Flere lande boykotter FN-racismekonference (Durban 2)

"Jesus-loves-you" skrev ...

News:dk.videnskab.religion
Sent: Friday, March 20, 2009, CET 16:54, GMT 15:54
Subject: Israel fastholder Durban-2 boykot
8610 <news:49c3bc30$0$90264$1472...@news.sunsite.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.politik/msg/b40d188558071b18>

> Subject: FN accepterer nu religionskritik
[ ... ]
[ ... ]
> Kritiske røster dæmpet - men ikke helt
>
> [ ... ]
>
> ... Men det fjerde forbehold, der angår genbekræftelsen af det program,
> der blev vedtaget på den første Durban-konference i 2001, er nogle
> vestlige lande stadig ikke tilfreds med.
>
> ... Her ligger en lidet skjult kritik af Israel ... denne tekst kan
> [ikke] forhandles eller ændres.
[ ... ]
> Israe3l fastholder Durban-boykot
[ ... ]
> - Den direkte kritik af Israel er blevet slettet fra udkastet, men
> konklusionen fra den første Durban-konference i 2001, hvor Israel omtales
> som en racistisk stat, bliver genbekræftet i det nye udkast, siger en
> højtstående kilde i udenrigsministeriet til Haaretz.
>
> Derfor gav Israels udenrigsministerium i går sine ambassadører ordre til
> at fortsætte med at opfordre sine værtslande til at boykotte konferencen.

News:

=== citat start ===

TV3 DK søn 19 apr (2009, CET) 09:23:24

Sverige dropper FN-racismemøde

Ligesom Canada og Israel vil Sverige
ikke være repræsenteret ved den stort
anlagte FN-konference om racisme, der
starter på mandag i Geneve.
Svenskerne bliver væk, fordi en række
muslimske lande op til konferencen har
bebudet, at de mener, at kritik af
religion skal sidestilles med racisme.

'Der har jo været tunge og
problematiske forhandlinger, men vi ha[r]
bestemt, at Sverige ikke deltager på
ministerniveau,' lyde4r det fra
integrationsminister Nyamko Sabuni ove[r]
for det svenske nyhedsbureau TT.

Newspaq - 18:06

=== citat slut ====

and ...

=== citat start ===

DR1 s135 søn 19 apr (2009, CET) 09:32:00

01:50

USA boykotter racismekonference

USA besluttede i dag at boykotte den
omstridte durban 2 FN-konference, fordi
der i slutdokumentet er stødende
formuleringer.Det oplyser en talsmand
fra det amerikanske udenrigsministerium[.]

Det er især proisraelske grupper i USA,
der har presset på for en boykot.

Også i EU er der splittelse om
konferencen og først på mandag er det
klart, om det er et samlet EU, der
deltager.
FN-konferencen sætter fokus på racisme
Den første fandt sted i Durban i
Sydafrika i 2001. Dengang udvandrede
Israel og USA i protest over den anti-
vestlige og i særdeleshed anti-
israelske stemning.

=== citat slut ====

and ...

=== citat start ===

BBC WORLD (Sunday) 115 19 Apr (2009, CET) 09:37/50

US boycotts UN racism conference

Washington has confirmed it will
boycott a UN forum on racism in Geneva
next week because of differences over
Israel and the right to free speech.

The state department said the proposed
text of the conference's guiding
document remained unacceptable despite
having been amended significantly.

The US and Israel quit a similar forum
in Durban in 2001 when its draft
document likened Zionism to racism.

Current language about "incitement to
religious hatred" also alarms the US.

=== citat slut ====

Compare with ...

> [...]
> vestlige lande stadig ikke tilfreds med.
>
> ... Her ligger en lidet skjult kritik af Israel ... denne tekst kan

More news:

=== citat start ===

TV2 TTV s125 Søn 19 Apr (2009, CET) 09.44.39

Australien boykotter FN-konference

USA har gjort det, Canada har gjort
det, og nu boykotter også Australien
FN's omstridte racismekonference,
Durban II, der løber af stablen i
Geneve i den kommende uge.

"Australien har besluttet ikke at
deltage i Durban konferencen, udtaler
landets udenrigsminister, Stephen
Smith, i en pressemeddelelse.

Det er frygten for, at konferencen
udvikler sig til en platform for
antisemitiske synspunkter, der får
australierne til at holde sig væk.

