Hamas-lederen sheik Yassin dræbt

Tidligt i morges dræbte israelske styrker Hamas-lederen sheik Yassin.

Hvorledes skal kristne forholde sig til dette ?

Personligt mener jeg ikke, at vi kristne kan opfordre til vold, mord, død og
ødelæggelse; idet al dette er af det onde.

Paulus skriver:

"Lad dig ikke overvinde af det onde,
men overvind det onde med det
gode!"
(Rom 12,21)

Herefter fortsætter Paulus med formaning til lydighed mod Øvrigheden
(Rom.13,1-)

Derfor kunne jeg godt opfordre Verdenssamfundet til at udstede en
arrestordre (Harwest 1995) på bl.a. Saddam Hussein; idet manden havde begået
forbrydelse imod Menneskeheden. Sheik Yassin har ligeledes (i mine øjne)
begået sådanne forbrydelser; idet manden er hovedbagmanden bag
selvmordsterrorbomberne i Israel. Disse drab på úskyldige mennesker ér af
menneskeretsorganisationer stemplet som værende forbrydelser imod
Menneskeheden.
Men bedrøvelig vis har Verdenssamfundet ikke indført en uafhængig
Dømmende Magtinstans; hvorfor verdenssamfundet også vakler i sin grundvold
(Psalm 82). Således vil det fortsætte, indtil hele jorden er lagt øde (og
alle mennesker døde), ved mindre menneskeheden kommer til fornuft
(Ordsp.27,12).

Menneskehed!

Du har i dag en valgmulighed. Der er 2 veje, du kan gå. Den ene fører dig
lige luks ned i Afgrunden. Den anden kan føre dig videre i livet.
Undladerdu fortsat at træffe en beslutning desangående, da har du
ALLEREDE truffet dit valg; idet du i laaang tid har vandret mod Afgrunden.

MAKE A BETTER CHOICE TODAY.

The servant of Michael

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Ønskes oplysninger om Mormonerne, Jehovas Vidner eller en anden sekt,
da kontakt Dialogcentret http://www.dci.dk/

Last-Informationfile:
1662 news:sbX3c.108512$jf4.6...@news000.worldonline.dk

File-number:
1709

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom
dk.politik

"Kall, Mogens" skrev

File-copy sent to ...

WhiteHouse
Knesset
Folketinget (Parliament of denmark)
Vatican
International Court of Justice

The servant of Michael

Last-Informationfile:
1662 news:sbX3c.108512$jf4.6...@news000.worldonline.dk

File-number:
1710

Cyril Malka

Goddag Mogens,

On Mon, 22 Mar 2004 13:47:40 +0100, Kall, Mogens wrote:

> File-copy sent to ...
> WhiteHouse
> Knesset
> Folketinget (Parliament of denmark) Vatican
> International Court of Justice

Hvad er det, du har sendt til ovennævnte adresser? Det indlæg du lige har sendt
på gruppen?

Altså, denne her:

osv."

?

--
Venligst,

Cyril

"Kall, Mogens" skrev

[ ... ]

> [...]
> Men bedrøvelig vis har Verdenssamfundet ikke indført en uafhængig
> Dømmende Magtinstans; hvorfor verdenssamfundet også vakler i sin grundvold

DADDY-Break (2004-03-22, CET 16:57):
- "Det skal du (OUTPUT Ordsp.3,27)."

"Nægt ikke den trængende hjælp, når
det står i din magt at hjælpe."
(Ordsp.3,27)

The servant of Michael

Last-Informationfile:
1662 news:sbX3c.108512$jf4.6...@news000.worldonline.dk

File-number:
1712

Peter Ole Kvint

"Kall, Mogens" skriver:

> Tidligt i morges dræbte israelske styrker Hamas-lederen sheik Yassin.
>
> Hvorledes skal kristne forholde sig til dette ?

Det var en henrettelse uden lov eller dom.

> Derfor kunne jeg godt opfordre Verdenssamfundet til at udstede en
> arrestordre (Harwest 1995) på bl.a. Saddam Hussein; idet manden havde begået
> forbrydelse imod Menneskeheden.

Margaret Thatcher havde godkend at han købte en giftgas frabrik i England.
Så hun var også en forbryder.

ab

For den slags mennesker er det alt for besværligt at sondre for og imod ...

Lad ham sygne hen i den evige glemsel - han og hans udtalelser er absolut
ikke værdige til noget som helst andet. Der må jo ganske simpelt være sket
en kortslutning.

ab

1709 news:g1B7c.126432$jf4.6...@news000.worldonline.dk

> Det var en henrettelse uden lov eller dom.

Bin Laden, Action Direct, ETA, IRA, Rote Armé fraktion und-so-weiter ?
(se nedenfor)

> Margaret Thatcher havde godkend at han købte en giftgas frabrik i England.
> Så hun var også en forbryder.

