Spørgsmål til Den Danske Bank og dets aktionærer - Was: Dette økonomiske *pyramidespil* må høre op

Jesus-loves-you

"Jesus-loves-you" skrev
8080 news:gcht0k$1048$1...@newsbin.cybercity.dk

[ ... ]

[ ... ]
> Aktiekursen på Den Danske Bank er fra i går ca. faldet med 14%:
> Aktier blev solgt kl 09:33 til kurs omkring 86
> Aktier blev solgt kl 10:33 til kurs omkring 88,00 -13,51%

Tillad mig at rette et spørgsmål til Jer i Den Danske Bank (samt
investorerne, aktionærerne):

Ville aktiekursen på Jeres aktier rasle ned som vi har set det her til
morgen (og i de forgående dage), dersom den af mig beskrevne aktie-buffer
(samt evt. aktieudløbsdato) var blevet indført ?

For hvis svaret dit/jeres er et klart og tydeligt:

'Nej. Aktiekursen vil være forblevet nogenlunde på samme værdi,
fordi købs/salgs-bufferen bevirker en forsinkelse (et delay) på fx. 3
måneder.
Kursen vil være noget i retning af (som Hr. Jens P. Olsen udtrykker det)
bestemt af, hvad det forventede afkast fra virksomhedens drift er, modsat
spekulation.
Bevares! Disse forventninger kan godt forandres, hvis for eksempel mange
kunder samtidig ikke længere kan betale renter af deres lån, men da de jo
ikke betaler renter hver eneste dag, plejer der som oftest at gå flere
måneder førend de økonomiske forventninger til vores bank må justeres.'

For hvis altså svaret dit/jeres er et klart og tydeligt 'nej', da har jeg et
(eller to) økonomiske forslag ... :-)

Do we have a deal ?

Last OUTPUT: 8081 news:gci093$11cb$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8082

Jesus-loves-you

"Jesus-loves-you" skrev
8082 news:gci09s$11cg$1...@newsbin.cybercity.dk

[ ... ]

> [ ... ]

Aktier blev solgt kl 12:03 til kurs omkring 84.75 -16,71%

Last OUTPUT: 8082 news:gci09s$11cg$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8083