HAMAS overvejer våbenhvile

News from Norge2

P123 TV2 Text Man 26. jan (2004, CET) 11:37:22

HAMAS vurderer våpenhvile

Den ytterliggående palestinske gruppen
HAMAS er villig å vurdere en ti år
lang våpenhvile med Israel. Betingelsen
er at Israel trekker seg tilbake fra
okkuperte områder. - HAMAS er kommet til
at det blir vanskelig å befri disse
områdene med militære midler, sa en
talsmann søndag. Gruppen kan derfor gå
inn for en gradvic overgang til
palestinsk styre (NTB-DPA).
--- END of News -------------------------------------------

Musalaha.

Læste nyhederne fra jer, og sagde (henvendt til min Far):
- Men jeg kan ikke gå uden bemyndigelse fra Dig, Herre (Ex.13,21).

DADDY:
2004-01-26, CET 11:27
- "Den har du fået ... OK (gå bud fra Mig)."

Alle mennesker har ret til at bo bag sikre og anerkendte grænser i frihed
med fred og glæde.

Men forstå mig nu ret:

Hvis et menneske IKKE er tro i det små, så vil det menneske heller ej være
tro i det store.
Omvendt, så vil et menneske, som er tro i det små, meget vel OGSÅ kunne
være tro i det store.

Input memory:
1367 news:w9RQb.78981$jf4.5...@news000.worldonline.dk
1382 news:W_ZQb.79164$jf4.5...@news000.worldonline.dk
1383 news:ho_Qb.79168$jf4.5...@news000.worldonline.dk

Jeg finder INGEN grund til únødvendige omveje.

Prime-object: Musalaha.

Keyword:
> Gud oprindelige idé med dig var jo at spejle sig i dig, og du i Ham
> (1.Mos.1,26).
>
> Heaven-Break (2004-01-25, CET 16:15):
> - "Amen."
>
> Min ven - Kom lad os vandre op til Zions-bjerg, der hvor Gud bor
>(Rom.5,1).

Okay, DADDY ?

11:56
- "Ja."

With kind regards
Mogens Kall
The servant of Michael.

Earthquake-Alarm:
1296 news:AUDPb.76975$jf4.4...@news000.worldonline.dk

Last-Informationfile:
1290 news:S1wPb.76779$jf4.4...@news000.worldonline.dk

File-number:
0666+0719=1385

"Kall, Mogens" skrev
(news:9r6Rb.79293$jf4.5...@news000.worldonline.dk):

[ ... ]

> Alle mennesker har ret til at bo bag sikre og anerkendte grænser i frihed
> med fred og glæde.

Musalaha.

Jeg ser INTET belæg for i Koranen (Jeres hellige Bog, som jo har større
autoritet en de andre muslimske bøger) at afvise jødefolkets ret til Det
Hellige land (Israel) snarrere TVÆRTIMOD:

Sûra Banî Isrâ'îl 17,105
"Og Vi (own: Allah) sagde efter ham til Isreals børn:
Bo i det (hellige) land, og når de sidste dages forjættelse kommer,
så vil Vi (own: Allah) bringe jer [Israels børn] sammen (fra forskellige
lande)".*30

*30 (A.S.Madsens kommentar)
Denne forjættelse gik i opfyldelse, da jøderne vendte tilbage til
Palæstina og oprettede staten Israel. At der tales om 'sidste tider' betyder
her kun, at en tidsalder går til ende, nemlig ved den Forjættede Messias'
komme. (Own: Sûra) 21:106 gør det klart, at der kun er tale om en
midlertidig besiddelse.

Sûra Al-Ambijâ 21,106
"Og Vi (Own: Allah) har allerede skrevet [d.v.s. åbenbaret] i Davids bog
[al-Zabûr] (Own: Psalms, Salmernes Bog) efter formaningen, at Mine
retfærdige tjenere vil arve landet".*33

*33 (A.S.Madsens kommentar)
Se Salme 37:29, hvor ordene: 'de retfærdige skal arve landet' følger
efter en formaning. Jøderne besiddelse af visse dele af Palæstina er kun
midlertidig.

-

Her kommer A.S.Madsen til kort (mht. hans guddommelige indsigt), se bl.a.
1386 news:I37Rb.79298$jf4.5...@news000.worldonline.dk

[ ... ]

> Jeg finder INGEN grund til únødvendige omveje.

Kristne, jøder og muslimer har i århundreder kunnet leve side om side i fred
og harmoni, så hvorfor skulle det ikke også kunne lade sig gøre her-og-nu,
for dig-mig-og-de-andre ?

DADDY-Break (2004-01-26, CET 13:11):
- "... "

Herre! Jeg glemte Dine ord!

13:12
- "Helt bestemt!"

Tak Herre, Du er i sandhed Fredsfyrsten (Gud-med-os).

Det, vi alle må lære, ér, at respektere de andre menneskers ret til at have
et andet syn på tilværelsen og en anden mening om tingene (herunder
religiøse holdninger).

Vi ønsker forsoning (OGSÅ på det verdslige plan).

[ ... ]

> Keyword:

> [...]

0666+0721=1387

"Kall, Mogens" skrev
(news:lG7Rb.79307$jf4.5...@news000.worldonline.dk):

> [ ... ]

DADDY-Break (2004-01-26, CET 13:39):
- "Jeg tåler ikke uret ... fjern dem fra Mit Åsyn."

Nogle mennesker må heri have strittet imod (fx. medlemmer af al-Qaeda).

[...]

0666+0722=1388

> [...]

