Den forbudte tanke (part 2) - Evolutionens stamtræ (mikro-indiciet inside the Bible)

"Jesus-loves-you" skrev ...

News:no.kultur.folklore.ufo
Sent: Friday, June 29, 2007, CET 11:04, GMT 09:04
Subject: Den forbudte tanke
6695 news:hW3hi.12$Kc6...@news.get2net.dk

and ...

"Jesus-loves-you" skrev
8419 news:49941ada$0$90267$1472...@news.sunsite.dk

[ ... de 7 DNA-kodesprog ... ]

[ ... ]

Bemærk - for øvrigt - "bombardementet" (inside the Bible) i umiddelbar
tilknytning til dette ...

(Slangen:)
"Mon Gud virkelig har ... ?"
(1.Mos. 3,1)

... og den måske bagved liggende "fristende" tanke (som optakten til et
indirekte ledende spørgsmål):

Mon det nu også forholder sig således, apropos Evolutionens stamtræ?

Jesus-loves-you skrev:

> "Jesus-loves-you" skrev ...

Kundskabens træ?

Hvilket kundskabens træ?

1. Mose, kap. 2, vers 17.
men af træet, der giver erkendelse om godt og ondt af det må du ikke
spise!

1. Mose, kap. 3, vers 5.
For Gud ved, at på den dag I spiser af det, vil jeres øjne blive
åbnet, og I vil blive som guder, der kender godt og ondt!«

Ibid. vers 14.
Jahwæ Gud sagde til slangen: »Fordi du har gjort dette, skal du være
forbandet blandt alle tamdyrene og blandt alle det åbne lands vilddyr;
på din bug skal du bevæge dig, og jord skal du æde alle dit livs dage!

Den fejlagtige oversættelse "kundskabens træ" er nødvendig, idet det
ellers vil stå den lidt tænksomme klart, at udvisningen af Adam og Eva
var en grov uretfærdighed.

Hvis de ikke kunne skelne godt fra ondt, hvorledes skulle de så kunne
erkende, at de gjorde noget forkert? Blot fordi "Du må ikke, fordi jeg
siger det"?
I så fald havde den alvidende guddom et elendigt kendskab til sin egen
angivelige skabnings åndelige egenskaber - som skaber må han jo selv
have indgivet mennesket nysgerrighed.

Bemærk iøvrigt, at blandt TNCH/Gl. Testamentes andre "videnskabelige"
"fakta" fremgår det, at slangen først efter 1.3.14 begyndte at "på din
bug skal du bevæge dig" - før dette havde den åbenbart ben. At slanger
ikke æder jord er alment kendt.

Harald Mossige

John.St skreiv:

Dette er en ny posting i dk.livssyn.kristendom for meg, jeg har et
aktivt killerfilter. Hvem la til denne gruppen i x-postingen, og hvorfor?

Jeg er fremmed for bibelsitatene du bruker. Hvilken bibelversjon er det
du reffererer fra?

HM

Vidal

Harald Mossige skrev:
> John.St skreiv:

> Jeg er fremmed for bibelsitatene du bruker. Hvilken bibelversjon er det
> du reffererer fra?

Det er såmænd JVs oversættelse.

Altid glad for at kunne hjælpe dig til visdom.

;-)

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Harald Mossige

Vidal skreiv:

> Det er såmænd JVs oversættelse.
>
> Altid glad for at kunne hjælpe dig til visdom.

Takker og bukker.

"Jesus-loves-you" skrev
8419 news:49941ada$0$90267$1472...@news.sunsite.dk

[ ... de 7 DNA-kodesprog ... ]

[ ... ]

Interrupt RETURN from ...

Sent: Monday, January 26, 2009, CET 21:39, GMT 20:39
8346 news:gll71k$1beb$1...@newsbin.cybercity.dk

> Dét, jeg mente, var, at både Jødedommen, Kristendommen og Islam tror på en
> guddom, som gør *overnaturlige* tegn (ikke blot under skabelsen men også
> sidenhen); altså noget som er DIREKTE et brud på naturlovene (endog
> indenfor de seneste 5.000 år i Verdenshistorien).

