Alle brød folkeretten i Sydossetien ifølge HRW - Was: ... (Putins forbrydelser herunder mord) ...

Jesus-loves-you

"Jesus-loves-you" skrev

News:dk.politik
News:dk.videnskab.psykologi
News:no.kultur.folklore.ufo
Sent: Sunday, October 19, 2008, CET 11:39, GMT 09:39
Subject: Rusland startede krigen i Sydossetien, siger H. K. Neerskov -
samt FN-domstolen fordømmer etniske forfølgelser -
Was: ... Georgien
8112 news:gdev89$clg$1...@newsbin.cybercity.dk

=== citat start ===

DR1 s144 lør 24 jan (2009, CET) 00:07:02

20:28

Alle brød folkeretten i Sydossetien

Alle deltagere i sommerens korte krig
om den georgiske udbryderprovins Syd-
ossetien begik grusomheder og krænkede
menneskerettighederne.

Human Rights Watch, siger i en rapport
at både russiske, georgiske og syd-
ossetiske styrker gjorde sig skyldig i
tilfældig og overdreven brug af magt.

Alle overtrådte folkeretten, der bl.a.
sætter regler for krigsførelse.

Rapporten siger, at georgiske styrker
beskød civile beboelsesejendomme med
kampvogne og brugte klyngebomber i
civile områder. Og russiske styrker
bombarderede civile mål, herunder et
hospital.

=== citat slut ====

Øh ...

De georgiske styrker blev *beskudt* fra disse civile beboelsesejendomme, så
de besvarede sådan set blot ilden.

Dét, man kan sige, er, at det var *fejt* af de sydossetiske styrker (ligesom
Hamas) at gemme sig bag civile.

More News:

=== citat start ===

SVT TEXT 134 Lør 24 jan (2009, CET) 00:14:05

(Utrikes Publicerad 23 januari)

"Utred krigsbrott i Georgien"

Mænniskorættsorganisationen Human
Rights Watch riktar skarp kritik mot
den sydossetiska milisen. De begick
brott mot mænskliga rættigheter under
kriget i Georgien, hævdar HRW.

De sydossetiska styrkorna angrep
"avsiktligt och systematiskt" civila
georgier, utan att de ryska styrkorna
gjorde något før att stoppa dem.

Detta kan ge anledning till åtal før
brott mot mænskligheten, skriver HRW
och uppmanar Georgiens och Rysslands
regeringar att stælla de skyldiga till
svars, om inte bør det internationella
samfundet agera.

=== citat slut ====

Forbrydelserne ikke blot sker med Kremls velsignelse, men menes at være
styret derfra (som en art skakbrikker, hvoraf flere kan ofres i ny og næ,
når det diktatoriske element først ta'r overhånd):

Disse omfatter også (foruden de tidligere nævnte i andre indlæg):

=== citat start ===

TV2 TEXT (Norway, s131) Søn 19.nov (2008, CET) 16:53:47

- Sørossetere inntar georgisk by

Sørossetisk milits har inntatt en
georgisk landsby ved grensen til
utbryterregionen. EU er bekymret for
situasjonen. Russiske styrker trakk
seg lørdag ut av landsbyen Perevi og
ifølge EU-observatører har sørossetisk
milits nå "erstattet" russerne. En
georgisk tjenestemann sier at han
forventer assistanse fra
EU-observatørene.

=== citat slut ====

and ...

=== citat start ===

TV2 TTV s136 Man 10 Nov (2008, CET) 19.27.31

Betjente dræbt af bombe i Georgien

To georgiske politibetjente blev i dag
dræbt ved bombeeksplosioner nær grænsen
til den georgiske udbryderrepublik
Sydossetien, meddelte Georgiens
indenrigsministerium. Tre andre blev
såret ved eksplosionerne.

"To georgiske politifolk blev dræbt i
dag som en konsekvens af, at en
uidentificeret sprængladning
eksploderede, da de var på patrulje i
den georgisk-kontrollerede landsby
Dvani nær Sydossetien," sagde en
talsmand for det georgiske
indenrigsministerium.

10. nov 09:57

=== citat slut ====

and ...

=== citat start ===

SVT TEXT 148 Mån 10 nov (2008, CET)

2 (5)

Georgien Två georgiska poliser dødades
i ett bombdåd næra utbrytarregionen
Sydossetien, uppger landets inrikes-
departement. Ytterligare tre poliser
skadades, en av dem allvarligt, nær en
andra bomb exploderade nær poliserna
kom till platsen.

=== citat slut ====

At terrorisere et land og dets befolkning plejer sjældent at ende godt!

and ...

