USA advarer præstestyret i Iran (0605)

DR1 TextTV s141 man 5. maj (2003, CET) 09:46:21

Advarer præstestyret i Iran

USA's udenrigsminister Colin Powell
advarer Irans præstestyre om, at det
skal lade være med at støtte terroror-
ganisationer og fremstille atomvåben.

Han siger, at USA vil isolere Iran uden
helt at afbryde forbindelsen. USA vil
overbevise iranerne om, at præstestyret
fører en upassende politik.

Powell siger, at Iran ikke kan være
fuldt medlem af det internationale
samfund, så længe det ikke støtter
kampen mod al-Qaeda-terrornetværket og
fremstiller atombomber.

USA advarer også Iran mod at støtte
oprørske shiamuslimer i Irak og Libanon.
--- END of News --------------------------------------

Allerede i 1995-1996 forsøgte det iranske præstestyre i Rusland at anskaffe
sig gascentrifuger til adskillelse af isotoper. Handlen blev under pres fra
USA annulleret.
Men det viser blot, at præstestyrets udsagn om civil udnyttelse af
atomkraft i virkeligheden dækker over, at præstestyret vil blive en
atommagt.

Situationen havde ikke været så farlig, dersom Iran var et demokrati, og
Khatami ville muligvis - i et sådant demokrati - være præsidnet, fremfor en
kransekagefigur uden reel magtbeføjelser indenfor domstolene, militæret og i
udenrigspolitikken.

Der er én grund til, at jeg IKKE er præsidentens sikkerhedsrådgiver,
for det kunne godt være, at jeg ANBEFALEDE et forebyggende angreb
(om nødvendigt med atomvåben).

Vi kan som demokrati blive TVUNGET til selvforsvar (dersom vi vil overleve)!

Mvh.
Mogens Kall
The servant of Michael
Internal:

File-name:
USA advarer præstestyret i Iran (0605)

This file has been sent to
dk.politik

Time for OUTPUT:
2003-05-05, Monday, CET 10:59, 58 years since the war

"Kall, Mogens" skrev:

(cut 2003-05-05)

> [...]
> Men det viser blot, at præstestyrets udsagn om civil udnyttelse af
> atomkraft i virkeligheden dækker over, at præstestyret vil blive en

Urban-avisen skriver her mandag den 5. maj 2003:

Iransk import til a-våben stoppen

Tyskland - Tyske toldere standsede sidste år iranske bestræbelser på at få
fat i 44 detonatorer, som ville have været velegnede til atombomber. Det
skriver det tyske ugemagasin Focus.
Ifølge Focus forsøgte to iranske brødre i november at sende detonatorer
fra firmaet Behlke ud af landet, efter at meterialet var blevet købt af to
tyske mellemhandlere, identificeret som Eva-Marie H. og Harald H.
Iran har kategorisk afvist, at landets atomprogram sigter på udvikling af
våben

/ritzau/
--- END of News ---------------------------------------------------------

Og hvad kan man så lære af det (under henvisning til file 0591) - ?

Input memory from file 0591:
Re: China - Your time has come now (0589)
0591
dk.politik
2003-05-03, Saturday, CET 11:26
(cut 2003-05-05

Highway to hell
---------------

Input associations-syntax: ALIEN-movie, 1979

T-10: Nuclear Self-destruction program ON (Last choice to stop self-
destruction: T-5).

Input News:
Kilde: Politiken, Mandag den 9. januar 1995

Emne: Russisk hjælp til Iran

NICOSIA - Det russiske energiministerium har indgået en aftale
om at fuldende opførelsen af et iransk kernekraftværk ved Den
Persiske Bugt. Direktøren for kraftværket sagde i går, at der er
tale om en kontrak til fem milliarder kroner. Oprindelig begynd-
te to tyske firmaer i 1974 under shah-styret på byggeriet af
Bushehr-værket. Under krigen mellem Irak og Iran blev der anret-
tet voldsomme ødelæggelser på anlægget. (Reuter)

27/5-1997 - Our position today on board at "TITANIC".

T-5: Automatic-Count-down-to-zero-without-break-or-STOP.

Kommentarer (30/5-97):
Den teknologiske atom-teori nu omsat til praktisk kunnen. Det er
ikke længere muligt nu at tilbagekalde (annullere,fortryde) NPT-
break'et (skaden er úigenoprettelig).
Feedback-memory: Sovjetunionen 1949. NEXT Iran, Pakistan (Tale-
ban) und so weiter.

zero: Dr. Strangelove movie "We meet again ..(knald i låget)..."!

Input fakta (30/5-97):
DK-song: "To, som elsker hinanden, kan gøre hinanden så meget
ondt" - ægtefolk^?, venner^?, kammerater^?, bekendte^?

Matt. 24,21-22.29:

thi da skal der komme 'en stor trængsel, hvis lige ikke har
været fra verdens begyndelse indtil nu' og heller ikke senere
skal komme.
og dersom de dage ikke blev afkortet, da blev intet menneske-
kød frelst; men for de udvalgtes skyld skal disse dage afkor-
tes.
Straks efter trængselen i de dage skal solen formørkes og
månen ikke skinne, og ....

Input fakta: Planter minus lys i 2-4 mdr. => død.

A-vinter: Kannibalisme nu eneste overlevelsesmulighed for homo
sapiens.

Uddød art ? - Input Matt 24,22.

--- END of memory from file 0591 -------------------------------------

Muligvis er det i disse måneder Menneskehedens skæbne afgøres!

(cut 2003-05-05)

> [...]
> (om nødvendigt med atomvåben).
>

> Vi kan som demokrati blive TVUNGET til selvforsvar (dersom vi vil

Mvh.
Mogens Kall
The servant of Michael
Internal:

File-name:
Re: USA advarer præstestyret i Iran (0605)
0611

This file has been sent to
dk.politik

Time for OUTPUT:
2003-05-05, Monday, CET 18:23, 58 years since the war

Date: 5. maj 2003 CET 10:59
Subject: USA advarer præstestyret i Iran (0605)
0605 news:eLpta.52416$y3.34...@news010.worldonline.dk

News:

CNNTEXT P125 Wed 28. Apr (2004, CET) 20:17:50

The National council of Resistance of
Iran says Tehran is rushing to
complete a first nuclear bonb in
'between one and two years'.

(citat slut)

DADDY-Break:
(2004-04-28, CET 20:24)
- "... (classifÿed) ..."

News from "Jordan":

Det er for øvrigt "forbavsende" at der ingen al-Qaeda terrorangreb har været
i Iran !!!

DADDY-Break:
(2004-04-28, CET 20:29)
- "... (classîfÿed) ..."