Putin gambler med atom-Afgrunden° - Was: ... (sudetertyskland) ...

"Jesus-loves-you" skrev

Subject: Døden fra Balkan - Was: ... (Jeg Putin-psykopatus)
7837 news:48a5a152$0$90262$1472...@news.sunsite.dk

> Med hensyn til at Russerne er ved at minere det strategisk vigtige
> knudepunkt, byen Gori, hvorfra man kan styre hele landet, kan der kun være
> blot ét enkelt formål: *...
[ ... ]
> ... *Langvarig* belejring, dvs. indirekte krig, apropos pesten fra
> Balkan ... :-(

News:

=== citat start ===

TV2 TTV s133 Søn 24 Aug (2008, CET) 16.40.13

Godstog eksploderet i Georgien

Et tog med brændstof er eksploderet på
hovedbanen mellem det østlige og
vestlige Georgien. Ifølge politiet kan
eksplosionen skyldes en landmine.

Jernbanestrækningen er en vigtig rute
for eksport af olie fra Aserbajdsjan
til europæiske markeder. Omfanget af
skader fra eksplosionen, var ikke umid-
delbart kendt. En journalist fra det
britiske nyhedsbureau Reuters så enorme
søjler af sort røg, som steg op fra
vraget af toget.

Rusland har trukket hovedparten af de
militære styrker ud af Georgien.

24. aug 12:50

=== citat slut ====

Putins militær-maskine havde altså muligvis regnet med (eller i hvert fald
taget højde for) et militært *modsvar* (evt. i form af et-eller-andet USA-
eller NATO-halløj), apropos ...

7829 news:g8224j$1trm$1...@newsbin.cybercity.dk

> - Den svenske udenrigsminister, Carl Bildt, har med rette draget en
> analogi mellem Putins "retfærdiggørelse" af angrebene på Georgien -
> russerne i Sydossetien - og Hitlers taktik over for Tjekkoslovakiet for at
> "befri" sudetertyskerne. ...

Det vil sige, at der gambles på højt plan:

Akkurat som Hitlers nazi-krigsmaskine ikke var stærkt nok til et opgør med
resten af verden (navnlig Frankrig og England), dengang sudetertyskland blev
"befriet" (i slutningen af 1930'erne, ca. et år før Anden Verdenskrig
startede), på samme måde er det med hensyn til Putins krigsmaskine: Man
gambler og håber på at slippe godt fra det, vel vidende at der er en (lille)
risiko for nederlag.

Og kan læseren mon gætte, hvad der vil ske om nogen tid (fx. om et år),
apropos lektien fra Anden Verdenskrig ?...

ET-Break:
(2008-08-25, Monday, day no 238, CET 12:29, GMT 10:29)
- "Tag dig i agt!"

Last OUTPUT: 7877 news:g8u00c$aot$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7878

Lyrik

>"Jesus-loves-you" <John...@1.John4.8.Heaven> skrev i meddelelsen

> "Jesus-loves-you" skrev
>
> Subject: Døden fra Balkan - Was: ... (Jeg Putin-psykopatus)
> 7837 news:48a5a152$0$90262$1472...@news.sunsite.dk

> [ ... ]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Kristne er fredsstiftere. Militaristerne ser krig allevegne. De fører vesten
imod bankerot. Hele menneskeheden tørster efter fred. Som grækerne sagde til
mig på Patmos:
"Så var osmannerne herrer, så var de kristne nationer herrer, sådan skiftede
det hele tiden. Det bedste var når der var fred imellem krigene. For os i
befolkningen kunne det være lige meget hvem der var herrer."

Det er kedeligt min ven at du hidser til krig og konflikt hele tiden. Endda
atombomber føler du dig ikke for god til at drysse ud over menneskeheden,
som tænkte scenarier.
Sørgeligt at det er gået sådan.

"Salige er de der stifter fred!"<Jesus> Jeg troede du gerne ville høre til
de sidste. Rollen som konservativ høg misklæder dig i allerhøjeste grad.

Hilsen
Jens Erik

"Lyrik" <lyrik...@heaven.dk> skrev i en meddelelse

Memory on from ...

7875 news:g8m2np$b3l$1...@newsbin.cybercity.dk

> Og jeg vil gerne ha' mig *frabedt*, at du møder op på min adresse, når du
> IKKE er blevet inviteret !

WAIT

Last OUTPUT: 7879 news:g8u33t$bp9$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7880

Lyrik

>"Jesus-loves-you" <John...@1.John4.8.Heaven> skrev i meddelelsen

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Ikke engang hvis du inviterede mig ville jeg komme!

Din forhenværende ven i Kristus-nu din opponent i ET

Jens Erik

Bo Warming

"Lyrik" <lyrik...@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Kristne er fredsstiftere. Militaristerne ser krig allevegne.

McCain er militarist

Men når alternatiet er Obama så er det svært for en klog USA-borger at
vælge.

Islam skal holdes nede og det er McCain bedst til....

Lyrik

"Bo Warming" <bw...@bwng.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

> vælge.
>
> Islam skal holdes nede og det er McCain bedst til....

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hvis man baserer hele sit lands politik på dette ene: At holde islam nede,
så er man ikke rigtig klog. Islam holder sig selv nede ved kun at studere
koraner og have middelalderlige opfattelser af borgernes rolle.
Hvis man vil være militarist så holder man sin egen befolkning nede istedet
for at holde islam nede. USA skylder ikke milliarder, men trillioner væk på
grund af krigsliderlighed!

Vi skal missionere . Vi skal i dialog med vore medmennesker og der mener jeg
med andet end bomben und granaten!

Hilsen
Jens

"Lyrik" skrev

[ ... file 7880 ... ]

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Ikke engang hvis du inviterede mig ville jeg komme!
>
> Din forhenværende ven i Kristus-nu din opponent i ET
>
> Jens Erik

Mig en ære ... :-)

Phone-break:
2008-08-25, Monday, day no 238, CET 16:35, GMT 14:35
<
*WAIT* untill green light.

Memory-interrupt from www.ucb.dk

(NB! Teksten indtastet *før* juni måned 2008)

=== citat start ===

Mandag 25. august (2008, red.)

... Det indebærer afbrydelsen af skadelige relationer, ...

=== citat slut ====

Compare with ...

NOT 'business as usual' ...

Som sagt, Jens Erik: