Kenya: Israelsk fly beskudt med missil. Israelsk hotel bombet.

Thomas Hjort

http://www.cnn.com/

Al Queda slår til igen.

Mvh Thomas

Jørgen Grandt

Thomas Hjort skrev:

> http://www.cnn.com/
>
> Al Queda slår til igen.

Ja, måske. Måske endda sandsynligvis. Eller er det noget du véd?

--
Jørgen Grandt
"Max? Nej, jeg foretrækker min. brug af komma!"

Thomas Hjort

"Jørgen Grandt" <Unst...@ButOnCable.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, måske. Måske endda sandsynligvis. Eller er det noget du véd?

Hmm. Nej du har ret. Det kan selvfølgelig være Jehovas Vidner der slår til
igen....(!)

Mvh Thomas

Per Rønne

Thomas Hjort <dsl5...@vip.cybercity.dk> wrote:

> http://www.cnn.com/
>
> Al Queda slår til igen.

http://www.nytimes.com/reuters/international/international-kenya-attacks
.html?todaysheadlines
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.

Jørgen Grandt

Thomas Hjort skrev:

> Hmm. Nej du har ret. Det kan selvfølgelig være Jehovas Vidner der slår til
> igen....(!)

Og dem kan man jo mistænke for næsten hvad som helst.

Spøg til side, Thomas - du stolte bærer af et bibelsk navn: Det jeg forfægter er
en pricipiel modstand mod at tage (al)ting for givet. Tænk fx på Plejebo-sagen
for få år siden. Næppe nogen dansker havde ikke *på forhånd* - godt hjulpet
af pressen, naturligvis - dømt den såkaldte massemorder. Som senere blev pure
frifundet!

Bortset fra det har jeg ikke mere til overs for al Queda end du har. Måske mindre.
Men der findes desværre også mange andre galninge i denne verden ...

KH.

"Jørgen Grandt" <Unst...@ButOnCable.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, måske. Måske endda sandsynligvis. Eller er det noget du véd?

En palæstinensisk gruppe, som kalder sig for palæstinas hær, meddeler, at de
står bag.
Jeg havde nu håbet på, at de kunne stå meget tættere på.
Så tæt, at de røg med i listen over dræbte.

KH.

KH.

"Thomas Hjort" <dsl5...@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

Det var nu ikke noget dumt forslag.
Jehovas Vidner og islam har mange ligheder.

KH.

KH.

"Jørgen Grandt" <Unst...@ButOnCable.dk> skrev i en meddelelse

Ja, her i Dk til eksempel.
Og så har de sgu søgt asyl, de baryler.

KH.

Thomas Hjort

"KH." <K...@mydomain.org> skrev i en meddelelse

Det er muligt. Men jeg har nu aldrig hørt om Jehova-terror. Har du?

Mvh Thomas

KH

"Thomas Hjort" <dsl5...@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

Ja, det har jeg faktisk.
Medlemmer af sekten, som ikke retter sig efter de regler, man har hos JV,
bliver udsat for systematisk "terror".
Udstødelse af fællesskabet, familien og de vennekredse, man har haft, er
dagligdag for mange med tilknytning til JV.
Jeg skal love for, at det kan kaldes for JV-terror.
Og så har de deres helt eget regelsæt, som ofte er langt fra vores
lovgivning.
Det de kalder for "gud" har mere at sige end vores lovgivning, i lighed med
islam.

KH.

Norma

> [...]
hjulpet
> af pressen, naturligvis - dømt den såkaldte massemorder. Som senere blev

Sådan husker jeg det slet ikke.
Pressen havde måske dømt, men almindelige danskere var dybt skeptiske.
Almindelige danskere kunne ikke regne motivet ud, og almindelige danskere
tror ikke på ondskab uden årsag.
Som det synes almindeligt at forudsætte i amerikanske film, og i teorien om
en "Al Queda" sammensværgelse,
der angiveligt slår til "ud i det blå" og uden at ønske at opnå noget.

> Bortset fra det har jeg ikke mere til overs for al Queda end du har. Måske
mindre.
> Men der findes desværre også mange andre galninge i denne verden ...

Jeg tror på en måde slet ikke på al Queda. Jo, men ikke som sådan, at de
bare slår til uden formål.

Norma

Jørgen Grandt

"KH" skrev bl.a.:

> [...]
> dagligdag for mange med tilknytning til JV.
> Jeg skal love for, at det kan kaldes for JV-terror.

Har vi her et eksempel på proportionsforvrængning - eller en strid om kejserens
skæg? For I taler da ikke forbi hinanden, vel ...

"JV-terror" som du kalder det - og jeg er enig i at deres metoder er forkastelige -
er efter min målestok selvsagt milevidt fra den betydning vi for tiden lægger i ordet
terror(handlinger).

--
Jørgen Grandt / www.hamigen.dk (mails til mig er minus men)
"Folk som ved hvad der er bedst - hærger verden som en pest"

Thomas Hjort

"KH" <K...@mitdomain.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> dagligdag for mange med tilknytning til JV.
> Jeg skal love for, at det kan kaldes for JV-terror.

Det kan du da godt kalde det. Men når jeg siger terror mener jeg terrorisme
der går ud over andre og terror der slår ihjel. Hvis bare islamisterne holdt
sig til at slå hinanden ihjel og ikke udbrede terroren var det nok ikke så
galt.

Desuden ved jeg at JV nægter at bruge våben og at de derfor kom i Kz-lejre
og mange blev skudt af den grund i nazityskland.

Mvh Thomas

Terrorhandlingerne bl.a. i Kenya understreger blot nødvendigheden af...

1.
Hvis vi skal komme ud af denne blindgyde, bliver vi nødt til at erkende, at
de to folkeslag IKKE kan leve sammen dør-om-dør. De israelske arabere bliver
nødt til at flytte over på den anden side af grænsen. Og på tilsvarende vis
bliver de israelske bosættere nødt til at flytte over på den anden side af
grænsen.

2
Og begge partnere bliver nødt til at anerkende den anden parts
legitime ret til at eksistere indenfor sikre og anerkendte grænser. Hele
Oslo-fredsprocessen byggende på denne gensidige tillid.
I modsætning til alle os andre har det israelske folk et legitimt krav om
"praksis sikring af retten til liv". Som folkeslag har de vitterlig
gennemlevet Holocaust modsat os andre. Undlader vi at tage højde for dette,
vil vi - før eller sidenhen - på tragisk vis erfare en gentagelse af
1967-krisen (der forbavsende hurtigt udviklede sig til reel krig).

I dag, Himmelske Fader - eller rettere sagt i går - blev 260 úskyldige
mennesker reddet fra terrorhandling i Kenya, da de skulle lette med et fly.
Terrorristernes missiler ramte ikke flyet.

Tak Jesus!

(2002-11-29, CET 01:05:39):

- "..."

Mvh.
Mogens Kall
The servant of Michael
Internal:

File-name:
Re: Kenya: Israelsk fly beskudt med missil. Israelsk hotel bombet.
0199

This file has been send to
dk.politik

Time for OUTPUT: