Hvem er Kall, Mogens??

Peter K. Nielsen

Og hvorfor skriver han sådan nogle underlige indlæg.

Er jeg den eneste der ikke forstår en lyd af det der med input file og hvad
han vil??

Peter

David Konrad

"Peter K. Nielsen" <pet...@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse

Næh. Jeg tror det er noget internt - noget med engle, direkte kontakt til
Gud og sådan...

P.N.

"Peter K. Nielsen" <pet...@jubiiposten.dk> wrote in message

Jeg og flere andre har forlængst killfilet manden. Det der så undrer mig er
hvorfor at der altid er folk der spørger hvem han er.
Manden er formodentlig psykisk syg. En mand der lever i sin helt egen
verden. Med sine engle og ånder osv.
P.N.

Anders Peter Johnsen

"P.N." <pip...@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Det skal lige indskydes at han faktisk har skrevet et par indlæg, som ikke
umiddelbart har noget med Kristendom, subsidiært computerprogrammering at
gøre, så giv ham lige en chance?

Anders Peter Johnsen

HrSvendsen

Ja, helt klart. Det med 'input file' er en bøn om at få hjælp til at
bryde ud. Og det er det, han vil.

Og lad så være med at bruge en debattørs personnavn i subjekt.

Highlander

"HrSvendsen" <HrSve...@msn.com> wrote in message

Hvis han blot skrev "hvem er det der skriver underlige indlæg her i
gruppen" - ville svarene nok variere lidt mere end de har gjort iden her
tråden.

Sådan af personlig nysgerrrighed - hvorfor skal man lade være med at bruge
en debattørs navn i subjekt ? hvis han er subjekt for tråden ?

er det bare mig der ikke kender usernet eller,din din rang herinden, siden
du bare kan sige "gør sådan" uden at sige hvorfor ?

Highlander

Christian B. Andresen

"Anders Peter Johnsen" <ande...@mail.dk> wrote in message

Jeg mener heller ikke hans indlæg er nok til at komme i et killfilter. Jeg
ignorer bare hans indlæg.

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]

Christian B. Andresen

> Og lad så være med at bruge en debattørs personnavn i subjekt.

Hvorfor ?

David T. Metz

Peter K. Nielsen skriblede:

> Og hvorfor skriver han sådan nogle underlige indlæg.

Mit foreløbige indtryk er at det er et af mosegrisens påfund.

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Annelise Rasmussen

"Peter K. Nielsen" <pet...@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse

Sikkert en radioamatør med en direkte og varm linie
til vorherre.
Ellers uforståeligt.

Mvh Annelise

arc@na

"David T. Metz" <dtm...@cbs.dk> wrote in news:3eae483e$0$48903
$edfa...@dtext02.news.tele.dk:

> Mit foreløbige indtryk er at det er et af mosegrisens påfund.

Det har været min overbevisning meget, meget længe efterhånden.

arc@na

Anders Peter Johnsen

"Christian B. Andresen" <nob...@domain.country> skrev i en meddelelse

> "HrSvendsen" <HrSve...@msn.com> wrote in message

> Hvorfor ?

1) Det er ikke et relevant emne for gruppen dk.politik

2) Det er dårlig opdragelse at hænge folk ud på denne måde. Men folk herinde
ER generelt dårligt opdragede herinde, hvilket blandt andet ses af de
hidsige indlæg skrevet i tredjeperson om folk, der skiller sig ud: De skal
sateme kanøfles!

Anders Peter Johnsen

"David T. Metz" <dtm...@cbs.dk> skrev i en meddelelse

> Peter K. Nielsen skriblede:
>
> Mit foreløbige indtryk er at det er et af mosegrisens påfund.

Mosegaard er mig bekendt ikke så troende som Mogens Kalls indlæg giver
udtryk for. I så fald skal der være tale om meget gennemført skuespil.
Desuden er det simpelt hen ikke provokerende nok til at passe i Mosegaards
modus operandi.
"Lyrik" (Jens Erik Bech) kender vist i øvrigt Mogens Kall privat og kan
bekræfte hans eksistens.

Christian B. Andresen

> "Christian B. Andresen" <nob...@domain.country> skrev i en meddelelse

> 1) Det er ikke et relevant emne for gruppen dk.politik

Det er de da netop når det er indlæg i gruppen fra vedkomne.

> [...]
> ER generelt dårligt opdragede herinde, hvilket blandt andet ses af de
> hidsige indlæg skrevet i tredjeperson om folk, der skiller sig ud: De skal

Man bliver da ikke hængt ud ved at ens navn kommer til at stå i subjekt ?!?!