Mht. menneskets oprindelse skal I være klar over, at det ord, den
*originale* hebraiske Bibel benytter, betyder, at mennesket dannes udfra
noget allerede eksisterende (har jeg ladet mig fortælle).
Men det fortælles IKKE *hvordan* (mennesket bliver til) !!!

Om dette allerede eksisterende kan være en fælles forfader til chimpansen og
mennesket, tør jeg derfor - videnskabelig set - ikke udelukke (på forhånd).

Dét, vi skal bemærke - bibelsk set - er, at Ham dersens Gud tillader sig at
benytte allerede eksisterende ting til at skabe nyt. Det gælder fx. den
*mirakuløse* overgang over Det røde Hav, hvor Guddommen drev havet bort med
en stærk østenstorm (2.Mos. 14,21). Det vil - med andre ord - sige, at ingen
naturlov brydes!
På tilsvarende vis mht. kong Kyros osv.

Så spørgsmålet bliver selvfølgelig:

Tja ... Hvorfor i grunden ikke noget tilsvarende mht. en fælles
forfader til aben og mennesket (den såkaldte missing link) ?

Hmm ...

Lad os prøve at gribe det *praktisk* an:

Input memory from ...

On 13 Feb., 10:52, "Jesus-loves-you" <John15...@1.John4.8.Heaven>
wrote:
> [...]

> --
> Coming up news: Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jer.49,34- Jos.10,11)

Fra den udgave af gl. testam., som af de fleste eksperter anses for at
være den mest korrekte version (Leningradmanuskriptet, Biblia Hebraica
Stuttgartensia; skrevet på hebraisk og aramæisk).

1 Mose 1
26. Gud sagde: "Vi vil danne et menneske efter vor skikkelse, i lighed
med os, og de skal råde over havets fisk og himlens fugle, over
tamdyrene og hele jorden, og over alt kryb, der kryber på jorden."
27. Og Gud skabte mennesket efter sin skikkelse - efter en guds
skikkelse skabte han det, som hankøn og hunkøn skabte han dem.
28. Og Gud gav dem kraft, og Gud sagde til dem: "Bliv frugtbare og
talrige og bred jer ud over jorden, I skal underlægge jer den" osv.

1 Mose 2
7. da formede Jahwæ Gud manden(1) af muld(2) fra landjorden og pustede
livsånde ind i hans næsebor, og manden blev til et levende væsen.

(1) “manden” (ha adam) - retteligt "mennesket".

(2) Der er tale om egentlig muldjord. I nærorientens mytologi findes
flere lignende myter om at mennesket er skabt af muld, ler, jord. Fx
dannede guden Chnum mennesket af ler, iflg. en oldægyptisk tekst er
mennesket skabt af ler og strå, en babylonsk tekst fortæller, at
mennesket blev skabt af ler og blod og Mardukpræsten Berossos
fortæller, at mennesket er skabt af jord og blod.

"John.St" skrev

[ ... file 8419 ... æ,ø,å gendannet ... ]

> [...]

> forbandet blandt alle tamdyrene og blandt alle det åbne lands vilddyr;
> på din bug skal du bevæge dig, og jord skal du æde alle dit livs dage!

Korrekt.

I den danske *autoriserede* oversættelse fra 1931 står der således:

(Mennesket i Edens have)

... træet til kundskab om godt ...

(1.Mos. 2,17)

I Bibelen på hverdagsdansk står der:

(Adam og Eva i Edens have)

... kundskabens træ ...

(1.Mos. 2,17)

> [...]
> "fakta" fremgår det, at slangen først efter 1.3.14 begyndte at "på din
> bug skal du bevæge dig" - før dette havde den åbenbart ben. At slanger

Øh ...

Dernæst gør Villy os opmærksom på (i en opfølgning), at ...

> Det er såmænd JVs oversættelse.

Pasmelding:

Jeg har IKKE tænkt mig at diskutere sektens Jehovas Vidners *vranglære*,
endskønt de i nogle ting måske nok kan ha' ret, herunder fx. som du skrev:

> [...]
> "fakta" fremgår det, at slangen først efter 1.3.14 begyndte at "på din
> bug skal du bevæge dig" - før dette havde den åbenbart ben. At slanger

Last OUTPUT: 8425 news:49957b40$0$90276$1472...@news.sunsite.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/3e916b6e1fa8a8f8
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8426

"Jesus-loves-you" skrev
8420 news:499428c1$0$90269$1472...@news.sunsite.dk

[ ... de 7 DNA-kodesprog ... ]

[ ... ]

> [...]
> indirekte ledende spørgsmål):
>
> Mon det nu også forholder sig således, apropos Evolutionens

Man kan dernæst undre sig over, at der nævnes 2 træer, hvis der altså er
noget om snakken mht. dét, at drage en parallel til Evolutionens-stramtræ.

