Forslag om handel med Sudans Bashir vækker harme

"Jesus-loves-you" skrev
7696 news:g66qh2$g9t$1...@newsbin.cybercity.dk

[ ... ]
[ ... ]

samt ...

7854 news:g8e4tc$e7p$1...@newsbin.cybercity.dk

> Bashir vover sig uden for Sudan
[ ... ]
> Vær venlig (Tyrkia) at anholde Bashir...

Intern notat hertil:
Tyrkia off (politic destination = amme/vuggestue).

News:

(Kilde: Berlingske Tidende, Onsdag den 24. september 2008, side 20)

=== citat start ===

Studehandel med Sudans præsident

Frankrig og Storbritannien tilbyder Sudans krigsforbrydersigtede præsident,
Omar al-Bashir at slippe for at blive slæbt for en international domstol.
Dommere ved straffedomstolens ... kommende uger beslutte ... arrestordre
mod al-Bashir, men FNs Sikkerhedsråd har mulighed for at suspendere
afgørelsen.
... franske udenrigsministerium fredag bestemt benægtede, at man
studehandler med Bashir ...

=== citat slut ====

samt ...

(Kilde: kristeligt Dagbald, Lørdag den 27. september 2008, side 9)

=== citat start ===

Forslag om handel med Bashir vækker harme
... paragraf 16 i straffedomstolens statut ... udskyde retsforfølgelsen
i et år.
... til gengæld ... dømme to andre sigtede ved ICC ... Ali Kushayb, og
Ahmed Haroun ... som menes at stå bag massakrer i Darfur.
Etableringen af ICC skulle netop gøre op med den realpolitiske indgang
til fredsprocesser ... straffrihed ...
- Det er op til straffedomstolen selv at afgøre, om den skal rejse
tiltale eller ej (CET 14:47). Det skal ikke besluttes ved et
forhandlingsbord, udtaler Luis Moreno-Ocampo ...

=== citat slut ====

Fjern din klamme ulækre hånd (France og andre, fra ICC)...

ET-Break:
(2008-09-27, Saturday, day no 271, CET 14:47, GMT 12:47)
- "Amen."

Thank You, Sir ... :-)

Hmm ... (memory on ang. selv-iscenesættelse from) ...

7949 news:g9odhq$u0c$1...@newsbin.cybercity.dk

> "Poul E Hansen" skrev
[ ... ]

> Sætningen ikke helt forstået
>
> (men det er nok ikke så vigtigt.)

> Dét må jeg til gengæld give dig medhold i.
>
> Vi plejer sjældent at være uenige, officielt ... :-)

(Apropos den såkaldte "profet" Muhammed, som gav anledning til Koranen.)

Forklaringen herpå kunne også være (i mit *specifikke* tilfælde):

Hvis altså "Lillebror" selvstændigt vælger "the escape from hell", og så
"Storesøster" *efterfølgende* bakker ham op (i denne beslutning), da kan man
vist roligt sige, at det IKKE var "Storesøster", der dominerede og således
dikterede "Lillebror" kursen, oder was ?

Apropos problemstillingen, som lød ...
7450 news:HN_Nj.24$A54...@news.get2net.dk
4451 news:jekYe.68546$Fe7.2...@news000.worldonline.dk

Last OUTPUT: 8039 news:gbi1pc$lr6$1...@newsbin.cybercity.dk