Våbenhvile i nordvest-Pakistan + internal muslim-news

Jesus-loves-you

"Jesus-loves-you" skrev
7303 news:jEmVi.9$d3...@news.get2net.dk

[ ... ]
> ET-Break:
> (2007-10-29, Monday, CET 15:46:38, delay 0, GMT 14:46:38)
> - "Hvordan er det, I behandler hinanden ?"

> [...]

News:

=== citat start ===

DR1 s142 man 29 okt (2007, CET) 17:59:50

17:29 (CET, red.)

Våbenhvile i nordvest-Pakistan

Efter flere døgns regulære krigshand-
linger indgik den pakistanske hær
mandag våbenhvile med islamistiske mi-
litsfolk i Swat-dalen i det nordvest-
lige Pakistan.

Antallet af dræbte er uklart, men
pakistanske medier oplyser at mindst 35
militsfolk og 16 mand fra regeringens
paramilitære sikkerhedsstyrker har
mistet livet.

Hæren har anvendt tungt artilleri og
Cobra kamphelikoptere i forsøget på at
nedkæmpe tilhængere af en yderliggående
islamistisk religiøs leder, Mautana
Fazlullah, der agiterer for hellig krig
mod den pakistanske regering.

=== citat slut ====

Hmm ...

Memory on:

7284 news:FK9Vi.50$V52...@news.get2net.dk

> Det er mig bekendt IKKE tilladt for en muslim at øve vold på en anden
> muslim (ifølge Koranen).
> Så dem, der gør det (i Irak og andre steder), kan *umuligt* være ægte
> muslimer!

Okay. Så kom vi et stykke videre!

Hmm ...

(Så *mangler* vi jo "blot" ...)

Memory on:

7256 news:pO%Ti.25$e6...@news.get2net.dk

> Puha - Du er godt-nok ikke nem at trække op af Afgrunden° ... :-(

Til fanatismus og ekstremus, herunder al-Qaeda, code: Haslev

Kan du huske dengang i foråret 2002 (Datoen var (vist nok) ... nej,
desværre. Det er gået i glemmebogen ... måske 9.feb or 16.marts. Eller også
var det den 1. dec. 2001) ?

Du - eller rettere sagt din "bydreng" - kaldte mig for meget-religiøs, og
det var skam ikke ment negativt. "Problemet" var blot: *Hvorfra* VIDSTE du
det (du havde jo aldrig mødt mig før, og de officielle samtaler var blot
selskabelige uden religiøst indhold) ?

Dét, jeg gerne vil ha' dig til at forstå, er, at vi kristne *også* kender
til begrebet 'Absolutisme' indenfor egne rækker.

Hvis jeg således - i et tankeeksperiment - blev anbragt i Middelalderens
såkaldte kristne samfund; altså hvor den kristne udgave af absolutisme
herskede, da ville jeg nok blive brændt på bålet som en kætter!

Vi mennesker er jo så kloge på Guds vegne, at vi (i fanatisk nidkærhed) -
rent ud sagt - begår SHIRK!!!

Kom med mig i et nyt tankeeksperiment til fremtiden:

Her er du (ligesom jeg) FORTSAT meget-religiøs, men du har indset faren ved
Absolutisme; apropos det muslimske begreb: *gensidig* rådslagning.

Har du fantasi nok til at forestille dig dette ?...

ET-Break:
(2007-10-29, Monday, CET 18:38, GMT 17:38)
- " ... (answer me) ... "

Last OUTPUT: 7303 news:jEmVi.9$d3...@news.get2net.dk
(use http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ to ET-Info).
ET-Info: 7134 news:2NlNi.5$dt...@news.get2net.dk File-number: 7304