Rusland begyndte angrebskrigen mod Georgien og skal derfor straffes

"Jesus-loves-you" skrev

Sent: Saturday, August 09, 2008, CET 14:52, GMT 12:52
7758 news:g7k3u5$2rgl$1...@newsbin.cybercity.dk

[ ... ]

+

7801 news:g7srde$3118$1...@newsbin.cybercity.dk

> "Poul E Hansen" skrev
[ ... ]

+

7829 news:g8224j$1trm$1...@newsbin.cybercity.dk

+

7833 news:g838kv$2ba5$1...@newsbin.cybercity.dk

+

7842 news:g8c3e5$2nd2$1...@newsbin.cybercity.dk

+

7844 news:g8c6aj$2oh9$1...@newsbin.cybercity.dk

+

7846 news:g8cq69$30il$1...@newsbin.cybercity.dk

> I virkeligheden er det Rusland og ikke Georgien, ...
[ ... ]

+

> [...]
> georgisk politi og militær i Sydossetien, og de russiske "fredsbevarende"
> styrker i området har støttet oprørsstyrkerne. ...

... et mordforsøg på den af de to lokale ledere (i Sydossetien, red.), der
er loyal over for Georgien. Hensigten var åbenlyst at provokere den ...
georgiske præsident ... til et angreb. Og det lykkedes.
Georgien var i sin fulde ret til at sætte (*1) militært ind mod
oprørsstyrkerne. Og Rusland havde ingen ret til at invadere Sydossetien, som
er georgisk territorium.

> af Uffe Ellemann-jensen
>
> Tidl. udenrigsminister
>
> === citat slut ====

*1:
ET-Break:
(2008-08-21, Thursday, day no 234, CET 09:52, GMT 07:52)
- "Med venlig hilsen."

CET 09:52
- "Os."

CET 09:52
- "Out there."

- "Det skal du (send this message to ICJ ?)."

Yes, Sir!

CET 09:56
- "That's an order."

Yes, Sir!

CET 09:56
- "Med det samme."

Yes, Sir!

Øh ... Bør det ikke lige *understreges*, ET, at befolkningssammensætningen
ér blevet ændret gennem etnisk udrensning, således a...

CET 09:58
- "Jo, min ven."

... således at ... (input memory from) ...

7853 news:g8e2r8$dcn$1...@newsbin.cybercity.dk

> [...]
> Befolkning: 150.000-190.000
>
> === citat slut ====
>

> De kan *højst* repræsentere ...
>
> + 190.000
> + 250.000
> + 40.000
>
> = 480.000
>
> 190 / 480 = 0,39...
>
> ... ca. 40% af befolkningen.
>
> De etnisk georgiere repræsenterer derimod *minimum* 52% af befolkningen (i
> Abkhasien).
>
> Altså må vi *konkludere*, at vi har at gøre med et statskup!!!
>
> De ansvarlige skal kræves til regnskab ved ICJ, fordi ... (hvem er

Mht. Sydossetien, hvor der ligeledes er blevet begået etnisk udrensning
allerede i 1990'erne, er data'erne:

ca. 70.000 ossetere i syd (Sydossetien i Georgien) ønsker at blive forenet
med de omkring 600.000 ossetere i nord (Nordossetien i Rusland), K.D.
Torsdag den 14. aug 2008, side 5

Hmm ...

(Jeg mangler tallene, men de er omtrent ligesom Abkhasien, at hovedparten af
befolkningen er georgierne, som er blevet fordrevet sydpå ud af Sydossetien.
Data må komme senere.)

Den russiske topgeneral Anatolij Khrulev, som søndag blev ramt af fragmenter
fra artillerigranater og hasteindlagt på hospital, har medvirket til
angrebskrigen, og står derfor også tiltalt for domstolen (forudsat
selvfølgelig, at han stadig er i live).

Last OUTPUT: 7866 news:g8hgh8$1m7a$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7867

"Jesus-loves-you" skrev
7867 news:g8ja5g$2c29$1...@newsbin.cybercity.dk

News:

=== citat start ===

TV2 Text (p130, Norway) Tor 21.aug (2008, CET) 11:09:13

-133 sivile mistet livet

Antall sivile som mistet livet i
Sør-Ossetia er lavere enn tidligere
antatt.. Nye tall russiske myndigheter
har gitt ut, viser att 133 sivile
mistet livet i konflikten, melder BBC.
Opprinnelig sa russiske myndigheter
at 1600 sivile mistet livet i
Sør-Ossetia. Antall soldater som
mistet livet skal være 64, og
ytterligere 300 skal ha blitt såret i
kampene mot georgiske styrker.

=== citat slut ====

(De 133 civile kan være omkommet under kampe mellem de 2 fraktioner eller
måske ligefrem af russiske bombefly.)

Compare with ...

7767 news:g7mbce$jq4$1...@newsbin.cybercity.dk

> SVT Text 132 Søn 10 aug (2008, CET) 10:39:38
[ ... ]

+

7823 news:g80irn$1bie$1...@newsbin.cybercity.dk

> Befolkning får et meget ensidigt indtryk af situationen nede i Kaukasus,
> og der smøres tykt på. Putin påstod således, at georgiske kampvogne havde
> kørt over kvinder og børn. Og faktisk var det netop disse løgne Psykopatus
> brugte som en art "legitimering" af angrebskrigen på Georgien!

