Barzani (i den kurdiske zone) rasler med sablerne (overfor Tyrkiet)

"Jesus-loves-you" skrev
7278 news:ulDUi.12$2z5...@news.get2net.dk

[ ... ]

> [ ... ]

> News:
>
> === citat start ===
>
> DR1 s141 lør 27 okt (2007, CET) 10:47:42
>
> 18:25 (CET, 26/10, red.)
>
> Tyrkiet: Sidste chance for diplomati
[ ... ]
> === citat slut ====
>

> Hmm ...
>
> Faktisk *undrer* jeg mig "lidt" over, at I ikke yder Jeres bidrag mht. ...
[ ... ]
[ ... ]
> I ku' fx. yde et bidrag i den sunni-muslimske zone i Irak. Det ku' frigive
> irakiske styrker til at varetage landets interesser (og forpligtelser
> overfor omverdenen, herunder dets nabolande) i den nordlige kurdiske zone.
>
> I want You to think *global*, og således varetage din andel af vores alles
> fællesinteresse.

News:

=== citat start ===

TV3 DK man 29 okt (2007, CET) 14:21:34

Barzani rasler med sablerne

Hvis tyrkiske tropper krydser grænsen
til Nordirak betyder det krig, truer
regionens kurdiske præsident Massoud
Barzani. "Hvis de invaderer eller på
nogen som helst måde krydser grænsen,
opfatter vi det som en
krigserklæring," siger Barzani ifølge
The Times. Barzani er præsident for
den autonome kurdiske selvstyrestat i
det nordlige Irak. Han har omkring
100.000 mænd under sin kommando. Men
de dårlige udrustede kurdere vil ikke
have store chancer mod den velsmurte
tyrkiske krigsmaskine.

29. OKT 12:33

=== citat slut ====

Hør nu her: Det er úrimeligt, úhørt i et moderne samfund at give husly til
terrorister. PKK (som under koldkrigen blev styret fra Kreml, dvs.
kommunismus onde ansigt); de skal ha' lov til at fungere som et *politisk*
parti (akkurat som tilfældet er her i Danmark mht. Enhedslisten osv.). Dét
har de deres demokratiske ret til, men væbnede angreb ind over grænsen til
Tyrkiet (som jo OGSÅ er et demokrati); det er - rent ud sagt - en
*krigserklæring* mod den tyrkiske nation !!!

Det ér Jeres ansvar og pligt at feje for egen dør. Godt nok er det en ærlig
sag at melde pas og meddele: "Vi mangler resourcer til at håndhæve lov og
orden". Men det lader jo IKKE til at være tilfældet her (apropos 100.000),
vel ?

Denne konflikt kan *kun* løses uden tab af menneskeliv, dersom du/I forstår
nødvendi...

ET-Break:
(2007-10-29, Monday, CET 14:47, GMT 13:47)
- "´BIDENDE."
<
Okay, ET:

Altså:
Denne konflikt kan *kun* løses uden tab af menneskeliv, dersom du/I forstår
den BIDENDE nødvendighed af, at I NU påtager Jer Jeres del af ansvaret.

Udvis "lidt" intelligens, når jeg siger:

Det tager år at opbygge, men blot få øjeblikke at ødelægge.
Hvilket tåbeligt spild af menneskelig og resourcer!

Det ér et rimeligt *krav*, at PKK afvæbnes!

Last OUTPUT: 7300 news:HscVi.1$8j...@news.get2net.dk
(use http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ to ET-Info).
ET-Info: 7134 news:2NlNi.5$dt...@news.get2net.dk File-number: 7301