HrSvendsen

Det er det et knæsat princip, at man skal gå efter bolden og ikke
manden. Det er relativt ligegyldigt, hvem Mogens Kall er. Det væsentlige
er, hvad han skriver. Ideelt set.

Og så er det, at Googlegroups lister indlæg, hvor debattørens navn
figurerer i subjekt, øverst, når man søger på debattøren. Hvorefter det
første indtryk en søgning giver kommer til at handle om den
mudderkastning, der som oftest er forbundet med postninger, hvor
debattør sættes i subjekt. Heller ikke heldigt.

Derfor.

HrSvendsen

Christian B. Andresen wrote:
> "HrSvendsen" <HrSve...@msn.com> wrote in message

> Hvorfor ?

Se mit svar til "Highlander".

HrSvendsen

Anders Peter Johnsen wrote:
> "David T. Metz" <dtm...@cbs.dk> skrev i en meddelelse

> Mosegaard er mig bekendt ikke så troende som Mogens Kalls indlæg giver
> udtryk for. I så fald skal der være tale om meget gennemført skuespil.

Mit indtryk var også i starten, at der var tale om et Mosegaardpåfund.
Men gennemførtheden har bragt mig i tvivl. Det kan dog stadig være
noget, Mosegaard opfatter som et kunstværk, han lader tilflyde os jævne
mennesker.

Anders Peter Johnsen

> "Anders Peter Johnsen" <ande...@mail.dk> wrote in message

> Det er de da netop når det er indlæg i gruppen fra vedkomne.

Nej, diskussion af enkeltpersoner hører hjemme i dk.snak.mudderkastning.

> herinde
>
> Man bliver da ikke hængt ud ved at ens navn kommer til at stå i subjekt
?!?!

...Hvilket du så har gjort med HrSvendsen, som pænt bad dig lade være!

Overhold spillereglerne og lad være med at te dig som en troll, for ellers
modtager din udbyder klager over dig...

Stefan W. Christensen

Anders Peter Johnsen wrote:

> [...]

> ...Hvilket du så har gjort med HrSvendsen, som pænt bad dig lade være!
>
> Overhold spillereglerne og lad være med at te dig som en troll, for ellers

Nu må jeg lige give min holdning til kende: Efter min mening var HrSvendsens
oprindelige svar alt andet end passende, for det var holdt i en nærmest
kommanderende tone, og for et forum som dk.politik, som naturligvis ikke ejes
af nogen eller noget, er ingen forsynet med en ret til at kommandere. Hvis man
mener det er urimeligt eller uhensigtsmæssigt at anbringe navne i
overskriften, så bør man naturligvis selv afholde sig fra at gøre dette, og
samtidigt foreslå at andre ligeledes afholder sig fra det, men til syvende og
sidst er det op til den enkelte om man ønsker at følge opfordringen eller ej.

Personligt kan jeg ikke se det fjerneste forkerte i at sætte navne i
overskriften, og det er ganske klart en stor fordel at gøre det i de
situationer, hvor oplægget til debat stiles til den navngivne, eller hvor det
i hovedsagen vedrører denne.

Med venlig hilsen

Stefan W. Christensen

HrSvendsen

Stefan W. Christensen wrote:

> Nu må jeg lige give min holdning til kende: Efter min mening var
> HrSvendsens oprindelige svar alt andet end passende, for det var
> holdt i en nærmest kommanderende tone,

Peter K. har været med længe nok til at vide, at debattørs navn i
subjekt er dels ildeset, dels uvenligt overfor den udstillede.

> og for et forum som
> dk.politik, som naturligvis ikke ejes af nogen eller noget, er ingen
> forsynet med en ret til at kommandere.

DADDY-Break (2003-04-03, CET 15:34)

- "Du har fået Min bemyndigelse (INT "gudernes" vrede, 0538)."

> [...]
> foreslå at andre ligeledes afholder sig fra det, men til syvende og
> sidst er det op til den enkelte om man ønsker at følge opfordringen

Enig. Og Peter K. har tydeligvis besluttet sig for ikke at følge de
mange opfordringer, der har været hertil. Derfor får han beskeden i den
kortfattede udgave.

Peter Bjørn Perlsø 3000

P.N. <pip...@hotmail.com> wrote:

Hvad med lidt saglighed fra d'herrer?

--
- Peter +45 5192 3981

Nasmfundsnasser, liberalt svin, nyracist.
Tak, for det, sosser!