Altså:

(Den midlertidige) konklusion må derfor fortsat være, at der er tale om en
Putin-styret russisk propaganda mhp. at "legitimere" angrebskrigen Georgien
(overfor navnlig den russike befolkning, men også omvendenen).

Alt dette bør dommerne tage højde for...

ET-Break:
(2008-08-21, Thursday, day no 234, CET 11:28, GMT 09:28
- "I hear."

Okay, that's fine ... :-)

Tilllad mig så også lige at pointere, at ... (input memory from) ...

(Grundlovsforhør)

Danish Constitution § 71, Stk. 3

Enhver, der anholdes, skal inden 24 timer stille for en dommer.

CET 11:34
- "In absentia ?"

Yea!

Ellers (i modsat fald) benytter psykopatus sig jo af sin frihed til at
tyrannisere planeten *yderligere* (med dertil hørende højrisiko for
atomragnarok) !!!

Last OUTPUT: 7867 news:g8ja5g$2c29$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7868

Lyrik

Georgien angreb i Sydossetien
Den abkhasiske opfordring kommer efter, at Rusland i forrige uge invaderede
Georgien for at svare igen på en georgisk offensiv i Sydossetien, hvorefter
abkhasiske separatister også gik til angreb på georgiske styrker.

Begge provinser har krævet at blive internationalt anerkendt som
selvstændigt land med henvisning til Kosovos løsrivelse tidligere på året
fra Serbien. Det er sket ud fra en tanke om, at når kosovo-albanerne kan,
kan vi også, men både USA, EU og Nato holder fast i, at regionerne er en del
af Georgien.

Abkhasien og Sydossetien løsrev sig fra Georgien under væbnede konflikter i
1990'erne, og selv om de to provinser reelt kører deres eget løb med hjælp
fra russiske fredsstyrker, har ingen lande hidtil anerkendt deres
selvstændighed.

Fra JP:
Henvisning til Kosovo
[...]

Politiken:

Georgien er helt ude af Abkhasien
Abkhasiske oprørsstyrker har taget det georgiske flag ned fra bygninger. De
georgiske styrker er presset ud af udbryderregionen.
Ekstrabladet :

Den georgiske udbryderregion Abkhasien vil i dag officielt bede Ruslands
parlament om at anerkende dens uafhængighed, samtidig med at russerne
fortsat ikke lever op til en våbenhvile om at trække deres styrker ud af
Georgien.

- Abkhasiens befolkning vil bede det russiske lederskab om at anerkende
Abkhasien, siger næstformanden for det abkhasiske parlament, Vjatjeslav
Tsugba, til det franske nyhedsbureau AFP.

Rusland støtter de to georgiske udbryderregioner Sydossetien og Abkhasien,
men har hidtil ikke anerkendt dem som selvstændige nationer.

Ritzau:

Ritzau
Den georgiske regering trak i dag sine soldater, politi og civile ud af den
øverste del af den vigtige Kodorikløft i udbryderrepublikken Abkhasien,
efter at oprørsstyrker tidligere på dagen indledte en offensiv.

Det siger en talsmand for den georgiske regering.

- Vi har trukket alt ud fra området, soldater og civile, sagde talsmanden.

Meddelelsen kom få timer efter, at abkhasiske oprørere sagde, at de havde
fordrevet de georgiske militærstyrker fra kløften.

- Enheder fra den abkhasiske hær har afsluttet operationen og drevet den
georgiske hær ud af den øvre del af Kodorikløften, hed den i en erklæring
fra Abkhasiens selvbestaltede præsident, Sergej Bagapsj.

--
Hilsen
Jens "Lyrik" Bech

"Jesus-loves-you" skrev

http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/93791cb55c5e98b0
> [...]

> (Jeg mangler tallene, men de er omtrent ligesom Abkhasien, at hovedparten
> af befolkningen er georgierne, som er blevet fordrevet sydpå ud af

Hans Kristian Neerskov skriver i den kristne ugeavis www.Udfordringen.dk
torsdag den 21. august 2008, side 9:

Georgien blev delt af Josef Stalin

Med truslen fra stærke muslimske fjender mod syd indgik Georgien et
delvis frivilligt forbund med Zarens Rusland, der varede fra år 1800 til
1917. Med Det Osmanniske Riges fald og revolutionen i Rusland, løsrev
Georgien sig fra Rusland og fik en kort selvstændighed. Men den blev
afbrudt, da Sovjethæren invaderede landet 25.02.1921.

Josef Stalin, som var georgier, delte landet i fire autonome områder.
Det drejer sig om Abkasien, Ajara, Sydossetien og selve Georgien. Største
problem var Ossetien, for her var kun to russiske familier, der var flyttet
fra Ossetien i Rusland over Kaukasus til georgien. Men Stalin var opfindsom.
I 1922 besøgte han osseterne i Rusland og tilbød dem landbrugsjord i
Georgien, hvis de ville flytte nu. Dermed havde han et fjerde autonomt
område, der kunne stemme på ham. Hundrede af ossetiske familier flyttede, og
de udgør i dag to tredjedele af sydosseterne. De har alle russisk
statsborgerskab.

=== citat slut ====

Vores midlertidige konklusion må derfor være, at de mennesker, der befinder
sig i Sydossetien, er *indvandere* fra Rusland, hvorfor de IKKE kan tillade
sig at gøre krav på georgisk territorium (herunder Sydossetien).