=== citat start ===

TV2 TTV s144 Søn 23 Nov (2008, CET) 23.13.53

Skud mod to præsidenter i Georgien

Der blev i dag affyret skud mod en
konvej [konvoj] med Georgiens og Polens
præsidenter. Hverken personer eller
materiel blev ramt, skriver CCN. [CNN ?]

Georgiens præsident Mikheil Saakashvili
og Polens præsident Lech Kaczynski var
på vej til et checkpoint i Georgiens
sydlige Ossetia-region, da skuddene
lød. Netop der kæmpede russiske og
georgiske soldater i august. Ifølge CNN
blev skuddene affyret fra den russiske
del af regionen. Georgiens præsident
Mikheil Saakashvili sagde senere, at
Georgien opfatter handlingen som en
klar provokation.

23. nov 22:35

=== citat slut ====

Det var - for øvrigt - således krigen startede i august, da sydossetere
beskød georgiere, hvilket man jo selvfølgelig ikke kan tolerere i sit eget
land, så man besvarede ilden (og hoppede dermed i Putins fælde, således at
han kunne legitimere en angrebskrig på Georgien).

Givetvis forsøger sydossetere (eller russiske soldater) igen at
fremprovokere en ny krig

-

Også denne nyhed har indirekte noget med sagen at gøre:

=== citat start ===

SVT TEXT 140 Ons 26 nov (2008, CET) 05:19:46

(Utrikes Publicerad 25 november)

"Politiker beordrade journalistmord"

En av advokaterna vid rættegången
kring mordet på den regimkritiska
ryska journalisten Anna Politkovskaja
hævdar att det var en rysk politiker
som bestællde mordet.

Avdokaten [Advokaten] hævdar att det fremgår av
førundersøkningen vem politikern ær.
Det ska ochså framgå att motivet var
en hæmnd før Politkovskajas kritiska
artuklar. Hon skøts i oktober 2006.

Ingen har ænnu identificrats som den
som bestællde mordet. De nu åtalade
misstænks bara ha varit en del av
planeringen. Den som høll i vapnet
har inte gripits.

=== citat slut ====

Putin menes at stå bag også dette rovmord (som den egentlige bagmand)!

8200 news:ghb253$8lb$1...@newsbin.cybercity.dk

[ ... ]
> BBC WORLD 113 (friday) 05 Dec (2008, CET) 11:26/46
>
> Russian Orthofox Church head dies
[ ... ]

> Did the man "bless" russian solders in the Chechen-massacre ?

And then I heard a voice from Heaven siad (perhaps ET):
(2009-01-24, Saturdag, day no 24, CET 11:17, GMT 10:17)
- "Forbryder."

Means:
(You are a) Criminal.

In regard to Chechenia ?...

CET 11:21
- "Indeed."

And Georgia ?

CET 11:22
- "Also there."

More news in regard to this evil Putin-regime:

Internal markpointer:
2008-12-12, CET 18:07:23, delay 0, GMT 17:07:23

=== citat start ===

TV2 TEXT (Norway, p123) Lør 13.des (2008, CET) 17:05:45

Anklager Russland for å ta landsby

Hundrevis av russiske soldater har
inntatt en omstridt georgisk landsby
nær utbryterområdet Sør-Ossetia og
drevet georgisk politi ut, ifølge
georgiske myndigheter. Mellom 500 og
600 russiske soldater har gått inn i
landsbyen Perevi, ifølge en talsmann
for Georgias innenriksdepartement.
Også EU-delegasjonen i Georgia som
overvåker situasjonen, bekrefter at
russiske soldater er i landsbyen.

=== citat slut ====

and ...

=== citat start ===

TV4 TEXT (p121) Tis 23 dec (2008, CET) 15:43:47

(Utrikes 23 dec 14:37) or (57)

Rysk robot exploderad

Ett ryskt robotprov misslyckades på
tisdagen nær en så kallad Bulava-robot
avfyrades från en ubåt i Vita havet.
Roboten exploderade i luften innan den
hann nå sitt mål, rapporterar den ryska
nyhetsbyrån Interfax.

Den ryska armén bekræftade uppgiften om
robottestet men læmnade ingen direkt
kommentar till missødet. Bulava-roboten
har en ræckvidd på 8 000 kilometer och
kan utrustas med tio kærnstridsspetsar.

=== citat slut ====

Hmm ...

UFO-aktivitet årsagen ?

and ...

=== citat start ===

SVT Text 141 Ons 24 dec (2008, CET) 01:09:24

(Utrikes Publicerad 23 december)

Nye folkemordsanklagelser mot georgien

En undersøkning gjord av ryska
utredare ... kriget i augusti.

Enligt utredningen dødades 162 civila
Sydosseter av Georgien under kriget.
Det er betydligt færre æn de 1.500
som næmndes av Ryssland under kriget.

=== citat slut ====

Som tidligere sagt (i andre indlæg):
Putin skulle bare finde et påskud til angrebskrigen!

and ...