Peter K. Nielsen

"Anders Peter Johnsen" <ande...@mail.dk> wrote in message

> 1) Det er ikke et relevant emne for gruppen dk.politik

Du har en pointe (har taget den til mig)

> [...]
> ER generelt dårligt opdragede herinde, hvilket blandt andet ses af de
> hidsige indlæg skrevet i tredjeperson om folk, der skiller sig ud: De skal

Det var ikke min mening at hænge nogen ud, men jeg undrede mig over de
underlige indlæg, og ville gerne have en forklaring. Det kunne jo være mig
der ikke forstod hvad de underlige indledninger og "input" bemærkninger stod
for. lidt ligesom nogen ikke ved hvad f.eks. "imho" står for.

Derfor har jeg heller ikke deltaget i debatten, og beklager at den har
udviklet sig til en tilsvining af en person der ikke har fortjent det

Peter

Peter K. Nielsen

"Stefan W. Christensen" <s...@soton.ac.uk> wrote in message

> Nu må jeg lige give min holdning til kende: Efter min mening var
HrSvendsens
> oprindelige svar alt andet end passende,

Jeg kan ikke se hans indlæg, og blev derfor først opmærksom på at der var et
problem da en anden svarede

for det var holdt i en nærmest
> kommanderende tone, og for et forum som dk.politik, som naturligvis ikke
ejes
> af nogen eller noget, er ingen forsynet med en ret til at kommandere.

Gjorde han det?? hmmm Og det vaar ham der en overgang havde meget travlt med
at kalde alle der pænt bad om at få fundatsen overholdt, for "forbandede
netpansere" hmmm
Peter

HrSvendsen

Virkeligt? Googlegroups kan slet ikke finde, at HrSvendsen skulle have
ytret sig således.
http://www.google.com/groups?as_epq=forbandede%20netpansere&safe=off&ie=
UTF-8&oe=UTF-8&as_uauthors=Hrsvendsen&lr=&hl=en

Kan du evt. komme lidt nærmere ind på, hvor jeg skulle have udtalt mig
således?

Dit spørgsmål kræver et svar!
( Hvem er Kall, Mogens?? )

Jeg er "profeten" fra Josafats Dal.
I am the "prophet" from the Vally of Jehoshaphat.

Input memory:
Påsken (Easter) 1985

Sagt på moderne dansk:
Jeg er "ansat" som idiot (idet jeg vitterlig ér en idiot) i
Afdelingen-for-håbløse-sager!
Mit daglige arbejde består i at medvirke i reparationer af defekte
dele for The-Garbage-Man.
Det hænder desværre i Afdelingen, at reparationsdele må kasseres
(Hilter, Stalin und-so-weither)!

For more informations JUMP file 0024
Undskyld afbrydelsen
dk.livssyn.kristendom \ France - Where are You?
2002-10-05, CET 14:06

Google-searchstring "Kall, identitet"

Mvh.
Mogens Kall
The servant of Michael
Internal:

File-name:
Re: Hvem er Kall, Mogens??
0578

This file has been send to
dk.politik

Time for OUTPUT:
2003-04-30, Wednesday, CET 10:38

Highlander

"Kall, Mogens" <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> wrote in message

> [...]
> Påsken (Easter) 1985
>
> Sagt på moderne dansk:
> Jeg er "ansat" som idiot (idet jeg vitterlig ér en idiot) i

Betyder det du er kompetent til det du laver ? eller mener du blot at alle
der har ligende beskæftigelse er idioter ?

"afdelingen for håbløse sager" beskæftiger den sig kun med politik og
religion ? eller tager I også sager om exkoner og hustrubridrag ?

> Mit daglige arbejde består i at medvirke i reparationer af defekte
> dele for The-Garbage-Man.

hvem definere defekt ?

Highlander

"Highlander" skrev:

Du har nogle spændende spørgsmål, som jeg gerne vil forsøge at svare på; men
først lige et forslag:

Der findes i øjeblikket følgende danske nyhedsgrupper vedr. politik:

dk.politik
dk.politik.indvandring
dk.politik.miljoe
dk.politik.trafik
dk.politik.ungdom

Der er behov for en ny en:
dk.politik.udenrigspolitik

Er der en af Jer, der har tid til at realisere forslaget

Årsag:
Der er for mange debatører på dk.politik. Selv med 999 nye brevhoveder som
standart smutter indlæg her-og-der!

Eksempelvis bemærkede jeg først denne tråd (Hvem er Kall, Mogens??) for
sent!

-

Dernæst er jeg en meget stor tilhænger af Ytringsfriheden; dog bør enhver
udvise anstændig optræden (Grundloven § 77)

Det er faktisk ret kedeligt, når alle blomsterne på marken er røde!