19. apr 08:58

=== citat slut ====

DR1 s137 søn 19 apr (2009, CET) 17:53:13

11:50

Holland boykotter racismekonference

Dom det første EU-medlemsland har
Holland nu besluttet sig for at boy-
kotte FN's omstridte racismekonference,
der begynder i Geneve i morgen.

Hollænderne frygter, at konferencen vil
give religion forrang for en række
centrale menneskerettigheder, herunder
ytringsfrihed.

- Konferencen er for vigtig til at
blive misbrugt til politiske mål og
angreb på Vesten, udtaæer den
hollandske udenrigsminister Maxime
Verhagen, i en pressemeddelelse.

USA og Australien meddelte tidligere på
dagen, at de ikke deltager på grund af
formuleringer i slutdokumentet.

=== citat slut ====

Compare with ...

"Jesus-loves-you" skrev ...

8667 <news:49eb64c2$0$90273$1472...@news.sunsite.dk>

[ ... ]

> [...]
>
> And then I heard a voice said (perhaps the voice of ET):
> (2009-04-19, Sunday, day no 109, CET 18:38, GMT 16:38

More news:

=== citat start ===

DR1 s135 man 20 apr (2009, CET) 14:04:36

06:25

EU er uenig om FN-konference
I aftes oplyste Tyskland, at det
boykotter konferencen, ...

=== citat slut ====

and ...

(Kilde: Kristeligt Dagblad, Mandag den 20. april 2009, side 3)

=== citat start ===

Religionskritik fortsat til debat på FN-konference
- Lad mig sige det klart, siger Floyd Abrams, der er amerikansk advokat.

- Den her konference handler stadig om, at de muslimske lande ønsker at
skabe en situation, hvor der ikke vil blive trytkt flere danske karikaturer.
Punktum. De ønsker også at forhindre udgivelsen af flere bøger som Salman
Rushdies "De Sataniske Vers".

[ ... ]

... islam har et problem med ytringsfrihed, ...

=== citat slut ====

and ...

=== citat start ===

SVT Text 130 Mån 20 apr (2009, CET) 13:56:08

Splittrat FN-møte om rasism

Minst åtta lænder bojkottar FN:s kon-
ferens om rasism som inleddes i før-
middags i Genève. USA, Australien,
Kanada, Israel, Italien; nederlænder-
na, Nya Zeeland och Polen struntar
i møtet.

Sverige, Danmark och Japan deltar men
på ambassadørsnivå. Sverige represen-
teras av ambassadør Hans Dahlgren.

Frankrike sæger att de europeiska sta-
terna kommer att læmna konferensen om
Irans president Mahmoud Ahmadinejad
gør antisemitiska uttalanden. Ahma-
dinejad, som avfærdar Førintelsen som
en myt, talar i eftermiddag.

=== citat slut ====

and ...

=== citat start ===

(TV3 DK 115 man 20 apr (2009, CET) 14:12:47)

Kanal 5 116 Man Apr (2009, CET) 14:06:36

Danmark blåstempler had mod Vesten

Efter flere dages debat har Danmark
valgt at sige ja til at deltage i FN's
racismekonference. Og det vil blive
misbrugt, mener formanden for
Trykkefrihedsselskabet, Lars Hedegaard.

"Jeg er bange for, at vores blotte
tilstedeværelse vil blive en slags
blåstempling af muligheden for at
indføre religiøs censur og en
blåstempling af det had til Israel og
til Vesten, som jo fremvises af
adskillige muslimskstyrede lande,"
siger han til Newspaq.

Lev. af www.newspaq.dk 20-04-2009 11:56

=== citat slut ====

Hmm ... (memory on from) ...

8048 <news:gc0q3h$ok9$1...@newsbin.cybercity.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.politik/msg/bb71d35065eda3da>

+

7845 <news:g8cnki$2vg2$1...@newsbin.cybercity.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.politik/msg/c2cc6405c57f116f>

> "Overholdelsen af den Europæiske Menneskerettighedskonvention ligger hos
> Europarådet, der netop skal fremme demokrati og menneskerettigheder...
[ ... ]
> Også dette fælles *orienteringspunkt* (for Menneskeheden) kan; om ikke
> hjælpe psykopatus på vej, så da i det mindste får alle medløberne her
> endnu en mulighed for at skelne godt fra ondt, apropos ...
>
> ... brainwashing
[ ... ]

Ærlig talt:
Jeg tror ikke, at I opnår de andres respekt ved at sliske for dem (gennem
denne blåstempling). Det eneste, I muligvis opnår ved dette spytslikkeri,
er, at ødelægge nødvendige orienteringspunkter ... :-(

Last OUTPUT: 8667 <news:49eb64c2$0$90273$1472...@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8668

"Jesus-loves-you" skrev ...

