt dækket ind ved
nogle små kig ind i brudekammeret

> Der står ting i den engelske sektion, der sikker kan tage
> din småborgerlige fantasi på himmelflugt,

Uhada, det tror jeg ikke jeg tør ;-D


Vidal

unread,
Nov 19, 2012, 3:13:06 PM11/19/12
to
Den 19-11-2012 16:36, Martin Larsen skrev:
>>>
>>> Havde du forudset det ud fra dine bibelstudier? Forklar
>>
>> Hvis du er i tvivl om, hvad jeg har faktisk har skrevet
>> om det, kan jeg kun opfordre dig til at (gen)se siden:
>>
>> http://memo-vidal.dk/Apokalypsen%20-%20verdslig.htm
>
> Villy kunne du ikke blot svare.

Jo. Venstre styrer mod en tilstand af nærmere tilslutning
til EU. Og Uffe Elleman bliver udnævnt til en helt i
partiet.

Det bliver spændende, hvornår folk forstår, at Venstre har
forladt den behagelige "socialdemokratisme" og nu står for
den grådige liberalisme, den der lever af at spise små folks
penge.

Spændingen til DF bliver jo nok temmelig spændt de kommende
år, Venstre vil ikke længere være så god en legekammerat
for dem. Der kommer ikke noget smukt ud af deres kæresterier
længere, ingen rødmende brud vil længere blive ført til
brudesengen, tror jeg. :-) Der vil komme for meget lort i
forholdet, så de to vil nok gå hver til sit, er min profeti.

Mon ikke vi får en periode, hvor RAF-regeringen vil blive den
foretrukne partner.

> Du skal nok ikke satse på mig som fast abonnent
> på Villys Apokalypse.

Det kunne jeg end ikke forestille mig. Men måske er mine
forestillingsevner for begrænsede.

> Jeg føler mig rigeligt dækket ind ved nogle små kig ind i
> brudekammeret

Hehe, jeg ved godt, hvad du er dækket ind af. Det bliver jo
ganske åbenlyst af dine kommentarer.

Vidal

unread,
Nov 19, 2012, 3:19:43 PM11/19/12
to
Men ikke l�ngere med Venstre. De er sejlet i den modsatte retning.
L�kke vil m�ske kunne overtage borgmesterposten, indtil folk opdager
hans kurs.

Men man kunne jo ogs� t�nke sig, folket kommer til at b�je sig for
en realitet, virkelig eller imagin�r, men ihvertfald udstukket af
Venstre. Thorning er jo virkeligt ikke s� t�ndt p� at kaste sig
ind i Merkels varme favn.

Hvis man f�lger det mindste med i, hvad der sker i Venstre,
er det tydeligt at se, hvor kursen er ved at blive rettet ind.

Martin Larsen

unread,
Nov 19, 2012, 3:40:36 PM11/19/12
to
> Hvis man f�lger det mindste med i, hvad der sker i Venstre,
> er det tydeligt at se, hvor kursen er ved at blive rettet ind.

At Venstre h�drer Mufti El-imam, ser jeg ikke som udtryk for l�ngsel mod
mere EU - det l�sg�ende missil tror jeg ikke har megen fremtid i dansk
politik - han b�r holde sig til sport i Radio Viborg