Logikken *kan* (i så fald) være følgende:

1.
Livets-træ symboliserer Evolutionens-stamtræ.

2.
Kundskabens-træ symboliserer Civilisationens-stamtræ.

Vi (gen)-kender fænomenet lidt fra computer og computer-programmer:

Hardwaren (altså dét fysiske materiale, som en computer er opbygget af,
herunder den centrale regneenhed, CPU'en) kan stort set ikke ændres, førend
der kommer et nyt produkt på markedet.
Hvorimod softwaren (altså computer-programmerne, fx. styresystemet DOS,
Windows osv.) kan man udskifte UNDEVEJS, apropos ...

> (Slangen:)
> "Mon Gud virkelig har ... ?"
> (1.Mos. 3,1)

(Slangen ikke blot stilte spørgsmålstegn ved det allerede eksisterende, men
sagde ligefrem, at det forholdt sig *anderledes* end hidtil opfattet og
forstået, jævnfør de følgende Bibelvers).

Vi bemærker da også, at kundskabens-træ IKKE står i slutningen af Bogen
(altså Bibelen, som repræsenterer fremtiden) men udelukkende Livets-træ
nævnes her (Åb. 22,2).
Man får måske indirekte det indtryk, at alt nu er blevet afprøvet (så
der ikke rigtig kan føjes noget nyt til), og dét, som var godt, er blevet
bevaret (apropos 1.Tess. 5,21).

Evolutionsmæssig set kan naturen (i sig selv) ikke udskifte en DNA-stump
sådan bare lige uden videre, idet dette kræver intelligens samt det fornødne
værktøj (herunder DNA-kopieringsenzymer osv.)
Det tager tid, lang tid. Flere millioner af år.

(Og ændring af selve DNA-kode-sproget er kun sket *helt tilbage* i
begyndelsen, før de levende biologiske celler begyndte at specialisere sig.
Sidenhen er det ALDRIG sket!)

Hvorimod civilisationens-stamtræ hele tiden kan byde på nye idéer; både gode
og dårlige, såsom fx ... (input memory from) ...

8261 news:gj8d8t$2omf$1...@newsbin.cybercity.dk

Bemærk hvor *hurtigt* dette "software"-program kan ændres på blot ganske få
år, (hvor det, som var bandlyst kan blive stuerent, politisk/religiøst set
osv.) sammenlignet med flere millioner af år for en DNA-mutation !

Last OUTPUT: 8426 news:gn6434$19dc$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/3e916b6e1fa8a8f8
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8427

"John.St" skrev

[ ... file 8425 ... ]

> [...]

[ ... ]

> [...]
> mennesket blev skabt af ler og blod og Mardukpræsten Berossos
> fortæller, at mennesket er skabt af jord og blod.

Ja, det har jeg også hørt om.

Kemisk set indeholder jord alle de fornødne atomer, som en chimpanse eller
et menneske består af.

Hvorimod at omdanne vand til vin, apropos Brylluppet i Kana, kræver
tilsætning af *udefra* komne atomer, herunder fx. jern, zink osv. (Kulstof
kan evt. tages fra luftens CO2).
På tilsvarende vis mht. bespisningsundrene osv.

Men spørgsmålet er selvfølgelig hvor firkantet ordene skal forstås.

Kommer brød fx. fra korn, eller kommer det fra mel, og i så fald: Hvordan
bli'r mel så fremstillet ?

På tilsvarende vis mht. menneskets oprindelse, idet - som jeg ved
trådopstart gjorde opmærksom på, nemlig den *kendsgerning*, at ...

> [...]

> Skabelsesberetningen i Bibelen, der kan dække over en viden (som kun
> fx. den moderne Menneskehed kan have kendskab til), heriblandt ...