8668 <news:49ec792e$0$90267$1472...@news.sunsite.dk>

> [...]

[ ... ]

> (TV3 DK 115 man 20 apr (2009, CET) 14:12:47)
>
> Kanal 5 116 Man Apr (2009, CET) 14:06:36

[ ... ]

> [...]
> denne blåstempling). Det eneste, I muligvis opnår ved dette spytslikkeri,
> er, at ødelægge nødvendige orienteringspunkter ... :-(

More News:

=== citat start ===

DR1 s144 man 20 apr (2009, CET) 20:05:09

15:56

Udvandrede under Ahmadinejads tale

Delegerede fra EU udvandrer fra FN's
racismekonference, da Irans præsident,
Mahmoud Ahmadinejad, i tale angriber
det "racistiske" Israel.

USA og Israel har, fulgt af Canada, New
Zealand, Holland, Tyskland, Australien,
Italien og Polen valgt at boykotte
konferencen, og det vil nu vise sig, om
Frankrig gør alvor af sin trussel om,
at forlade konferencen, hvis
Ahmadinejad fremsatte anti-semitiske
udtalelser.

Israel har, ud over at boykotte konfe-
rencen i dag hjemkaldt sin ambassadør
i Schweiz "til konsultationer" i
protest mod, at den schweiziske
præsident i går mødtes med Ahmadinejad.

=== citat slut ====

DR1 s145 man 20 apr (2009, CET) 20:13:42

17:08

Danmark med i Ahmadinejad-protest

Danmark udvandrede fra racismekonferen-
cen i Geneve sammen med de øvrige EU-
lande.

Udenrigsminister Per Stig Møller vil
ikke udelukke, at Danmark helt forlader
konferencen.

- Hvis det udvikler sig til et anti-
israelsk cirkus, så kan det godt være,
at vi går fra konferencen, siger han
til TV2 News.

Han tilføjer, at det internationale
samfund efterhånden er vant til at høre
Ahmedinejad "skabe sig".

- Det var en koordineret aktion, siger
en kilde i Udenrigsministeriet.

=== citat slut ====

Sent: Friday, April 10, 2009, CET 11:17, GMT 10:17
Subject: Iran indviet atomanlæg
8664 <news:49df0ebe$0$90272$1472...@news.sunsite.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.politik/msg/a431842017498e6e>

> Der er kun ét formål med al dette (please, *use* Your brain):
[ ... ]
> [...]
>
> Israel er "satanisk"
>
> Irans øverste åndelige leder, ayatollah Ali Khamenei, fastslog i en tale
> først i marts, at muslimer aldrig vil kunne affinde sig med staten Israels
> eksistens. Israel er med ayatollahens ord en "satanisk kræftknude".
> Israels oprettelse var en synd mod Allah.
>
> === citat slut ====
>

> Ang. den religiøse baggrund for denne bizarre livsholdning, se fx. ...
>
> 8630 <news:49c9173b$0$90263$1472...@news.sunsite.dk>
> <http://groups.google.com/group/dk.livssyn/msg/ad0697eab1dbdde1>
>

> Konklusionen er derfor *fortsat*, at ...
[ ... ]

samt ...

(Kilde: Kristeligt Dagblad, Mandag den 20. april 2009, Forsiden)

=== citat start ===

... afbud til Durban 2

[ ... ]

- Vi er skuffede over Storbritanniens deltagelse. Det viser, at nogle
ikke tager ved lære, siger Michael Thaidigsmann, som er talsmand for den
amerikanske kongres.

=== citat slut ====

Hvad opnår I ved at *medvirke* (i forsøget på at muliggøre et nyt
Holocaust) ?

INTET!

TVÆRTIMOD!

I BLÅSTEMPLER jo anti-semitismen (som er første skridt i denne sygelige
Endlösnung-processe), så folk, som dog trods alt anså Jer for at være et
orienteringspunkt nu *vildledes*.

Har I slet intet lært af en tragisk verdenshistorie...

Og i det samme blev jeg afbrudt af en røst from Heaven (perhaps ET):
(2009-04-20, Monday, day no 110, CET 21:18, GMT 20:18)
- "[Om jeg må spørge ?]."

And then I also heard:
CET 21:24
- "Kom dette i hu.", *1