Irak - Våbendepot eksploderet (0548)

Hvem andre end de iran-støttede shia-muslimer kan drage fordel af, at sende
en lysgranat ind i et af Saddams våbendepoter (dét, at han har anbragt disse
våben så tæt op af civilbefolkningen, viser blot, hvor úansvarlige
diktatorere er)?

Man kan narre alle for en tid,
Man kan narre nogle mennesker hele tiden,
men man kan ikke narre alle hele tiden, vel Iran ?

Hvad mon det irakiske folk vil sige til dette ? - krigsforbrydelser ?

Mvh.
Mogens Kall
The servant of Michael
Internal:

File-name:
Irak - Våbendepot eksploderet (0548)

This file has been send to
dk.politik

Time for OUTPUT:
2003-04-26, Saturday, CET 23:19

HrSvendsen

Kall, Mogens wrote:
> Hvem andre end de iran-støttede shia-muslimer kan drage fordel af, at
> sende en lysgranat ind i et af Saddams våbendepoter

Dem der ønsker fortsat militær tilstedeværelse?

> (dét, at han har
> anbragt disse våben så tæt op af civilbefolkningen, viser blot, hvor
> úansvarlige diktatorere er)?

Hvem havde ansvaret for våbenlageret?

> Man kan narre alle for en tid,
> Man kan narre nogle mennesker hele tiden,
> men man kan ikke narre alle hele tiden, vel Iran ?

Man kan ikke narre dig, vel?

> Hvad mon det irakiske folk vil sige til dette ? - krigsforbrydelser ?

Det sagde de vidst nogenlunde med det samme.

Anders Peter Johnsen

"Kall, Mogens" <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> skrev i en meddelelse

(Hej Mogens! Det er helt rart at se en indlæg af dig på "menneskesprog"!)

> [...]
disse
> våben så tæt op af civilbefolkningen, viser blot, hvor úansvarlige

Jeg er helt enig.

Jeg nægter at tro på at amerikanerne skulle stå bag: De har alt at tabe og
intet at vinde på den slags. Medmindre det da bare skulle være en forbandet
dum ulykke. Var stedet bevogtet?

> Man kan narre alle for en tid,
> Man kan narre nogle mennesker hele tiden,
> men man kan ikke narre alle hele tiden, vel Iran ?

Jeg er tilbøjelig til at give dig ret i opfattelsen af at iranerne står på
tæerne for at gøre i hvert fald den shiamuslimske del af Irak til en del af
deres eget land. Om ikke hele Irak.

> Hvad mon det irakiske folk vil sige til dette ? - krigsforbrydelser ?

Sikkert. Det er bare så tyndt at tillægge amerikanerne "ond vilje", men
sådan tænker man tilsyneladende _konsekvent_ i israelsk/amerikanskledede
konspirationer. Som amerikanerne nok uofficielt ville formulere det: "Hey
man, shit happens!"
Det ligner ikke deres taktik at placere våbenlagre midt i byen, men snarere
i sikre, kontrollerede militærområder, baser og lufthavne. Hvem skulle da
ville risikere at irakerne forsøgte at snuppe det?
Men i irakernes paranoide og massehysteriske sind er våbenlageret
selvfølgelig amerikansk, jaja...

Anders Peter Johnsen

"Anders Peter Johnsen" skrev:

> (Hej Mogens! Det er helt rart at se en indlæg af dig på "menneskesprog"!)

Hej Anders - hyggeligt at høre fra dig!

Ja - parle vu 2304 (Rev. Åb.10,4) ?

> [...]
>
> Jeg nægter at tro på at amerikanerne skulle stå bag: De har alt at tabe og
> intet at vinde på den slags. Medmindre det da bare skulle være en

Aner det ikke, men et godt råd til det irakiske folk må være:

Find Saddams våbenlagre hurtigst mulig (han gemte våbene bl.a. i hospitaler
osv.) og evakuer civilbefolkningen. Destruer derefter våbene.

> [...]
> tæerne for at gøre i hvert fald den shiamuslimske del af Irak til en del

Iran støtter Hizbollah's verdensomspændende terror og muligvis også
al-Qaeda's. Iran ønsker Verdensherredømmet. Heil Hitler!

> [...]
> ville risikere at irakerne forsøgte at snuppe det?
> Men i irakernes paranoide og massehysteriske sind er våbenlageret

Jeg tror ikke irakerne er paranoide, men de har været udsat for en masiv
propaganda i over 20 år, og har fuldstændig glemt f.eks Sûra Hâ Mîn Sadjda
41,35:

Godt og ondt er ikke lige. Gendriv (da) det onde med det bedste, og se, den,
der var din fjende, vil blive en varmhjertet ven.

Disse ord kan vi kristne nikke genkendende til fra Bibelen (Jesu (Isa) ord
fra bl.a. MaTT 5,44 ). I Romerbrevet kap. 12,21 står der:

Lad dig ikke overvinde af det onde, men overvind det onde med det gode!

-

Har du fået stof til din historieskrivning, Anders ?

Mvh.
Mogens Kall
The servant of Michael
Internal:

File-name:
Re: Irak - Våbendepot eksploderet (0548)
0552

This file has been send to
dk.politik

Time for OUTPUT:
2003-04-27, Sunday, CET 09:29

HrSvendsen

Kall, Mogens wrote:

> Iran støtter Hizbollah's verdensomspændende terror og muligvis også
> al-Qaeda's. Iran ønsker Verdensherredømmet. Heil Hitler!

*,,*

> Har du fået stof til din historieskrivning, Anders ?

Stof er faktisk et af de første ord, der rinder en i hu, når man læser
ovenstående.