Rusland startede krigen i Sydossetien, siger H. K. Neerskov - samt FN-domstolen fordømmer etniske forfølgelser - Was: ... Georgien ...

"Jesus-loves-you" skrev

Sent: Sunday, September 14, 2008, CET 12:42, GMT 10:42
Subject: Re: Rusland begyndte angrebskrigen mod Georgien
og skal derfor straffes
8000 news:gaipr0$2fc1$1...@newsbin.cybercity.dk

> Havde glemt følgende notat:
>

> 7997 news:gaigvp$28v0$1...@newsbin.cybercity.dk

> 7503 news:483af5d4$0$90274$1472...@news.sunsite.dk

> Bemærk at Putins hær allerede INDEN den 8. august 2008 *krænkede*
> Georgiens territorium !!!

Den kristne ugeavis www.Udfordringen.dk bragte i torsdags den 16. oktober
2008, side 7, en kronik af Hans Kristian Neerskov, som er præst, forfatter,
formand for Dansk georgisk Venskabsforening og formand for Den
Internationale Sakharov Komité:

=== citat start ===

Russerne startede krigen i Sydossetien

Russiske tropper gik uprovokeret over grænsen ind i Georgien, og det fik
Georgiens præsident, M. Sakhasvhili, til at sende sine tropper imod denne
hær.

Det var ikke Georgien, der startede krigen den 7. august - ej heller den 8.
august! Nej, ossetisk militær begyndte den 6. august at skyde på georgiske
fredssoldater, som var i Sydossetien efter gensidig aftale mellem de to
parter siden 1994.

Samtidig sendte russerne den 6. august deres tropper gennem
Roki-tunnelen i Kaukasus-bjergene ind i den del af Georgien, som hedder
Sydossetien. Det skete før Michail Sakhashvili sendte sine tropper ind i
Sydossetien, som er georgisk land. Dette fremføres af en regional ekspert -
tidligere medlem af Europa Kommissionen, Patrick Worms, der fornylig blev
hyret af den georgiske regering som medierådgiver.

Nøjagtig det samme siger Thomas Goltz, som igennem 20 år har skrevet om
forholdene i regionen. Han er ikke lønnet af den georgiske regering, men
tjener til sit brød fra Montana Universitet og gennem salg af sine bøger
Azerbaijan Dairy, Georgian Dairy og Chesnia Dairy.

Goltz har oplevet disse tre Kaukasus-republikker som nogen af det
sværeste og kender de forskellige magthavere og manipulatorer bedre end
nogen anden. Enhver journalist i området opsøger ham som eksperten, der ved
mere end alle andre til sammen. Han mødte op til Worms foredrag og
stadfæstede dets nøjagtighed til det yderste.

Fremmer stridigheder

I Sovjetunionen havde man altid forsøgt at undgå etniske krige mellem de
forskellige grupper. Men da USSR faldt i 1991, blev det en del af det nye
Ruslands strategi at fremme stridigheder mellem etniske grupper i de nye
lande, der havde forladt USSR. Det har de gjort i Moldavien, Ukraine,
Armenien og Azerbajdsjan.

Det prøvede Rusland ikke i de Central-asiatiske republikker, fordi
præsidenterne i disse uafhængige stater alle er tidligere ledere af
kommunistpartier, så de følger Kremls gamle linje, og det har ikke forandret
sig meget siden Sovjettiden.

Når det gælder Abkasien, som russerne invaderede i 1992, havde næsten
alle de russiske pampere deres daciaer (sommerhuse) ved Sortehavet i
Abkasien, og de skulle ikke to gange opfordre generalerne til at gå ind i
Abkasien. Her var 60 % af befolkningen georgiere, 20 % abkasere og 20 %
andre grupper som grækere, estere, armeniere, jøder mm. 250.000 georgiere
flygtede dengang, efterladende sig alt.