Sikkert - og det er dét, der er det gode ved en úafhængig Domstol. Mennesker
dømmes ikke, fordi de er, dem de er, men udelukkende fordi, dét, de har
gjort, er forkert. Herved undgås magtmisbrug (dommen fungerer UAFHÆNGIGT af
din og min og andres mening).

The servant of Michael

Last-Informationfile:
1662 news:sbX3c.108512$jf4.6...@news000.worldonline.dk

File-number:

"Kall, Mogens" skrev

[ ... ]

> [...]
> dømmes ikke, fordi de er, dem de er, men udelukkende fordi, dét, de har
> gjort, er forkert. Herved undgås magtmisbrug (dommen fungerer UAFHÆNGIGT

Psalm 82 (den uretfærdige dommer [FN, UN] )

0701 news:6%Mpb.24777$jf4.1...@news000.worldonline.dk

> Big-sister:
>
> - "Godbye neighbour (Mankind); Godbye my friend. See You in Heaven."
[ ... ]
> She was a nice, beautiful creation.
>
> Message from fly no > 625:
> (2003-11-02, CET 23:27:1x):
> - "Yea!"

The servant of Michael

Last-Informationfile:
1662 news:sbX3c.108512$jf4.6...@news000.worldonline.dk

File-number:
1716

@heaven.dk Lyrik

"Kall, Mogens" <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> wrote in message

> "Kall, Mogens" skrev

> DADDY-Break (2004-03-22, CET 16:57):

> - "Det skal du (OUTPUT Ordsp.3,27)."
>
> "Nægt ikke den trængende hjælp, når
> det står i din magt at hjælpe."
> (Ordsp.3,27)

++++++++++++++++++++++++++++++++
Jeg trænger til at blive inviteret op til dig og besøge dig!;-)

Hilsen
Jens

"Kall, Mogens" skrev

> Tidligt i morges dræbte israelske styrker Hamas-lederen sheik Yassin.

News from The-New-World (version 1):

DR1 s156 tir 23 mar (2004, CET) 22:26:54

BUSH: Israel har ret til at forsvare sig selv

USA's præsident, George W. Bush, siger,
at Israel har ret til at forsvare sig
selv mod Hamas, men opfordret også den
israelske regering til at "være
opmærksom på konsekvenserne".

Bush håber på at kunne sende en
amerikansk delegation til Israel i
næste uge - "hvis omstændighederne
tillader det".

- Israel har ret til at forsvare sig
selv mod terror, og det er, hvad landet
gør. Jeg håber, at Israel samtidig er
klar over konsekvenserne, siger Bush.

Det var præsidentens første kommentar
til israelernes drab på Hamas's leder.
--- 21:42 -------------------------------------------

No more Auschwitz !!!

[ ... ]

> [...]
> (Psalm 82). Således vil det fortsætte, indtil hele jorden er lagt øde (og
> alle mennesker døde), ved mindre menneskeheden kommer til fornuft

News from The-New-World (version 2):
1730 news:qeU7c.126680$jf4.6...@news000.worldonline.dk

> [...]
> Undladerdu fortsat at træffe en beslutning desangående, da har du
> ALLEREDE truffet dit valg; idet du i laaang tid har vandret mod Afgrunden.

No more Auschwitz, Srebrenica und-so-weiter !!!

With kind regards

Mogens Kall
The servant of Michael

Last-Informationfile:
1662 news:sbX3c.108512$jf4.6...@news000.worldonline.dk

File-number:

"Cyril Malka" skrev

[ ... ]
> Og snart skal vi måske holde et minuts stilhed for Yassin?

Det har jeg ikke tænkt mig at gøre. Manden har útallige, úskyldige mord på
samvittigheden.

> Nu er det sket. Israel er blevet fordømt af stort set hele omverden
> (med undtagelse af USA og Australien).
>
> Men at vi taler om FN eller Paven så bliver dette kaldt for et mord og
> fordømmes som uretmæssig, "ulovlig" m.m.
>
> Nu skal vi liiiige huske at vi ikke taler om en diplomat, et
> statsoverhoved, eller så meget som en politisk personlighed. Vi taler
> her om den spirituel leder af en af de mest morderiske organisationer i
> mellemøsten. ...

Korrekt.

> ... En organisation som vil have at deres land skal strække sig
> "fra middelhavet og til Jordan-floden", hvilket, som de fleste ville
> kunen regne ud, medfører totalt udslættelse af Israel.
> (http://www.miami.com/mld/miamiherald/news/opinion/8280947.htm)

Korrekt.

> Bevægelsen Hamas står for utallige attentater, hvor civile, mænd,
> kvinder og børn døde i hundredevis.

Hvilket er en forbrydelse imod Menneskeheden...
0201 news:ZaHF9.47686$HU.32...@news010.worldonline.dk
(benyt /use http://www.google.com/intl/da/ )

> Bevægelsen oplærer børn til at offre sig, til at sprænge sig i luften.
> Hvorfor gør FN intet ved det? UNICEF?