Last OUTPUT: 8428 news:gn646h$19e5$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/3e916b6e1fa8a8f8
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8429

"Jesus-loves-you" skrev
8427 news:gn644i$19e1$1...@newsbin.cybercity.dk

[ ... ]

> [...]

> Vi bemærker da også, at kundskabens-træ IKKE står i slutningen af Bogen
> (altså Bibelen, som repræsenterer fremtiden) men udelukkende Livets-træ

[ ... ]

> [...]
>
> (Og ændring af selve DNA-kode-sproget er kun sket *helt tilbage* i
> begyndelsen, før de levende biologiske celler begyndte at specialisere

Hvor sikre er vi så på - videnskabelig set - at Livets-Træ symbolsk dækker
over Evolutionens-stamtræ ?

Tja, ...

Det er jo ret svært at udtale sig om, men nævnes bør det, at Livets-Træ (i
det *fremtidige* Jerusalem) bærer frugt hele 12 gange om året, hvilket jo er
ret uhørt !!!

En nærliggende mistanke opstår om gen-*manipulering*; altså dét, at nogen
har pillet ved DNA-koden.

Og dét givet jo i sig selv ikke så lidt stof til eftertanke ... :-)

Last OUTPUT: 8430 news:4996a2ae$0$90270$1472...@news.sunsite.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/3e916b6e1fa8a8f8
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8431

Lyrik

"John.St" <john.s...@gmail.com> skrev i meddelelsen

[...]

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Ja altså hvis man tror på Satans forklaring!...........Hmmmmm... hvad var
det nu man kaldte ham?...Nå! Ja! Løgnens Far!;-)))

[...]

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Det var Guds frugthave hvor de var ansat som gartnere. Al frugt måtte de
frit spise af undtagen lige det træ de ikke måtte spise af fordi han som
ejermand til træet havde forbudt dem det.
Det er ikke noget mærkeligt i dag heller. Ejendomsretten er ukrænkelig!

Sig mig engang. Anser du dig for en rationel tænkende studerende eller
forsker? Hvorfor trækker du så dine forklaringer i en meningsautomat?
Hvordan kan en slange grave et hul uden at æde jord??! Nå! Kom så med det!
Brugte den sine "arme og ben?"-en skovl måske?(bl.a- bl.a den bruger ofte
andres huller! Ja men den graver også sine egne og så er din stråmand lige
vidt!)
Iøvrigt har jeg med egne øjne engang set en lille så vidt jeg husker grøn
slange med fire ben i et terrarie.
Og hvorfor kunne en udvikling eller et gudsdekret ikke frarøve den ben?

Prøv at skifte meningsautomaten ud med dine egne tanker. Og vær ikke så
imponeret af dig selv!

MvH
Jens

Martin Andersen

Hahaha, siger apologeten for skabelsesberetningen. Ironien drypper af
væggene. Jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde. Jeg tror bare jeg
fortsætter med det første.

> MvH
> Jens

"Martin Andersen" skrev

[ ... en udlægger af file 8419 samt indirekte file 8426 ... ]

> [...]

Input memory from trådopstart ...

8419 news:49941ada$0$90267$1472...@news.sunsite.dk

> NB!
> Denne trådstart er X-posten til flere nyhedsgrupper. Respekter venligst de
> andre nyhedsgrupper, og deres specifikke emne-dækning.

Og som "John.St" også gengav i hans meddelse ...

> NB!
> Denne tr?dstart er X-posten til flere nyhedsgrupper. Respekter venligst de
> andre nyhedsgrupper, og deres specifikke emne-d?kning.

Compare with ...

6150 news:N5XFh.49$dA...@news.get2net.dk

> Men ér det da ikke den *nye* debatørs ansvar at holde orden i, hvilke
> grupper der nu fremover afsendes til ?
>
> Eksempelvis:
>
> A.
> Har du en politisk kommentar, da kun til dk.politik.
>
> B.
> Har du en juridisk kommentar, da kun til dk.videnskab.jura
>
> C.
> Har du både en politisk og en juridisk kommentar, da til begge.
>
> D.
> Har du slet intet fornuftigt at sige, da la' vær' med at skrive ... :-)

samt ...

6153 news:x2ZFh.72$hT1...@news.get2net.dk

Hmm ...

