Virkelighedens verden

Kim2000

Og så lige en historie fra virkelighedens verden.

Vi har en dreng i klassen som måske ikke bør gå i den danske folkeskole
(autisme), derfor har vi bedt om at drengen bliver observeret af kyndigt
personale. Jeg modtager beskeden om at drengen vil blive oberseveret
torsdag, hvilket er en god dag til det. Dagen starter nemlig med matematik
klasseundervisning og derefter billedkunst hvor de arbejder i grupper og
endelig er der 2 frikvarrterer.

Der møder en dame op, der siger og skriver tilbringer 28 minutter i klassen,
hvor hun leger fluen på væggen. Derefter er hun til møde om drengen indtil
kl 11, hvorefter hun sidder i middagespausen (vores middagspause) og
udfylder et kontrolskema fra amtet.

Altså: Vi har en dreng der skal observeres. Ud af de 4 timer hun var på
skolen blev der brugt 28 minutter på drengen og derefter 2,5 timer på et
møde om drengen og endelig en halvtimes tid på udfylde noget kontrolpapir.
Drengen blev observeret i en klasseundervisningssituation, ikke i
interaktion med sine kammerater i hverken billedkunst eller i frikvarterene.

I stedet for at holde et langt møde om drengen burde man have brugt tiden på
at observere drengen i alle timerne og hvordan han fungerer sammen med
kammeraterne.

Ikke om jeg fatter hvordan man kan træffe nogen som helst beslutning på det
grundlag.

mvh
Kim

thomsen

"Kim2000" <kim...@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

observation af drengen i en undervisningssituation tager sigte på om han kan
rummes i "den rummelige folkeskole" til undervisning. Og hvis man finder at
det er betænkeligt, så skal man observere og undersøge ham via andre
metoder. Men indtil da, har man så valgt at observere ham i
undervisningssituationen - og det er enkelt for en trænet psykolog at gøre
dette for at få et øjeblikkeligt billede af ham.

Tro mig, hvis vedkommende er så autistisk at han ikke kan rummes i klassen,
så vil der blive skredet ind, men at være autist i mindre grad indebærer
ikke i sig selv at man er uegnet til at være i sådan en klasse. Autister
findes i mange forskellige grader. Jeg har en autist i min klasse, men han
fungerer udmærket i klassesammenhænge, når han ikke har det skidt.
--
Wilstrup

Patruljen

Jep. Jeg har arbejdet med autisme spektrum forstyrrelser i en
årrække.

En halv times tid er rigeligt til en observation af et barn i
undervisnings sammenhæng.
Symptomerne er øijenfaldende, når du kender dem i detaljer.

Regards Bruun

ThomasB

Patruljen skrev:

> Symptomerne er řijenfaldende, nĺr du kender dem i detaljer.

Kan du uddybe det?

Mark Jensen

On Sun, 3 Sep 2006 18:11:17 +0200, "thomsen" <t...@invalid.com> wrote:

> [...]
>findes i mange forskellige grader. Jeg har en autist i min klasse, men han
>fungerer udmærket i klassesammenhænge, når han ikke har det skidt.

Hmmm, det forklarer lidt af hvert. Hvad har du gang i, Arne?

Patruljen

ThomasB wrote:

> Kan du uddybe det?

Ja. Hvad vil du vide ?

Bruun

ThomasB

Patruljen skrev:

> Ja. Hvad vil du vide ?

Jeg vil gerne høre lidt om de iøjenfaldende symptomer.

Kan de ikke sidde stille? Er de ukoncentrerede? Hvad skal man kigge efter?

thomsen

"Mark Jensen" <jes...@it.dk> skrev i en meddelelse

blot for at drille lidt - når man bliver beskyldt for at være Wilstrup, kan
man lige så godt udnytte det - for netop at udfordre folk, der tror en hel
masse.

--
Torben

Mark Jensen

On Sun, 3 Sep 2006 20:01:48 +0200, "thomsen" <t...@invalid.com> wrote:

>blot for at drille lidt - når man bliver beskyldt for at være Wilstrup, kan
>man lige så godt udnytte det - for netop at udfordre folk, der tror en hel
>masse.

sagde Fantasten

Patruljen

Pyv, ha :-)

Der er skrevet mange og tykke bøger....

Sidder de stille?

Først og fremmest er mennesker med autisme spektrum forstyrrelser
forskellige, som andre mennesker.

Dernæst kan du forestille dig et spektrum, som en linie, hvor du har
forskellige yderpunkter. Du kan være fuldstændig indelukket, " et
glasklokkebarn ". Du kan være uden sprog, som det ene yderpunkt.Ingen
kommunikation.
Det andet yderpunkt er, at du faktisk kan leve med tilstanden i 30 - 40
år, og godtnok være speciel, men først blive diagnostoceret på så
sent et tidspunkt. Altså er man vandret dukt gennem skole og øvrige
uddannelses systemer.

Dertil vil man skelne mellem højt og lavtfungerende. Højt = normalt
begavet eller derover.
Lavt = under normaltbegavet.
Det er yderligere nuanceret inddelt i 4 målgrupper. Som afgøres af
specielt intilligens og funktionsniveau.

Du kan tilhøre målgruppe 1 omkring intilligens. Men have meget ringe
eller ingen sociale kompetancer, målgruppe 3. Disse sager vil
formentlig resultere i en anbringelse i målgruppe 2 sammenlagt.

Dernæst er der tale om en paraplydiagnose, hvorunder falder bl a.
især atypisk autisme, infantil autisme eller aspergers syndrom. Disse
er alle gennemgribende udviklingsforstyrrelser, men afviger i deres
udtryk og adfærd.

Når skolelæreren skriver ( autist ) må der allerede foreligge en
diagnose og en udredning.

Generelt kan sige om at sidde stille. Hovedparten nyder en struktureret
klart overskuelig situation og forløb. Evnen til koncentration er
langt større end hos almindelige.
Dette gælder især lystprægede aktiviteter. Andre kan være
vanskelige at koncentrere sig om.

En asperger karakticeres ved særinteresser, mere end en infantil
autist. Der er bred enighed om at eksempelvis Einstein var asperger,
med særinteresse i fysik.

Den slags der kan HTs og dsbs køreplan, måske også de gule sider
udenad osv. Er særinteressen mere anvendelig, er vedkommende svært
godt stillet, rent fagligt.