Det vil faktisk være rimeligt (hvis man var tyran), at de bliver sendt over
grænsen hjem til Rusland igen (i Nordossetien) !

Det er i hvert fald en indirekte krigserklæring Rusland har begået mod
Georgien, da disse indvandere her i de forløbne sidste par måneder har fået
russisk statsborgerskab. Det kaldes imperialisme.

Dét, man skulle have gjort, var at tilbyde dem bopæl i selve Rusland (i
Nordossetien), og derved give dem russisk statsborgerskab !

Høje dommer...

ET-Break:
(2008-08-21, Thursday, day no 234, CET 12:54, GMT 10:54)
- "Ja, jeg hører."

CET 12:54
- "Min ven."

Input memory from...

http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/23edd82ff26161ab
7868 news:g8jd7d$2daf$1...@newsbin.cybercity.dk

> [...]
>
> Ellers (i modsat fald) benytter psykopatus sig jo af sin frihed til at
> tyrannisere planeten *yderligere* (med dertil hørende højrisiko for

We *need* a ... midlertidig retningsgivende udtalelse fra domstolen !

Send this message also to ICJ ?

CET 12:57
- "Do that."

CET 12:57
- "Sir."

Fine ... :-)

CET 12:58
- "Hear me."

CET 12:58
- "You are my witnes."

CET 12:58
- "All of you."

Last OUTPUT: 7868 news:g8jd7d$2daf$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7869

"Jesus-loves-you" skrev
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/423ffa4e4a8a24ee
7869 news:g8ji0g$2f37$1...@newsbin.cybercity.dk

> [...]
> befinder sig i Sydossetien, er *indvandere* fra Rusland, hvorfor de IKKE
> kan tillade sig at gøre krav på georgisk territorium (herunder

I modsat fald svarer det jo til, at muslimske indvandere på Nørrebro udråber
Nørrebro til en islamisk stat, og dét er jo tyveri af dansk territorium,
oder was ?

ET-Break:
(2008-08-21, Thursday, day no 234, CET 13:15, GMT 11:15)
- "Må jeg høre jeres mening."

Øh ... Jeg tror minsandten her, at ET spurgte bl.a. den danske befolkning
(til råds)!

(At udråbe en) Islamisk stat på Nørrebro. Er det tyveri af dansk
territorium ?...

CET 13:18
- "Spørger jeg."

Og hva' hvis denne form for imperialisme fandt sted i en bydel i Moskva.
Ville dét ændre på noget ?...

CET 13:21
- "Næh."

I guess, ET, we all got the point ... :-)

Der er her - med andre ord - tale om *tyveri* af georgisk ejendom (skønner
jeg) !!!

Last OUTPUT: 7869 news:g8ji0g$2f37$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7870

Lyrik

> [...]

> udråber
> Nørrebro til en islamisk stat, og dét er jo tyveri af dansk territorium,

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Historiens forløb skelner ikke imellem hvordan man bebor et land.
Den samlede historiske konklusion som jeg har fået ud af at læse hele
verdenshistorien er følgende fakta:

Man ejer et land så længe man kan forsvare sin ejendomsret -eller/og moralsk
så længe man har demokratisk flertal for sit ejerskab. Ikke et sekund
længere.

Hvis der kom flertal af -nu skriver du muslimer-men de er ikke et enigt
folk-men så lad os sige arabere på Nørrebro, så er der to scenarier:
1. Højst sansynligt er de tilfredse med at være danskere.
2.Hvis de nu skulle ønske et "Satellitarabien", så ville de kunne forlange
det udfra demokratisk flertalsafgørelse.
3. Men hvis-2.-så skal der måske kæmpes for dannelsen af staten. Hertil
kommer stormagtsinteresser idet de skal godkende eller forkaste den nye
stat.<Eksemplet Kossovo-Albanerne fik flertal-gjorde oprør-Serberne greb til
sværdet-og faldt for sværdet!>Stormagterne anerkendte dannelsen af ny stat.

I tilfældet Syd Osetien og Abkhasien så forlanger Abkhasien selvstændighed
fra Georgien. de er gået så vidt som at bekæmpe georgiske styrker der efter
sigende kun holder en central dal.
Men så kommer der det ind i billedet at Georgien er blevet opfattet som det
hele inklusive. Derfor har Rusland-ikke accepteret udbrydernes
selvstændighed.
Når så Sakhasvili begynder at beskyde områderne for at beholde dem, så
mister han dem! Ifølge Jesus:
"Den der griber til sværdet skal falde for sværdet!"-Det er en anden sandhed
man kan lære af historien.

Nu kan udbryderne måske få Ruslands anerkendelse som selvstændige
stater.Prøv at læse dette som er skrevet i 1992 længe før den nuværende
situation:
http://www.olestig.dk/tjetjenien/abkhasien.html

Et eksempel fra siden:
"
Georgiske soldater har endnu engang besat Sukhumi, hovedstaden i Abkhasien,
et tidligere autonomt område i sovjetisk Kaukasus, der erklærede sig
selvstændig i juli i år [1992]. Parlamentet er brændt og de folkevalgte på
flugt, byen har været udsat for omfattende plyndringer. Georgisk militær
kontrollerer alle nøgleinstallationer, og de abkhasiske forsvarsstyrker har
forskanset sig i byen Gugauta, nord for Sukhumi. Georgien har nægtet at
anerkende uafhængighedserklæringen, og den i Vesten så agtede Eduard
Sjevardnadze har reageret med militær i stedet for forhandlinger. Over 200
mennesker skal være dræbt, og kamphandlingerne foregår stadigvæk.

