Verdens hidtil bedste fredsplan (0574)

Gratis-avisen MetroXpress skrev tirsdag den 29. april 2003:

Min fredsplan

af Farshad Kholghi, Skuespiller og foredragsholder

Der gik ikke én dag efter dannelsen af den nye palæstinensiske regering, før
endnu en psykopatisk, lykkepilletrængende selvmordskandidat sprang sig selv
i luften og tog et par liv med sig. Hver gang man nærmer sig en fredelig
løsning i Israel/ Palæstina-konflikten, ser de fundamentalistiske bevægelser
det som deres guddommelige pligt at gøre alt, hvad der står i deres
sataniske magt for at ødelægge håbet. Palæstinenserne har det ligesom alle
mulige andre folk i verden hårdt. De har brug for et frit, demokratisk
samfund. Men det har de ikke kunnet få blandt andet takket være en afverdens
førende terrorister, der oven i købet fik en Nobelpris: Arafat og hans
korrupte styre, der bare tager til sig af de goder, som bliver sendt fra
Vesten til brug for opbygningen af selvstyreområder.

Folket sulter, og der findes ingen velfærd. En fantastisk have for
fundamentalistisk ukrudt at gro i. Fundamentalisterne har besat
selvstyreområderne ved at opfylde befolkningens basale behov såsom skoler,
hospitaler, og mad. Det hele lyder godt; og hvis man ikke vidste bedre,
ville man nikke imponeret - som nogle også gjorde af nazismen og Hitler,
inden han brød ud i river dance på verdenskortet - og sige:
'Fundamentalisterne er da meget søde, Se, de giverjo folk, hvad de har brug
for. Helt gratis'. Men fundarnentalisternes gaver er ikke helt gratis. Der
kræves noget tilbage, som er meget mere bittert end 68 procent i skat. Der
kræves fuld kontrol over folks tanker og handlinger. I deres religiøse
skoler opdrages børnene til at hade - tjah, det gør de også i deres skoler i
Damnark, men vi vælger at vende det blinde øje til, for vi har respekt for
andre kulturer.

Flere og flere uskyldige bliver hjernevasket og i Guds navn sendt ind på
markedspladser, hvor de kan dræbe både sig selv og andre uskyldige.
Fundamentalisterne betragter alle jøder som skyldige, om det så er et barn
på to år eller en gammel kvinde. For dem udgør alle én og samme
besættelsesmagt. Det er, hvad disse grupper manipulerer palæstinenserne til
at tænke og mene. Det er ikke den palæstinensiske dreng eller mors ønske at
dræbe uskyldige, at være så ubarmhjertige eller kompromisløse. Jeg tror og
håber ikke, at had og hævntørst er det, som inderst inde pumper blodet rundt
i kroppen på et menneske. Jeg er sikker på, at den trætte og skræmte mor -
både den jødiske og den palæstinensiske - ønsker fred. Tilgivelse og
næstekærlighed er det eneste håb. Problemet er alle de religiøse og
fundamentalistiske grupper, der siden den islamiske revolution i 1979 blev
dannet og stadig bliver uddannet i det mullahbesatte Iran. For dem handler
diskussionen ikke om Israels tilbagetrækning til grænserne før et bestemt
årstal. Deres mål er at udslette Israel fra jordens overflade.Som barn i
Iran blev jeg selv tvunget til at råbe 'Død over Israel, ingen fred før
Israel er væk'. Khomeinis ønske var at eksportere den islamiske,
revolution, og det er lige præcis, hvad de er i gang med ved at støtte,
uddanne og sende terrorister til andre lande - som nu også inde i Irak. Så
længe disse terrorister får næring fra kilden, kan vi være sikre på, at der
ikke kommer fred hverken i Israel eller andre steder i Mellemøsten.

Min fredsplan har kun tre punkter: 1. Hjælp Iranerne med at komme af med
mullahesættelsen (kilden). Fjern roden, så dør ukrudtet. 2. En udskiftning
af alle gamle ledere hos begge parter, der mere eller mindre alle har blod
på hænderne. 3. Hurtigst mulig skabelse af et demokratisk samfund baseret på
en internationalt styret genopbygning og en ihærdig oplysningskampagne. Et
oplyst folk vil aldrig lade sig narre af skæggede mullaher, der stadig tror,
at jorden er flad.
--- END of Fredsplan -----------------------------------------

Sjældent har man hørt bedre visdomsord !!!

Mvh.
Mogens Kall
The servant of Michael
Internal:

File-name:
Verdens hidtil bedste fredsplan (0574)

This file has been send to
dk.politik

Time for OUTPUT:
2003-04-30, Wednesday, CET 00:34

Anders Peter Johnsen

"Kall, Mogens" <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> skrev i en meddelelse

> Gratis-avisen MetroXpress skrev tirsdag den 29. april 2003:
>
> Min fredsplan
>
> af Farshad Kholghi, Skuespiller og foredragsholder

Snip!

> Sjældent har man hørt bedre visdomsord !!!

Farshad Kholgi er en af de - desværre ret få - indvandrere, som virkelig
beriger dansk kultur på positivest tænkelige måde.
Han er OGSÅ en dygtig klummeskriver, når han ikke fiser rundt og enten gi'r
den som "perker" og synger om "Ishøj Mafia" i OPS eller som i øjeblikket
gi'r den med tyk accent som inderen Nudellah i DR2's "Åndehullet".
"Djandallah!!" ;-D
Han har vist også haft et par ganske seriøse roller.
Gid der var mange flere af hans slags blandt indvandrerne, så havde vi ikke
alle de forpulede problemer med dem...Desværre er der mange for hvem det er
lettere at køre den kedelige "perkerstil".

Ikke desto mindre er det ganske spændende at høre ham som eksiliraner
ligefrem ønske at amerikanerne (formoder jeg) kunne hjælpe Iran af med
præstestyret. På den anden side har de i Iran et lidt belastet forhold til
USA, da CIA faktisk støttede Shah'en i sin tid...Derfor er de ikke særligt
populære dernede.

Anders Peter Johnsen