8 dræbt i Bolivia + ET-message to Bolivia

"Jesus-loves-you" skrev
4633 news:UG33f.70514$Fe7.2...@news000.worldonline.dk
5670 news:aFyKg.223$hK6...@news.get2net.dk
5678 news:OBjLg.65$Yu...@news.get2net.dk
6105 news:ptREh.6$sV...@news.get2net.dk

> News:
>
> === citat start ===
>
> FR1 s136 tir 27 feb (2007, CET) 07:54:43
>
> 03:00
>
> Irakisk olie fordeles ligeligt
>
> Den irakiske regering godkendte i går
> en ny olielov, der fordeler landest
> olieindtægter ligeligt mellem Iraks 18
> provinser.
[ ... ]
> (Program: Får op af brønden)

News:

=== citat start ===

TV2 Text (p127, Norway) Fre 12. Sep (2008, CET) 09:21:42

Åtte drept i opptøyer i Bolivia

Situasjonen i Bolivia er svært spent
og minst åtte mennesker ble torsdag
drept i opptøyer, melder Reuters.
Aktivister fra opposisjoner skjøt og
drepte sju bønder i den
avsidesliggende Pando-region. Også
en ansatt hos de opposisjonsledede
delstatsmyndighetene ble drept.
Konflikten bunner i en maktkamp mellom
Morales og delstatsledere for landets
rikeste regioner.

=== citat slut ====

Hmm ... (memory on from Irak abg. *fælleseje*) ...

ET-Break:
(2008-09-12, Friday, day no 256, CET 09:26:01, delay 0, GMT 07:26:01)
- "Comprenez ?"

For noget tid siden - under Georgien-krigen - forsøgte præsident Morales på
*lovlig* vis (vist nok) at ændre forfatningen gennem en folkeafstemning,
således at landets olierigdomme kunne også komme alle til gode, også de
fattige indianer-regioner, men han blev forhindret heri af delstatsledere
(så vidt jeg husker).

Dette har ikke en dyt at gøre med kommunisme, men hvis landets rigdomme IKKE
deles mere retfærdigt borgerne imellem; ja så bli'r folk kommunister!!!

(Use Your brain)...

09:33
- "Please."

Du skal tænke på, at de er virkelig fattige folk i modsætning til fx. os
danskere, hvor fordelingen af goderne ikke bliver et spørgsmål om
altafgørende vital-interesser.

At Moreles så sidenhen ses offentlig sammen med det iranske præstestyres
udemokratiske ledere skader sådan set blot ham selv, hans politiske bagland
og landet.

Tyveri af Jeres ejendom ?

Nej! Det vil jeg ikke sige. Et lands naturrigdomme kan ALDRIG blive *din*
private ejendom. Det tilhører *hele* landets befolkning.

Det er faktisk dét, der menes med Jubel-året, dybest set!

Last OUTPUT: 7988 news:gabrhu$2f1o$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7989

"Jesus-loves-you" skrev
7989 news:gad7a6$7t$1...@newsbin.cybercity.dk

Supplerede oplysninger:

=== citat start ===

SVT Text 132 Fre 12 Sep (2008, CET) 11:54:47

(før kl 09)

Våldsamma protester i Bolivia
I huvudstaden Santa Cruz ockuperade
Moralesmotståndare regeringsbyggnader.
De protesterar mot Morales planer på
att skriva om konstitutionen och ge
land till de fattiga. De vill ochså
ha del av energiavkastningen i landet.

=== citat slut ====

> [...]
> private ejendom. Det tilhører *hele* landets befolkning.
>
> Det er faktisk dét, der menes med Jubel-året, dybest set!

TV2 News 125 Lor 13 Sep (2008, CET) 09.11.02

14 dræbt under uro i Bolivia

Efter at mindst 14 mennesker er dræbt
under uroligheder i Bolivia, har rege-
ringen indført undtagelsestilstand, og
begge stridens parter ønsker dialog.

Præsident Evo Morales og oppositionsle-
deren, guvernør for provinsen Tarija,
Morio Cossio, har nu planlagt et møde i
hovedstaden, La Paz i dag.

Meddelelsen om mødet kom kort efter, at
Bolivias regering tidligt i morges
indførte undtagelsestilstand i landets
Amazonregion, der i de seneste dage har
været ramt at omfattende protester mod
regeringen i La Paz.

13. sep 08:53

=== citat slut ====

Tja ...

Det er altid mere svært at reparere en skade, når der er blevet begået drab,
fordi et menneskeliv ikke kan gøres om, modsat materielle værdier.

Det påhviler derfor *ansvarlige* ledere at holde ro i egne rækker (i alles
fællesinteresse).

Ønsker Jer held og lykke mht. dialogen. Tænk lidt over det der mht.
Jubelåret (i moderne udgave).

Det er - for øvrigt - IKKE tilladt for kristne at deltage i voldelige
protester. Højest civil ulydighed kan komme på tale...

ET-Break:
(2008-09-13, Saturday, day no 257, CET 09:48, GMT 07:48)
- "Amen."

Det er således ikke nok at slå korsets tegn på sit bryst, således som
"visse" ledere har for vane i håbet om at lokke kristne på afveje (ind i
hadets og voldens gade), men således er Kristi sindelag ikke, og skal derfor
heller ej være vores (1.Kor. 13 + Phil 2,5).

Gør således INTET af egennytte ... og se ikke hver på sit eget, men også på
de andres.

Kald dig ikke en (god) kristen, dersom du undlader at hjælpe din kristne
broder eller søster, når denne både mangler klæder og dagligt brød...

CET 09:54
- "Det sømmer sig ikke."

... for kristne (kom jeg ved et uheld til at afbryde og fortsætte ETs ord
med. Sorry.)

(Jakobs brev 2,15)

Last OUTPUT: 7995 news:gadjne$4jk$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b