Hemmeligt atommateriale i Iran

TV2 TTV s135 Tor 19 Feb (2004, CET) 11:00:01

Hemmeligt atommateriale i Iran

Eksperter har fundet materiale, der kan
bruges til at berige uran, i Iran. De
fundne centrifuger har været holdt
hemmelige af det iranske præstestyre.

"Dette materiale skulle der have været
oplyst om," siger en vestlig diplomat
om fundene, der er gjort af det
internationale atomenergiagentur, IAEA.

Iran har indvilget i inspektioner fra
IAEA i et forsøg på at skabe tillid i
omverdenen, men ifølge det britiske
nyhedsbureau Reuters opfattes fundene
som et tilbageskridt for omverdenens
tillid til landet.
----- 19.feb 09:49 ------------------------

Ja, så er det vist ved at være sidste udkald ...

1546 news:Z5LYb.92723$jf4.5...@news000.worldonline.dk

The servant of Michael.

Last-Informationfile:
1547 news:3G_Yb.93563$jf4.5...@news000.worldonline.dk

File-number:
0666+0884=1550

Peter Perlsø

On 2004-02-19 11:08:50 +0100, "Kall, Mogens"
<mogen...@ikke.til.raadighed.dk> said:

> TV2 TTV s135 Tor 19 Feb (2004, CET) 11:00:01

> [...]

Så ved vi hvor Uranet fra USSR's sammenbrud blev af...

--

http://haxor.dk +45 2685 5909

Democracy is not something you believe in or a lace to hang your hat,
but it's something you do. You articipate. If you stop doing it,
democracy crumbles.
- Abbie Hoffman

David Konrad

"Peter Perlsø" <pe...@NOSPAM.dk> wrote in message

> Så ved vi hvor Uranet fra USSR's sammenbrud blev af...

Der findes intet der tyder på, at uran, teknologi eller eksperter fra det
gamle sovjet er blevet købt eller er faldet i kløerne på slyngelstater eller
terrorister. Ingen tilfælde eksisterer, ejheller tilfælde hvor man kunne
mistænke det for at være tilfældet, ligesom der ikke "mangler" uran,
materiel eller andet fra Sovjets lagre - de bruger milliarder hvert år på at
sikre det, pengene stammer i nogen omfang fra vesten - men man frygtede det
rigtigt nok meget engang.

Det minder mig i øvrigt om Der Spiegel, der engang i 90'erne satte sig for
at efterprøve den megen snak der på det tidspunkt var om sovjets uran og
våbeneksperter : Efter et halvt års tid måtte de erklære, at der intet var
om snakken, for de eneste de kunne finde på det sorte marked var vestlige
efterretningsvæsener som prøvede at finde og opklare evt tilfælde - samt
andre undercover-journalister ;-) Derimod står det vist rimelig klart at
Pakistan, som jo nu er blandt USA's trofaste allierede - men ikke var det
dengang - har været en fatal lækage mht spredning af atomteknologi, det
værste tilfælde hidtil.

I øvrigt så er "din" historie da flere dage gammel, og det mest
opsigtsvækkende som er kommet frem de seneste dage, er imho de kinesiske
dokumenter fundet i Libyen - hvis det da står til troende.