Den objektive sandhed kan kun tilegnes (og oven i købet kun som brudstykker,
fragtmenter), dersom alle blomsterne på marken med alle deres smukke farver
og dufte kommer til orde.

Jeg forventer - under henvisning til mit indlæg ... :
Annullering af stemmeafgivelse ved sidste Folketingsvalg (0295)
dk.politik
2003-02-15, Saturday, CET 11:35

... at vi snart udvikler, her i den digitale tidsalder, direkte demokrati,
hvor enhver borger ikke blot kan give sin mening til kende ved
Folketingsvalg, Amtsrådsvalg og Kommunevalg, men desforude har mulighed for
i en konkret sag at give sin mening til kende ved direkte afstemning.
Undlader man her af en-eller-anden grund at deltage i afstemningen, vil ens
repræsentant i Folketinget, Amtet eller Kommunen automatisk stemme på ens
vegne!

Tillad mig i den forbindelse anbefale Mister Martin Luther King som
President.

Længe leve DEMOKRATIET !!!
Long live the DEMOCRACY !!!

-

Peter K. Nielsen har ret i hans kritik af mig, når han siger:

> Og hvorfor skriver han sådan nogle underlige indlæg.

> Er jeg den eneste der ikke forstår en lyd af det der med input file og
> hvad han vil??

Ja, jeg skriver desværre underlige indlæg, Peter, og det kan vi nok ikke
lave om på.
(denne blomst er bl.a. både grøn og violet).

Jeg går ind for et Verdensomspændende demokrati, Peter.

Jeg ønsker bl.a. de samme arbejdsmæssige love indført i alle lande, således
at en fattig Inder fremover får det samme i løn som dig og mig, nok til
dagen og vejen! Herved burde ingen multinationale selskaber føle sig
forskelsbehandler, idet alle konkurenterne har de samme arbejdsbetingelser.

Jeg ønsker bl.a. de samme miljømæssige love indført i alle lande, således at
vi som Menneskehed ... (behøver jeg at sige mere)... Herved burde ingen
multinationale selskaber føle sig forskelsbehandler, idet alle konkurenterne
har de samme arbejdsbetingelser.

... und-so-weither !!!

Det er dérfor, Peter, at jeg ofte vælger at indføre engelske simple ord,
således at flest mulig kan forstå mig. Uheldigvis er jeg mildest talt
elendig til engelsk. Derfor vælger jeg at skrive på mit moder-sprog Dansk
(som jeg desværre heller ej er så dygtig til. Men lidt bedre end engelsk).

Følgende udtalelse skal jeg komme med (undskyld mit vanvid):

Jeg regner IKKE mine ord for noget særligt, men skulle det vise sig, at
disse mine ord bliver oversat til andre sprog på kloden og i Galaksen, så
forbeholder jeg mig ret til, úanset hvilke love der ellers måtte gælde nu og
i fremtiden (ja, i al evighed), at disse mine ord og SAMTLIGE oversættelser
kan INGEN tage ophavsret på (og derved tjene penge). Disse mine ord både her
i dette indlæg (og hvad jeg ellers har sagt og skrevet i mit liv, og kommer
til at sige og skrive fremover, ved mindre jeg udtrykkeligt selv påpeger
ophavsretten) er en GRATIS gave - NO MATTER WHAT !!!

-

"Highlander" skrev:

> Betyder det du er kompetent til det du laver ? eller mener du blot at alle
> der har ligende beskæftigelse er idioter ?

Godt spørgsmål Highlander!

Der skal ikke herske nogen-som-helst tvivl om, at jeg vitterlig ér en idiot.

Så sent som for nylig begik jeg 4 fadæser fordi jeg ikke tænkte mig om.
Antal døde pga. disse fadæser: 0,0

Med hensyn til om jeg er kompetent, vil jeg overlade den vurdering til
Firmaets ejermand: The-Garbage-Man.

Man bør som menneske respektere sine medskabninger og anerkende deres ret
til et liv i tryghed og frihed (dog under ansvar for Domstolene).

> "afdelingen for håbløse sager" beskæftiger den sig kun med politik og
> religion ? eller tager I også sager om exkoner og hustrubridrag ?

Det er et meget STORT firma dette her - verdensomspændende.
Jeg har ingen bemyndigelse i øjeblikket til at svare på dit spørgsmål
(misbrug er desværre forekommet i firmaet, hvilket SKAL undgås). Henvend dig
til ejermanden af firmaet (local "phone"-number: The TRUTH)!
Bedre svar kan jeg desværre ikke give dig.