Krigen i Abkhasien er endnu et eksempel i den lange række af
nationalitetskonflikter der er fulgt i kølvandet på Sovjetunionens
sammenbrud, og alvoren bag den georgiske invasion kan sammenlignes med hvis
russerne havde besvaret Estlands selvstændighedserklæring med militær
indgriben.

Her i begyndelsen af september 92 mødtes præsident Jeltsin både med
Sjevardnadze og repræsentanter for abkhaserne og andre kaukasiske folk, og
en skrøbelig våbenstilstand blev indgået. Hvis man skal tage den seneste
aftale som model, bliver det en kortvarig affære. Den blev indgået 31.
august og holdt kun et par dage."

Hilsen

Jens

"Lyrik" skrev

[ ... file 7867 ... ]

Du forekommer mig en "anelse" *naiv*, min gode ven Jens Erik!

Last OUTPUT: 7871 news:g8lurq$9nq$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7872

"Lyrik" skrev

[ ... file 7870 ... ]

> [...]
> moralsk
> så længe man har demokratisk flertal for sit ejerskab. Ikke et sekund

Og det er *heri* det farlige kommer ind i billedet mht. psykopati, apropos
fx. Nazityskland år 0 og i atomalderen Cuba-krisen 1962 !

(Jeg husker endnu pesten på Balkan i 1990'erne. Man skal muligvis være en
"anelse" rask for at forstå, hvad jeg her taler om.)

Last OUTPUT: 7872 news:g8lv19$9oq$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7873

Lyrik

> [...]
>
> (Jeg husker endnu pesten på Balkan i 1990'erne. Man skal muligvis være en
> "anelse" rask for at forstå, hvad jeg her taler om.)
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jorden er ikke en parcelhusgrund som man kan eje eller købe og sælge. Man er
ikke en tyveknægt hvis man bebor et område som et andet folk har boet på!
Jorden er dynamisk og ingen andre end Gud ejer de områder man bebor. Bor man
der så er det godt. Ellers er der nogle andre der bor der.
Nogle gange bebor solsorterne hele haven. Andre gange fordrives de af
skaderne. Det er naturligt! Ligesom når et folk overtager et andet folks
område. Det er også naturligt!

Man har et område sålænge man kan bebo det. Når man bliver jaget væk så bor
andre der. Det er naturligt!

Abkhasien ejes nu af tjerkessere. Abkhasien er ikke en Georgisk
parcelhushave med ejermandsret !

Du skal droppe de ejermandstanker. De har intet med verdens gang at gøre!
Tag et historisk atlas. Gå 1000 år tilbnage og jorden bebos af folk du ikke
kender på områder der hedder noget andet i dag!
Mennesker ejer ikke jorden! De bebor den kun-så længe det varer!

Hilsen
Jens

Poul E Hansen

On 21 Aug., 13:02, "Jesus-loves-you" <John15...@1.John4.8.Heaven>
wrote:

> [...]
> område, der kunne stemme på ham. Hundrede af ossetiske familier flyttede, og
> de udgør i dag to tredjedele af sydosseterne. De har alle russisk

Altså en ossetisk 'invasion' af ossetien. Ossetere og georgiere er to
forskellig folk.

"Jesus-loves-you" skrev
7868 news:g8jd7d$2daf$1...@newsbin.cybercity.dk

Og Uffe Ellemann-Jensen fortsatte med disse ord:

(Berlingske Tidende, Torsdag den 21. august 2008, side 2)

=== citat start ===

Fra bloggen

Sandheden skal frem

... den utroligt vel planlagte krig, Rusland indledte mod Georgien. Jo flere
detaljer der kommer frem, desto tydeligere er det, at hele spillet var øvet,
planlagt og tilrettelagt fra russisk side - ikke blot den rent militære
indsats, men også påvirkningen af den offentlige mening, både hjemme og i
Vesten. Der blev rettet cyberangreb på officielle georgiske hjemmesider - og
en hærskare af talsmænd og kommentatorer spredte budskaberne i alle
retninger. Moskvas gamle agitprop-kundskab døde åbenbart ikke helt med Den
Kolde Krig...

=== citat slut ====

Og Storbritanniens ambassadør i Danmark, David Frost, gjorde os opmærksomme
på, at ...

(Berlingske Tidende, Onsdag den 20. august 2008, side 2)

=== citat start ===

Fra bloggen

Georgien-kristen, storbritannien og Danmark

... Først og fremmest har Rusland med sine egne militære operationer
overtrådt flere FN-resolutioner, som landet selv har været med til at
vedtage. Senest bekræftede resolution 1808, vedtaget i april, Georgiens
suverænitet og territoriale integritet," ...

=== citat slut ====

Hmm ...

En *psykopat* overholder ikke spilleregler og bruger vold, hvis det kan
fremme målet. Putin her ingen undtagelse...

ET-Break:
(2008-08-25, Monday, day no 238, CET 14:21, GMT 12:21)
- "Husk det!"

Det er derfor denne type sindssyge ér så farlig, pga. atom-Afgrunden°!!!