Ivannof

unread,
Nov 19, 2012, 4:46:28 PM11/19/12
to
On 19 Nov., 16:25, Martin Larsen <mlar...@post7.tele.dk> wrote:
> On 11/19/2012 09:32 AM, Ivannof wrote:
>
>
>
>
>
> > On 17 Nov., 22:17, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:
> >> Det lykkedes Jens Rohde at del gge festen hos Venstre l rdag
> >> aften. Jens har skrevet en kronik om, hvordan Danmarks forhold
> >> til EU b r v re. Derved fik toppen af partiet r dvinen og
> >> oksek det galt i halsen.
>
> >> L s selv:
>
> >>http://www.b.dk/kronikker/vil-regeringen-kurere-eu-sklerosen
>
> >> EU lider af sklerose. Vi kan af frygt for folkestemningen v lge at lade st til.
> >> Eller vi kan medvirke til at frembringe den n dvendige kur. Hvad v lger regeringen?
>
> > Endelig nogen, der ville fortælle mig om hvorfor vi fik euroen: Euroen
> > blev gennemført for at undgå, at vi eksporterede vores problemer til
> > hinanden gennem devaluering. (fra kronikken)
>
> > Nu kan sydeuropa så ikke devaluere her hvor de har sat sig i en
> > situation, hvor de har brug for det. De er nu i en situation, som
> > meget ligner den i 30'erne med ekstrem arbejdsløshed og ekstreme nazi-
> > lignende partier på fremmarch. For at føje spot til skade bliver nu EU
> > udstyret med en Nobels Fredspris 30 år for sent. EU (eller rettere EF)
> > var et "fredens projekt" ved ded at det bandt Frankrig og Tyskland
> > sammen handelsmæssigt så meget at det ville være at skyde sig selv i
> > foden at starte en krig. Nu har vi så et Sydeuropa, som er kunder i
> > Tyskland og Frankrig (og Danmark), men som ikke selv kan konkurrere
> > mod dem og derfor er ved at drukne økonomisk i arbejdsløshed. Det
> > kunne kureres ved en devaluering.
>
> > 30'erne tog 10 år at komme ud af, og hvad endte de med?
>
> > Så fuck fredsprisen. EU er på vej et andet sted hen. "Mod et stadig
> > tættere samarbejde", som kan oversættes til: mod et Europas Forenede
> > Stater. Danmark reduceret til en kommune eller et amt. Stem på
> > Thorning som Danmarks borgmester som får til opgave at sende danske
> > tropper til "bekæmpelse af uroen i Sydeuropa".
>
> > EU tilbage til 80'erne, tak!
>
> Samarbejde ja, med fuld suverænitet tilbage til DK og demokratiets
> genoprettelse.

Jo tak, enig!

Hilsen Ivan

Ivannof

unread,
Nov 19, 2012, 4:50:27 PM11/19/12
to
On 19 Nov., 21:19, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:
> Den 19-11-2012 16:25, Martin Larsen skrev:
>
>
>
>
>
> > On 11/19/2012 09:32 AM, Ivannof wrote:
> >> On 17 Nov., 22:17, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:
> >>> Det lykkedes Jens Rohde at del gge festen hos Venstre l rdag
> >>> aften. Jens har skrevet en kronik om, hvordan Danmarks forhold
> >>> til EU b r v re. Derved fik toppen af partiet r dvinen og
> >>> oksek det galt i halsen.
>
> >>> L s selv:
>
> >>>http://www.b.dk/kronikker/vil-regeringen-kurere-eu-sklerosen
>
> >>> EU lider af sklerose. Vi kan af frygt for folkestemningen v lge at lade st til.
> >>> Eller vi kan medvirke til at frembringe den n dvendige kur. Hvad v lger
> >>> regeringen?
>
> >> Endelig nogen, der ville fortælle mig om hvorfor vi fik euroen: Euroen
> >> blev gennemført for at undgå, at vi eksporterede vores problemer til
> >> hinanden gennem devaluering. (fra kronikken)
>
> >> Nu kan sydeuropa så ikke devaluere her hvor de har sat sig i en
> >> situation, hvor de har brug for det. De er nu i en situation, som
> >> meget ligner den i 30'erne med ekstrem arbejdsløshed og ekstreme nazi-
> >> lignende partier på fremmarch. For at føje spot til skade bliver nu EU
> >> udstyret med en Nobels Fredspris 30 år for sent. EU (eller rettere EF)
> >> var et "fredens projekt" ved ded at det bandt Frankrig og Tyskland
> >> sammen handelsmæssigt så meget at det ville være at skyde sig selv i
> >> foden at starte en krig. Nu har vi så et Sydeuropa, som er kunder i
> >> Tyskland og Frankrig (og Danmark), men som ikke selv kan konkurrere
> >> mod dem og derfor er ved at drukne økonomisk i arbejdsløshed. Det
> >> kunne kureres ved en devaluering.
>
> >> 30'erne tog 10 år at komme ud af, og hvad endte de med?
>
> >> Så fuck fredsprisen. EU er på vej et andet sted hen. "Mod et stadig
> >> tættere samarbejde", som kan oversættes til: mod et Europas Forenede
> >> Stater. Danmark reduceret til en kommune eller et amt. Stem på
> >> Thorning som Danmarks borgmester som får til opgave at sende danske
> >> tropper til "bekæmpelse af uroen i Sydeuropa".
>
> >> EU tilbage til 80'erne, tak!
>
> > Samarbejde ja, med fuld suverænitet tilbage til DK og demokratiets genoprettelse.
>
> Men ikke længere med Venstre. De er sejlet i den modsatte retning.
> Løkke vil måske kunne overtage borgmesterposten, indtil folk opdager
> hans kurs.
>
> Men man kunne jo også tænke sig, folket kommer til at bøje sig for
> en realitet, virkelig eller imaginær, men ihvertfald udstukket af
> Venstre. Thorning er jo virkeligt ikke så tændt på at kaste sig
> ind i Merkels varme favn.
Det får du svært ved at dokumentere. Hun er næsten født og opvokset i
EU-parlamentet. Hvis hun bliver borgmester, så vil hun bare være
"statsminister" i EU. Nej, Er der andre end DF der overhovedet er mod
"en stadig tættere union"?