Det er et udtryk for manglende respekt at SPAM-poste indlæg i
videnskabsgruppen med "videnskab" (Læs: pseudo-videnskab) !!!

Kunne man da i det mindste ikke bare gøre sig den ulejlighed, at
*gennemlæse* det nyhedsindlæg, som man absolut har et (sygeligt ?) behov
for at reagere på ?

Det bør en kristen da i hvert fald !!!
(dét, at opføre sig ansvarligt overfor andre mennesker)

Hmm ... (memory on from) ...

Subject: Et *psykiatrisk* tilfælde ...
8199 news:gh8q4l$2ete$1...@newsbin.cybercity.dk

Hvis det ikke er et udtryk for manglende respekt så er det i hvert fald et
udtryk for *manglende* indføling; altså en brist i hjernen hvad angår
empati !!!

-

FUT sat til udelukkende ...
News:dk.videnskab.psykologi
... af "uforklarlige" (psykiatriske) grunde!

Last OUTPUT: 8443 news:gnbe5a$6hu$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/3e916b6e1fa8a8f8
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8444

"Jesus-loves-you" skrev ...

Sent: Saturday, February 14, 2009, CET 11:52, GMT 10:52
8429 news:4996a274$0$90268$1472...@news.sunsite.dk
http://groups.google.com/group/dk.livssyn/msg/b26f81788c51f290

MK:

John.St:

> [...]

> På tilsvarende vis mht. menneskets oprindelse, idet - som jeg ved
> trådopstart gjorde opmærksom på, nemlig den *kendsgerning*, at ...

[ ... supernova-indiciet inside the Bible ... ]

Interrupt from ...

Sent: Thursday, February 26, 2009, CET 20:54, GMT 19:54
Subject: Ung-jords-kreationismens ophør ?
8489 news:go6s2l$11vh$1...@newsbin.cybercity.dk

> Den kristne ugeavis www.Udfordringen.dk bringer i dag torsdag den
> 26. februar 2009, på side 7, en interessant kronik af Rolf Grenov. Han
> skriver bl.a. følgende:
>
> (NB! Afsnits-mellemrum tilføjet undervejs, red.)
>
> === citat start ===
>
> Darwin - igen, igen
>
> [ ... ]
>
> Jeg er hverken præst eller videnskabsmand, ... [ ... ]

Herefter skriver han så følgende (i selvsamme kronik):

=== citat start ===

Hvem var designer ?

Og så til Darwin!

Det kan vel være, at det hele startede med nogle aminosyrer, der under
gunstige forhold blev til liv.
Der synes at være enighed om, at dette liv drejer sig om encellede
væsener, men hvem skabte de ideelle forhold? Hvem var designeren, der satte
det hele igang ?

[ ... (noget i retning af:) Darwin, en ommer, ifølge Rolf Grenov ... ]

Livsånde - evigt liv

Noget jeg finder væsentligt i Bibelens beretning, ser vi i 1.Mosebog,
kapitel 2, vers 7, hvor der står, at Gud indblæste sin livsånde i mennesket,
og se det anser jeg for den afgørende forskel på mennesker og dyr, for Guds
livsånde kan ikke dø. (MK-break: Se evt. Jak. 4,5)
Derfor har menneskene evigt liv, hvilket vil sige, at efter den jordiske
død lever sjælen videre.

Hvis det så har behaget Gud at skabe mennesket i sin nuværende form ud
fra et væsen, han i forvejen havde udviklet, ja, så er det i orden med mig,
for jeg tror, at Gud er den store designer, ...

=== citat slut ====

Og dét er jo i grunden også en interessant *kristen* tanke, at der med
Skabelsesberetningen sagtens kan menes, at ... Gud (skabte) mennesket i sin
nuværende form ud fra et væsen, han i forvejen havde udviklet ... :-)

"Jesus-loves-you" skrev ...

8490 <news:go6s54$1242$1...@newsbin.cybercity.dk> E
<http://groups.google.com/group/dk.livssyn/msg/845931cfc70a6185>

News:

(Kristeligt Dagblad, Onsdag den 11. marts 2009, side 14, Bagsiden)

(NB! Afsnitsmellemrum tilføjet undervejs, red.)

