Krav på jordreform i Indien

Jesus-loves-you

"Jesus-loves-you" skrev
7240 news:i7vTi.40$102...@news.get2net.dk

> "Indien er overbevist om, at der skal
> national forsoning og politisk reform
> til i Myanmar. Indien mener, at det
> skal gå hurtigt, og at Aung San Suu Kyi
> skal inddrages," siger Per Stig Møller.

samt ...

7286 news:KYaVi.52$Dj...@news.get2net.dk

> 7 kr. er min dagløn ... :-(
>
> Dét skal vi ha' rettet op på, venner!
>
> Det er *her* kampen står: Solidariose.

News:

=== citat start ===

SVT Text 138 Mån 29 okt (2007, CET) 15:13:37

Krav på jordreform utreds i Indien

Omkring 25.000 indiska lantarbetare
som hade vandrat 60 mil från staden
Gwalior stoppades i dag av polis nær
de skulle tåga til parlamentet i New
Dehli før att kræva rett till mark.

Men de fick delvis gehør før sina
krav. Demonstranterna vill skærpa
marklagarna och gøra det svårare før
rika och mæktiga att lægga sig till
med ænnu mer land, enligt AFP.

Och regeringen meddelade i dag att
en expertkommitté ska se øver alla
aspekter av jordægandet och rekommen-
dera rættsliga reformer och snabbare
domstolsbehandling av rættstuister.

=== citat slut ====

Hmm ...

(Gid jeg kunne skrive: Thank You for Your cooperation, Sir.)

Hvorfor må de fattige ikke gøre brug af deres *Grundlovssikrede* rettigheder
til at ytre sig gennem demonstrationer foran parlamentsbygningen i New
Dehli ?

Det er jo *censur*, kære venner. Ka' I ikke selv indse det ?

Det hører INGEN steder hjemme i et moderne demokrati!

(Se at få rettet den fejl hurtigt, for Jeres egen skyld.)...

ET-Break:
(2007-10-29, Monday, CET 15:28, GMT 14:28)
- "Amen."

Gosch hvor jeg elsker, når du blander dig, ET. A *real* FRIEND of the
human-family ... :-)

Last OUTPUT: 7301 news:UBlVi.5$At...@news.get2net.dk
(use http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ to ET-Info).
ET-Info: 7134 news:2NlNi.5$dt...@news.get2net.dk File-number: 7302

Bo Warming

"Jesus-loves-you" <John...@1.John4.8.Heaven> skrev i en meddelelse

> Hvorfor må de fattige ikke gøre brug af deres *Grundlovssikrede*
> rettigheder
> til at ytre sig gennem demonstrationer foran parlamentsbygningen i New
> Dehli ?

I et overbefolket land, der ønsker fremskridt som et
eet-barn-pr-familie-landet Kina
er det måske ikke klogt at sprede jorden til alle

Det idag meget rige Japan havde engang økonomi som Indien og imødekom ikke
krav om fordelingspolitik - og er måske derfor så velfungerende idag

Det er umuligt for danskere at tage stilling til med det vi ved.

Danmark er rigt idag pga venskab med USA og af andre grunde, og at vi i en
periode havde succes med at "tage fra de rige og give til de fattige"
beviser ikke at alle tilsvarende tiltag i ulande idag er kloge.

Meget tyder på at sult- og sygdoms-katastrofer for de fattige er
uundgåelige, fordi kolonitiden skabte sundheds- og familiestørrelses
eksplosion

Vestlige landbrugsmetoder har skabt "grøn revolution" i Kina, men alle
fremskridt kan blive spist op af befolkningsvækst, hvis ikke de fattiges
familieplanlægning (familiestørrelsesbegrænsning) sikres med hård hånd.
Kina undgik klogt at forkæle de fattige, og kopieres nu af bl.a. Burma og
Indien - det har de lande mere forstand på end vi har.
Danmark bør ikke blande sig i hvad vi ikke forstår.