Den 16. april i år underskrev Putin dokumenter med både Abkasien og
Sydossetien, som effektivt integrerede disse to områder som lovlige områder
under russisk beskyttelse! Georgierne var rasende, emn hvad kunne musen gøre
over for elefanten ?

Russernes militærøvelse udviklede sig til krig

I midten af juli måned 2008 startede russerne den største militære
øvelse i Kaukasus området - siden krigen i Tjetejnien sluttede. Denne øvelse
sluttede ikke, men udviklede sig til den krig, hvor russiske tropper
uprovokeret gik over grænsen ind i Georgien, og det fik Georgiens præsident
M. Sakhasvhili til at sende sine tropper imod denne hær. Dette til trods
for, at georgierne havde deres elite tropper i Irak.

De georgiske soldater nåede hovedstaden i Sydossetien, Tskinvali, men
det er pure opspind, som russerne har udbasuneret, at den georgiske hær
bombede og ihjelslog 2.000 civile borgere i Tskinvali. Sandheden er, at
tallet er langt mindre. Derimod flygtede over 10.000 georgiere for de
russiske kugler.

Allerede den 3. august annoncerede "præsidenten" i Sydossetien, Eduad
Kokoity, at kvinder og børn skulle forlade hovedstaden. Næste dag skulle
alle, som ikke ville eller skulle kæmpe, forlade byen. Samtidig begyndte
ingusjettere, tjetjenere, nordossetere og kaukasere at strømme til landet!!
Det var den formelle start på krigen.

Alt skulle ødelægges

Den 5. og 6. august blev de georgiske fredstropper i landsbyen Aveni
angrebet. Det gik fortrinsvis ud over materiel og fire-hjuls køretøjer.
Derefter blev civile sydossetere evakueret fra byen, og så begyndte
ødelæggelsen af byen. Alt skulle ødelægges: Huse, gasledninger, veje,
marker, ja selv dyrene blev slået ihjel! Det endte med en totalt
bombardement af byen. Alt dette skete den 5. og 6. august!

Bombardementerne fortsatte den 7. august mod andre georgiske byer. Tre
landsbyer blev totalt pulveriserede. Alt dette skete, inden Sakhashvili
sendte sine tropper ind i Sydossetien, som tilhører Georgien. Russerne
fortsatte tilmed over "grænsen" sydpå ind i det centrale Georgien.

Russerne gør alt for at "russificere" Sydossetien. "Hvis du bor i Moskva
og søger om russisk pas, går der som regel to år, før du opnår
"privilligeret status". Hvis du bor i Sydossetien, kan du få den fra den ene
dag til den anden!
=== citat slut ====

(Vist nok) Sidste nyt fra Den Internationale Domstol, ICJ:

(Kilde: Berlingske Tidende, Torsdag den 16. oktober 2008, side 20)

=== citat start ===

FN-domstolen fordømmer etniske forfølgelser

Haag: Den Internationale Domstol slog i går fast, at man ikke tolererer
forfølgelse af etniske grupper i de georgiske udbryderregioner Sydossetien
og Abkhasien, der i august dannede rammen om den fem dage lange krig mellem
de to nationer. Erklæringen kommer efter opfordring fra Georgien, der
beskylder Rusland for at ville gennemføre en "etnisk udrensning" i de to
regioner. Georgien og Rusland skulle efter planen have mødtes i Geneve
onsdag, men forhandlingerne brød sammen, før de var begyndt.

AFP

=== citat slut ====

Hmm ... (memory on from) ...

8110 news:gd9m1h$r22$1...@newsbin.cybercity.dk

[ ... ]
> ... > Nordkorea afviser rygter om syg Kim
[ ... ]
> [ ... ]

Et spørgsmål melder sig:

Hvorfor ikke bare tæve dem sønder og sammen ?

(de ér jo *skyldige*, disse mordere !!!)

Hmm ...

Det ville ØJEBLIKKELIG *afsløre* dem (altså denne udenjordiske civilisation
på besøg i vort solsystem, ET)!

Og hva' gør så det ?

Hmm ... (memory om from) ...