=== citat start ===

Chimpanse-angreb var velplanlagt

En chimpanse i en svensk zoologisk have har imponeret adfærdsforskere med
sine planlagte stenkast efter havens besøgende

af Morten Rasmussen

En udspekuleret, halvvoldelig chimpanse er højst mærkværdigt blevet en
stjerne blandt verdens adfærdsforskere.

Santino, en 31-årig chimpanse i Furuvik Zoo nord for Stockholm, har
nemlig vist sig at langtidsplanlægge sine stenkast efter havens gæster, og
dermed udviser den en evne, som forskerne hidtil har betragtet som
enestående for mennesket.

Ved at overvåge Santino har dyrepassere og forskere fundet ud af, at den
hidsige chimpanse hver morgen, umiddelbart før havens åbningstid, gik i gang
med at indsamle sten, som den derefter omhyggeligt placerede i en bunke,
klar til at blive kylet efter dagens zoo-gæster.

Dermed afslører Santino, at den har evnen til at forudse og forberede
sig på en bestemt situation, hvilket kræver kognitive evner på et niveau,
man ikke tidligere har oplevet hos dyr, fortæller adfærdsforsker Mathias
Osvath ifølge den britiske avis The Guardian.

- Den form for langtidsplanlægning er ellers set som en rent menneskelig
evne.

Det kræver en bevidsthed, der er meget speciel.

Man skal kunne lukke øjnene og se en indre verden.

Mange aber kaster med ting, men det ekopegørende ved Santino er, at han
opbygger lagre med kasteskyts, mens han er fuldstændig rolig, og så kaster
han dem meget senere, siger Mathias Osvath, der står bag en større rapport
om den stenkastende abe.

Observationerne af Santino afslørede samtidig, at chimpansen ikke bare
kaster hvad som helst efter havens gæster.

Det mest yndede kasteskyts er skarpe betonstykker, som Santino selv hugger
ud af gulvet i abeburet og derefter lægger i små bunker.

- Vi er ikke alene i den indre verden.

Der er andre skabninger, der har denne særlige bevidsthed, der ellers
betragtes som unikt menneskelig, siger Mathias Osvath, som også
konstaterede, at Santino stopper med at samle sten, når den zoologiske have
holder vinterlukket, hvilket betragtes som endnu et tegn på evnen til
langtidsplanlægning.

At Santino overhovedet har så travlt med at planlægge og udføre sine
angreb på den zoologiske haves gæster, skyldes ifølge Mathias Osvath en
simpel kamp om territorium.

- Det er normalt adfærd for alfa-hanner at styre deres omgivelser, så
det har været ekstremt frustrerende for Santino, at der er mennesker uden
for hans rækkevidde, som peger på ham og griner ad ham, siger Mathias Osvath
og understreger, at Santino generelt var bedre til at planlægge sine angreb
end til at ramme havens gæster.

Trods forskernes fascination af Santinos aggressive adfærd og hans
relativt få pletskud har Furuvik Zoo dog valgt at prioritere sikkerheden for
havens gæster højere.

Og det har haft alvorlige konsekvenser for den nu verdenskendte abe, der
ellers har været lidt af en lokal kendis på grund af sit iltre temperament.

- De har kastreret den stakkels fyr.

De håber, at hans hormonniveau vil falde, og at det vil gøre ham mindre
tilbøjelig til at kaste med sten.

Han er allerede blevet tykkere og er blevet gladere for at lege end
tidligere.

At være så ophidset var heller ikke godt for ham, lyder det fra
adfærdsforsker Mathias Osvath.

=== citat slut ====

Apropos spørgsmålet, som lød:

Står der - for øvrigt - noget i Bibelen om, at Gud IKKE indblæste sin
livsånde i chimpansen (og de andre dyr) ?

:-)

Last OUTPUT: 8588 <news:49be5322$0$90265$1472...@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8589

"Jesus-loves-you" skrev ...

8425 <news:49957b40$0$90276$1472...@news.sunsite.dk> E
<http://groups.google.com/group/dk.livssyn/msg/6587500c1e2fb21a>

Faldt lige over dette indlæg skrevet af ...

"Jesus-loves-you" skrev ...

=== citat start ===

Alec MacAndrew

Indledning