Muslimsk demokrati (0617)

Kristeligt Dagblad citérer Berlingske Tidende her onsdag den 7. maj 2003:

"Demokrati har samme betydning i hele verden, men der er mulighed for
forskellige modeller. Og der er ingen tvivl om, at muslimernes demokrati vil
have flere etiske begrænsninger end det demokrati, der eksisterer i Europa.
Der vil være flere moralske forpligtelser. I forhold til for eksempel abort
eller pornofilm vil muslimernes demokrati være meget restriktivt."

Mohammad Mojtahed Shabestari, forfatter og fremtrædende islamisk gejstlig, i
Berlingske Tidende.
--- END of K.D. ----------------------------------------------

Udtalelsen er interessant. Både ortodokse jøder, kristne og muslimer har
faktisk mange fællesnormer. Det er fx ikke tilladt at have sex udenfor
ægteskabet.

Torben Juul Christensen, pastor emer, og Charlotte Strandgaard, forfatter,
skriver (input memory from file 0608):
Islams hjerte (0608)
dk.livssyn.kristendom
2003-05-05, Monday, CET 14:27
Et andet forhold, som har vakt vrede hos muslimer er den umenneskelige
adskillelse af sex fra kærlighed og respekt, som den ses i porno. Den var en
væsentlig begrundelse for præstestyret til at tage magten i Iran. Man sagde:
"Vi ønsker ikke vort land oversvømmet med den form for vestlig kultur!"
--- END of memory-input from file 0608) -----------------------------------

Frihed-under-ansvar må indebære, at man ikke pådutter andre mennesker sin
tro eller overbevisning på en skadelig måde. Den ortodokse jøde, den kristne
og muslimen må have ret til at være fritaget for at blive bombarderet med
fx. pornofilm eller i det hele taget porno offentligt. Er du en person (som
af en-eller-anden grund ikke kan undvære porno), da bør du anerkende og
respektere andre menneskers behov og søge dine behov dækket gennem
medlemskab af en klub, således at det ikke sker offentligt.

Fremsætter du ( i den troendes øjne) blasfemiske, ultimative, úrimelige
krav, kan du heller ikke forvente, at muslimer skal kunne forstå dig. Du
forspilder med andre ord dine chancer for at præge dem i konstruktiv,
demokratisk retning.

DADDY-Break (2003-05-06, CET 13:00):

- "Sådan skal den være (dette indlæg)."

Thank You, DAD!

13:00

- "Det var så lidt!"

Mvh.
Mogens Kall
The servant of Michael
Internal:

File-name:
Muslimsk demokrati (0617)

This file has been sent to
dk.politik

Time for OUTPUT:
2003-05-07, Wednesday, CET 13:01

Annelise Rasmussen

"Kall, Mogens" <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> skrev i en meddelelse

Men altså gerne massevoldtægt??????
A.R.

" Annelise Rasmussen" skrev:

> Men altså gerne massevoldtægt??????

Du hentyder givetvis til nogle episoder her i Danmark, ikke sandt ?

Voldtægt er en TOTAL misforstået form for sex!

Hvis min kone eller min datter blev voldtaget, vil jeg blive så rasende, at
jeg muligvis begik drab for at hævne krænkelsen! Formålet herved skulle være
at forhindre morgendagens voldtægt på nye ofre!

Men jeg ved godt, at jeg går en "anelse" for vidt! Jeg er kristen og må ikke
slå ihjel!

Mvh.
Mogens Kall
The servant of Michael
Internal:

File-name:
Re: Muslimsk demokrati (0617)
0631

This file has been sent to
dk.politik

Time for OUTPUT:
2003-05-08, Thursday, CET 20:57

Martin

"

> [...]
> krav, kan du heller ikke forvente, at muslimer skal kunne forstå dig. Du
> forspilder med andre ord dine chancer for at præge dem i konstruktiv,

ViaM32 tight stuttered beam--------------------------- Re. Outside
Context Problem - real one! real one!
SGT 132.998
*x GSV Anticipation of a new Lovers arrival (Continental Class)
*y ROU Kiss the blade (Abominator class)
Ab sig flare upc. The Meatfucker - Esperi system

´Forspilder chancen for at præge dem`. Man kan ikke præge
fundamentalistiske muslimer. Man kan afgrænse og inddæmme dem. That´s
it.

Signal end