Meteor blasts over Canada (Post return, ET ?) - Was: Iran - flyt Israel til Alaska

"Jesus-loves-you" skrev
7256A news:pO%Ti.25$e6...@news.get2net.dk

[ ... ]

[ ... ]
> Præsident Mahmoud Ahmadinejad overgik som sædvanligt de øvrige i sit
> angreb på Israel. Da der ikke er plads til Israel i Mellemøsten, og da
> europæerne ikke ønsker en zionistisk stat på europæisk jord, bør man give
> de store vidder i Canada eller Alaska til zionisterne, lød Ahmadinejads
> forslag.

EXTERNAL interrupt came from the sky:

8189 news:4929eef3$0$90270$1472...@news.sunsite.dk

[ ... ]
> Udsagnet ...
>
> 8188 news:gg9s22$2hsj$1...@newsbin.cybercity.dk

> ... skal nok tolkes en "anelse" i dén relation, apropos impact longitude
> på ca. 110° Vest !
>
> (Men det kommer vi nok nærmere ind på i morgen i en politisk sammenhæng.)
>
> Gad i grunden vide, hvad "Kanzi" fik ud af det, apropos andagtsordene fra
> www.blr.dk til i dag søndag hentet fra Isaiah 26,7-19; navnlig vers 10 ?

The news was this:

=== citat start ===

TV2 TTV s153 Søn 23 Nov (2008, CET) 00.04.16

Kæmpe meteor filmet over Canada

I Canada har kameraet [i] en politibil
indfanget en meteor, der udviklede sig
fra en lille lysende kugle til et
lyshav, før den ramte jorden.

Flere hundrede indbyggere kontaktede
det lokale politi efter meteoren, og
flere har meldt, at der lød et stort
brag, før lyset forsvandt.

Forskere vil nu lede efter resterne af
meteoren.

22. nov 19:15

=== citat slut ====

and ...

http://jp.dk/udland/article1522058.ece
=== citat start ===

Eksploderende meteor fanget på politivideo

Af NIKOLAJ WORM

Offentliggjort 22.11.08 kl. 14:22

Et kamera i en canadisk politibil filmede en meteor, der eksploderede i et
lyshav på nattehimlen.

Alarmcentralen i den canadiske provins Alberta oplevede en sand
telefonstorm, da en ildkugle torsdag aften fløj henover nattehimlen og
forsvandt i en kæmpe eksplosion.

Politiet kunne dog berolige de bekymrede indbyggere med, at det drejede sig
om en uskadelig meteor.

"Jeg troede først, at det var fyrværkeri. Jeg har aldrig set noget
lignende," siger et øjenvidne til avisen Daily Mail.

Han fortæller, at ildkuglen svævede på himlen i ti sekunder, mens den
skiftede farve. Ifølge politiet fortalte andre øjenvidner, at de hørte et
stort brag, da meteoren eksploderede.

Ved et lykketræf blev meteoren fanget på video af en patruljevogn med et
rullende kamera i forruden. Ifølge flere astronomer er det yderst sjældent,
at fænomenet bliver fotograferet eller filmet i selve eksplosionsøjeblikket.

Se filmen på youtube
http://www.youtube.com/watch?v=e_2aX-784sw

=== citat slut ====

and ...

=== citat start ===

TV2 TTV s126 Søn 23 Nov (2008, CET) 18.22.11

Leder efter stort canadisk meteor

Det store meteor, der forleden blev set
i det vestlige Canada, har resulteret i
henvendelser fra folk, der alle syntes,
at meteoren er tæt på, i et område der
strækker sig over 600 km. i provinserne
Alberta og Saskatchewan.

Politistationer og medier i området er
blevet kimet ned af borgere, der
beretter om meteoret, beretter CBC.

"Men der er endnu ikke fundet nogle
fragmenter efter ildkuglen på trods af
de mange rapporter om, at det faldt ned
lige i nærheden," siger Dr. Christopher
Herd, fra University of Alberta.

23. nov 11:10

=== citat slut ====

(Statsgrænsen mellem Saskatchewan og Alberta ligger på længdegrad 110° V.)

and ...

http://jp.dk/udland/article1522470.ece
=== citat start ===

Canadiere jagter dyrebare meteorstumper

Af THOMAS ANDREW

Offentliggjort 23.11.08 kl. 13:26

Ved et lykketræf blev en styrtende meteor fanget af et politikamera. Nu er
jagten gået ind efter de dyrebare meteorstumper.

Videoen af den eksploderende meteor, der blev fanget at et lille kamera i en
politibil, er gået verden rundt. Håbefulde stenjægere håber nu på at finde
eventuelle rester fra en af de største meteorer, der har kunnet ses i Canada
i ti år.

Ildkuglen blev spottet af flere hundrede mennesker torsdag aften og
alarmcentralen i den canadiske provins Alberta oplevede en sand
telefonstorm, da fænomenet forsvandt i en kæmpe eksplosion på nattehimlen.
Flere øjenvidner hørte desuden et stort brag, da meteoren stødte sammen med
atmosfæren.

