Kosovo er IKKE Abkhasien og Sydossetien, siger Ellemann

"Jesus-loves-you" skrev
7867 news:g8ja5g$2c29$1...@newsbin.cybercity.dk

[ ... ]
[ ... ]

And ...

7869 news:g8ji0g$2f37$1...@newsbin.cybercity.dk

> Georgien blev delt af Josef Stalin
[ ... ]
> Josef Stalin, som var georgier, delte landet i fire autonome områder.
> Det drejer sig om Abkasien, Ajara, Sydossetien og selve Georgien. Største
> problem var Ossetien, for her var kun to russiske familier, der var
> flyttet fra Ossetien i Rusland over Kaukasus til georgien. ...
[ ... ]
> Vores midlertidige konklusion må derfor være, at de mennesker, der
> befinder sig i Sydossetien, er *indvandere* fra Rusland, hvorfor de IKKE
> kan tillade sig at gøre krav på georgisk territorium (herunder
> Sydossetien).

samt ...

7918 news:g98lcj$16rk$1...@newsbin.cybercity.dk

[ ... ]
> Men det er til syvende og sidst (for mig at se) en sag( for dommerne ved
> ICJ)...

News:

(Berlingske Tidende, Søndag den 31. august 2008, side 2, fra Bloggen skriver
Uffe Ellemann-Jensen, Tidl. udenrigsminister)

=== citat start ===

Forsvar de internationale spilleregler

Helt grundlæggende er jeg tilhænger af, at selv forholdsvis små landområder
med en nogenlunde homogen befolkning får mulighed for at blive selvstændige,
hvis de ønsker det - forudsat det sker i respekt for de internationale
spilleregler, der bl.a. skal sikre mindretal og menneskerettigheder. Derfor
støtter jeg også Kosovos selvstændighed. Men jeg støtter ikke selvstændighed
til Abkhasien og Sydossetien - for det kan overhovedet ikke sammenlignes med
situationen omkring Kosovo.

Et par historieske kendsgerninger - som alt for let glemmes: I Kosovo er
det adskillige hundrede år siden, serberne blev reduceret til et lille
mindretal. I de georgiske udbryderprovinser er der derimod tale om en
udvikling, der er sket i de sidste 10-15 år. Når der i dag er flertal for
selvstændighed i både Abkhasien og Sydossetien, skyldes det en massiv
fordrivelse af de georgiske befolkninger siden borgerkrigene i 90erne. I
Abkhasien var der et klart flertal af georgiere før borgerkrigen i 1993,
hvor Rusland støttede separatisterne, der smed den georgiske hær ud. Siden
er befolkningen mere end halveret, og de der blev tilbage, blev forsynet med
russiske pas, så man i Moskva kunne kalde den russiske statsborgere.

=== citat slut ====

Derudover blev over 90% af Kosovo-befolkningen (den muslimske andel) tvunget
til at flygte i 1999, da Milosevic (Putins skakbrik på Balkan), da denne
hans hær gik til angreb på dem; den selvsamme hær som havde begået
Srebrenica-massakren.

Dét har den georgiske hær IKKE begået (gudskelov), disse ækle folkemord.
Faktisk er det jo lige omvendt, som Ellemann gør os opmærksom på: Det er
georgiere som allerede i starten af 1990'erne er blevet fordrevet fra
Abkhasien og nu også fra Sydossetien af Putin i kraft af hans ondskabsfulde
*folkemordshær*!!!

-

Coming up news:

Last OUTPUT: 7922 news:g9gelh$13n1$1...@newsbin.cybercity.dk