> Men forstå mig nu ret:
>
> Hvis et menneske IKKE er tro i det små, så vil det menneske heller ej være

News (2004-01-29):
Selvmordsaktion i Jerusalem begået af palæstinenser.

Se, det er netop sådanne handlinger, der umuliggør en fred, netop fordi du
herved BEVISER, at du ikke er til at stole på.

Var det Irans ikke-demokratiske præstestyre eller al-Qaeda, som fristede dig
?
1388 news:3_7Rb.79313$jf4.5...@news000.worldonline.dk

De vil blive ved med at bruge dig som en skakbrik, fordi de i deres
magtbegær ikke længere kan skelne mellem godt og ondt, og Koranens ord
fatter de heller ej ...
1387 news:lG7Rb.79307$jf4.5...@news000.worldonline.dk

Men - spørger jeg - hvorfor følge en blind ?

Før eller sidenhen styrter han jo i Afgrunden ?

Er det dén fremtid, du vil give det palæstinensiske folk ?

I så fald er du ligeså skør i knolden som Milosevic !!!
(og så er der kun én løsningsmodel tilbage)

Med bedrøvet hjertehilsen

[...]

0666+0726=1392

"Kall, Mogens" skrev
(news:zH3Sb.80509$jf4.5...@news000.worldonline.dk):

Jo, for det var dét, der var hele idéen med Oslo-Fredsprocessen. Alle parter
bliver nødt til at gi' sig (annerkende de andres ret til at bo og leve bag
sikre og annerkendte grænser). Dernæst at signalere fredelige og troværdige
hensigter gennem tillidsskabende foranstaltninger (Ikke-vold).
Du vil ALDRIG kunne opnå en løsning gennem vold. Det eneste du opnår er

Input memory:
> 1109 news:i3GFb.63578$jf4.3...@news000.worldonline.dk...
>
> "We meet again, don't know where ..."

Er det dén fremtid, du vil give det palæstinensiske folk ?

(the time is running out)

Hvorfor tilbede afguden "bæ-på-dåse" ?

Und' dog dig selv og dine landsmænd en noget bedre fremtid !!!

[...]

0666+0727=1393

"Kall, Mogens" skrev
(news:j54Sb.80512$jf4.5...@news000.worldonline.dk):

[ ... ]

[ ... ]

> Hvorfor tilbede afguden "bæ-på-dåse" ?

Hvad havde du da ellers tænkt dig at æde, når du har ædt din kone og den
sidste af dine børn ?

[...]

0666+0728=1394

"Kall, Mogens" skrev
(news:9r6Rb.79293$jf4.5...@news000.worldonline.dk):

> HAMAS vurderer våpenhvile
[ ... ]

> Alle mennesker har ret til at bo bag sikre og anerkendte grænser i frihed
> med fred og glæde.

[ ... ]

DADDY-Break (2004-02-02, CET 17:01):
- "Det skal du (komm. 17 down, Gaza)."

17:04:34:
- "Det SKAL du (komm.)."

Yes, my Lord!

That shall I say ?

17:05:
- "Follow Me."

With kind regards,

Mogens Kall
The servant of Michael.

Earthquake-Alarm:
1396 news:Y%qTb.83160$jf4.5...@news000.worldonline.dk

Last-Informationfile:
1400 news:TktTb.83213$jf4.5...@news000.worldonline.dk

File-number:
0666+0737=1403

"Kall, Mogens" skrev
(news:4BuTb.83321$jf4.5...@news000.worldonline.dk):

> That shall I say ?
>
> 17:05:
> - "Follow Me."

Input Danish TextTV

P153 DR1 ons 04 feb (2004, CET) 01:23:17

Arbejderpartiet støtter Sharons plan

Det israelske Arbejderparti støtter
ministerpræsident Ariel Sharons plan om
at nedlægge næsten alle de jødiske
bosætteæser i Gaza-området.

Det vil sikre planen parlamentarisk
flertal selvom de national-religiøse
partier i regeringen skulle stemme
imod.

Den palæstinensiske ministerpræsident,
Ahmed Queria, siger, at det er godt nyt
at Israels regeringschef vil nedlægge
17 jødiske bosættelser i Gaza-området.

Han tilføjer at en fred først kan
skabes når Israel har trukket sig
fuldstændigt ud af Gaza og Vestbredden.

(citat slut)

Counter = 84 (86-2, 2004-02-04, CET 00:00)

[...]

0666+0772=1438

"Kall, Mogens" skrev
(news:umXTb.84662$jf4.5...@news000.worldonline.dk):

Kristeligt Dagblad skriver Onsdag d. 4. februar 2004:

Støtte til Ariel Sharons plan

Også den palæstinensiske
premierminister, Ahmad Qu-
rie, roser Ariel Sharons udta-
lelser.
- Selvfølgelig er det gode
nyheder for os palæstinense-
re. Vi håber, Israel vil trække
sig tilbage fra alle de palæ-
stinensiske områder, siger
Ahmad Qurie.

(citat slut)

Dét var (og er fortsat) hele idéen med Oslo-Fredsprocessen.

Men det er bidende nødvendigt i denne processe at signalere utvetydige
får ret til at bo bag sikre og anerkendte grænser i frihed med fred og
glæde.

Undlades dette (læs: terroren fortsætter) kan målet slet og ret ikke nås, og
Jeres børn og kommende generationer kommer til at høste, hvad I har sået. De
kommer til at betale regningen.

Und Jeres børn og kommende generationer en fremtid !!!

0666+0773=1439

"Kall, Mogens" skrev
(news:8h5Ub.84751$jf4.5...@news000.worldonline.dk):