=== citat start ===

SVT Text 137 Tor 25 dec (2008, CET) 18:17:17

(Utrikes Publicerad 25 december, efter kl 16)

Tjetjensk protest mot rysk domstol

Hundratals mænniskor demonstrerade
i dag i Tjetjeniens huvudstad Groznyj
mot en rysk domstols beslut att, flera
år i førtid, frige en arméøverste som
fængslats før mordet på en ung
tjetjensk kvinna.

- Den væntade frigivningen ær en klar-
signal før en kampanj att frige andra
kriminella som begått brott i Tje-
tjenien, sade den tjetjenska mænnisko-
rættsombudsmannen Nurdi Nuchadzjijev.

Øversten dømdes 2003 till tio års
fængelse. Domen sågs som ett test på
Rysslands beredvillighet att straffa
sine egna soldater før øvergrepp.

=== citat slut ====

"Other" news:

8290 news:gkd0q5$1go6$1...@newsbin.cybercity.dk
8306 news:gktqhb$1lee$1...@newsbin.cybercity.dk

> Hmm ...
>
> I så fald er budskabet (fortsat) *globalt* !!!
>
> "Fire from the sky."

and ...

=== citat start ===

SVT Text 148 Fre 16 (2009, CET) 13:30:32

2 (2)

(Georgisk polis dødad)

georgien En georgisk polisman har
skjutits till døds næra grænsen till
utbrytarrepubliken Sydossetien. Offret
ær den elfe polis som dødats i græns-
trakterna mellan Sydossetien och
Abchazien sedan sommarens krig tog
slut.

=== citat slut ====

and ...

=== citat start ===

TV2 Text (Norway, p128) Man 19.jan (2009, CET) 20:42:22

Tsjetsjensk advokat drept

En advokat som arbeidet for familien
til ei tsjetsjensk jente som ble drept
av en russisk offiser, ble mandag
skutt og drept i sentrum av Moskva.
Drapet på 18-år gamle Elza Kungajeva i
år 2000 er blitt et symbol på
overgrepene som er begått mot
sivilbefolkningen i Tsjetsjenia. Den
drapsdømte russiske offiseren ble
løslatt i forrige uke, noe familien
til Kungajeva var sterkt imot.

=== citat slut ====

and ...

=== citat start ===

DR1 s133 tir 20 jan (2009, CET) 14:20:03

22:10

Russisk menneskeretsadvokat dræbt

En maskeret bevæbnet mand skød og
dræbte mandag en fremtrædende russisk
menneskerettighedsadvokat, Stanislav
Markelov, som kritiserede den russiske
hærs fremfærd i Tjetjenien.

Markelov afslørede et af de mest
berygtede tilfælde af overgreb på
civile tjetjenere.

Også journalisten Anastasija Baburova
blev ramt af skud under angrebet, som
skete på åben gade i Moskva..

Baburova arbejder på
oppositionsdagbladet Novaja Gaseta, og
hun gjorde sig bemærket med artikler om
racisme og ultranationalisme.

=== citat slut ====

and ...

=== citat start ===

TV2 TTV s155 Tir 20 Jan (2009, CET) 21.39.49

Hylder dræbt russisk advokat

Flere hundrede russere hylder den
dræbte menneskeretsadvokat Stanislav
Markelov, der i går blev skudt og dræbt
på åben gade i Moskva få hundrede meter
fra Kreml. De sørgende krævede af
myndighederne, at gerningsmændene
bliver fundet og stillet for en
domstol.

Stanislav Markelov blev dræbt sammen med en journalist for avisen Novaja
Gaseta. Han havde netop meddelt, at han
ville appellere en kendelse, der løslod
en russisk soldat, som var anklaget for
at have dræbt en ung kvinde i
Tjetjenien.

20. jan 16:48

=== citat slut ====

Rusland er navnlig under Putin desværre blevet forvandlet til et
voldsimperium, akkurat som det gamle Romerrige var det og Hitlers
Nazityskland og Stalins Sovjetunionen.

Trist, meget trist ...

For verdenshistorien har lært os én ting af disse rædselsregimer, og det er,
at de som primitive psykopatiske rovdyr på savannen *ikke* evner at undgå
(atom)-afgrunden ... :-(

Hmm ...

Hvad ér dét, som psykopaterne i Rusland benytter som skræmmemidler (i deres
forsøg på at få folkets opbakning) ?