Interessen er ikke nødvendigvis "Sær". Det sære er den intensitet
hvormed interessen udøves. Kombineret med en over gennemsnitslig
begavelse har du en Einstein.
Eller en Holger Bech Nielsen.

En struktureret, tydelig undervisning er almindeligvis ikke problemet
vedr. målgruppe 1. eller altid vedr. målgruppe 2.

Her drejer vanskelighederne sig mere omkring sociale kompetancer.
Frikvarterer eksempelvis. Samvær i skolegården etc.

Der kan så være comorbiditet med i billedet. Når vi skal afgøre, om
barnet kan sidde stille. ADHD. OCD eller DAMP giver svære
opmærksomheds og koncentrationsforstyrrelser.....

Man afledes af alle mulige sanseindtryk. Og kan profitere af
eksempelvis skillevægge, der skærmer mod sanseindtryk.

Hos alle målgrupper kan du tale om " for store eller for små
postkasser " når det drejer sig om input fra omgivelserne. For store,
kan betyde, også uden comorbiditet, at sanseindtryk ikke kan
abstraheres. Lyde osv er med hele tiden, hvor du vil skille
baggrundsstøj ud, og tilsidst ikke " høre " det mere.

Dette kan i sagens natur give problemer. Samtidig kan der optræde
forvrængede sanseindtryk, hvor eksempelvis højfrekvente lyde, lyder
som en c 130 herkules.
Man må holde sig for ørene.

Nja. En hurtig indføring.

Jeg er bl.a leder af 2 specialtilbud for målgruppe 1 og 2. Mange her
er i gang med handelskole, HF, universitetet. De mindste er enkelt -
intigrerede på folkeskloer mv.

Meen. Det er ikke det eneste, jeg laver :-)

Best regards Bruun

Jeg er nysgerrig, Thomas B. Er du pædagog eller lign ?

Regards Bruun

Patruljen

ThomasB wrote:

> Kan du uddybe det?

Pyvha.

Jeg så ikke, iøjenfaldende symptomer.

Ifølge who icd 10.

Der er hovedsageligt kommunikationsforstyrrelser, ( manglende
almindelig øjenkontakt, mimikfattig, fattigt kropssprog, monotom
stemmeføring og artikulation ) ( Værste case.intet verbalt sprog )

Afvigelser i sociale kompetancer.
Theory of mind, beskriver vanskeligheder med at aflæse
andre. Vanskeligheder ved at forstå at andre tænker noget, eller hvad
de måtte tænke.

Der er en deraf følgende empati forstyrrelse. I gamle dage forvekslet
med karakterafvigelse, som følge af tidligt omsorgssvigt.

Afvigelser i stereotypier, ritualer eller interesser.

Der er vanskeligheder med executive funktioner. Altså evnen til at
overføre læring, desuden igangsætte aktiviteter. Handlefunktioner.
Bliver rigide. Ting er svære at få gjort.
Eller svære at holde op med at gøre, når de er påbegyndt.

Der er vanskeligheder med central coherence. Centrale sammenhænge.
Helheder.
Små børn kan observeres at leger de med en bil, triller de med det
ene hjul, eksempelvis.
Det hele billede af en bil, er ikke opfattet.

Der kan være en meget fragmenteret perception af omgivelserne.

Eksempel. En højtbegavet kvindelig asperger, fortæller, at når hun
åbner døren til sin lejlighed, er hele rummet ikke umiddelbart
genkendeligt. Med et højt intellekt begynder hun så en "analyse". Her
står min komode. Her hænger mit spejl. Der er min radio.
osv etc. Der er altså en afhængighed af, at detaljer er som de plejer
at være, for overhovedet at genkende. Sin egen lejlighed.

Kan du forestille dig, et analytisk job, hun er på, udover at passe
sit arbejde som sygeplejerske, alene for at navigere i miljøet ?

Hos lavtfungerende, vil evnen til en cool analytisk fremgangsmetode
ikke være tilstede.
De vil ofte reagere med angst og panik, medmindre tingene er meget
tydeligt genkendelige, også i detaljer, " du " ikke vil tillægge den
store betydning.

Døgninstitutioner med lavtfungerende har gennem en årrække været
den arbejdsplads i landet, hvor medarbejdere er mest udsat for vold.

Formentlig er førstepladsen nu overtaget af tropperne i afghanistan
:-)

Venlig hilsen Bruun

Ralph

"Patruljen" <Patr...@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

Pyv, ha :-)
Der er skrevet mange og tykke bøger....

Sidder de stille?

Først og fremmest er mennesker med autisme spektrum forstyrrelser
forskellige, som andre mennesker.

MIN tanke da jeg HAVDE læst dit svar..

[...]

er det mig?

[...]

er det mig?, jeg har 5-700 faste kunder, jeg kan 2-300 af deres
telefonnumre, mao. hver anden gang en kunde ringer til mig, kan jeg sige hej
Benny (eller hvad han/hun nu hedder)

Interessen er ikke nødvendigvis "Sær". Det sære er den intensitet
hvormed interessen udøves. Kombineret med en over gennemsnitslig
begavelse har du en Einstein.
Eller en Holger Bech Nielsen.

Det er nok IKKE mig, SÅ klog er jeg ikke.

Her drejer vanskelighederne sig mere omkring sociale kompetancer.
Frikvarterer eksempelvis. Samvær i skolegården etc.

Det er nok også mig, for at undgå mobning mobbede jeg Rene.

Personligt: fik Bruun et par ekstra point for faglig indsigt, at han så kan
være nok så irriterende i andre sammenhænge skal ikke ødelægge denne
diskussion.

--
en ærlig
Ralph

ThomasB

Patruljen skrev:

> [...]
[snip]
> Nja. En hurtig indføring.

1000 tak for en hurtig indføring :o)

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt mere om de iøjenfaldende symptomer.

> Jeg er nysgerrig, Thomas B. Er du pædagog eller lign ?

Nej, jeg er ikke pædagog eller lign.!

ThomasB

Patruljen skrev:

> Pyvha.
>
> Jeg så ikke, iøjenfaldende symptomer.

Jeg så ikke dette indlæg inden jeg svarede på det andet :o)

> [...]
> almindelig øjenkontakt, mimikfattig, fattigt kropssprog, monotom
> stemmeføring og artikulation ) ( Værste case.intet verbalt sprog )

Okay, nu forstår jeg at det ikke sådan lige er til at sætte ord på.

