Polens tidligere kommunistiske leder Jaruzelski for retten

"Jesus-loves-you" skrev

Sent: Monday, May 09, 2005, CET 19:55, GMT 17:55
Subject: Vrede over russisk hæder til Jaruzelski
4230 news:ovNfe.4124$Fe7....@news000.worldonline.dk

> [...]
> kommunistiske Polen.
>
> I en erklæring fra præsidentens kontor
> i Prag hed det, at hæderen til
> Jaruzelski føjer "unødvendig skade til
> dette års markering i Moskva".
>
> Den 81-årige Jaruzelski blev hædret for
> at have tjent i Den Røde Hær for at
> befri Polen fra Nazityskland.
>
> Klaus husker Jaruzelski fra tiden, da
> denne som polsk forsvarsminister var
> med til at iværksætte Warszawapagtens
> invasion i Tjekkoslovakiet i 1968.
>
> === citat slut ====
>

> Ja, det går jo "strålende": Et skridt frem, og to tilbage ... :-(

(Også dette var under Putin's regeringstid som præsident!)

News:

=== citat start ===

BBC WORLD 122 (friday) 12 Sep (2008, CET) 12:12/05

Poland's former leader on trial

Poland's last communist leader, general
Wojciech Jaruzelski, has gone on trial
accused of committing a crime by
imposing martial law in 1981.

Eight other former officials will also
be tried for the clampdown against the
opposition Solidarity movement, during
which dozens of people were killed.

Gen Jaruzelski, who is now 84 and in
poor health, say he had to act to
prevent a Soviet invasion of Poland.

If found guilty he faces up to 10 years
in prison.

=== citat slut ====

and ...

=== citat start ===

DR1 s145 fre 12 Sep (2008, CET) 12:18:57

12:09

Polens Jaruzelski for retten

Polens tidligere statschef, ge[r]neral
Jaruzelski, er i dag blevet stillet for
retten i Warszawa.

Han anklages for "kommunistiske
forbrydelser" ved i 1981 at have
indført krigsretstilstand og interneret
flere tusinde regime-modstandere.

Jaruzelski, der er 84 år, har siden
beklaget sine handlinger, men forklaret
dem med, at de skete for at undgå en
Sovjetisk militær-intervention imod de
oprørske fagforeninger.

Men nu - 27 år efter - anklages han for
som funktionær at have ledet "en
kriminel bevæbnet forening". Her menes
det kommunistiske styre i Polen.

=== citat slut ====

*A(lt* skal granskes)...

ET-Break:
(2008-09-12, Friday, day no 256, CET 12:46, GMT 10:46)
- "EVERYTHING."

Killed in gods name or killed in the name of communismus, I don't care. It's
a BIG crime, no matter what!!!

Interrupt from ...

Subject: 8 dræbt i Bolivia + ET-message to Bolivia
7989 news:gad7a6$7t$1...@newsbin.cybercity.dk

> Dette har ikke en dyt at gøre med kommunisme, men hvis landets rigdomme
> IKKE deles mere retfærdigt borgerne imellem; ja så bli'r folk
> kommunister!!!

Til de af Jer, som (i god tro) er kommunister (all over the globe), bør
tænke over følgende:
Hvis det har vist sig, at en styreform IKKE har kunnet beskytte befolkningen
overfor overgreb, da kan denne styreform næppe være den ideelle, vel ?

Hverken anarki eller diktatur (herunder kommunisme) er ideelle styreformer,
hvorfor demokrati fortsat er den eneste vej frem, idet et demokrati også er
*forpligtet* til at tage hensyn til mindretallets legitime rettigheder...

CET 12:59
- "Sagt med andre ord."

CET 13:00
- "Be a partner."

Øh ... jeg tror minsandten, at ET nu igen er i gang med at aftale et lille
stævnemøde (med Jer, os og dem) ... :-)

Last OUTPUT: 7993 news:gadcpe$275$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7994