Udover kameraet i en politibil i Edmonton, fangede diverse stationære
overvågningskameraer det spektakulære syn.

Hvis egentlige stenstykker er nået gennem atmosfæren, vil resterne kunne
give ny viden om universet, men ifølge flere astronomer er der ingen garanti
for, at stykkerne har ramt jordoverfladen.

Kapløb mod tiden

Det bliver desuden et kapløb om tiden at finde de dyrebare stenrester.

"Så snart sneen falder, er der ingen chance for at finde noget som helst før
foråret," siger astronom Frank Florian til den canadiske avis Edmonton
Journal.

Fundet af meteorrester kan udover nyttig viden om universet og blive en
indbringende forretning for den heldige finder. En mand fra den nærliggende
delstat Manitoba solgte i 2002 en lille stump for næsten 300.000 kr.

Se video af den styrtende meteor på YouTube.
http://www.youtube.com/watch?v=e_2aX-784sw

=== citat slut ====

and ...

http://uk.news.yahoo.com/22/20081121/tsc-uk-meteor-011ccfa.html
=== citat start ===

Meteor lights up skies over Western Canada

Friday, November 21 10:31 pm

A massive ball of fire that lit up the skies over two Western Canadian
provinces on Thursdayevening was likely among the biggest meteor events to
be witnessed in Canada this year, one expert said. Skip related content

The fireball, which streaked through the darkening skies over Alberta and
Saskatchewan at about 5:30 p.m. Calgary time, likely weighed between one and
10 tons and shone brightly enough to be seen over an area 700 km (435 miles)
wide.

"It was somewhere between the size of a chair to the size of a desk," said
Alan Hildebrand, a planetary scientist at the University of Calgary and a
co-ordinator of a fireball reporting service.

"This one was pretty spectacular. For this year it will be one of the
biggest that happens over Canada.... Something like this radiates like a
billion-watt bulb. It's pretty bright light in the sky."

Hildebrand said the meteor may have broken into hundreds of smaller
meteorites that likely landed in central Saskatchewan near that province's
border with Alberta.

The fireball lit up the skies for about five seconds, he said.

(Reporting by Scott Haggett; editing by Rob Wilson)

=== citat slut ====

Hmm ...

> Hildebrand said the meteor may have broken into hundreds of smaller
> meteorites that likely landed in central Saskatchewan near that province's
> border with Alberta.

Dvs. ret tæt på længdegrad 110° V.

and ...

http://www.sott.net/articles/show/169504-Edmonton-Canada-Mysterious-fireball
-lights-up-night-sky
=== citat start ===

Edmonton, Canada: Mysterious fireball lights up night sky

CTV Edmonton

Fri, 21 Nov 2008 22:37 UTC

Numerous people living in Edmonton and surrounding areas are reporting
seeing a meteorite-like fireball that lit up the sky.

It not been confirmed as a meteor by official sources, but many witnesses
report seeing "bright orange flames" with a large tail that shot
horizontally across the sky and then disappeared.

Others said it looked like horizontal lightning, where all the clouds in one
huge swath were lit up.

[picture]

Richard Bellington said he was driving north of Highway 2 on his way to
Edmonton when he saw the sky light up.

The flames were so bright and appeared to travel so close to the ground that
he called 911.

South Edmonton resident Peter Koroluk said it was hard to tell where it
landed.

"It came down with a huge tail following and it had lit up past way behind
it attached to the ball," he said. "This ball was about the size of a
football."

Callers as far as Onoway, Beaumont and Cold Lake also report seeing the ball
of flames. Stations as far north as Fort McMurray are also passing along
sightings.

Some experts say the fireball could be part of the Leonids meteor showers,
where activity has been predicted to begin on Nov. 17.

Officals with NORAD, or the North American Aerospace Defence Command,
confirm it was not a man-made object and it poses no threat to North
American security.

Chris Herd, a meteorite scientist at the University of Alberta, said people
shouldn't panic after seeing such a sight.

"The sky's a big place," he said. "It can play tricks, these fireballs can
play tricks with you and it can look like they fell over there, when it
actually can be tens of thousands of kilometres away. The fact that we've
got reports as far away as Cold Lake, Saskatoon and Airdrie tells you can
see it from a long ways away."

=== citat slut ====

Hmm ...

Fra længdegrad 110° V og hen til byen Edmonton. For øvrigt den eneste store
by i området.

Edmonton ligger på ...
længdegrad 113,28° V
breddegrad 53,33° N.

and ...

http://www.dailykos.com/story/2008/11/23/0747/1076
=== citat start ===

Reuters: Meteor lights up skies over Western Canada

CALGARY, Alberta (Reuters) - A massive ball of fire that lit up the skies
[...]

=== citat slut ===

and ...

http://www.timeanddate.com/worldclock/difference.html?p1=55
=== citat start ===

The World Clock - Time Zone difference from Canada - Alberta - Calgary
Copenhagen +8 hours

=== citat slut ====

Dvs. at meteor-nedslaget indtraf klokken:

2008-11-20, Thursday, day no 325, MST 17:30, Calgary time
2008-11-21, friday, day no 326, GMT 00:30
2008-11-21, friday, day no 326, CET 01:30

Compare with ...