Last OUTPUT: 7882 news:g8u5su$cpq$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7883

Poul E Hansen

On 25 Aug., 14:28, "Jesus-loves-you" <John15...@1.John4.8.Heaven>
wrote:
> "Jesus-loves-you" skrev
> 7868news:g8jd7d$2daf$1...@newsbin.cybercity.dk

> ET-Break: ...

Hvem er ET?

S. A. Thomsen

On Tue, 26 Aug 2008 03:14:23 -0700 (PDT), Poul E Hansen <o...@ofir.dk>
wrote:

<snip flere hundrede linier>

>Hvem er ET?

Var det absolut nødvendigt at citere det hele for at spørge om
det...???

Bo Warming

"Poul E Hansen" <o...@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> En *psykopat* overholder ikke spilleregler og bruger vold, hvis det kan
> fremme målet. Putin her ingen undtagelse...

Vil du kalde Politikens sindige, folkedanske ex-chefrdaktør Herbert Pundik
for psykopat eller psykopat-sympatisør?

Han skrev klart i Søndags, at fordi Georgien begyndte angrebskrigen har de
tabt SydOssetien og Abkhasien, og USA vil accepere dette.

Der er ikke psykiatrisk diagnostik om "psykopati" i sådan stormagt-politisk
banalitet

Pundik plejer at have ret i sine bedømmelser om USAs reaktioner og de er jo
afgørende i denne sag.
Det er jo russisk interesseområde hvor disse oprørs-handlinger er begået

"Den muslimske kultur er en totalkultur. Den omfatter hverdag og højtid,
religion og samfund. Den dikterer de troendes forhold til Vorherre og til
den politiske hersker, til familiens overhovede og til den fremmede."
Pundik

"Muslimerne er i mange henseender eksklusive. Deres ønsker om at blive
danskere på dansk vis er meget begrænset De beundrer vor materielle kultur,
men ikke vor spirituelle værdier. Mange muslimer i Danmark betragter os med
uro, nedladenhed og nogen medynk. Integrering er i mange muslimers øjne ikke
en attraktiv mulighed." Herbert Pundik (Chefredaktør)

USA vil dog næppe acceptere at USA ikke holder løfter om tilbagetrækning og
en verdenskrig er derfor tænkelig

Hvis de amerikanske krigsskibe, der er sendt til Georgien medbringer våben,
vil du så også kalde det "psykopati"

Arne H. Wilstrup

wrote:
> "Jesus-loves-you" skrev
> 7868news:g8jd7d$2daf$1...@newsbin.cybercity.dk

Vrøvl - Georgien angreb en uafhængig radiostation og angreb
som det første Sydossetien fordi man ønskede selvstændighed.
Da der er et stort antal russere i det land (og i Abkhasien)
valgte Rusland at hjælpe landet mod Georgisk overgreb.

S. A. Thomsen

On Tue, 26 Aug 2008 17:51:17 +0200, "Arne H. Wilstrup"
<n...@invalid.com> wrote:

> [...]
>Da der er et stort antal russere i det land (og i Abkhasien)
>valgte Rusland at hjælpe landet mod Georgisk overgreb.

Det kan man sgu da kalde en ALTERNATIV virkelighed... Dermed ikke sagt
at Georgien er små uskyldige englebasser....

Anders Wegge Keller

Nok ikke, men det er da interessant at Hr. "Tibet er kinesisk
ejendom" og "Yoguslavien må ikke deles af hensyn til folkeretten"
pludselig begynder at forsvare folks ret til selvstændighed. Det er da
dagens griner at man kan hidse sig så meget op over at skulle forsvare
et Ex-kommunistisk lands nationalisme, at man skyder foden af et
tidligere forsvar for tidligere udslag af (Ex)kommunistisk
nationalisme.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.

"Poul E Hansen" skrev

[ ... file 7883 ... ]

> Hvem er ET?

Lad nu vær' med at spille dum, Poul, for det *har* vi jo allerede talt om !

Se evt. IGEN ...

Nej, jeg glemte at klippe væk.

Poul E Hansen

On 26 Aug., 20:22, "Jesus-loves-you" <John15...@1.John4.8.Heaven>
wrote:

> Lad nu vær' med at spille dum, Poul, for det *har* vi jo allerede talt om !

Lad os ' et øjeblik' antage at du har ret i at ting i bibelen tyder på
eksistens af rumvæsener, der har indflydelse på jorden. Da er dette
ingenlunde et 'bevis' - og det er jo det du søger - på at de stemmer
du hører er de samme.
Hvad har rumvæsener iovrigt at gore med væsener der er i stand til at
tale til folks tanker / eller er det rigtige stemmer som andre også
ville kunne høre? Hanger der så en UFO over dit hus og udsender lyde?
Spørgsmålet om på hvis side de er, melder sig også.

> Min link-henvisning som jeg efterlader på *samtlige* nyhedsindlæg, som for

> tiden er ...http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d...

> ... giver jo også ret hurtig svaret på dit spørgsmål!
>
> -
>
> Dernæst - i et andet indlæg (i denne samme tråd) - skrev du:
>

> Sent: Friday, August 22, 2008, CET 22:25, GMT 20:25news:44a08fdf-3ef2-4ed4...@b1g2000hsg.googlegroups.com

Du misforstod mig. Jeg forstod godt at det var fra den russiske del de
flyttede. Men derfor var det vel stadig Ossetere - et Iranskbeslægtet
folkeslag - eller hvad?

