Islam, en uretfærdig religion ?

"Jesus-loves-you" skrev
7968 news:48c42b18$0$90271$1472...@news.sunsite.dk

> Turn your eyes upon Jesus,
[ ... ]
> seek out and find Your place.
> Let the Lord live His life inside Your heart,
> and be filled with His love and His grace.

Her til morgen, da jeg læste ...

( Åbne Døre's månedsblad, nr. 9, september 2008 www.forfulgt.dk , side 10)

=== citat start ===

Tema:

"Alle somaliere er muslimer"

Saudi Arabiens indflydelse
... "For at være somalier, skal du være muslim," siges der.

På den anden side har interne stridigheder og drab på tværs af de somaliske
klaner ført til, at folk stiller sig undrende over for islam. Det er
meningen, at alle somaliere skal være muslimer, og i islam er det en
utilgivelig synd at dræbe en anden muslim. "Hvorfor har islam ikke hindret
os i at dræbe hinanden ?"

=== citat slut ====

(da jeg altså læste disse linier)

... blev jeg afbrudt af ordene:

ET-Break:
(2008-09-08, Monday, day no 252, CET 08:52, GMT 06:52)
- "Det skal jeg fortælle dig."

CET 08:52
- "Svaret er enkelt."

CET 08:54
- "Ikke retfærdig."

CET 08:54
- "(Religion)."

Hvor er det nu - for resten - at det står skrevet i Koranen, at det er en
utilgivelig synd (eller noget i den retning) at dræbe en anden muslim ?

Last OUTPUT: 7968 news:48c42b18$0$90271$1472...@news.sunsite.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7969

Peter

"Jesus-loves-you" <John...@1.John4.8.Heaven> skrev i en meddelelse

Islam er IKKE en religion, men en facistisk totalitær ideologi !

Martin Andersen

Peter wrote:
> "Jesus-loves-you" <John...@1.John4.8.Heaven> skrev i en meddelelse
>

> Islam er IKKE en religion, men en facistisk totalitær ideologi !

Og den slags kan ikke samtidigt være religioner? Kuk kook.

Isachsen

Peter wrote:
> "Jesus-loves-you" <John...@1.John4.8.Heaven> skrev i en meddelelse
>

> Islam er IKKE en religion, men en facistisk totalitær ideologi !

Stokker du ikke litt på begrepene nu?

Isachsen

Bo Warming

"Isachsen" <tavekkorigi@setoinett> skrev i en meddelelse

Privat gudstro er om dit forhold til en overnaturlig magt og evt fælles
fredelig gudstjeneste derom

Islam er især en politisk ideologi om magtovertagele i andre lande og bruger
tro so se sekundært redskab a la selvmordsbomber.

Isachsen

Og hvis kristendommen var blitt lansert i vår tid, så ville den
formodentlig ikke blitt anerkjent som noe annet enn en ideologi?

Den var i sin tid også et ideologisert "maktovertagelsesapparat" - slik
de politiske idépartier er idag.

Isachsen

Ivannof

"Isachsen" <tavekkorigi@setoinett> skrev i en meddelelse

Ja, men det er flere hundrede år siden. Kristendommen er ikke noget problem
i dag, som det var den gang.

Islam er et problem i dag!

Jeg er imod at løse problemer, der har været løst i flere hundrede år. Jeg
vil derimod gerne løse problemer, som er et problem i dag! Islam er et
problem i dag!

Hilsen Ivan

Bo Warming

"Isachsen" <tavekkorigi@setoinett> skrev i en meddelelse

Kristendommen missionerede med tvang under Charlemagne men korstog var
forsvarskrig mod Islam

Kolonitiden brugte missionærer som erobringsteknik der supplerede
bomuldshandel og kanoner

Opiumskrig var dog ikke særlig kristen så ondskaben hosVesten er ikke
primært i missioneringen

Idag holdr USA ulandene tilbage med ulndshjælp og det er ikke koblet til
kristendom

Isachsen

Når kristendommen ikke er noget problem idag, så er det vel formodentlig
fordi den seiret dengang, og at den har beholdt makten siden. Idag
glipper det visst - ikke bare for kristendommen, men for hele den s.k.
vestlige kultur. Gud hjelpe oss, hvis han kan. Gjør han det ikke,
risikerer vi at hele kristendommen forsvinner, og den kristne gud med
den - muligens også det "hvite vesten". Ikke så lite ironisk: Uten den
hvite delen av menneskeheten ville kristendommen bare vært en parentes i
religionshistorien. Blir de hvite nu utryddet (om gud det tillater), så
sager han samtidig av den gren han sitter på. Spennende blir det å se
hvem som kommer til å fylle tomrommet.

Isachsen

Martin Larsen

"Isachsen" <tavekkorigi@setoinett> skrev i meddelelsen

Det bliver Fanden. Og så vil evolutionen igen være nulstillet til en
tilstand hvor amøber slikker solskin på en flad pandekagejord.

Mvh
Martin

Isachsen

Mon ikke Fanden ryger ud sammen med Hvidekrist og hele molevitten.
Spennende blir det uansett, hvis man da - som hvit - overlever.

Isachsen

Martin Andersen

Isachsen wrote:

> Og hvis kristendommen var blitt lansert i vår tid, så ville den
> formodentlig ikke blitt anerkjent som noe annet enn en ideologi?

Og endnu sjovere: hvis denne jesus fyr fandtes og kom ned på jorden igen
i dag, ville han nok blive smidt i psykiatrisk forvaring. Manden er jo
tydeligvis til fare for sig selv. Dvs. hvis han ikke havnede i
guantanamo bay.

Bo Warming

"Martin Larsen" <mla...@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen

Tilbageskridt af de dimensioner ses næppe i årtierne efer din og min død

Men der skal nok satses på at den hvide mands lærdom trænger ind i
kulturfremmedes hoveder fx muslimers og beriger deres liv og mindsker
overgreb på de resterende hvide

Jeg er ret vild med Goethes ord "Den skønnese sjælevandring er at se sig
selv genopstå i et andet menneske.

Tyskerne fulgte dette op

"Løft sindet og se altig i evighedes synsvinkel, så dør al ufuldkommenhed
væk" Schiller
A people - and also a man - is worth only as much as its ability to impress
on its experiences the seal of eternity. Nietzsche
Stræb mod et hele bestandigt, og kan du ej blive et hele selv, så slut dig
til et, trofast som tjenende del.Goethe
Du ræddes for døden. Du ønsker udødelig at leve?? Lev i helheden. Når du
længst er borte, vil den beståGoethe(evt Schiller).