> [...]
> ene hjul, eksempelvis.
> Det hele billede af en bil, er ikke opfattet.

Spændende eksempel - har du flere af dem?

> [...]
> den arbejdsplads i landet, hvor medarbejdere er mest udsat for vold.
>
> Formentlig er førstepladsen nu overtaget af tropperne i afghanistan

Haha!

Igen tak for en fin forklaring.

Peter K. Nielsen

"Patruljen" <Patr...@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

Hej Bruun,

Der er ingen tvivl om at du ved noget om autisme, men jeg vil nu alligevel
knytte et par kommentarer til dine ellers udmærkede indlæg.

NEJ - en ½ times observation er IKKE nok til at afgøre om et barns handicap
er så stort at det kan/ikke kan rummes i en alm. folkeskole.

en ½ times observation kan HØJEST afgøre om der er grundlag for en nærmere
udnersøgelse.

JEg ser stort set hver eneste måned eksempler på at børn i 14 til 17 års
alderen får en diagnose indenfor det autistiske spektrum, og for de børn er
det næsten ALTID den samme historie:

en skolegang med masser af problemer og ½times observationer helt fra
skolestart og indtil de bryder fuldstændig sammen og ender på en lukket
afdeling, hvor man så finder ud af at de har autisme, og såmænd bare har
behov for at der tages hensyn til deres handicap. Hvis ½ times observation
var nok til at stille en diagnose så ville vi ikke se alle disse ulykkelige
tilfælde

Selvfølgelig findes der autister der SAGTENS kan klare sig i en alm
folkeskole (med eller uden støtte) MEN sådan som folkeskolen fungerer idag
så vil jeg som udgangspunkt sige at en alm folkskole er den rene gift for en
autist, og ikke tilfører autisten ret meget andet end konstant stress fra
morgen til aften - hvilket uværgeligt på et eller andet tidspunkt vil føre
til sammenbrud.

Desværre vil strukturreformens gennemførelse medføre langt flere autister i
folkeskolen, og vi vil i fremtiden se ovenstående i stigende grad.

Peter K. Nielsen
Landsforeningen Autisme
formand for kredsforening Viborg/Skive
medlem af skolebestyrelsen Krabbeshus Heldagsskole
medlem af styregruppen til oprettelse af "Den Nationale Ungdomsuddannelse
for ungen med Autismespektrumforstyrrelser
(blot for at slippe for alle spørgsmålene *GG*)

Patruljen

Hej Peter.

Først.
Jeg går ud fra, at observationen tager udgangspunkt i selv
undervisningssituationen, og at målet med observationen netop er den.

Ellers har jeg da, skrevet hvor vanskelighederne befinder sig iøvrigt.
Frikvarterer, skolegård etc.

Regards Bruun

Patruljen

Peter K. Nielsen wrote:
> [...]
>
> NEJ - en ½ times observation er IKKE nok til at afgøre om et barns handicap
> er så stort at det kan/ikke kan rummes i en alm. folkeskole.

Du har fuldstændig ret. Er målsætningen om barnet kan rummes i alm.
folkeskole
er 1/2 time efter min bedste overbevisning, grænsende til det
uansvarlige.

> [...]

> alderen får en diagnose indenfor det autistiske spektrum, og for de børn er

Kære Peter.

Jeg tror vi sidder med samme følelse af afmagt :-(

Til tider grænsende til desperation. Har jeg ret ?

> [...]
> var nok til at stille en diagnose så ville vi ikke se alle disse ulykkelige

Jeg tænker der allerede er foretaget en diagnosticering og udredning ?

Læreren sætter allerede ord på.....

> [...]
>
> Desværre vil strukturreformens gennemførelse medføre langt flere autister i
> folkeskolen, og vi vil i fremtiden se ovenstående i stigende grad.

Kære Peter. Vi ser dem allerede i stort antal :-(

> [...]
> for ungen med Autismespektrumforstyrrelser
> (blot for at slippe for alle spørgsmålene *GG*

Jeg antog også følgende :-)

> Når skolelæreren skriver ( autist ) må der allerede foreligge en
> diagnose og en udredning.

Venlig hilsen Bruun

Message has been deleted

Peter K. Nielsen

Peter K. Nielsen wrote:
> [...]

folkeskole
er 1/2 time efter min bedste overbevisning, grænsende til det

ikke grænsende til - men direkte uansvarligt - men desværre normen

> [...]

> det næsten ALTID den samme historie:

Kære Peter.

Jeg tror vi sidder med samme følelse af afmagt :-(

noget der ligner i hvert tilfælde - mit problem er at jeg ser så mange
tilfælde

Til tider grænsende til desperation. Har jeg ret ?

jo - jeg vil da godt her indrømmet at jeg en enkelt gang er kommet til at gå
grædende i søvn, over en skæbne jeg har mødt på min vej - en hel familie
smadret og et barns barndom totalt ødelagt - altsammen på grund af
psykologer der troede de kunne klare det hele på ½ time. jeg kan ikke komme
ind på de nærmere detaljer (tavshedsapligt) men det handlede om 17 ÅRS
totalt svigt inden en behjertet sjæl gjorde sit arbejde

> [...]
> ulykkelige
> tilfælde

Jeg tænker der allerede er foretaget en diagnosticering og udredning ?

personligt har jeg ikke de store problemer. min bonussøn går på en af
verdens førende skoler inden for området, og den lokale kommune er endelig
kommet til den erkendelse (efter 3 års konstante anker med en succesrate på
100%) at de hellere må sætte fagligheden over økonomien når de træffer
afgørelser om mit barn *GGG*

> [...]

> folkeskolen, og vi vil i fremtiden se ovenstående i stigende grad.

Kære Peter. Vi ser dem allerede i stort antal :-(

ja men tro mig der vil komme ENDNU flere - og ingen kan se problemerne, og
når de til sin tid er så store at forældrene til de normale børn begynder at
beklage sig over at det går ud over DERES børns undervisning så vil
autisterne få skylden for det

> Når skolelæreren skriver ( autist ) må der allerede foreligge en
> diagnose og en udredning.