Bo Warming

Hvem startede vold i Georgien?

Var det ikke Georgien der sprængte imod russikskvenlige uskyldige mindretal?
Og sådan startede det...?

I børnehaven strides om "hvem begyndte" konflikten. Måske en uskyldighed
blev set frækt på.....

Rigsdagsbranden i Berlin 1933 startedes mange steder og meget professionelt
men en hollandsk kommunist fik ene mand skylden
og vupti
stemte S for at ulovligegøre kommmunistpartiet og nazierne havde totalmagt

"Først hentede de kommunisterne, og jeg sagde intet, for jeg var ikke
kommunist. Så hentede de arbejderne og fagforeningsfolkene og
socialdemokraterne, og jeg sagde intet, for jeg var ikke fagforeningsmedlem
eller socialdemokrat.. Så hentede de katolikkerne og jøderne, og jeg sagde
intet, for jeg var protestant. Til sidst hentede de mig, og så var der ikke
mere nogen, der kunne sige noget. Martin Niemoller

Bo Warming

"Jesus-loves-you" <John...@1.John4.8.Heaven> skrev i en meddelelse

> "Poul E Hansen" skrev
>
> [ ... file 7883 ... ]

Det er ikke så enkelt. og det HAR VI TALT om

> Lad nu vær' med at spille dum, Poul, for det *har* vi jo allerede talt om
> !

En pige spurgtes af GB Shaw om hun ville bolle med ham for 50000 kr og det
var da OK
Så spurgtes hun om 500 kr var OK og hun svarede forarget "tror du jeg er
luder"

DET HAR VI AFGJORT svarede han - nu prutter vi om prisen.

"Poul E Hansen" skrev

[ ... file 7894 ... ]

> Lad os ' et øjeblik' antage at du har ret i at ting i bibelen tyder på

> eksistens af rumvæsener, der har indflydelse på jorden. ...

Fornuftig *neutral* indfaldsvinkel (eller måde at forholde sig på) til
oplysningerne, skønner jeg ... :-)

> ... Da er dette

> ingenlunde et 'bevis' - og det er jo det du søger - på at de stemmer
> du hører er de samme.

(Øh ... Jeg klipper lige lidt i sætningerne.)

Du skrev:
> ... Da er dette
> ingenlunde et 'bevis' ... på at de stemmer

> du hører er de samme.

Herom har jeg tidligere skrevet (også til dig), at ...

7716 news:g6f0eb$kum$1...@newsbin.cybercity.dk

> "Poul E Hansen" skrev

[ ... ]

> [...]
>
> De kan være sandfærdige, men behøver nødvendigvis ikke at være det.
>
> Kilden hvorigennem informationerne kommer (i dette tilfælde mig) kunne
> opdigte historierne (for at gøre sig interessant osv.) eller måske
> ligefrem lyve.
>
> Oplysningerne kan altså godt være sandfærdige, men behøver nødvendigvis
> ikke at være det, OGSÅ selvom kilden hævder det, apropos Muhammed
> und-so-weiter !
>

> I sådanne sager *anbefaler* jeg, at man bruger forstanden og forholder sig
> KRITISK (i hvert fald indtil decideret videnskabeligt bevis foreligger),

Så selvfølgelig må mit svar fortsat være, at blot fordi en postulerer
et-eller-andet (i dette tilfælde mig), er dette i sig selv absolut ikke
noget bevis.

Og personen ku' jo også ta' fejl (herunder mig), ikke sandt ?

Så lad os spørge ET himself (den dag de lander) ... :-)

Dernæst skrev du noget, som for mig at se var som om jeg fik proppet noget i
munden, som IKKE er mit. Dét, du sagde, var:

> ... Da er dette

> ingenlunde et 'bevis' - og det er jo det du søger - på at de stemmer
> du hører er de samme.

Men forstås måske bedre, dersom sætningen lød således:

> ... Da er dette
> ingenlunde et 'bevis' ... på at de stemmer

> du hører er de samme.
> - og det er jo det du søger -

Og mit svar herpå er:

Nej faktisk ikke, Poul, og her må du tro på mig:

Input memory from ...
0214 news:HtdH9.57086$HU.38...@news010.worldonline.dk

> Dokumentet jeg henviser til er - for jer - úgyldigt som bevis-materiale,
> idet I først den 24. Okt. 02 har fået adgang til at læse dokumentet.

Jeg er blot nået til den erkendelse, at jeg ikke *bagefter* kan komme og
postulere et-eller-anden, hvorfor jeg har valgt at videregive alt, hvad jeg
"modtager" (1.Kor.14,3.24-25.32), også endskønt disse oplysninger må vise
sig (en dag) at være et bedrag, herunder dagdrømmeri osv.

For mig at se er ET-eksistens i vort solsystem så vigtig et emne at
udforske, at jeg *aldrig* vil kunne finde på at miskritisere det med
løgnagtige udsagn, herunder postulater om, at ET har fortalt mig at bla.,
bla., bla.

Jeg har IKKE behov for at hævde mig eller styrke min selvværdsfølelse (ej
heller med at skrive en hel masse indlæg på nyhedsgrupperne osv.)!

Men jeg er blot nødt til at rapportere, hvad jeg oprigtig talt modtager af
budskaber, OGSÅ selvom folk på grund af dette udråber mig til at være en
landstosse osv.