Input memory from:

8261 news:gj8d8t$2omf$1...@newsbin.cybercity.dk

> [...]
> ... > pålægge den svenske regeringer at anholde og retsforfølge disse
> ... > mordere. Dersom den svenske enten ikke kan eller vil gøre dette, da
> ... > ville jeg (i dette tankeeksperiment, Gud hjælpe mig til at komme på
> ... > bedre tanker) rykke ud med min hær og jagte disse mordere på svensk
> ... > territorium. Forsøger den svenske hær at hindre mig i dette, da
> ... > ville jeg gå til angreb på dem.
> ... >
> ... >
> ... > Her-ud-af kan vi konkludere, at *enhver* statsmagt er FORPLIGTET til

Muligvis har georgien tidligere givet husly for såkaldte tjetjenske
terrorister, og det er navnlig dét, som har forarget Moskva, eller rettere
sagt Kreml.

Det kan altid diskuteres, *om* der er tale om terrorister (eller
frihedskæmpere), men uanset hvad kan en statsmagt ikke tillade sig at støtte
væbnet konklikt i et andet land, i hvert fald ikke et demokrati.

Hmm ... (Interrupt from) ...

Sent: Sunday, December 14, 2008, CET 14:55, GMT 13:55
Subject: Kasparov-demonstranter IGEN blevet anholdt ulovligt i Moskva
8217 news:gi338f$jfl$1...@newsbin.cybercity.dk

> Det er ikke første gang, at dette Putins forbandede forbryderiske
> skin-demokrati har forbrudt sig mod demokratiets grundpiller,
> ytringsfriheden. Se f.eks. ...

+

Subject: Russisk forræderi defineres bredere (Antikrists genopståen) -
Was: ... (Putins rovmord) ...
8228 news:gi63e0$1nci$1...@newsbin.cybercity.dk

Det kan selvfølgelig så også diskuteres, *om* Rusland nu blot er blevet et
skindemokrati, men selv her er det ikke tilladt for demokratier (for mig at
se) at støtte væbnet oprør.

Anderledes derimod forholder det sig med en decideret diktaturstat for for
eksempel Saddam Husseins Irak, hvor der både fandtes udryddelseslejre osv.

Hmm ... (memory on from) ...

Kilde: Berlingske Tidende, lørdag den 15. nov 2008, side 22

(NB! Afsnit tilføjet undervejs ved redigeringen, red.)

=== citat start ===

Putin ville klynge georgiens præsident op

Stockholm: Ruslands premierminister, Vladimir Putin, tog under krigen i
Georien i august grove ord i brug under et møde mellem Putin, Frankrigs
præsident, Nicolas Sarkozy, og Ruslands præsident, Dmitrij Medvedev.

Den franske avis Le Nouvel Observateur skriver, at Putin under mødet den 12.
august, hvor Sarkozy som EU-formand var i Moskva, truede med at gøre kort
proces med Georgiens præsident, Mikheil Saakashvili.

Avisen citerer en højtstående diplomatisk kilde.

Ordene faldt ifølge avisen som følger:

Sarkozy:
"Sådan kan I vel ikke gøre. Verden vil aldrig acceptere det."

Putin:
"Saakashvili, ham vil jeg hænge op i kuglerne."

Sarkozy:
"Hænge ham ?"

Putin:
"Hvorfor ikke ? Amerikanerne hængte jo Saddam Hussein."

Sarkozy:
"Ja, men vil du virkelig end som Bush ?"

Putin bliver tavs og tænkte.

Putin:
"Okay da, du har en pointe dér."

Hverken den russiske eller franske regering har dementeret oplysningerne om
samtalen.

Ritzau/TT

=== citat slut ====

Derfor er der her direkte tale om *magtmisbrug* (fra Putins side); idet
demokratiet i Georgien (hvor der IKKE findes udryddelseslejre osv.) med en
*folkevalgt* præsident på ingen som helst måde kan sidestilles med det ækle,
modbydelige diktatur, som det var i Irak under Saddam Hussein.

(Desuden var det ikke amerikanerne, der hængte Saddam Hussein, men derimod
den *folkevalgte* Irakiske regering. Processen var altså *lovlig*.)

Men den egentlige grund til Putins angrebskrig må nok ses i lyset af, at man
(i Rusland) frygter, at landet bliver omringet af såkaldte fjendlige
styrker, hvilket man anser NATO for at være.
Dérfor startede man krigen og blev dermed også *fjenden* (som en art
selvopfyldende "profeti").

Compare with ...

8112 news:gdev89$clg$1...@newsbin.cybercity.dk

> ... > ... Not only making the waging of aggressive war
> ... > unlawful, but, for the first time, making the states-
> ... > men, who led their countries into an aggressive war,
> ... > personally responsible for what they had done."
> ... >
> ... > Lord Shawcross,
> ... > N rnberg prosecutor 1945.

Diktator Putin er således alene på grund af dette (denne angrebskrig)
*skyldig* for Domstolen°!...

CET 12:39
- "Amen."

Last OUTPUT: 8321 news:glbrda$ph9$1...@newsbin.cybercity.dk