Ikke nødvendigvis *SS* det er desværre ved at blive et udtryk der bliver
brugt i flæng om dem de ikke ved havd de skal stille op med. og en del af
problematikken er jo at man ofte forveksler uopdragne unger med autister
(sker også ofte når der er tale om ½ times observationer)

Peter
P.S. du fortalte egentlig aldrig hvad din baggrund for emnet er? *s*

Kim2000

Peter K. Nielsen wrote:
> "Patruljen" <Patr...@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

Jeg antog også følgende :-)

> Når skolelæreren skriver ( autist ) må der allerede foreligge en
> diagnose og en udredning.

Nej nej nej nej og atter nej. Vi har kontaktet skolepsykologen med den
begrundelse at vi mener drengen fremviser autistiske tegn, men det er altså
bare vores vurdering at der er tegn på det og at han til tider fremviser den
adfærd, der er ingen diagonose på drengen. Jeg går bestemt ikke udfra man
tillægger vores ord mere end "læreren er bekymret og ønsker at en mere
kompetent person ser nærmere på drengen".

mvh
Kim

Patruljen

Kim2000 wrote:
> [...]
> tillægger vores ord mere end "læreren er bekymret og ønsker at en mere
> kompetent person ser nærmere på drengen".

Jow. Javel.

Jeg tænkte hjulene allerede kørte....

Det var jeres skolepsykolog, der observerede?
Hun observerede ham i matematik ? Og det var det ?

Bruun

Kim2000

"Patruljen" <Patr...@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

Jow. Javel.

----

Ja og så holdt hun ellers et møde på 2,5 time med folk fra amtet. Vi har
ikke hørt noget endnu og blev ikke informeret den dag, men det bliver vi vel
på tidspunkt.

mvh
Kim

Patruljen

Peter K. Nielsen wrote:
> [...]
> uansvarlige.
>
> ikke grænsende til - men direkte uansvarligt - men desværre normen

Nja, du. Det kunne have været værre. Tro mig.

Antallet af mennesker med autisme der SAGTENS kan klare sig i
folkeskolen er forsvindende lille. De fleste oplever en hård tid, med
mange omkostninger.
Der er ikke mange, der ikke har oplevet mobning i varierende grader,
selvfølgelig.
Men for nogens vedkommende meget slemt....

Derudover omtalte stresstilstande. Kombineret med forvirring, angst.
Selve undervisningsituationen er den mindste del. Der er tingene
forudsigelige, strukturerede, forløbet tydeligt, målet klart
defineret.

Gruppearbejde er noget andet..
Frikvarterer, det lange frikvarter kan være rent mareridt.

Bemærk, Kan være.

Enhver selvtillid pillet i stumper og stykker.

> [...]
> når de til sin tid er så store at forældrene til de normale børn begynder at
> beklage sig over at det går ud over DERES børns undervisning så vil

Yes I know....

> [...]
> problematikken er jo at man ofte forveksler uopdragne unger med autister
> (sker også ofte når der er tale om ½ times observationer)

Et modeudtryk, nja. Det var værre , da Rainman blockbustede.
Antallet er stigende. Der kommer flere og flere. Flere fagfolk får
også øjne på og viden om tingene, det er selvforstærkende.

Jow. Forældre bøvler ofte, med omgivelsernes antagelser ud i
uopdragne unger. Det er ofte ret kønne børn :-)
Mange familier oplever en markant social isolering. Den del er ofte
ganske trist, også.
Dertil bruges der i gennemsnit noget nær 8 timer i familierne på et
sådant barn. Det er altså et fuldtidsjob. Og det er et gennemsnit.

Venlig hilsen Bruun

Patruljen

Hej Kim.

Jamen, vi håber så, i hører noget...
Ellers kan du læse lidt, også mellem linierne, på de problemer jeg
gør opmærksom på.
En matematik - undervisning er den mindste del af problemfeltet. Hvis
han har særinteresser der, er det måske ovenikøbet en af de
sammenhænge han fungerer bedst i. Og rammerne omkring forløbet er på
plads.
Det er formentlig der, han har de færreste vanskeligheder. Ikke?

Hold et godt øje på ham, Kim :-)

Venlig hilsen Bruun

Jens Bruun

"thomsen" <t...@invalid.com> wrote in message

> --
> Wilstrup

Kan du blive enig med dig selv? Er du thomsen eller Wilstrup?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

T.Liljeberg

Ren tilståelsessag.

On Sun, 3 Sep 2006 18:11:17 +0200, in dk.politik "thomsen"
<t...@invalid.com> wrote:

[snip]
>--
>Wilstrup

Wilstrup

"T.Liljeberg" <tl...@adelphia.net> skrev i en meddelelse

LOL - du er for nem, Tom - eller skulle jeg sige GB? Ren tilståelsessag!

Jeg ved naturligvis ikke hvorfor Thomsen skrev under med navnet Wilstrup-
men check lige ip-adressen igen. Enhver kan skrive med et andet navn under
et indlæg, som du ser - men jeg går ud fra at du nu er afsløret "GB"?
--
Miss Møhge.

Alucard

On Thu, 7 Sep 2006 08:14:37 +0200, "Wilstrup" <n...@invalid.com> wrote:

>LOL - du er for nem, Tom - eller skulle jeg sige GB? Ren tilståelsessag!
>
>Jeg ved naturligvis ikke hvorfor Thomsen skrev under med navnet Wilstrup-
>men check lige ip-adressen igen.

Du kan da sagtens have 2 IP-adresser.....

>Enhver kan skrive med et andet navn under
>et indlæg, som du ser - men jeg går ud fra at du nu er afsløret "GB"?

Dårlig undskyldning..... :-))

GB

Alucard <aluc...@hotmail.dk> wrote in

> Dårlig undskyldning..... :-))

Jeg føler mig skam smigret over at blive "beskyldt" for at være Tom
Liljeberg, men som mange deltagere i dk.politik-festerne vil vide, er dette
ikke tilfældet, med mindre det kan lade sig gøre for én person at være til
stede i to instanser i samme lokale. :O)

GB

Henrik Svendsen

Jeg personligt tror, det er Fantasten, der har kaldt sig
Thomsen. Også selv om Fantasten havde det med at skrive fra
samme IP som du selv.

Der er nok tale om en fan (og deraf fan-tasten), du har. En
som godt kan lide at udgive sig for at være dig.