GarbageMan-Break (2003-04-30, CET 15:01):

- "Intet problem er for småt for Mig!"

> hvem definere defekt ?

Fantastisk godt spørgsmål, Highlander - apropos blomsterne på marken!

Faktisk aner jeg det ikke (jeg står blot på "samlebåndet" om konstaterer, at
enheden ikke længere virker efter hensigten) - og dog: Selvfølgelig er Ham,
der er ejenmanden af firmaet, også Ham, der har defineret begrebet
"defekt")!

Hertil kunne - om ikke andre - så da jeg selv spørge:

- "Sæt nu ham-dersens ejermanden, har en anden definition på, hvad der er
defekt og hvad der ikke er defekt, end jeg. Vil dette kunne give anledning
til ... hmmm ... ?"

Det minder mig forresten om ...

Til ære for Peter bør jeg nok lige nævne, at det, der sker nu her i
tekster, er, at et tidligere indlæg eller brev citeres. For nemheds skyld
forenkles ordene mest mulig, dog uden at undlade henvisningen til
oprindelsen (kilden).

Input memory from file 0559:
Re: Atom-krigen kan muligvis afværges dersom ... (0556)
0559
dk.politik
2003-04-28, Monday, CET 09:34

Med hensyn til de religiøse aspekter (og her tænkes på Islam, Kristendom,
Jødedom und-so-weither) tror jeg nok, at vi mennesker må lære at holde
tingene adskilt, når vi har at gøre med eksistentielle vital-interesser. Vi
bør standse op og spørge os selv:
- Er jeg nu også så stensikker i min tro ?
- Kunne det være, at jeg har misforstået et-eller-andet ?
- Sæt nu jeg var hjernevasket (uden at jeg vidste af det) ?
- Ville det da ikke være regulær vanvid at sætte verden i brand ?
--- END of memory from file -0559 -------------------------------------

Mvh.
Mogens Kall
The servant of Michael
Internal:

File-name:
Re: Hvem er Kall, Mogens??

0581

This file has been send to
dk.politik

Time for OUTPUT:
2003-04-30, Wednesday, CET 15:05

"Kall, Mogens" skrev:

> "Highlander" skrev:

(cut 2003-05-01)

> GarbageMan-Break (2003-04-30, CET 15:01):

> - "Intet problem er for småt for Mig!"

Kære Highlander,

(last input from dk.politik 2003-04-30, Wednesday, CET 15:33)

Jeg har siden i går tænkt over din henvendelse. Da jeg er naiv af natur,
tror jeg det bedste om mine medmennesker, også dig.

DADDY-Break (2003-05-01, CET 12:31):
- "Det skal du ( ... at forebygge skilsmisse ... )."
Yes, my Lord:

Jeg har ikke selv været gift og har derfor heller ej stået i den úlykkelige
situation, at skilsmisse kom på tale. Men jeg har talt med en del mennesker
herom.
Jeg tror nok, at de fleste af os mennesker, når vi danner parforhold, gør
det af kærlighed. Desværre har mange mennesker ikke lært Kærlighedens 5
sprog og måske er det derfor, at mange parforhold ødelægges, når kriser
sættes ind.
Jeg ville gerne her citere en bog, men pga. forfatterens ophavsret kan
dette ikke lade sig gøre! Bogen hedder "Kærlighedens fem sprog", skrevet af
Gary Chapman, og omhandler:

1. Tid til hinanden
2. Fysisk berøring
3. Tjenester
4. Anerkendende ord
5. At modtage gaver

Forfatterens teori går i al sin enkelthed ud på, at det er ikke nok, at vi
mennesker sender et kærlighedsbudskab til vores partner. Vi må også sende
kærlighedsbudskabet på et sprog, vedkommende forstår (personens primære
kærlighedssprog).

Til de af Jer som har børn (også skilsmissebørn) kan bogen "Børnenes fem
kærlighedssprog", skrevet af Gary Chapman og Ross Campbell anbefales.
Ligeledes bogen "Elsker I mig?", skrevet af Ross Campbell.

I ønsket om at forebygge skilsmisser kan bogen "Forelsket hele livet (sådan
kan man forny kærligheden og forblive forelskede)", skrevet af Ed Wheat
varmt anbefales.

Et lille gudsord med på vejen fra Højsangen 8,6-7:

Læg mig som en seglring på dit
hjerte, som et armbånd om din
arm! Thi kærlighed er stærk som
døden, nidkærhed hård som Døds-