Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Renovering af modelskib

13 views
Skip to first unread message

Michael Sørensen

unread,
Mar 31, 2009, 3:08:41 AM3/31/09
to
Jeg har en model af skoleskibet Danmark stående som jeg gerne vil have
renoveret. Den er ikke ødelagt som sådan, men ser ikke godt ud længere.
Trænger til en meget kærlig hånd.

Modellen er ca 60-70 cm lang med mange detaljer. Det er ikke noget jeg selv
tør give mig i kast med.

Er der en som kender en der har en passion for den slags vil jeg meget gerne
høre om det?.. Jeg er godt klar over at det ikke bliver gratis, men vil på
den anden side heller ikke smide flere tusind efter det.

Efter endt renovering var det tanken at jeg ville forære den til en
marineforening hvor jeg kommer en del som gæst. Som en slags tak for deres
store gæstfrihed.

Kender du nogen som går op i sådan noget eller kan du selv??..
Modellen befinder sig i Viborg.

/ Michael...
Tlf: 30 22 50 04


John V.

unread,
Apr 9, 2009, 11:57:13 PM4/9/09
to
Prøv i gruppen dk.fritid.jernbaner.model der er mange som kan sådan noget,
om de vil er så en anden sag, det er jo nok "bare" et byggesæt.
Flere tusind er da ikke helt ved siden af, det tager meget lang tid,
selvfølgelig afhængig af hvad der skal gøres ved den, men skal rigningen
adskilles og fornys er det et meget større arbejde end man skulle tro,
faktisk kan det tage flere uger, skal skroget bare males er sagen jo noget
nemmere.
Typisk for mange sejlskibsmodeller har de bare stået på en hylde, hvor støv
gror fast overalt, havde den stået i en glasmontre ville den jo ikke være
udsat for så meget.
Finder du nogen som vil lave den for dig, anbefaler jeg at du køber en
glasmontre til den, inden du forærer den væk.
Oftest får man sådanne modeller foræret, hvis man gider renovere dem selv.

John

"Michael Sørensen" <mic...@ondate.dk> skrev i en meddelelse
news:49d1c155$0$15897$edfa...@dtext01.news.tele.dk...

Lars Kongshøj

unread,
Apr 10, 2009, 3:11:52 AM4/10/09
to
John V. skrev:
> Prøv i gruppen dk.fritid.jernbaner.model

Det må man ikke i den gruppe. Citat fra
http://www.usenet.dk/fundats/dk.fritid.jernbaner.model.txt

"Formålet med gruppen er diskussion af og information om
modeljernbanerelaterede emner.
...
I gruppen ønskes ikke kommercielle indlæg/tilbud."

/Lars

John V.

unread,
Apr 10, 2009, 8:38:52 AM4/10/09
to

"Lars Kongshøj" <lars_k...@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:49def139$0$90269$1472...@news.sunsite.dk...

Det er selvfølgelig rigtigt, men der er ikke rigtig nogen anden gruppe som
er egnet til det jeg tror faktisk det er den bedste mulíghed for at finde
nogen (gennem nyhedsgrupperne). Der findes jo ikke nogen gruppe om andre
former for modelbyggeri til trods for at der er mange flere der bygger andre
former for modeller.
Hvor mange læser i det hele taget i denne gruppe og hvor mange
proffesionelle modelbyggere er der i det hele taget her i landet.
Da tilbudet vel nærmest må kaldes et tilbud om at bruge sin hobby til
noget..
Men ja, du har ret den anden gruppe må faktisk ikke bruges til det - hvis
det skal være helt rigtigt..

John


0 new messages