Hilsen Ivan

Vidal

unread,
Nov 19, 2012, 5:03:21 PM11/19/12
to
Den 19-11-2012 21:40, Martin Larsen skrev:

>>>> EU tilbage til 80'erne, tak!
>>>
>>> Samarbejde ja, med fuld suverænitet tilbage til DK og demokratiets
>>> genoprettelse.
>>
>> Men ikke længere med Venstre. De er sejlet i den modsatte retning.
>> Løkke vil måske kunne overtage borgmesterposten, indtil folk opdager
>> hans kurs.
>
>> Hvis man følger det mindste med i, hvad der sker i Venstre,
>> er det tydeligt at se, hvor kursen er ved at blive rettet ind.
>
> At Venstre hædrer Mufti El-imam, ser jeg ikke som udtryk for længsel mod mere EU
> - det løsgående missil tror jeg ikke har megen fremtid i dansk politik - han bør
> holde sig til sport i Radio Viborg

Du skulle bare have lyttet til Løkkes tale, så havde du
ikke været i tvivl, hvor Venstre er på vej hen, -> sydpå.

Vidal

unread,
Nov 19, 2012, 5:04:30 PM11/19/12
to
Hehe, ja, men det bliver ikke med Venstre, hvis I ellers er konsekvente.

Vidal

unread,
Nov 19, 2012, 5:07:54 PM11/19/12
to
Den 19-11-2012 22:50, Ivannof skrev:

> Det f�r du sv�rt ved at dokumentere.

Ja, det kan kun tiden vise. Men SD g�r vist ikke generelt
den vej.

> Hun er n�sten f�dt og opvokset i
> EU-parlamentet. Hvis hun bliver borgmester, s� vil hun bare v�re
> "statsminister" i EU.

Det bliver vist for indviklet for mig? L�kke startede vel
som borgmester ...??


> Nej, Er der andre end DF der overhovedet er mod
> "en stadig t�ttere union"?

Nej. N�r det g�r op for folk, hvor langt Venstre faktisk
l�ner sig sydp�, kan man frygte, DF f�r for mange stemmer.

Ivannof

unread,
Nov 19, 2012, 6:45:21 PM11/19/12
to
On 19 Nov., 23:07, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:
> Den 19-11-2012 22:50, Ivannof skrev:
>
> > Det får du svært ved at dokumentere.
>
> Ja, det kan kun tiden vise. Men SD går vist ikke generelt
> den vej.
>
> > Hun er næsten født og opvokset i
> > EU-parlamentet. Hvis hun bliver borgmester, så vil hun bare være
> > "statsminister" i EU.
>
> Det bliver vist for indviklet for mig? Løkke startede vel
> som borgmester ...??
>
> > Nej, Er der andre end DF der overhovedet er mod
> > "en stadig tættere union"?
>
> Nej. Når det går op for folk, hvor langt Venstre faktisk
> læner sig sydpå, kan man frygte, DF får for mange stemmer.

Ja, men ER der andre?