Fordi FN IKKE er et demokrati !!!
(fx. sidder Cannibal-istan, Kina, i FNs Sikkerhedsråd)

Derfor skal FN ændres (så den tjener Menneskehedens interesser, fremfor
diktatorernes) !!!

Økonomisk boycot af FN her en mulig pressionsmulighed.
(Nødhjælp med mere kan iværksættes af andre kanaler)

> ... Er det menneskeligt at behandle
> børn sådan? At oplære dem til døden? til hadet? Er det kristent at vende
> blikket bort og ikke gøre noget?

Nej (Matt.25,31-46).

> En 16-årige er lige blevet arresteret idet han forsøgte den slags. for
> 14 dage siden, var det en 12 årig dreng, der var blevet offer for en
> sådan forsøg:
>
> http://www.canoe.ca/NewsStand/CalgarySun/News/2004/03/26/396017.html
>
> (Kan også læses på vores mailing-liste:

Hvilket minder ikke så lidt om afguden i 5.Mos.12,31.
(en vederstyggelighed i Guds øjne).

> Sheik Yassin stod for retfærdigørelsen af den slags handlinger.

Hvilket afslører Islams sande væsen ?

> Hvis, i morgen, USA endelig finder Bin Laden og at han bliver henrettet,
> så er det fint. De forskellige medlemmer af Al Qaeda som er til dato
> blevet fundet og skudt er jo også helt fint. Omverden gratulerer
> sig.
>
> Men at israeliske soldater gør det samme skal fordømmes?

Ja. Længe leve hykleriet.

> Israel har da ellers den samme ret til at beskytte sine borgere, lige så
> vel som andre lande. ...

Ja.

> ... Og Sheik Yassin var, under sit hyggelig og stakkels
> ydre, en af de værste og farligste personer i omegnen.

Ja.

> Omtaler nogen de forbrydelser denne bevægelse står for? lav blot en
> søgning på Google med "attentat Hamas" og se selv resultaterne?

Gav i grunden vide - Gud forbyde det - hvad palæstinenserne vil sige, dersom
de fik igen af samme mønt (israelske selvmordsterrorbomber i de
palæstinensiske områder) ?

> Har disse ofre, som ligeledes tælles i hundreder fået et minuts stilhed?

Optakt til Auschwitz-version-2 ?

> Hvis Israel blot fandt sig i den slags, ville omverden ikke bekymre sig
> så meget, lige så lidt som omverden (inkluderet den kristne omverden!),
> har bekymret sig om jødernes lidelser de sidste 2000 år... eller i hvert
> fald de sidst 1948 år.

Det er jo ikke deres børn, som bliver myrdet i flæng.
(tonen fik nok ellers en anden lyd)

> Jøderne har ventet for længe til at andre skulle støtte dem, nu har man
> taget sit forsvar i egen hånd. En liggende Israel, en Israel på knæer er
> okay.
>
> Og nu er det nok. Israel gør modstand og det fordømmes? Hvad er omverden
> da bange for?
>
> Jeg håber sandeligt at den nye leder ligeledes blive henrettet snart, og
> den næste og den næste, indtil de kommer til forhandlingsbordet og
> ligeledes beder om tilgivelse for de mord de står for og taler om fred.
> skal de tvinges via skydning so be it!

I min naivitet beder jeg Gud om, at de -ligesom Saulus blev til en Paulus -
må omvende sig; thi deres gerninger AFSLØRER, at der er noget galt
(Matt.7,15-20).

> Snak om fred vil ske nemmere hvis omverden stod på den anden side
> end der, hvor det står i øjeblikket. Omverden, der fordømmer den slags

... endog UDEN at stille de NØDVENDIGE sikkerhedsgarantier for Israel.

> (bemærk at flere lande forømte sheikens forsvinden end der blev fordømt
> busattentatet i Jerusalem!) gør sig til medskyldig i lignende hændelser.

Ja (2.John.11).

> Vil Hamas virkelig blive ved med den slags hvis omverden havde stået ved
> Israel og var trådt til og begynde at snakke alvorligt om at nu må de
> børnemord, hjernevask af børn og attentater stoppes?

Hamas er muligvis den fanatiske udgave af islam.

> Har nogen fordømt at Hamas taler om et lands udsættelse?

Nej. Muligvis fordi vi ikke - Gud forbyde det - protesterer med
selvmordsterrorbomber.

> Var det ikke på tide at stoppe op et øjeblik og spørge sig selv, om man
> vitterligt, som kristen, støtter den rigtige side?

Jo.

Med broder-kærlig hilsen

Mogens Kall
The servant of Michael

[...]

1756

Dine ord, Cyril, indeholder foruden et kristent opråb også et politisk
budskab, hvorfor ...

This file has been sent to ...
dk.politik
dk.livssyn.kristendom