--
"Why shouldn?t truth be stranger than fiction? Fiction, after
all, has to make sense." --Mark Twain

Peter Bjørn Perlsø

T.Liljeberg <tl...@adelphia.net> wrote:

Ja, så fik vi jo bekræftet at der indeni Wilstrup er en trold.

--
regards , Peter B. P. - liberterran.org, markedspartiet.dk, macplanet.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Mark Jensen

On Wed, 06 Sep 2006 20:57:03 -0700, T.Liljeberg <tl...@adelphia.net>
wrote:

Jeg opdagede det også :)

Det må jo være svært for Arne at styre, når han igen og igen danner
flere personligheder med samme holdning :)

Wilstrup

"Alucard" <aluc...@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> On Thu, 7 Sep 2006 08:14:37 +0200, "Wilstrup" <n...@invalid.com> wrote:
>
> Du kan da sagtens have 2 IP-adresser.....

som jeg frit vælger mellem ? og så to forskellige udbydere? jovist -akkurat
som du kan være lig med GB eller PN - det er jo blot navne, ikke sandt.

> Dårlig undskyldning..... :-))

Det er skam ingen undskyldning, men en kendsgerning.
--
Wilstrup

Wilstrup

"Henrik Svendsen" <HrSve...@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> samme IP som du selv.
>
> Der er nok tale om en fan (og deraf fan-tasten), du har. En
> som godt kan lide at udgive sig for at være dig.

´Hmm" jeg må have en hemmelig beundrer uden at vide det! ;-) -
--
Wilstrup

Wilstrup

"Mark Jensen" <jes...@it.dk> skrev i en meddelelse

Du må såmænd mene hvad du vil Bo Warming, men jeg troede faktisk at jeg
havde sat dig i mit filter. Det sker så nu.
--
Wilstrup

thomsen

> [...]

> samme IP som du selv.
>
> Der er nok tale om en fan (og deraf fan-tasten), du har. En
> som godt kan lide at udgive sig for at være dig.

Undskyld -hvem er Fantasten?

Jeg må tilstå at jeg skrev Wilstrup under et af mine indlæg for at se, hvad
der skete - men I er langt ude. Jeg kender ikke Wilstrup og slet ikke
Fantasten, så det er mørk tale for mig.

Undskyld Wilstrup - jeg ville ikke genere dig, men jeg fandt det fristende
at drille lidt. ;-)
--
Thomsen

Herluf Holdt, 3140

thomsen skrev:

> [...]
> mig.

> Undskyld Wilstrup - jeg ville ikke genere dig, men jeg fandt

[OT]:
Du er afsløret for flere måneder siden, Arne. På sproget!
Denne gang glemte du blandt andet at lave "lille-t-thomsens"
sædvanlige, bevidste stavefejl.

Jeg afslørede dit "sylfede-stunt" for flere måneder siden.
P.s. Det var da du "trak i kvindeklæder" og spillede en
kvindelig medstuderende på et engelskstudium.

P.p.s. Jeg *har* fundet ud af at nærlæse dine headere.
Men det er godt lavet med den der "låne-IP-adresse".

--
Herluf :·)

Peter Bjørn Perlsø

Herluf Holdt, 3140 <herlufho...@privat.dk> wrote:

> P.p.s. Jeg *har* fundet ud af at nærlæse dine headere.
> Men det er godt lavet med den der "låne-IP-adresse".

ENten bruger WIlstrup proxy'er (hvilket overrasker mig, da det kræver en
del teknisk insigt og kunnen) eller også poster han bare fra venner
internetopkobling eller arbejdsplads.

@

On Thu, 7 Sep 2006 16:45:07 +0200, "Wilstrup" <n...@invalid.com> wrote:

>"Alucard" <aluc...@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

>som jeg frit vælger mellem ? og så to forskellige udbydere? jovist -akkurat
>som du kan være lig med GB eller PN - det er jo blot navne, ikke sandt.

en opkobling privat en anden på jobbet en tredie på konens job

en fjerde hos et af børnene

det kan surely la' sig gøre

men jeg har tjekket og alle indlæg fra den rigtige Wilsatrup stammer
fra 80.63.189.117

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Kim2000

"Wilstrup" <n...@invalid.com> skrev i en meddelelse

Jeg er mest træt af at denne thomsen med sit indlæg fuldstændig fik afsporet
debattten og vi nu igen igen igen er havnet i personfnidder i en
debatgrupperne. ØV!!

mvh
Kim

Bjarne

thomsen skrev:

Jeg synes det er en dårlig form for humor at bruge falske signaturer.

Bjarne

Bjarne

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> ENten bruger WIlstrup proxy'er (hvilket overrasker mig, da det kræver en
> del teknisk insigt og kunnen) eller også poster han bare fra venner
> internetopkobling eller arbejdsplads.

Pjat.
Det er pærenemt at poste fra en alternativ identitet (men tager bare en
smule tid at få op at køre).
Jeg finder det dybt usmageligt og foragteligt og skal undlade at give
anvisninger på hvordan.

Bjarne
Som ikke altid bruger samme IP.

Wilstrup

"Herluf Holdt, 3140" <herlufho...@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> P.p.s. Jeg *har* fundet ud af at nærlæse dine headere.
> Men det er godt lavet med den der "låne-IP-adresse".

Nu ved jeg godt at du ikke er Herluf Holdt, men Georg Borchhorst i flere
forklædninger - nogle gange udgiver du dig for Bo Warming, og det kan jeg
kende på sproget.

Jeg afslørede dig for flere måneder siden, men jeg gad ikke bemærke det for
jeg tænkte: hvis fjolset virkelig vil lade som om han er en Herluft Holdt,
så skidt være med det - det er jeg kold over for. Da du nu fremturer med dit
sludder, så er det på tide at jeg giver dig svar på tiltale - men kære
Georg - det er lidt for let at gennemskue, at det er dig, der er Bo Warming
og GB i gang med at føre sig frem.

Nu vil jeg ikke tro at du har andet at lave end at genere mig - fx med
natlige telefonopkald, men jeg håber i det mindste på at du vil standse dine
barnligheder og skrive under dit rigtige navn fremfor dette opdigtede navn
Herluf Holdt, for det er ikke noget man hedder -det er noget man er.
--
Wilstrup

thomsen

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> en fjerde hos et af børnene
>

> det kan surely la' sig gøre
>
> men jeg har tjekket og alle indlæg fra den rigtige Wilsatrup stammer

Har du også tjekket min IP-adresse? hvis du nu er meget grundig, vil du
opdage at den ikke alene er forskellig, men at det også er sådan at en hel
del af indlæggene er skrevet umiddelbart efter eller samtidig med hinanden,
så hvis jeg skulle have så mange forskellige IP-adresser, så ville jeg få
vældig travlt.

