Japansk party-lygte til 99 kr. skabte ufo-alarm i Helsingør (Dagblad)

Herluf Holdt, 3140

Fredag aften, midt i julefrokosttiden, (ca. kl. 19) kom der
et lysende objekt forbi Helsingør Dagblads redaktion på
Klostermosevej. Fotografen fik taget et billede af objektet.
Det fløj noget langsommere end et stjerneskud, så det
kunne vel ikke være en aflægger af stjerneskudssværmen
"Geminiderne", som ellers skulle "toppe" netop denne fredag
aften. Nu var der tilfældigvis et hul i skydækket på det
tidspunkt, men det kunne vel ikke passe. Den skulle have
været synlig i næsten fem minutter.

I dag, mandag, kunne Dagbladet så meddele at der var
tale om en japansk partylygte af den slags, man kan købe
for 99 kroner. Faktisk en lille varmluftsballon, som normalt
bør være tøjret med en medfølgende snor.

Gad vide, hvornår der kommer en regel for, hvornår man
må slippe den slags "ufoer" løs uden at varsle det? Men
det var da en meget sød avisand.
--
Herluf :·)

Peter Brandt Nielsen

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> I dag, mandag, kunne Dagbladet så meddele at der var
> tale om en japansk partylygte af den slags, man kan købe
> for 99 kroner. Faktisk en lille varmluftsballon, som normalt
> bør være tøjret med en medfølgende snor.

Det er jo bare det, regeringen har sagt, de skulle skrive.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

ASKF

Peter Brandt Nielsen ytrede sig i
<4766c7eb$0$90275$1472...@news.sunsite.dk> med dette:

>Det er jo bare det, regeringen har sagt, de skulle skrive.

Du mener vist FET, regeringen er ikke informeret om sagen, ellers ville
de straks have brugt det som grund til at vi skulle fjerne
EU-forsvarsforbeholdet.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Mj12

"ASKF" <nos...@askf.dk> wrote in message

> Du mener vist FET, regeringen er ikke informeret om sagen, ellers ville
> de straks have brugt det som grund til at vi skulle fjerne
> EU-forsvarsforbeholdet.

Det er ikke _den_ regering Peter taler om. Mere kan jeg desværre ikke sige.

MJ12