behov for ny fælles plan, siger Brown - Was: Dette økonomiske *pyramidespil* må høre op

"Jesus-loves-you" skrev
8080 news:gcht0k$1048$1...@newsbin.cybercity.dk

[ ... ]
> Dette *pyramidespil* må høre op...
>
> ET-Break:
> (2008-10-08, Wednesday, day no 282, CET 10:18, GMT 08:18)
> - "Nu."

News:

=== citat start ===

TV2 TTV s140 Ons 08 Okt (2008, CET) 12.17.33

Brown: Behov for ny fælles plan

På et pressemøde i formiddag fremlagde
den britiske premierminister, Gordon
Brown, en økonomisk redningsplan for
det britiske finanssystem.

Samtidig lagde Brown op til, at den
britiske regerings indgreb skal bane
vejen for en europæisk redningsplan.

"Vi har inviteret de andre europæiske
lande til at overveje de økonomiske
forslag, vi har lagt på bordet her til
morgen, og vi drøfter løbende, hvordan
vi kan igangsætte en bred europæisk
redningsplan," sagde Brown på
pressemødet.

8. okt 11:52

=== citat slut ====

Hmm ...

Betingelsen må være, Mister Brown, at det pyramidespil ophører. Vi har -
billedlig talt - brug for et tag, modsat blot en presenning, altså en
lappeløsning. (Finans)Huset skal også kunne modstå *fremtidige*
(finans)storme...

ET-Break:
(2008-10-08, Wednesday, day no 282, CET 12:28, GMT 10:28)
- "Amen."

CET 12:28
- "Hear me."

CET 12:28
- "Please."

CET 12:29
- "I'm talking to You."

CET 12:29
- " ... (Begge or Both) ... "

???

Øh ...

De 2 forslag, som jeg har været inde på, hvor aktier (fremover) dels får
påduttet...

1.
En udløbsdato (fx. max. 50 år, apropos Jubelåret)

samt ...

2.
Købs/salgs-delay (på fx. minimum 1-3 måneder)

Begge disse forslag kan *realiseres*, dersom ...

Her i Danmark har vi for eksempel flere gange ombyttet gamle mønter til nye.
Og det ku' man - hypotetisk set - måske også gøre med de såkaldte gamle
aktier (dvs. de nuværende), og andre værdipapirer, til et nyt og bedre
system, hvor tilnærmelsesvis immunitet er opnået overfor pyramidespil.

Last OUTPUT: 8083 news:gci0qr$11k3$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8084

"Jesus-loves-you" skrev
8084 news:gci2o6$12bl$1...@newsbin.cybercity.dk

samt nu også ...

http://epn.dk/borser/article1480019.ece

=== citat start ===

Kun én ting kan redde aktierne

Offentliggjort 08.10.08 kl. 10:45 - opdateret kl. 10:56

De danske aktier tager igen et historisk dyk i dag. Kun en koordineret
indsats fra regeringer og centralbanker kan vende skuden, mener Nordeas
aktiestrateg.

=== citat slut ====

Eller - jeg kan også illustrere det på en anden måde:

Hvor mange af Jer køber og sælger (i Jeres privatøkonomi) Jeres hus (eller
ejerlejlighed) op til flere gange om dagen ?

Det gør (så godt som) ingen !

Og hvorfor i grunden ikke(, om jeg må spørge) ?

Fordi man jo bl.a. vil sikre sig, at man gør en god handel. At det nye hus
fx. ikke har råd; altså svamp i trækonstruktionen osv.

På tilsvarende vis skal dette system overføres til aktiekapitalen, så al
dette her *hysteri* fremover kan undgås...

ET-Break:
(2008-10-08, Wednesday, day no 282, CET 13:37, BST 12:37, GMT 11:37)
- "Med venlig hilsen os."

Last OUTPUT: 8084 news:gci2o6$12bl$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8085