Jeg burder nok have undladt at skrive Wilstrup under et af mine indlæg - det
var kun lidt drilleri, men jeg anede ikke at så mange tog det alvorligt og
bruger en hel masse tid til at køre personfnidder af på Wilstrup af den
grund - det beklager jeg virkelig.

Wilstrup og jeg er ikke den samme, og mere er der ikke at sige til det.

Jeg har læst at Herluft Holdt hævder at have "afsløret" et sammenfald for
flere måneder siden -det er da vældig interessant, for så længe har jeg slet
ikke været kunde hos den pågældende udbyder, så det....

Nok om det - hvis HH mener at have afsløret noget og vel at mærke på
"sproget", så vil jeg hævde at det er noget sludder. Det er og bliver ren
gætværk hvordan folk skriver - folks sprogbrug kan have nogle sammenfald,
men det betyder ikke at de er identiske med andre personer af den grund.
Tolkninger er ikke en eksakt videnskab - i virkeligheden kan man slet ikke
vide om en person der skriver på nettet virkelig er identisk med den, man
tror det er. Det kunne jo være at det er ens bedre halvdel, der deltager
uden at den anden part ved det.

Nok om det - det er pærelet at "fake" et andet navn, men ganske usædvanligt
at benytte to forskellige ip-adresser på samme tid - det ville kræve mere
end en ip-adresse, flere news-readere etc. Det har jeg ikke energi til at
gøre.
--
Thomsen

thomsen

> Jeg er mest træt af at denne thomsen med sit indlæg fuldstændig fik
afsporet
> debattten og vi nu igen igen igen er havnet i personfnidder i en
> debatgrupperne. ØV!!

Jeg kan kun være enig - bortset fra at det ikke var mig, der spolerede
debatten med personfnidder, men Herluf Holdt eller hvad han nu hedder, der
forsøger at spille "smart".
--
Thomsen

thomsen

"Bjarne" <netmo...@varmpost.com> skrev i en meddelelse

> Jeg synes det er en dårlig form for humor at bruge falske signaturer.

Jeg har også beklaget det - men jeg synes først og fremmest at det er plat
at beskylde folk for noget, de ikke har lod eller del i. Jeg har bemærket at
flere har gjort det til deres hobby at give udseende af at de er tekniske
eksperter og at de derved har "aflsøret" denne eller hin i at benytte falske
signaturer, så for at lodde stemningen, så skrev jeg "wilstrup" nedenunder
et indlæg.

Hvis jeg virkelig skulle være "wilstrup", så ville jeg nok ikke være så
tåbelig at lade afsenderfeltet stå som Thomsen, medens signaturen lød på
Wilstrup -og hvis jeg virkelig skrev fra to ip-adresser, hvordan man så gør
det, så er det da underligt at jeg ikke straks lod den ene ip-adresse være
ændret til "wilstrup" og den anden ændret til "thomsen"?

Jeg er ikke tekniker, og ville slet ikke kunne finde ud af det med at ændre
ip-adresser. Jeg kan derfor kun beklage at jeg var vittig - eller forsøgte
derpå - og at det så "Trigger" nogle mennesker, som ikke har nok at lave.

Det skal ikke ske fremover.
--
Thomsen

thomsen

"Bjarne" <netmo...@varmpost.com> skrev i en meddelelse

Og som jeg i øvrigt har beklaget - men Perlsø burde måske se tidsfaktoren -
faktisk har jeg konstateret at der findes en hel del indlæg, der er skrevet
på samme tid, og afsendt på samme tid, men under to forskellige navne, så
det ville ikke være muligt, hvis jeg skulle sætte det op påny hver gang -
det tager nemlig tid, som du skriver.

Men nok om det -lad dem, der finder behag i at "afsløre" folk - på et falsk
grundlag - få lov til at få deres fem minutters berømmelse.
--
Thomsen

Bjarne

thomsen skrev:

> [...]
> end en ip-adresse, flere news-readere etc. Det har jeg ikke energi til at

Det er ikke særligt svært.

Bjarne

Bjarne

thomsen skrev:

> fristende
>
> Jeg har også beklaget det

Det er OK så.

> [...]
> eksperter og at de derved har "aflsøret" denne eller hin i at benytte falske

Ja, det er ret træls.

Bjarne

Bjarne

thomsen skrev:

> [...]
> det ville ikke være muligt, hvis jeg skulle sætte det op påny hver gang -

Nej, hvis jeg ville, kunne jeg godt om 10 minutter fyre 2 indlæg af
eksakt samtidig med vidt forskellig identitet på alle måder.

Det er bare træls og ødelægger debatklimaet.

Det er lige som hvis een stjæler af en fælles kaffekasse. Det går ud
over alle.

Bjarne

thomsen

"Bjarne" <netmo...@varmpost.com> skrev i en meddelelse

Det svære er ikke at skifte identitet -det kan jeg også gøre, men jeg er
ikke i stand til at finde ud af hvordan man får andre ip-adresser på samme
net uden videre og så skrive via de to adresser - det har jeg ikke forstand
på, og det interesserer mig i øvrigt slet ikke - debatten er da mere
interessant - men lad os standse denne diskussion - den er ikke særlig
underholdende, bortset fra de få, der ikke synes at de har andet at byde på
i denne gruppe end den slags "sensationer" - hvis folk tror at Wilstrup og
jeg er samme person, så lad dem dog - det forstyrrer egentlig ikke min
nattesøvn, selvom jeg godt forstår at Wilstrup er træt af at blive beskyldt
for at være først den ene, så den anden - man må håbe for de mennesker, der
finder et sådant behag i den slags narrestreger, at de en dag får sig et
liv.
--
Thomsen

Peter Knutsen (usenet)

T.Liljeberg wrote:

> Ren tilståelsessag.
>
> On Sun, 3 Sep 2006 18:11:17 +0200, in dk.politik "thomsen"
> <t...@invalid.com> wrote:
>
> [snip]

For god ordens skyld, kan du så ikke levere et link til GoogleGroups, så
vi andre ved selvsyn kan konstatere at Wilstrup er skyldig i det du
anklager ham for?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

T.Liljeberg

Peter Knutsen (usenet)

Message ID virker ikke for folk der bruger Thunderbird.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Alucard

On Sun, 10 Sep 2006 08:23:56 +0200, "Peter Knutsen (usenet)"
<pe...@sagatafl.invalid> wrote:

>Message ID virker ikke for folk der bruger Thunderbird.

