On 19 Nov., 21:19, Vidal <
vi...@webspeed.dk> wrote:
> Den 19-11-2012 16:25, Martin Larsen skrev:
>
>
>
>
>
> > On 11/19/2012 09:32 AM, Ivannof wrote:
> >> On 17 Nov., 22:17, Vidal <
vi...@webspeed.dk> wrote:
> >>> Det lykkedes Jens Rohde at del gge festen hos Venstre l rdag
> >>> aften. Jens har skrevet en kronik om, hvordan Danmarks forhold
> >>> til EU b r v re. Derved fik toppen af partiet r dvinen og
> >>> oksek det galt i halsen.
>
> >>> L s selv:
>
> >>>
http://www.b.dk/kronikker/vil-regeringen-kurere-eu-sklerosen
>
> >>> EU lider af sklerose. Vi kan af frygt for folkestemningen v lge at lade st til.
> >>> Eller vi kan medvirke til at frembringe den n dvendige kur. Hvad v lger
> >>> regeringen?
>
> >> Endelig nogen, der ville fortælle mig om hvorfor vi fik euroen: Euroen
> >> blev gennemført for at undgå, at vi eksporterede vores problemer til
> >> hinanden gennem devaluering. (fra kronikken)
>
> >> Nu kan sydeuropa så ikke devaluere her hvor de har sat sig i en
> >> situation, hvor de har brug for det. De er nu i en situation, som
> >> meget ligner den i 30'erne med ekstrem arbejdsløshed og ekstreme nazi-
> >> lignende partier på fremmarch. For at føje spot til skade bliver nu EU
> >> udstyret med en Nobels Fredspris 30 år for sent. EU (eller rettere EF)
> >> var et "fredens projekt" ved ded at det bandt Frankrig og Tyskland
> >> sammen handelsmæssigt så meget at det ville være at skyde sig selv i
> >> foden at starte en krig. Nu har vi så et Sydeuropa, som er kunder i
> >> Tyskland og Frankrig (og Danmark), men som ikke selv kan konkurrere
> >> mod dem og derfor er ved at drukne økonomisk i arbejdsløshed. Det
> >> kunne kureres ved en devaluering.
>
> >> 30'erne tog 10 år at komme ud af, og hvad endte de med?
>
> >> Så fuck fredsprisen. EU er på vej et andet sted hen. "Mod et stadig
> >> tættere samarbejde", som kan oversættes til: mod et Europas Forenede
> >> Stater. Danmark reduceret til en kommune eller et amt. Stem på
> >> Thorning som Danmarks borgmester som får til opgave at sende danske
> >> tropper til "bekæmpelse af uroen i Sydeuropa".
>
> >> EU tilbage til 80'erne, tak!
>
> > Samarbejde ja, med fuld suverænitet tilbage til DK og demokratiets genoprettelse.
>
> Men ikke længere med Venstre. De er sejlet i den modsatte retning.
> Løkke vil måske kunne overtage borgmesterposten, indtil folk opdager
> hans kurs.
>
> Men man kunne jo også tænke sig, folket kommer til at bøje sig for
> en realitet, virkelig eller imaginær, men ihvertfald udstukket af
> Venstre. Thorning er jo virkeligt ikke så tændt på at kaste sig
> ind i Merkels varme favn.
Det får du svært ved at dokumentere. Hun er næsten født og opvokset i
EU-parlamentet. Hvis hun bliver borgmester, så vil hun bare være
"statsminister" i EU. Nej, Er der andre end DF der overhovedet er mod
"en stadig tættere union"?
Hilsen Ivan