Hilsen Ivan

Ivannof

unread,
Nov 19, 2012, 6:47:35 PM11/19/12
to
On 19 Nov., 23:04, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:
> Den 19-11-2012 22:46, Ivannof skrev:
>
>
>
>
>
> > On 19 Nov., 16:25, Martin Larsen <mlar...@post7.tele.dk> wrote:
> >> On 11/19/2012 09:32 AM, Ivannof wrote:
>
> >>> On 17 Nov., 22:17, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:
> >>>> Det lykkedes Jens Rohde at del gge festen hos Venstre l rdag
> >>>> aften. Jens har skrevet en kronik om, hvordan Danmarks forhold
> >>>> til EU b r v re. Derved fik toppen af partiet r dvinen og
> >>>> oksek det galt i halsen.
>
> >>>> L s selv:
>
> >>>>http://www.b.dk/kronikker/vil-regeringen-kurere-eu-sklerosen
>
> >>>> EU lider af sklerose. Vi kan af frygt for folkestemningen v lge at lade st til.
> >>>> Eller vi kan medvirke til at frembringe den n dvendige kur. Hvad v lger regeringen?
>
> >>> Endelig nogen, der ville fort lle mig om hvorfor vi fik euroen: Euroen
> >>> blev gennemf rt for at undg , at vi eksporterede vores problemer til
> >>> hinanden gennem devaluering. (fra kronikken)
>
> >>> Nu kan sydeuropa s ikke devaluere her hvor de har sat sig i en
> >>> situation, hvor de har brug for det. De er nu i en situation, som
> >>> meget ligner den i 30'erne med ekstrem arbejdsl shed og ekstreme nazi-
> >>> lignende partier p fremmarch. For at f je spot til skade bliver nu EU
> >>> udstyret med en Nobels Fredspris 30 r for sent. EU (eller rettere EF)
> >>> var et "fredens projekt" ved ded at det bandt Frankrig og Tyskland
> >>> sammen handelsm ssigt s meget at det ville v re at skyde sig selv i
> >>> foden at starte en krig. Nu har vi s et Sydeuropa, som er kunder i
> >>> Tyskland og Frankrig (og Danmark), men som ikke selv kan konkurrere
> >>> mod dem og derfor er ved at drukne konomisk i arbejdsl shed. Det
> >>> kunne kureres ved en devaluering.
>
> >>> 30'erne tog 10 r at komme ud af, og hvad endte de med?
>
> >>> S fuck fredsprisen. EU er p vej et andet sted hen. "Mod et stadig
> >>> t ttere samarbejde", som kan overs ttes til: mod et Europas Forenede
> >>> Stater. Danmark reduceret til en kommune eller et amt. Stem p
> >>> Thorning som Danmarks borgmester som f r til opgave at sende danske
> >>> tropper til "bek mpelse af uroen i Sydeuropa".
>
> >>> EU tilbage til 80'erne, tak!
>
> >> Samarbejde ja, med fuld suver nitet tilbage til DK og demokratiets
> >> genoprettelse.
>
> > Jo tak, enig!
>
> Hehe, ja, men det bliver ikke med Venstre, hvis I ellers er konsekvente.

Det er helt rigtigt. Men det har altid været en joke at danskerne er
50/50 med EU mens folketinget er 90/10. Så hvor gårman så hen??

Hilsen Ivan

Steen A. Thomsen

unread,
Nov 19, 2012, 6:55:57 PM11/19/12
to
On Mon, 19 Nov 2012 15:45:21 -0800 (PST), Ivannof wrote:

>>> Nej, Er der andre end DF der overhovedet er mod
>>> "en stadig tættere union"?
>>
>> Nej. Når det går op for folk, hvor langt Venstre faktisk
>> læner sig sydpå, kan man frygte, DF får for mange stemmer.
>
> Ja, men ER der andre?
>
> Hilsen Ivan

Jeg mener også at EL er imod "en stadig tættere union", selvom det må være
enhver socialists ønskedrøm, med et "internationalt" EU udem grænser.

(Man kan næsten høre de røde flag smælde). :-D

Steen A. Thomsen

unread,
Nov 19, 2012, 6:59:18 PM11/19/12
to
DF eller EL, alt efter ens politiske retning.

Jeg tror Venstre har skudt sig selv i foden, med deres "nye" absolutte
EU-tilhænger profil. Der er mange Venstre-vælgere, der ikke er så
intereseret i det EU-kleptokrati.

Jeg tror DF vil gå fremad på den konto.
0 new messages