Så skift til noget der virker... :-)

CrocŽ

<pe...@sagatafl.invalid> wrote:

>Message ID virker ikke for folk der bruger Thunderbird.

Prøv evt. denne istedet.

Regards Croc®

Navigare necesse est, vivere non est necesse

Wilstrup

"Croc®" <s...@pc.dk> skrev i en meddelelse

linket fører til et indlæg jeg har skrevet. Det kan naturligvis også ses hos
andre udbydere, men det siger intet om min identitet som en anden person,
sådan som det påstås.

Og det blev så det sidste indlæg i den debat fra min side. Tosserne der
hellere vil bruge deres tid på sådan noget pjat som hvem der har skrevet
hvad, kan for min skyld gøre hvad de har lyst til - jeg finder det så
inderlig ligegyldigt hvad de kan finde på af postulater og
konspirationsteorier.
Fx deler jeg og min kone hus med en person, der hedder Michael. Han og vi er
på samme net -så hvis han skulle finde på at skrive i en nyhedsgruppe, vil
man sagtens kunne mene at jeg og han er den samme person. Og når man så
"fiffigt" triumferende vil holde vores ip-adresser (faste) op mod hinanden,
vil man kunne sige: Wilstrup og Michael er en og samme person - og det vil
være umuligt for mig at overbevise andre - mindre vidende - om det modsatte.

På samme måde vil et opslag hos en anden udbyder, der fx tilbyder
dk.politik - kunne finde mine indlæg hos vedkommende udbyder -naturligvis.

Hvis jeg virkelig ønskede at skifte identitet, ville det være nemt at finde
ud af at skrive under to forskellige identiteter, og min medfødte dovenskab
ville hindre mig i at skulle finde på finurligheder som at skrive fra
forskellige ip-adresser - det er jeg simpelthen for magelig til.

Jeg kunne også have skjult min identitet fuldstændig ved at skrive fra en
online-nyhedsgruppe, hvor man ikke umiddelbart kan se, hvem der er ´tale
om - og endelig kunne jeg da have undladt at skrive under mit rigtige navn.

Nej, det er og bliver for fjollet en diskussion i denne gruppe - jeg ser fx
at når jeg nu sender dette indlæg, vil det ende i dk.politik, som jeg IKKE
abonnerer på længere og på videnskab. historie, som jeg abonnerer på.

Jeg konstaterer at Thomsen skriver fra en anden udbyder, og at han også
skriver i videnskab. historie - jeg kan læse hans indlæg (idet jeg går ud
fra at det er en "han") i denne nyhedsgruppe, selvom min udbyder hedder
noget andet end hans -mærkværdigt, men sådan er det altså.

Og så ikke mere pladder med den side af sagen. Livet er for kort til den
slags trakasserier.
--
Wilstrup - der skriver som sig selv - altid.

thomsen

"Peter Knutsen (usenet)" <pe...@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse

Du milde himmel - kører den debat endnu - man må sige at der må være nogen,
der keder sig gevaldigt siden det er det eneste de kan gå op i.

Wilstrup bryder sig åbenbart ikke om at blive sammenlignet med mig. Det kan
jeg ikke forstå, da jeg da er sådan et rart menneske, men på den anden side:
Wilstrup - tag det ikke så tungt. Du er vist blevet sammenlignet med værre
personer. Er du ikke tidligere blevet kaldt for Stalinist? - så om nogle
fæ-hoveder tror at vi er en og samme person kan du da blot tage roligt - det
forstyrrer skam ikke min nattesøvn. Men jeg er måske også mere flegmatisk
end dig. Du virker af og til lidt hidsig. Tag dog en slapper og grin ad
fjolserne. Det er kun din lidt hidsige reaktion der gør det sjovt at drille
dig. Ja, jeg ved godt at jeg også har været med, men det var dog så tydeligt
at det ikke burde få disse konsekvenser. Men som sagt -et godt råd: lad være
med at hidse dig op over det - de, der tror at vi er den samme, vil aldrig
lade sig overbevise uanset hvad du skriver, så lad det fare.
--
Thomsen

Kim2000

> [...]
>
> linket fører til et indlæg jeg har skrevet. Det kan naturligvis også ses
> hos andre udbydere, men det siger intet om min identitet som en anden

Og dette indlæg er så afsendt af en person der kalder sig thompsen, så er
det så også dig der er det eller hvad? eller er det Michael, ikke for at
gøre det helt store nummer ud af det?

mvh
Kim

Bjarne

Wilstrup skrev:

> [...]
> noget andet end hans -mærkværdigt, men sådan er det altså.
>
> Og så ikke mere pladder med den side af sagen. Livet er for kort til den

Vi har åbenbart nogle skadedyr her i gruppen, som finder fornøjelse i
konspirationsteorier om at nogle poster under forfalsket identitet.

Skal vi ikke lige slå fast, at hvis nogen gør det, og de gør det bare
nogenlunde elegant, så er der ingen af Klogeågerne, ej heller s...@pc.dk
eller hvad han/hun hedder, som kan afsløre det.

Og opfordre til at vi udviser anstædig og ærlig opførsle her.

Bjarne

Bjarne

thomsen skrev:

> [...]
> med at hidse dig op over det - de, der tror at vi er den samme, vil aldrig
> lade sig overbevise uanset hvad du skriver, så lad det fare.

Oprigtigt talt, så ville jeg hellere sammenlignes med Stalin end med de
uærligste blandt de antikommunistiske fæhoveder her i gruppen.
Hellere een ærlig fjende end ti uærlige venner osv.

Men begge typer sammenligninger er groft krænkende.

Bjarne

Bjarne

Kim2000 skrev:

> Og dette indlæg er så afsendt af en person der kalder sig thompsen, så er
> det så også dig der er det eller hvad? eller er det Michael, ikke for at
> gøre det helt store nummer ud af det?