Subject: ET-indicium ? - Kæmpemeteor slog ned i Sudan -
Was: ... (the Terminator-program) ...
8076 news:gcfpj4$7h5$1...@newsbin.cybercity.dk

and ...

8174 news:gf6hj5$nv1$1...@newsbin.cybercity.dk

> ... hændelsen i så fald skete til "counter-strike"-tiden:
>
> ... (såfremt atom-ubåds-"angrebet" vitterlig indtraf i går lørdag) ...
>
> Delta:
> 2008-11-08, Saturday, day no 313
> 2008-07-20, Sunday, day no 202
> = 111 days
>
> Compare with ... (Gudstallet 111) ...
>
> Subject: ET *Copyright*, Gudstallet 111 ...
> 8162 news:gepsd8$1qgt$1...@newsbin.cybercity.dk
>

> Kan man fuske med den slags ting ?, apropos the...

(Delta-counter 313-326 = 14)
(UDN-Canadian-counter = 104)

Hmm ...

(Alaska ligger for langt mod vest til at omfatte længdegrad 111° V, men
Canada derimod rummer længdegrad 111°, idet - som tidligere nævnt -
statsgrænsen mellem Saskatchewan og Alberta ligger på 110° V. Byen Edmonton
befinder sig på 53,33 N 113,28 V, altså kun ca. 91 miles eller 140 km mod
vest derfra.)

Gad i grunden vide, *om* Iran-"posten" kom retur (fra ET) ? ... :-)

Apropos ...

Subject: Filmen 'Nærkontakt af 3. grad' og realiteternes verden
6040 news:VtFyh.31$be2...@news.get2net.dk

[ ... ]
> Isaiah 2,2-5 ...

Et Ord (i relation til dette) strejfer mit sind af "uforklarlige" grunde:

At vise den onde godhed tjener intet formål:
han bliver ikke god af det. TVÆRTIMOD,
det opfordrer ham kun til at fremture i sin ondskab;
og da mister han respekten for Herrens storhed.
(Es. 26,10)

Last OUTPUT: 8189 news:4929eef3$0$90270$1472...@news.sunsite.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8190

"Jesus-loves-you" skrev
8190 news:ggfk8e$1n2f$1...@newsbin.cybercity.dk

News:

=== citat start ===

TV2 TTV s129 Ons 26 Nov (2008, CET) 10.19.14

Leder efter rester af stor meteor

Meteoren, som i sidste uge blev obser-
veret af tusindvis af mennesker i en
700 km radius, faldt ned sydøst for
Lloydminster nær grænsen mellem
provinserne Saskatchewan og Alberta,
oplyser astrofysikerne Alan Hildebrand
og Peter Brown.

De fleste meteorer falder med så høj
fart, at de brænder op, inden de rammer
jorden. Men den pågældende meteor menes
at have haft en fart på kun 14 km i
sekundet - mod normalt 20 km i
sekundet. Derfor kan i hundredvis af
fragmenter være blevet spredt over et
stort område, mener forskerne.

26. nov 10:04

=== citat slut ====

Lloydminster befinder sig på position ...
længdegrad 110,00° V
breddegrad 53,17° N

and ...

=== citat start ===

DR1 s138 Ons 26 nov (2008, CET) 10:27:38

10:21

På jagt efter 10 ton tung meteor

Forskere og amatør-astronomer
finkæmmede i går græsstepperne i det
vestlige Canada i et forsøg på at finde
resterne af en 10 ton tung meteor, som
oplyste himlen.

Meteoren eksploderede med en kraft som
300 tons dynamit og blev i sidste uge
observeret af tusindvis af mennesker i
en 700 kilometer radius.

Den faldt ned nær grænsen mellem
provinserne Saskatchewan og Alberta.

Ildkuglen, der kan sammenlignes med en
elpære på en milliard watt, blev filmet
af flere mennesker i området.

=== citat slut ====

Hmm ...

Det svarer (vist nok) til ...

1 milliard watt / 1350 watt pr. m^2 =

... hvad Solen oplyser på 1 km^2.

53,17 ?

Hmm ...

... *AFSKYELIGT* handler de onde, ...

Gud skuer ned fra Himlen på menneskens børn for at se,
om der findes en forstandig, nogen, der søger Gud.

(Salme 53,2.3 ud af i alt 7 vers)

Skuer ned-fra-himlen, oder was ?

Last OUTPUT: 8194 news:ggigq6$2pg1$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8195

"Jesus-loves-you" <John...@1.John4.8.Heaven> skrev i en meddelelse news:ggfk8e$1n2f$1...@newsbin.cybercity.dk...

Det har sidenhen vist sig, at dette tal IKKE er helt korrekt ang.
i hvilken retning vi bevæger os (hele den lille lokale galaksehop)
i forhold til Baggrundsstrålingen, men ...

Input ...