For jeg tør ganske simpelt hen ikke undlade at gøre det, og måske derved
*bedrøve* my friend out there in space. Please understand.

Betragt mig derfor( som en art transmitter-station)...

ET-Break:
(2008-08-27, Wednesday, day no 240, CET 14:14, GMT 12:14)
- "Venligst."

... or einem brohoved (for videre operationer ind i fjendelandet) ... :-)

Let's play some music:

Subject: Re: News from Your Big-sister -
Was: ... - The main-program (message from ET, Aliens)
5827 news:Ri4_g.25$k21...@news.get2net.dk
5829 news:6w6_g.34$80...@news.get2net.dk

Herefter skrev du:

> Hvad har rumvæsener iovrigt at gore med væsener der er i stand til at
> tale til folks tanker / eller er det rigtige stemmer som andre også

> ville kunne høre? ...

Jeg henviste til et skriftsted fra Bibelen, og mere ved jeg desværre nok
ikke på nuværende tidspunkt, Poul.

Dog er her en lille ledetråd ...

> ... Hanger der så en UFO over dit hus og udsender lyde?

Nej. Overhoved ikke. Compare with Matt. 24,23-27.30-31, navnlig vers 31
siger ikke så lidt, antager jeg.

> Spørgsmålet om på hvis side de er, melder sig også.

Sætning ej 100% forstået korrekt.

Compare with ...

(Joshua spørger:)
"Er du en af vore eller en af vores
fjender ?"

Han svarede: "Ingen af delene, jeg
er fyrsten over HERRENS hær; lige
nu er jeg kommet !"

(Joshua 5,13b-14a)

Det jævne folk, altså georgiere og sydossetiere lver fint sammen, og det har
de gjort i mange, mange år.

Problemet opstår når en kommunistisk partiboss ikke ka' tåle at se
Sovjetunionens sammenbrud og derfor laver ballade ved at erklære dette hans
lille magtimperium for Sovjettisk osv.

Men - som sagt - det jævne folk har det fint sammen. Der er både indgået
ægteskaber osv. på tværs af disse skel.

[ ... ]

> [...]

> Du misforstod mig. Jeg forstod godt at det var fra den russiske del de
> flyttede. Men derfor var det vel stadig Ossetere - et Iranskbeslægtet

Nå sådan.

Jo (disse mennesker er fortsat Ossetere), men ...

(Input memory from)

7870 news:g8jjd3$2fhl$1...@newsbin.cybercity.dk

> I modsat fald svarer det jo til, at muslimske indvandere på Nørrebro
> udråber Nørrebro til en islamisk stat, og dét er jo tyveri af dansk
> territorium, oder was ?

... det giver dem vel ikke ret til at stjæle land fra Georgien ?

Og vi har trods alt *inviteret* disse muslimer til at bo i Danmark, men
Georgien har *aldrig* bedt Osseterne om at komme og bo i deres land. Det var
Stalin, der DIKTEREDE denne imperialisme med over hovedet på Georgien, or
what ?

Last OUTPUT: 7898 news:g93h45$2bms$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7899

"Bo Warming" skrev

[ ... udløber af file 7883 ... ]

Godt set, Bo ... :-)

Og det er præcis det selvsamme fupnummer man nu laver i Rusland
(i imperialismens hellige navn) !!!

Last OUTPUT: 7897 news:g93c2s$29v0$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7898

Poul E Hansen

On 27 Aug., 14:26, "Jesus-loves-you" <John15...@1.John4.8.Heaven>
wrote:

> Men forstås måske bedre, dersom sætningen lød således:

> Og mit svar herpå er:
>
> Nej faktisk ikke, Poul, og her må du tro på mig:

> [...]

Et eksempel på et af dine upræcise indlæg. Du skriver at Jørgens valg
af dato, Søndag den 2. december 2001, er interessant men uden at
forklare hvorfor. Den nævnes faktisk kun da du fortæller hvornå han
sendte indlægget. Ang. de beskeder du får, er der ingen særlig
information i det indlæg.

> Sætning ej 100% forstået korrekt.

Jeg mener, det kan være djævelen og hans væsener, der taler til dig.

> Nå sådan.
>
> Jo (disse mennesker er fortsat Ossetere), men ...

ja, og de flyttede til et land med ossetere. 'spørgsmålet er så' ,
hvor mange af sydossetiens indbyggere der var hhv. georgiere og
ossetiere før de flyttede, og om de gjorde georgiere (i sydossetien)
til mindretal hvor de før var i flertal.

Den sammenligning, mener jeg dermed ikke holder.

"Poul E Hansen" skrev

[ ... file 7899 ... ]

(NB! Benævnelserne 'Punkt 1' ... 'Punkt 4' tilføjet af mig undervejs i
citatet, som er følgende:)

=== citat start ===

wrote:

> [...]

forklare hvorfor. Den nævnes faktisk kun da du fortæller hvornå han
sendte indlægget. Ang. de beskeder du får, er der ingen særlig

Punkt 1

> Sætning ej 100% forstået korrekt.

Jeg mener, det kan være djævelen og hans væsener, der taler til dig.

Punkt 2

> [...]

ossetiere før de flyttede, og om de gjorde georgiere (i sydossetien)
til mindretal hvor de før var i flertal.