Fat det dog. Du får det aldrig at vide.
Den slags er ikke til at afsløre.

Bjarne

Anders Wegge Jakobsen

Bjarne <netmo...@varmpost.com> writes:

Det er faktisk rimeligt trivielt at sammenligne den NNTP-Posting-Host
header, der er i henholdsvis Hr. Wilstrups og Hr. Thomsens indlæg. Når
der er et sammenfald mellem hvilken IP-adresse der er tale om, er der
som minimum grund til at antage at de to personaer burde være bekendt
med hinandens eksistens.

> Og opfordre til at vi udviser anstædig og ærlig opførsle her.

Ja, det ville da være at foretrække, men der er altså nogen der har
lort i lommen i dette spørgsmål.

--
// Wegge
Min begrundelse for at betragte Arne Wilstrup som en paphat:

Wilstrup

> Og dette indlæg er så afsendt af en person der kalder sig thompsen, så er
> det så også dig der er det eller hvad? eller er det Michael, ikke for at
> gøre det helt store nummer ud af det?

det er uinteressant og jeg gider ikke længere bidrage til jeres
konspirationsteorier - find på noget andet at bruge tiden på. Noget, der er
mere relevant.
--
Wilstrup

Wilstrup

> [...]
> nogenlunde elegant, så er der ingen af Klogeågerne, ej heller s...@pc.dk
> eller hvad han/hun hedder, som kan afsløre det.

jeg er enig, bortset fra det med det tekniske -det med ip-adresser har jeg
ikke særlig meget forstand på - der er meget edb, jeg i øvrigt ikke har
forstand på, selvom jeg har undervist i det en gang. Man kan ikke vide alt.
Jeg ved ikke om det kan afsløres hvem der evt. skriver under hvilket mærke,
men jeg er faktisk ved at være ligeglad - der vil altid være nogle fjolser,
der synes at det er interessant - jeg finder det mere interessant at
diskutere andre historiske emner - og jeg ved godt at dette indlæg sendes
til dk.politik, som jeg ikke længere abonnerer på - så evt. svar derfra vil
blive forbigået i tavshed. Jeg orker det ikke, da der er så mange andre
spændende ting at diskutere i historien end lige netop noget teknisk noget
med IP-adresser og falske identiteter.

> Og opfordrer til at vi udviser anstædig og ærlig opførsle her.

javist!
--
Wilstrup

GB

"Peter Knutsen (usenet)" <pe...@sagatafl.invalid> wrote in

> Message ID virker ikke for folk der bruger Thunderbird.

GB

T.Liljeberg

On Sun, 10 Sep 2006 08:23:56 +0200, in dk.politik "Peter Knutsen
(usenet)" <pe...@sagatafl.invalid> wrote:

>Message ID virker ikke for folk der bruger Thunderbird.

Så er det godt nok surt at bruge Thunderbird.

Hvorfor tager du ikke ovenstående MSGID og bruger cut-and-paste til at
søge efter det det pågældende indlæg i Google Groups?

Held og lykke!

CrocŽ

On Sun, 10 Sep 2006 12:08:15 +0200, "Wilstrup" <n...@invalid.com>
wrote:

>linket fører til et indlæg jeg har skrevet. Det kan naturligvis også ses hos
>andre udbydere, men det siger intet om min identitet som en anden person,
>sådan som det påstås.

Jeg deltager ikke i tråden, det var alene ment som service til
vedkommende der ikke kunne bruge linket.

Alucard

On Mon, 11 Sep 2006 00:58:03 +0200, Croc® <s...@pc.dk> wrote:

>Jeg deltager ikke i tråden, det var alene ment som service til
>vedkommende der ikke kunne bruge linket.

Wilstrup indrømmer såmænd bare at han ER thomsen.... :-))

Header på linket:

From: "thomsen" <t...@invalid.com>
Newsgroups: dk.politik
Subject: Re: Virkelighedens verden
Date: Sun, 3 Sep 2006 18:11:17 +0200

Kim Larsen a

"GB" <nos...@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> Alucard <aluc...@hotmail.dk> wrote in

> Jeg føler mig skam smigret over at blive "beskyldt" for at være Tom
> Liljeberg,

Det er da helt forståeligt for han er da langt bedre begavet end dig
(hvilket nu heller ikke er så svært at være).

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Kim Larsen a

"Peter Knutsen (usenet)" <pe...@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse

Det virker heller ikke her og jeg bruger den udmærkede Outlook Express.

Bjarne

Kim Larsen skrev:

> "GB" <nos...@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er da helt forståeligt for han er da langt bedre begavet end dig
> (hvilket nu heller ikke er så svært at være).

En bemærkning, der ligefrem udstråler begavelse :-)

Bjarne

Alucard

On Mon, 11 Sep 2006 10:26:34 +0200, "Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk>
wrote:

>Det virker heller ikke her og jeg bruger den udmærkede Outlook Express.

Hvis det ikke virker i OE, så er OE jo ikke udmærket.....

Jeg bruger en old-gammel Forte Agent og her virker det fint.....

Knud Larsen

"Bjarne" <netmo...@varmpost.com> wrote in message
> [...]

> uærligste blandt de antikommunistiske fæhoveder her i gruppen.
> Hellere een ærlig fjende end ti uærlige venner osv.

Naturligvis, - og "lillefar" (verdens kærligste menneske) var ikke nær så
slem, som nogle gerne vil gøre ham til, - og så var han en ægte socialist !!

Knud Larsen

"Bjarne" <netmo...@varmpost.com> wrote in message

> Vi har åbenbart nogle skadedyr her i gruppen, som finder fornøjelse i
> konspirationsteorier om at nogle poster under forfalsket identitet.

Er det noget man lærer som kommunist eller som nazist, at kalde andre
mennesker for "skadedyr". Det har jeg fx aldrig kaldt selv de værste
person-kriminelle mennesker.

Hvad med at bruge den kommunistiske betegnelse "forhenværende menneske" -
eller er den dog alligevel for grov? Der var også de udbredte betegnelser om
borgerlige mennesker: "Insekter, skadedyr, termitter, rotter" osv osv.

Knud Larsen

"Knud Larsen" <larse...@yahoo.dk> wrote in message

Og Arne-Bjarne tier og samtygger, - de er nemlig ikke fæhoveder.