Lever I muslimer under loven og går I derved glip af "hovedretten" ?

"Kall, Mogens" skrev ...

Sent: Saturday, April 17, 2004, CET 20:23, GMT 18:23
Subject: Re: Jesus - Messias eller ej?
1912 news:EDegc.144071$jf4.7...@news000.worldonline.dk

> Cyril - lad mig være ærlig:
>
> Hvis jeg fortalte muslimerne, at Muhammed umuligt kan være en sand profet,
> fordi han har spillet fodbold; ja, så ville de jo dø af gri[n]!

Kristelig Dagblad citerer i dag lørdag den 7. februar 2009, side 16, fra
debatten på www.religion.dk :

=== citat start ===

Ingen forskel på loven og åbenbaringen i islam

"I islam er der ingen principiel forskel på loven og åbenbaringen. Det er
også derfor, at muslimer lever under loven, ligesom jøderne gjorde under den
gamle pagt (GT), mens kristne lever under nåden og drives af Guds ånd (Gal
5,18).

Islam lovgiver, kristendommen viser vejen. Islam handler om ydre
hellighed, mens kristendommen er hjertets religion. Islam kan ændre folk
udefra og ind, kristendommen indefra og ud ... "

Massoud Fouroozandeh, tidligere muslim, nu præst i Church of love.

=== citat slut ====

Lever I muslimer under loven (ligesom jøderne gjorde under den gamle
pagt°) ?

Hmm ... (memory on ang. den gamle Pagt°) ...

Subject: De 10 Bud - tvang, lovtrældom eller frihed ?
0654 news:5Mq%a.51036$Kb2.2...@news010.worldonline.dk

> Det er indlysende, at vi ikke prøver på at leve op til De Ti bud for at
> blive frelst. ...

samt ...

1912 news:EDegc.144071$jf4.7...@news000.worldonline.dk

> Loven er afskaffet, Ef.2,15 se Ap.G.15,20.
>
> Skyldsbrevet naglet til korset, Kol.2,14.

Se evt. også ...
2395 news:bjuuc.6178$Vf.2...@news000.worldonline.dk
3855 news:5uv5e.110572$Vf.41...@news000.worldonline.dk

I den forbindelse bør vi måske lige ihukomme forskellen mellem den gamle
Pagt, Jødedommen, og den ny Pagt, Kristendommen (set udfra en kristen
synsvinkel):

(Forholdet mellem lov og tro)

Var det ved at overholde de jødiske love,
at I fik Helligånden ?
Eller fik I Ånden bare ved at høre og tro ?
I (galaterne) begyndte med at vandre i Guds Ånds kraft;
vil I nu fuldføre i jeres egen kraft og egne præstationer ?

(Gal. 3,2-3 Bibelen på hverdagsdansk)

Lever I muslimer i en art lovtrældom ? -

Altså dét, at man evig og altid skal gøre sig *fortjent* til et-eller-andet
(herunder frelse osv.) ?

Og dermed også kan FRYGTE en eventuel fortabelse, apropos frelsesvished (Ef.
6,17a + 1.John. 4,18) ?

Hmm, ...

Fortjent (og dét, ligefrem at frygte sin Skaber) ? ... (memory on from) ...

"Jesus-loves-you" skrev
8412 <news:gmjt0n$n24$1...@newsbin.cybercity.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.livssyn/msg/d3f7ce35d0d19962>

> Empati-(?)-Interrupt:
>
> Med andre ord må I muslimer *savne* umådelig meget det inderlige nære,
> intime forhold til Jeres (og vores) Skaber°, oder was ?
>
> Går I muslimer derved glip af "hovedretten" ?...

Interrupt RETURN from ...