Punkt 3

Den sammenligning, mener jeg dermed ikke holder.

Punkt 4

=== citat slut ====

Øh ...

Ku' du ikke benytte en anden server fx. news.sunsite.dk, da det er meget
besværligt (for mig og andre, der fx. benytter Outlook Express) at redigere
dit text, fordi tegnet '>' og ny linie *ikke* automatisk kan påhæftes
nyhedsindlæg fra google (heriblandt dine), hva' ?

Men måske *kniber* det "lidt" med at IDENTIFICERE sig som skribent, oder
was ?

Du kan jo strengt taget være hvem-som-helst !!!

-

Nå, men hva' skrev du så i grunden ?

Punkt 1
Du har beklagelig vis *misforstået* min tekst.

Det, jeg sagde, var, at hvis ordene ikke bliver nedskrevet *officielt*, da
kan man ikke BAGEFTER komme og postå, at det-og-det er blevet sagt
tidligere.

Det er *ugyldigt* som bevismateriale, dersom modparten ikke har fået lov til
at gennemse et dokuments ægthed, hvilket det jo bliver, når/dersom det
offentliggøres (fx. her på disse vores nyhedsgrupper).

(Det var dét, jeg talte om.)

Punkt 2

Du skrev:

"Jeg mener, det kan være djævelen og hans væsener, der taler til dig."

Dette dit udsagn; dét har jeg fattet ... :-)

Og dette dit standpunkt skal du ha' lov til at have, for vi lever jo i et
frit, demokratisk land (gudskelov) ... :-)

Men *respektér* venligst, at samtalen her på den politiske nyhedsgruppe,
IKKE udelukkende kan gå i detaljer ang. noget religiøst, da dette jo i
sagens natur ikke er politisk stof!!!

Benyt evt. den kristne nyhedsgruppe til dette formål, som er ...
News:dk.livssyn.kristendom

... og jeg vil - efter bedste evne - forsøge at bidrage med noget
konstruktivt ang. dette, forhåbentlig ... :-)

Punkt 3

Her skriver du:

"ja, og de flyttede til et land med ossetere"

Mine oplysninger, som stammer fra ...

> [...]

> problem var Ossetien, for her var kun to russiske familier, der var

> flyttet fra Ossetien i Rusland over Kaukasus til georgien.

... kan *måske* være fejlagtige, men herom har jeg INTET fået forelagt
indtil nu, hvorfor jeg fortsat går ud fra, at oplysningerne er korrekte:
Blot sølle 2 familier !!!

Memory-interrupt from ...

7838 news:48a69c68$0$90273$1472...@news.sunsite.dk

> DR1 s136 lør 16 aug (2008, CET) 10:35:11
>
> 06:39 (CET, red.)
>
> Serbien klar til at opgive Kosovo
>
> Hvis FN's Internationale Straffesomstol
> erklærer Kosovos løsrivelse fra Serbien
> i orden, så er serberne klar til at
> acceptere afgørelsen.

and ...

Sent: Monday, August 25, 2008, CET 13:43, GMT 11:43
Subject: Jabloko, Ruslands håb ? -
Was: ... (Mother Russia) ...
7882 news:g8u5su$cpq$1...@newsbin.cybercity.dk

> (Sådanne territoriale sager bør tages op ved ICJ)...
>

> ET-Break:
> (2008-08-25, Monday, day no 238, CET 13:35, GMT 11:35)
> - "Samtlige."
>
> CET 13:35
> - "Sager."
>
> CET 13:35
> - "Tak."
>

> Hmm ...
>
> Compare with ...

> Okay, ET. That's a deal ... :-)

Men det er til syvende og sidst (for mig at se) en sag( for dommerne ved
ICJ)...

ET-Break:
(2008-08-29, Friday, day no 242, CET 12:56, GMT 10:56)
- "Netop."

Punkt 4

Dette punkt er udsprunget af punkt 3, hvorfor punkt 4 ikke kan diskuteres
*førend* punkt 3 er gennemarbejdet, skønner jeg.

Last OUTPUT: 7917 news:g98jd5$1667$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7918

Poul E Hansen

On 29 Aug., 13:08, "Jesus-loves-you" <John15...@1.John4.8.Heaven>
wrote:

> [...]
> sagens natur ikke er politisk stof!!!
>
> Benyt evt. den kristne nyhedsgruppe til dette formål, som er ...

Det kunne jeg selvfølgelig. Måske skulle du også droppe ET´s tilråb
til det du skriver i dk.politik. Men jeg ser heller ingen grund til,
at du poster dem i dk.livssyn.kristendom.

"Poul E Hansen" skrev

[ ... som et svar på file 7918 ... ]

=== citat start ===

=== citat slut ====

Hmm ... (memory on from) ...

"Jesus-loves-you" skrev
> [...]

Havde glemt følgende notat:

7997 news:gaigvp$28v0$1...@newsbin.cybercity.dk

> 7503 news:483af5d4$0$90274$1472...@news.sunsite.dk

7503 news:483af5d4$0$90274$1472...@news.sunsite.dk

> === citat start ===
>
> BBC WORLD 116 (Monday) 26 May (2008, CET) 13:46/09

> [...]

Bemærk at Putins hær allerede INDEN den 8. august 2008 *krænkede* Georgiens
territorium !!!

Last OUTPUT: 7999 news:gain23$2ddv$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8000