Sahara skal give Europa strøm - Was: Solkraft-skorstene

"Kall, Mogens" skrev
1607 news:7CI0c.102126$jf4.6...@news000.worldonline.dk

> 96-02-17.PLO
[ ... ]
> [...]
> hindring for, at vi selvstændigt kan produksere solkraftanlæg i den
> palæstinensiske-, jordanske-, egyptiske ørken osv. Husk på, at verdens
> energiforbrug vil stige. Prognosen lyder 35-45 % stigning frem til år
> 2010. Olie og andre fossile brændstoffer udleder kuldioxid til atmos-
> færen, hvilket bliver et globalt økosystems undergang. Politikere her
> i DK (og forhåbentlig også andre steder) er villige til at mindske den-
> ne udledning. Vedvarende energi - også meget gerne fra den Saudi-Ara-
> biske halvø - kan erstatte olien i nogen grad.
[ ... ]
> 96-05-20.RUS
[ ... ]

+

0285 news:NiFP9.16587$Hl6.1...@news010.worldonline.dk

> Vandmanglen:
> --------------
>
> Solkraft-skorstenen har fortsat sin berettigelse ved det Døde Hav.
>
> Vi kan gøre det til en nogenlunde rimelig rentabel forretning.
>
> Fordele:
> Arbejde til lokalbefolkningen.
> Produktion af vand.
> Produktion af miljø-venlig El.
>
> Ulemper:
> Sårbar overfor terror.
>
> Aftale bør allerede nu indgås mellem Egypten, Israel, Palæstina, Jordan
> og Saudi Arabien.
>

> Make-this-world-better!

+

3944 news:kYg8e.113110$Vf.41...@news000.worldonline.dk
3970 news:MBX8e.113397$Vf.41...@news000.worldonline.dk
4302 news:0CMye.58455$Fe7.1...@news000.worldonline.dk
4791 news:SgIaf.73274$Fe7.2...@news000.worldonline.dk
4893 news:cz_df.275$Cl2....@news000.worldonline.dk
6749 news:xF1li.11$Rt...@news.get2net.dk
6789 news:07%mi.13$Ed...@news.get2net.dk
7314 news:l_yWi.4$7x...@news.get2net.dk

News:

=== citat start ===

TV2 TEXT (p130, Norway) Fre 25.jul (2008, CET) 10:22:31

Sahara skal gi Europa strøm

EU skal bruke 350 milliarder kroner på
et solcellenett i Sahara, så
stø'rrelse med Sør-Trøndelag.
Prosjektet skal forsyne hele Europa
med strøm innen 2050, skriver The
Guardian. Arnulf Jaeger-Waldauer,
forsker ved EUs institutt for energi,
forteller at man bare trenger å fange
0,3 prosent av sollyset som skinner på
Sahara og ørkenområdene i Midtøsten
for å tilfredsstille Europas behov for
strøm.

=== citat slut ====

Det havde nu været smart, om man *samtidig* produkserede drikkevand!

Last OUTPUT: 7707 news:g6c98o$2hva$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7708

Poul E Hansen

On 25 Jul., 12:18, "Jesus-loves-you" <John15...@1.John4.8.Heaven>
wrote:
> [...]

> strøm.
>
> === citat slut ====
>
> Det havde nu været smart,  om man *samtidig* produkserede drikkevand!

Eller måske istedet for. Ellers kan nordafrikanerne lukke for
elektriciteten til os.

"Poul E Hansen" skrev

[ ... ]

> Sahara skal gi Europa strøm
[ ... ]

> Eller måske istedet for. Ellers kan nordafrikanerne lukke for
> elektriciteten til os.

Hmm ...

(Jeg skønner, at det udelukkende nu er blevet et politisk emne.)

Uanset hvor energien kommer fra, vil man altid kunne bruge den som
presssionsmiddel.

(Ihukom fx. olie-krisen umiddelbart efter Yom Kippur-krigen i 1973.)

Men desto flere lande, der er koblet på netten (som producenter), uanset om
vi her taler om solkraft-skorstene eller et solcellenet, da vanskeliggøres
en eventuel boykot.

Måske bør vi tænke mere praktisk (fremfor hele tiden at skulle foretage en
art helgardering):

Med vand- og EL-produktion kunne måske mange krige *forebygges*.

(Også muslimer forstår dette synspunkt, apropos i Gud den nådige, den
barmhjertiges navn.)

(Det blev så til gengæld et religiøst spørgsmål til oprigtige muslimer.)

Det er i hvert fald værd at tænke over ... :-)

Last OUTPUT: 7712 news:g6csdj$2pcs$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7713

Michael Laudahn eOpposition

"Jesus-loves-you" <John...@1.John4.8.Heaven> schrieb im Newsbeitrag

Sahara skal give os Vestsahara, således at vi kan bygge en havn, lufthavn og
en stor lejr for oplagring af alle de hjemrejsende tredjeverdensintrængere
som vi sender tilbage, og som dér skal vente til deres papirer er i orden
før de kommer ind i deres egne lande.

--
Give us back our countries: Stop the criminal multiculturalism ideology
enforced upon the white world against the will of its peoples, leading to